Ceny elektromobilů

Franta2776
Příspěvky: 4918
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 431

Re: Poplatky a daně za EV

Nový příspěvek od Franta2776 »

Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 1522
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 218
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Poplatky a daně za EV

Nový příspěvek od Valdano »

Hyundai Inster při využití financování Hyundai Finance pro nepodnikatele od 549 990 Kč včetně DPH (pro firmy a podnikatele od 399 993 Kč bez DPH).
VEmartin
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 15, 2023 9:54 am
Reputace: 0

Re: Poplatky a daně za EV

Nový příspěvek od VEmartin »

Ale jo, zlevňuje to. Na MG jsem koukal už před rokem, ale i 600k je pro mne pořád moc. BEV bych chtěl, ale zatím mi to investičně/provozně nevychází. A to bych půl roku z FVE mohl jezdit "zadarmo".

Před šesti lety jsem pořídil nového Logana MCV za 224k (!) včetně tažného. Je to druhé auto na kratší trasy a na stavby. Úžasně dlouhé auto. Převezlo palubky 5,10 m, sice visely 1,5 m z auta, ale odjelo to. S nájezdem 5-10k km/rok je náhrada za BEV neefektivní.

První auto je Duster starý tři roky, pořizovací cena 400k. Roční nájezd do 15k km. Ani tady vhodnou náhradu nevidím, i když to MG4 se už blíží.

Směr vývoje je zřejmý, BEV bych chtěl, ale ne za každou cenu. Auta jsou pro nás služebníci, než pravidelně měnit auta a honit si triko prémiovými auty, raději love do investic. Klidně ať jsme u někoho za socky.

Ale sere mě to neustálé tlačení BEV. Pokutování výrobců za průměrné CO2, ESG, ETSx, zákaz 2035 apod. Nové a nové limity na spalováky snad každý rok. A toto vše pro argument, že BEV už je stejně drahé nebo dokonce levnější než spalovák.
Spolu s dalšími opatřeními vytlačení průmyslu z Evropy. Označování průseru, do kterého se ženeme, výzvou, příležitostí, čelenží apod.
Franta2776
Příspěvky: 4918
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 431

Re: Poplatky a daně za EV

Nový příspěvek od Franta2776 »

Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 1522
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 218
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Poplatky a daně za EV

Nový příspěvek od Valdano »

Nová Dacia Spring aktuálně za 440 400 Kč (se zvýhodněním už od 352 320 Kč). V Německu za 12 649 €.
Valdano
Příspěvky: 1522
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 218
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Valdano »

Zde uvádějte průběžně ceny různých elektromobilů ať je to pohromadě v jednom tématu.
eman
Příspěvky: 2611
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Poplatky a daně za EV

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: pon lis 10, 2025 5:55 pm
A vydrží dlouho, protože bude stát většinou v servisu a čekat na díly. :lol:
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4918
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 431

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ty máš nĕjaký zkušenosti??RVA si to myslim koupil.
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2611
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od eman »

Psal jsem to původním vlákně. Kámoš souseda dělá v jejich servisu a nenechá nanich nit suchou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 3331
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 412
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od glottis »

to se tak s tane, ze se do servisu jezdi s problemy. Kdyby byl v servisu VW, Peugot, Skoda, Tesla bude to asi dost podobne :)
rva
Příspěvky: 4559
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 843
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od rva »

To MG4 ojeté z Německa mám. Zatím 4 000 km, tak bez problémů. Ale u předchozího majitele čekal dlouho (snad tři týdny) v servisu na nějakou hadičku - snad k chlazení baterie, které netěsnila. Pro takové případy to chce víc aut v rodině (my platíme ručení na tři). A nespolehlivě funguje Android Auto. O něco lepší je to přes univerzální USB BT stick. Snad to ale není vada tohoto kusu, ale vlastnost😃. Někdy se musí opakovaně mobil připojovat (zapínat/vypínat BT), někdy resetovat infotainment auta (jde to provést i za jízdy). A někdy to funguje jak člověk sedne do auta. Není v tom systém.
Navigace z mobilu se přepíná na denní/noční režim podle toho, jak auto zapíná světla, ale někdy zůstane v denním režimu i v noci a je potřeba vypnout a zapnout světla, aby se srovnala a nesvítila do očí.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 3237
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 638
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od TomHC »

V pohode, podobné veci robí aj ID4, ale skôr výnimočne ako pravidelne.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
eman
Příspěvky: 2611
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od eman »

glottis píše: úte lis 11, 2025 7:30 am
to se tak s tane, ze se do servisu jezdi s problemy. Kdyby byl v servisu VW, Peugot, Skoda, Tesla bude to asi dost podobne :)
Podobné to rozhodně nebude. MG4 je poskládané z doslova Aliexpresových součástek. Nebudu to tu psát znova.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 2611
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od eman »

rva píše: úte lis 11, 2025 7:54 am
To MG4 ojeté z Německa mám. Zatím 4 000 km, tak bez problémů. Ale u předchozího majitele čekal dlouho (snad tři týdny) v servisu na nějakou hadičku - snad k chlazení baterie, které netěsnila. Pro takové případy to chce víc aut v rodině (my platíme ručení na tři). A nespolehlivě funguje Android Auto. O něco lepší je to přes univerzální USB BT stick. Snad to ale není vada tohoto kusu, ale vlastnost😃. Někdy se musí opakovaně mobil připojovat (zapínat/vypínat BT), někdy resetovat infotainment auta (jde to provést i za jízdy). A někdy to funguje jak člověk sedne do auta. Není v tom systém.
Navigace z mobilu se přepíná na denní/noční režim podle toho, jak auto zapíná světla, ale někdy zůstane v denním režimu i v noci a je potřeba vypnout a zapnout světla, aby se srovnala a nesvítila do očí.
Jedna z "nejzábavnějších" závad prý je, že se auto za jízdy vypne a tím to skončí. Pak stojíš měsíc, dva, tři v servisu, protože nikdo neví, která jednotka shořela a náhradní jednotky jsou z poloviny vadné už při vybalení. Navíc se vůbec nestydí poslat použitý díl jako nový...prostě čína.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1781
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 249
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od JirkaE »

eman píše: úte lis 11, 2025 8:52 am

Podobné to rozhodně nebude. MG4 je poskládané z doslova Aliexpresových součástek. Nebudu to tu psát znova.
Já jsem teda velký kritik CN a podporuju domácí výrobce.

ALE - Není tato věta již přehnaná ?

Těch aut jezdí nejen v Německu tisíce a pokud by to tak bylo - tak by youtube bylo dávno plný takových ,,filmů" :dontknow:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Claudebot [Bot], MartinF, Seznam [Bot], Yandex [Bot] a 2 hosti