Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Mex
Příspěvky: 1487
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 272
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od Mex »

glottis píše: pát říj 31, 2025 7:03 pm
No tak to si nejsem jistej. Nekde jsem videl video z tovarny, ze to delaj. A delali to proto, ze chteli vytridit grade A pro automotive. A ty to rozhodne chtej. Side effect jsou zmerene i B grade. Ale samozrejme vyrobce, co do automotive nemiro to delat asi nemusi
Automotiv je tak trochu svět sám pro sebe.
Taky se tam vesměs nepoužívají články v nějakém "normálním" provedení. Tedy třeba nějaké ty naše oblíbené prizmatické kostky tam asi moc nebudou.
Buď tam jsou nějaké pytlíky (které se pak balí do pevných modulů) nebo nějaké obskurní tvary jako blade atd.
Z těch "normálních" se používají snad jenom cylindrické 18650, 21700 nebo dneska si nejvíc 4680.

Než se nevratně zavře pytlík do modulu tak se určitě testuje dost důkladně.
Jestli to dělají už výrobci nebo až kompletátoři modulů, případně někdo mezi - možná to bude jak kde.

Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
leoshavla
Příspěvky: 254
Registrován: stř bře 23, 2022 7:43 am
Reputace: 36

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od leoshavla »

Tak to zkusím nabít a srovnat na 3.6V a vybít tak na 3.1V níž se mně chodit nechce, ale mám na to čas. Ještě musím dodělat AC rozvody.
1. Jih 300Wp, J-Z otočný 300Wp, 12V Carspa 1500W, 2x MPPT Victron 100/20, Lifepo4 105+135Ah
glottis
Příspěvky: 3290
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 400
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od glottis »

Mex píše: pát říj 31, 2025 8:22 pm
glottis píše: pát říj 31, 2025 7:03 pm
No tak to si nejsem jistej. Nekde jsem videl video z tovarny, ze to delaj. A delali to proto, ze chteli vytridit grade A pro automotive. A ty to rozhodne chtej. Side effect jsou zmerene i B grade. Ale samozrejme vyrobce, co do automotive nemiro to delat asi nemusi
Automotiv je tak trochu svět sám pro sebe.
Taky se tam vesměs nepoužívají články v nějakém "normálním" provedení. Tedy třeba nějaké ty naše oblíbené prizmatické kostky tam asi moc nebudou.
Buď tam jsou nějaké pytlíky (které se pak balí do pevných modulů) nebo nějaké obskurní tvary jako blade atd.
Z těch "normálních" se používají snad jenom cylindrické 18650, 21700 nebo dneska si nejvíc 4680.

Než se nevratně zavře pytlík do modulu tak se určitě testuje dost důkladně.
Jestli to dělají už výrobci nebo až kompletátoři modulů, případně někdo mezi - možná to bude jak kde.

Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
No ze to nepouziva tesla nebo vw neznamena ze to nepouzvaji ty stovky automobilek v cine. Pro vyrobce otestovani muze znamenat vetsi zisk. Jsou i testery, ktere energii nemari na teplo ale prelevaji do jinych baterii takze nedochazi k takovym ztratam. Ale to si bez dukazu budeme jen kazdy stat za svym nazorem :)
Mex
Příspěvky: 1487
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 272
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od Mex »

Že se při nějakém testování přelívá energie do jiných baterek je samozřejmost.
To dneska umí i malé modelářské nabíječky za pár šupů. Jednu takovou mám na stole i já.

Ale to kompletní nabití/vybití celé produkce baterek prostě nedává smysl. Nabíjet nemůžeš nějak dramaticky rychle. A vezmi si jaká je hodinová produkce výroby takové fabriky. Navíječky toho sendviče elektrod a separátorů jedou tak rychle, že to skoro okem není ani pořádně vidět.
A teď si představ celou tu produkci nabíjet rychlostí maximálně 1C doplna a následně zase stejnou rychlostí vybíjet.
A to všechno ne někde v prázdné hale, ale trvale po celou tu dobu připojeno na nabíječku a měřicí zařízení.

Navíc zbytečně.
Rozumný zákazník/výrobce sestavy si to iniciační nabíjení udělá sám.
Hloupý zákazník si ho neudělá. Což je taky dobře, aspoň si brzo koupí další články.
Valdano
Příspěvky: 1504
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 216
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Komprese baterie pomocí vzduchového měchu

Nový příspěvek od Valdano »

Mex píše: pát říj 31, 2025 8:22 pm
Ale u těch našich oblíbených levných modrých kostek se s kompletním nabitím a následným vybitím nikdo nezdržuje.
Pro prismatické články to dělají obvykle solidní distributoři/prodejci a obvykle ti větší přičemž k tomu poskytují ke každém jimi změřenému článku i protokol měření. Například jeden z celosvětově obřích prodejců Gobelpower provádí měření kapacity nabitím/vybitím každého článku, který přes něj projde. Tento prodejce má i vlastní dekodér QR kódů, který navíc automaticky zobrazuje i výpis z provedených měření. Včetně reálné kapacity změřené v rámci cyklu nabití/vybití.

Obrázek

Pro zajímavost zdejší prodejce MivvyEnergy nabízí u prizmatických článků inicializační nabití za příplatek.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], GPTBot a 0 hostů