Poplatky a daně za EV
-
Franta2776
- Příspěvky: 4912
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Poplatky a daně za EV
A už nĕkdo vidĕl proražený panel.na střeše?? Nám na zadni stranu panelu svĕtlo nedopadá a UV bude mít na degradaci zadni strany nejvĕtši vliv.
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Franta2776
- Příspěvky: 4912
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Poplatky a daně za EV
Teď recykluji panely r.v okolo 2000
Dost informací je v rozporu s tím co tvrdil obchodnik z siloxanem
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2607
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
S UV si nejsem moc jistý. Možná u zvednutých panelů, ale ty co jsou naplocho na střeše, nemá UV jak ozářit. Za mě spíš ten materiál nevydrží to dynamické namáhání. U nás, když je vichr, tak to s tím panelem cvičí, jak s plachtou na Bounty. U panelů na plocho zase zátěž sněhem a ledem.
Objektivně vzato, stejně nebudou na střeše 30 let. Za 10-15let bude zase vývoj o krok dál a nejsme tu dotační baroni, aby jsme museli mít zapojené staré panely k vysávání rozpočtu.
Objektivně vzato, stejně nebudou na střeše 30 let. Za 10-15let bude zase vývoj o krok dál a nejsme tu dotační baroni, aby jsme museli mít zapojené staré panely k vysávání rozpočtu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6377
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 863
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Poplatky a daně za EV
To se odrazí, v UV tmě to rozhodně není, obzvláště v zimě.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4912
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Poplatky a daně za EV
Mg4 za 589000Kč
https://fdrive.cz/clanky/mg-vyrazne-zle ... vaku-15585
https://fdrive.cz/clanky/mg-vyrazne-zle ... vaku-15585
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Valdano
- Příspěvky: 1520
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Hyundai Inster při využití financování Hyundai Finance pro nepodnikatele od 549 990 Kč včetně DPH (pro firmy a podnikatele od 399 993 Kč bez DPH).
-
VEmartin
- Příspěvky: 16
- Registrován: ned led 15, 2023 9:54 am
- Reputace: 0
Re: Poplatky a daně za EV
Ale jo, zlevňuje to. Na MG jsem koukal už před rokem, ale i 600k je pro mne pořád moc. BEV bych chtěl, ale zatím mi to investičně/provozně nevychází. A to bych půl roku z FVE mohl jezdit "zadarmo".
Před šesti lety jsem pořídil nového Logana MCV za 224k (!) včetně tažného. Je to druhé auto na kratší trasy a na stavby. Úžasně dlouhé auto. Převezlo palubky 5,10 m, sice visely 1,5 m z auta, ale odjelo to. S nájezdem 5-10k km/rok je náhrada za BEV neefektivní.
První auto je Duster starý tři roky, pořizovací cena 400k. Roční nájezd do 15k km. Ani tady vhodnou náhradu nevidím, i když to MG4 se už blíží.
Směr vývoje je zřejmý, BEV bych chtěl, ale ne za každou cenu. Auta jsou pro nás služebníci, než pravidelně měnit auta a honit si triko prémiovými auty, raději love do investic. Klidně ať jsme u někoho za socky.
Ale sere mě to neustálé tlačení BEV. Pokutování výrobců za průměrné CO2, ESG, ETSx, zákaz 2035 apod. Nové a nové limity na spalováky snad každý rok. A toto vše pro argument, že BEV už je stejně drahé nebo dokonce levnější než spalovák.
Spolu s dalšími opatřeními vytlačení průmyslu z Evropy. Označování průseru, do kterého se ženeme, výzvou, příležitostí, čelenží apod.
Před šesti lety jsem pořídil nového Logana MCV za 224k (!) včetně tažného. Je to druhé auto na kratší trasy a na stavby. Úžasně dlouhé auto. Převezlo palubky 5,10 m, sice visely 1,5 m z auta, ale odjelo to. S nájezdem 5-10k km/rok je náhrada za BEV neefektivní.
První auto je Duster starý tři roky, pořizovací cena 400k. Roční nájezd do 15k km. Ani tady vhodnou náhradu nevidím, i když to MG4 se už blíží.
Směr vývoje je zřejmý, BEV bych chtěl, ale ne za každou cenu. Auta jsou pro nás služebníci, než pravidelně měnit auta a honit si triko prémiovými auty, raději love do investic. Klidně ať jsme u někoho za socky.
Ale sere mě to neustálé tlačení BEV. Pokutování výrobců za průměrné CO2, ESG, ETSx, zákaz 2035 apod. Nové a nové limity na spalováky snad každý rok. A toto vše pro argument, že BEV už je stejně drahé nebo dokonce levnější než spalovák.
Spolu s dalšími opatřeními vytlačení průmyslu z Evropy. Označování průseru, do kterého se ženeme, výzvou, příležitostí, čelenží apod.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4912
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Poplatky a daně za EV
V Německu jsou nový do 20000Eur
https://www.mobile.de/cz/vozidel/vyhled ... ef=srpHead
https://www.mobile.de/cz/vozidel/vyhled ... ef=srpHead
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Valdano
- Příspěvky: 1520
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Nová Dacia Spring aktuálně za 440 400 Kč (se zvýhodněním už od 352 320 Kč). V Německu za 12 649 €.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], JozefSK a 1 host