Leoshavla FVE

Mex
Příspěvky: 1489
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 272
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od Mex »

glottis píše: pát říj 31, 2025 7:03 pm
No tak to si nejsem jistej. Nekde jsem videl video z tovarny, ze to delaj. A delali to proto, ze chteli vytridit grade A pro automotive. A ty to rozhodne chtej. Side effect jsou zmerene i B grade. Ale samozrejme vyrobce, co do automotive nemiro to delat asi nemusi
Automotiv je tak trochu svět sám pro sebe.
Taky se tam vesměs nepoužívají články v nějakém "normálním" provedení. Tedy třeba nějaké ty naše oblíbené prizmatické kostky tam asi moc nebudou.
Buď tam jsou nějaké pytlíky (které se pak balí do pevných modulů) nebo nějaké obskurní tvary jako blade atd.
Z těch "normálních" se používají snad jenom cylindrické 18650, 21700 nebo dneska si nejvíc 4680.

Než se nevratně zavře pytlík do modulu tak se určitě testuje dost důkladně.
Jestli to dělají už výrobci nebo až kompletátoři modulů, případně někdo mezi - možná to bude jak kde.

Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
leoshavla
Příspěvky: 258
Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
Reputace: 36

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od leoshavla »

Tak to zkusím nabít a srovnat na 3.6V a vybít tak na 3.1V níž se mně chodit nechce, ale mám na to čas. Ještě musím dodělat AC rozvody.
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
glottis
Příspěvky: 3303
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 401
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od glottis »

Mex píše: pát říj 31, 2025 8:22 pm
glottis píše: pát říj 31, 2025 7:03 pm
No tak to si nejsem jistej. Nekde jsem videl video z tovarny, ze to delaj. A delali to proto, ze chteli vytridit grade A pro automotive. A ty to rozhodne chtej. Side effect jsou zmerene i B grade. Ale samozrejme vyrobce, co do automotive nemiro to delat asi nemusi
Automotiv je tak trochu svět sám pro sebe.
Taky se tam vesměs nepoužívají články v nějakém "normálním" provedení. Tedy třeba nějaké ty naše oblíbené prizmatické kostky tam asi moc nebudou.
Buď tam jsou nějaké pytlíky (které se pak balí do pevných modulů) nebo nějaké obskurní tvary jako blade atd.
Z těch "normálních" se používají snad jenom cylindrické 18650, 21700 nebo dneska si nejvíc 4680.

Než se nevratně zavře pytlík do modulu tak se určitě testuje dost důkladně.
Jestli to dělají už výrobci nebo až kompletátoři modulů, případně někdo mezi - možná to bude jak kde.

Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
No ze to nepouziva tesla nebo vw neznamena ze to nepouzvaji ty stovky automobilek v cine. Pro vyrobce otestovani muze znamenat vetsi zisk. Jsou i testery, ktere energii nemari na teplo ale prelevaji do jinych baterii takze nedochazi k takovym ztratam. Ale to si bez dukazu budeme jen kazdy stat za svym nazorem :)
Mex
Příspěvky: 1489
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 272
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od Mex »

Že se při nějakém testování přelívá energie do jiných baterek je samozřejmost.
To dneska umí i malé modelářské nabíječky za pár šupů. Jednu takovou mám na stole i já.

Ale to kompletní nabití/vybití celé produkce baterek prostě nedává smysl. Nabíjet nemůžeš nějak dramaticky rychle. A vezmi si jaká je hodinová produkce výroby takové fabriky. Navíječky toho sendviče elektrod a separátorů jedou tak rychle, že to skoro okem není ani pořádně vidět.
A teď si představ celou tu produkci nabíjet rychlostí maximálně 1C doplna a následně zase stejnou rychlostí vybíjet.
A to všechno ne někde v prázdné hale, ale trvale po celou tu dobu připojeno na nabíječku a měřicí zařízení.

Navíc zbytečně.
Rozumný zákazník/výrobce sestavy si to iniciační nabíjení udělá sám.
Hloupý zákazník si ho neudělá. Což je taky dobře, aspoň si brzo koupí další články.
Valdano
Příspěvky: 1504
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 216
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od Valdano »

Mex píše: pát říj 31, 2025 8:22 pm
Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
Pro prismatické články to dělají obvykle solidní distributoři/prodejci a obvykle ti větší přičemž k tomu poskytují ke každém jimi změřenému článku i protokol měření. Například jeden z celosvětově obřích prodejců Gobelpower provádí měření kapacity nabitím/vybitím každého článku, který přes něj projde. Tento prodejce má i vlastní dekodér QR kódů, který navíc automaticky zobrazuje i výpis z provedených měření. Včetně reálné kapacity změřené v rámci cyklu nabití/vybití.

Obrázek

Pro zajímavost zdejší prodejce MivvyEnergy nabízí u prizmatických článků inicializační nabití za příplatek.
leoshavla
Příspěvky: 258
Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
Reputace: 36

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od leoshavla »

Já mám články z NKON už to vlažím jen na 4A
Asi to bude chvíli trvat než se srovnají.
Přílohy
IMG_20251101_094515.jpg
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
leoshavla
Příspěvky: 258
Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
Reputace: 36

Re: Leoshavla FVE

Nový příspěvek od leoshavla »

Tak už mně začli první problémy jeden MPPT ztratil komunikaci, tak jsem ho zkusil odpojit od baterie znovu připojit a nereaguje modrá ani neblikne. BT ho vidí ale nejde se k němu připojit. Síťové propojení funguje, protože přes něho je zapojený druhý MPPT a ten je vidět ve VRM.Tak nevím co s tím.
Přílohy
Screenshot_2025-11-02-09-50-31-974_com.victronenergy.victronconnect.jpg
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 589
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Reputace: 81
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?

Re: Leoshavla FVE

Nový příspěvek od lemra79 »

Taky mi komunikace dala problemy, zejmena u prepinani siti. Poradne propojit zeleninou a nemit soubeh minimalne s aceckem. Aspon me to pomohlo.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Multiplus II 5kW, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, venus@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
leoshavla
Příspěvky: 258
Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
Reputace: 36

Re: Leoshavla FVE

Nový příspěvek od leoshavla »

Spíš bude problém s MPPT jeden se vypne a druhý ztratí komunikaci tak vyhodí chybu komunikace, asi to bude na reklamaci.
Přílohy
Screenshot_2025-11-02-09-37-47-858_com.victronenergy.victronconnect.jpg
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, GHLL, Google [Bot], Google Adsense [Bot], GPTBot, JirkaE, misa84, PetrDubi a 1 host