Leoshavla FVE
-
Mex
- Příspěvky: 1489
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 272
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu
Automotiv je tak trochu svět sám pro sebe.glottis píše: pát říj 31, 2025 7:03 pmNo tak to si nejsem jistej. Nekde jsem videl video z tovarny, ze to delaj. A delali to proto, ze chteli vytridit grade A pro automotive. A ty to rozhodne chtej. Side effect jsou zmerene i B grade. Ale samozrejme vyrobce, co do automotive nemiro to delat asi nemusi
Taky se tam vesměs nepoužívají články v nějakém "normálním" provedení. Tedy třeba nějaké ty naše oblíbené prizmatické kostky tam asi moc nebudou.
Buď tam jsou nějaké pytlíky (které se pak balí do pevných modulů) nebo nějaké obskurní tvary jako blade atd.
Z těch "normálních" se používají snad jenom cylindrické 18650, 21700 nebo dneska si nejvíc 4680.
Než se nevratně zavře pytlík do modulu tak se určitě testuje dost důkladně.
Jestli to dělají už výrobci nebo až kompletátoři modulů, případně někdo mezi - možná to bude jak kde.
Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
-
leoshavla
- Příspěvky: 258
- Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
- Reputace: 36
Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu
Tak to zkusím nabít a srovnat na 3.6V a vybít tak na 3.1V níž se mně chodit nechce, ale mám na to čas. Ještě musím dodělat AC rozvody.
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
-
glottis
- Příspěvky: 3303
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 401
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu
No ze to nepouziva tesla nebo vw neznamena ze to nepouzvaji ty stovky automobilek v cine. Pro vyrobce otestovani muze znamenat vetsi zisk. Jsou i testery, ktere energii nemari na teplo ale prelevaji do jinych baterii takze nedochazi k takovym ztratam. Ale to si bez dukazu budeme jen kazdy stat za svym nazoremMex píše: pát říj 31, 2025 8:22 pmAutomotiv je tak trochu svět sám pro sebe.glottis píše: pát říj 31, 2025 7:03 pmNo tak to si nejsem jistej. Nekde jsem videl video z tovarny, ze to delaj. A delali to proto, ze chteli vytridit grade A pro automotive. A ty to rozhodne chtej. Side effect jsou zmerene i B grade. Ale samozrejme vyrobce, co do automotive nemiro to delat asi nemusi
Taky se tam vesměs nepoužívají články v nějakém "normálním" provedení. Tedy třeba nějaké ty naše oblíbené prizmatické kostky tam asi moc nebudou.
Buď tam jsou nějaké pytlíky (které se pak balí do pevných modulů) nebo nějaké obskurní tvary jako blade atd.
Z těch "normálních" se používají snad jenom cylindrické 18650, 21700 nebo dneska si nejvíc 4680.
Než se nevratně zavře pytlík do modulu tak se určitě testuje dost důkladně.
Jestli to dělají už výrobci nebo až kompletátoři modulů, případně někdo mezi - možná to bude jak kde.
Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
-
Mex
- Příspěvky: 1489
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 272
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu
Že se při nějakém testování přelívá energie do jiných baterek je samozřejmost.
To dneska umí i malé modelářské nabíječky za pár šupů. Jednu takovou mám na stole i já.
Ale to kompletní nabití/vybití celé produkce baterek prostě nedává smysl. Nabíjet nemůžeš nějak dramaticky rychle. A vezmi si jaká je hodinová produkce výroby takové fabriky. Navíječky toho sendviče elektrod a separátorů jedou tak rychle, že to skoro okem není ani pořádně vidět.
A teď si představ celou tu produkci nabíjet rychlostí maximálně 1C doplna a následně zase stejnou rychlostí vybíjet.
A to všechno ne někde v prázdné hale, ale trvale po celou tu dobu připojeno na nabíječku a měřicí zařízení.
Navíc zbytečně.
Rozumný zákazník/výrobce sestavy si to iniciační nabíjení udělá sám.
Hloupý zákazník si ho neudělá. Což je taky dobře, aspoň si brzo koupí další články.
To dneska umí i malé modelářské nabíječky za pár šupů. Jednu takovou mám na stole i já.
Ale to kompletní nabití/vybití celé produkce baterek prostě nedává smysl. Nabíjet nemůžeš nějak dramaticky rychle. A vezmi si jaká je hodinová produkce výroby takové fabriky. Navíječky toho sendviče elektrod a separátorů jedou tak rychle, že to skoro okem není ani pořádně vidět.
A teď si představ celou tu produkci nabíjet rychlostí maximálně 1C doplna a následně zase stejnou rychlostí vybíjet.
A to všechno ne někde v prázdné hale, ale trvale po celou tu dobu připojeno na nabíječku a měřicí zařízení.
Navíc zbytečně.
Rozumný zákazník/výrobce sestavy si to iniciační nabíjení udělá sám.
Hloupý zákazník si ho neudělá. Což je taky dobře, aspoň si brzo koupí další články.
-
Valdano
- Příspěvky: 1504
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 216
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu
Pro prismatické články to dělají obvykle solidní distributoři/prodejci a obvykle ti větší přičemž k tomu poskytují ke každém jimi změřenému článku i protokol měření. Například jeden z celosvětově obřích prodejců Gobelpower provádí měření kapacity nabitím/vybitím každého článku, který přes něj projde. Tento prodejce má i vlastní dekodér QR kódů, který navíc automaticky zobrazuje i výpis z provedených měření. Včetně reálné kapacity změřené v rámci cyklu nabití/vybití.Mex píše: pát říj 31, 2025 8:22 pmAle u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
Pro zajímavost zdejší prodejce MivvyEnergy nabízí u prizmatických článků inicializační nabití za příplatek.
-
leoshavla
- Příspěvky: 258
- Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
- Reputace: 36
Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu
Já mám články z NKON už to vlažím jen na 4A
Asi to bude chvíli trvat než se srovnají.
Asi to bude chvíli trvat než se srovnají.
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
-
leoshavla
- Příspěvky: 258
- Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
- Reputace: 36
Re: Leoshavla FVE
Tak už mně začli první problémy jeden MPPT ztratil komunikaci, tak jsem ho zkusil odpojit od baterie znovu připojit a nereaguje modrá ani neblikne. BT ho vidí ale nejde se k němu připojit. Síťové propojení funguje, protože přes něho je zapojený druhý MPPT a ten je vidět ve VRM.Tak nevím co s tím.
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
- lemra79
- Příspěvky: 589
- Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
- Reputace: 81
- Lokalita: Usteckoorlicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 12360
- Kapacita baterie [kWh]: 10?
Re: Leoshavla FVE
Taky mi komunikace dala problemy, zejmena u prepinani siti. Poradne propojit zeleninou a nemit soubeh minimalne s aceckem. Aspon me to pomohlo.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Multiplus II 5kW, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, venus@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
PIP 5048 MG, Multiplus II 5kW, Fangpusun MPPT150/60TR, Victron mppt 150/35 BT
li ion 350 Ah@58V, venus@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
-
leoshavla
- Příspěvky: 258
- Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
- Reputace: 36
Re: Leoshavla FVE
Spíš bude problém s MPPT jeden se vypne a druhý ztratí komunikaci tak vyhodí chybu komunikace, asi to bude na reklamaci.
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, GHLL, Google [Bot], Google Adsense [Bot], GPTBot, JirkaE, misa84, PetrDubi a 1 host