Ceny elektromobilů
-
Franta2776
- Příspěvky: 4919
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 431
Re: Poplatky a daně za EV
Mg4 za 589000Kč
https://fdrive.cz/clanky/mg-vyrazne-zle ... vaku-15585
https://fdrive.cz/clanky/mg-vyrazne-zle ... vaku-15585
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Valdano
- Příspěvky: 1522
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Hyundai Inster při využití financování Hyundai Finance pro nepodnikatele od 549 990 Kč včetně DPH (pro firmy a podnikatele od 399 993 Kč bez DPH).
-
VEmartin
- Příspěvky: 16
- Registrován: ned led 15, 2023 9:54 am
- Reputace: 0
Re: Poplatky a daně za EV
Ale jo, zlevňuje to. Na MG jsem koukal už před rokem, ale i 600k je pro mne pořád moc. BEV bych chtěl, ale zatím mi to investičně/provozně nevychází. A to bych půl roku z FVE mohl jezdit "zadarmo".
Před šesti lety jsem pořídil nového Logana MCV za 224k (!) včetně tažného. Je to druhé auto na kratší trasy a na stavby. Úžasně dlouhé auto. Převezlo palubky 5,10 m, sice visely 1,5 m z auta, ale odjelo to. S nájezdem 5-10k km/rok je náhrada za BEV neefektivní.
První auto je Duster starý tři roky, pořizovací cena 400k. Roční nájezd do 15k km. Ani tady vhodnou náhradu nevidím, i když to MG4 se už blíží.
Směr vývoje je zřejmý, BEV bych chtěl, ale ne za každou cenu. Auta jsou pro nás služebníci, než pravidelně měnit auta a honit si triko prémiovými auty, raději love do investic. Klidně ať jsme u někoho za socky.
Ale sere mě to neustálé tlačení BEV. Pokutování výrobců za průměrné CO2, ESG, ETSx, zákaz 2035 apod. Nové a nové limity na spalováky snad každý rok. A toto vše pro argument, že BEV už je stejně drahé nebo dokonce levnější než spalovák.
Spolu s dalšími opatřeními vytlačení průmyslu z Evropy. Označování průseru, do kterého se ženeme, výzvou, příležitostí, čelenží apod.
Před šesti lety jsem pořídil nového Logana MCV za 224k (!) včetně tažného. Je to druhé auto na kratší trasy a na stavby. Úžasně dlouhé auto. Převezlo palubky 5,10 m, sice visely 1,5 m z auta, ale odjelo to. S nájezdem 5-10k km/rok je náhrada za BEV neefektivní.
První auto je Duster starý tři roky, pořizovací cena 400k. Roční nájezd do 15k km. Ani tady vhodnou náhradu nevidím, i když to MG4 se už blíží.
Směr vývoje je zřejmý, BEV bych chtěl, ale ne za každou cenu. Auta jsou pro nás služebníci, než pravidelně měnit auta a honit si triko prémiovými auty, raději love do investic. Klidně ať jsme u někoho za socky.
Ale sere mě to neustálé tlačení BEV. Pokutování výrobců za průměrné CO2, ESG, ETSx, zákaz 2035 apod. Nové a nové limity na spalováky snad každý rok. A toto vše pro argument, že BEV už je stejně drahé nebo dokonce levnější než spalovák.
Spolu s dalšími opatřeními vytlačení průmyslu z Evropy. Označování průseru, do kterého se ženeme, výzvou, příležitostí, čelenží apod.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4919
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 431
Re: Poplatky a daně za EV
V Německu jsou nový do 20000Eur
https://www.mobile.de/cz/vozidel/vyhled ... ef=srpHead
https://www.mobile.de/cz/vozidel/vyhled ... ef=srpHead
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Valdano
- Příspěvky: 1522
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Nová Dacia Spring aktuálně za 440 400 Kč (se zvýhodněním už od 352 320 Kč). V Německu za 12 649 €.
-
Valdano
- Příspěvky: 1522
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Ceny elektromobilů
Zde uvádějte průběžně ceny různých elektromobilů ať je to pohromadě v jednom tématu.
-
eman
- Příspěvky: 2612
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
A vydrží dlouho, protože bude stát většinou v servisu a čekat na díly.Franta2776 píše: pon lis 10, 2025 5:55 pmMg4 za 589000Kč
https://fdrive.cz/clanky/mg-vyrazne-zle ... vaku-15585
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Franta2776
- Příspěvky: 4919
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 431
Re: Ceny elektromobilů
Ty máš nĕjaký zkušenosti??RVA si to myslim koupil.
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2612
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
Psal jsem to původním vlákně. Kámoš souseda dělá v jejich servisu a nenechá nanich nit suchou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
glottis
- Příspěvky: 3331
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 412
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Ceny elektromobilů
to se tak s tane, ze se do servisu jezdi s problemy. Kdyby byl v servisu VW, Peugot, Skoda, Tesla bude to asi dost podobne 
-
rva
- Příspěvky: 4559
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 843
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Ceny elektromobilů
To MG4 ojeté z Německa mám. Zatím 4 000 km, tak bez problémů. Ale u předchozího majitele čekal dlouho (snad tři týdny) v servisu na nějakou hadičku - snad k chlazení baterie, které netěsnila. Pro takové případy to chce víc aut v rodině (my platíme ručení na tři). A nespolehlivě funguje Android Auto. O něco lepší je to přes univerzální USB BT stick. Snad to ale není vada tohoto kusu, ale vlastnost
. Někdy se musí opakovaně mobil připojovat (zapínat/vypínat BT), někdy resetovat infotainment auta (jde to provést i za jízdy). A někdy to funguje jak člověk sedne do auta. Není v tom systém.
Navigace z mobilu se přepíná na denní/noční režim podle toho, jak auto zapíná světla, ale někdy zůstane v denním režimu i v noci a je potřeba vypnout a zapnout světla, aby se srovnala a nesvítila do očí.
Navigace z mobilu se přepíná na denní/noční režim podle toho, jak auto zapíná světla, ale někdy zůstane v denním režimu i v noci a je potřeba vypnout a zapnout světla, aby se srovnala a nesvítila do očí.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
- TomHC
- Příspěvky: 3237
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 638
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Ceny elektromobilů
V pohode, podobné veci robí aj ID4, ale skôr výnimočne ako pravidelne.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
eman
- Příspěvky: 2612
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
Podobné to rozhodně nebude. MG4 je poskládané z doslova Aliexpresových součástek. Nebudu to tu psát znova.glottis píše: úte lis 11, 2025 7:30 amto se tak s tane, ze se do servisu jezdi s problemy. Kdyby byl v servisu VW, Peugot, Skoda, Tesla bude to asi dost podobne![]()
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
eman
- Příspěvky: 2612
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
Jedna z "nejzábavnějších" závad prý je, že se auto za jízdy vypne a tím to skončí. Pak stojíš měsíc, dva, tři v servisu, protože nikdo neví, která jednotka shořela a náhradní jednotky jsou z poloviny vadné už při vybalení. Navíc se vůbec nestydí poslat použitý díl jako nový...prostě čína.rva píše: úte lis 11, 2025 7:54 amTo MG4 ojeté z Německa mám. Zatím 4 000 km, tak bez problémů. Ale u předchozího majitele čekal dlouho (snad tři týdny) v servisu na nějakou hadičku - snad k chlazení baterie, které netěsnila. Pro takové případy to chce víc aut v rodině (my platíme ručení na tři). A nespolehlivě funguje Android Auto. O něco lepší je to přes univerzální USB BT stick. Snad to ale není vada tohoto kusu, ale vlastnost. Někdy se musí opakovaně mobil připojovat (zapínat/vypínat BT), někdy resetovat infotainment auta (jde to provést i za jízdy). A někdy to funguje jak člověk sedne do auta. Není v tom systém.
Navigace z mobilu se přepíná na denní/noční režim podle toho, jak auto zapíná světla, ale někdy zůstane v denním režimu i v noci a je potřeba vypnout a zapnout světla, aby se srovnala a nesvítila do očí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- JirkaE
- Příspěvky: 1782
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
Já jsem teda velký kritik CN a podporuju domácí výrobce.eman píše: úte lis 11, 2025 8:52 am
Podobné to rozhodně nebude. MG4 je poskládané z doslova Aliexpresových součástek. Nebudu to tu psát znova.
ALE - Není tato věta již přehnaná ?
Těch aut jezdí nejen v Německu tisíce a pokud by to tak bylo - tak by youtube bylo dávno plný takových ,,filmů"
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
eman
- Příspěvky: 2612
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
Mě je spíš záhadou, proč je tolik videí a článků o tom, jak jsou čínská auta super a "drtí" světovou konkurenci. Kritika nulová..... Úplný kapitalistický zázrak....
Tesla je v EV defakto průkopníkem, její neduhy a problémy jsou propírané každý den a kdejaká nula si na tom buduje kariéru, ale Made in China je ťip-ťop.....
Tesla je v EV defakto průkopníkem, její neduhy a problémy jsou propírané každý den a kdejaká nula si na tom buduje kariéru, ale Made in China je ťip-ťop.....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
luky
- Příspěvky: 1008
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
- Reputace: 97
- Lokalita: za Berounem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Poplatky a daně za EV
600k je moc za nový auto...?VEmartin píše: pon lis 10, 2025 7:01 pmAle jo, zlevňuje to. Na MG jsem koukal už před rokem, ale i 600k je pro mne pořád moc. BEV bych chtěl, ale zatím mi to investičně/provozně nevychází. A to bych půl roku z FVE mohl jezdit "zadarmo".
Jezdíme na baterky přes 4 roky. 20 000km ročně - to je úspora na naftě, dálniční známce a servisu dobrých 40 000Kč ročně. Hádám, že jsme tedy už ušetřili kolem 160 000Kč. Stálo to 485 000Kč (ojetý eGolf). Ekvivalentní nafťák v té době stál 300 000Kč. Já to vidím tak, že se blížíme okamžiku, kdy se nám ten příplatek za elektro vyrovná...
No a manželka furt nechce naftu ani vidět....
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
- JirkaE
- Příspěvky: 1782
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
Kapitalistický zázrak to jistě není - obvzlášť je-li většinový majitel socialistická čínská vládaeman píše: úte lis 11, 2025 10:12 amMě je spíš záhadou, proč je tolik videí a článků o tom, jak jsou čínská auta super a "drtí" světovou konkurenci. Kritika nulová..... Úplný kapitalistický zázrak....
Tesla je v EV defakto průkopníkem, její neduhy a problémy jsou propírané každý den a kdejaká nula si na tom buduje kariéru, ale Made in China je ťip-ťop.....
To že jdou do Evropy a do Světa ,,nekalým" způsobem, s částečných dotací státu - s jedinou ideou - zničit konkurenci (čínská novodobá ideologie) - ale neznamená že je to poskládané z nekvalitních součástek - a úplně všechno je na
Všichni z nás mají čínské baterky, mnoho i měniče... Funguje to.
Evropský dělník má nějakou mzdu ,,průměrnou" versus čínský dělník pár dolarů na den, včetně dětí.... Ano, šijí se i sedačky, volanty, stropy a výplně, plasty atd = E-AUTO není jen elektronika...
Cena materiálů je v Číně taky jiná a pokud se k tomu dá ještě XX% dotace státu = stát si nevezme svůj podíl a dividendy (ale nic víc do toho nedá) = auto bez DPH - o 30%-50% levnější než nejlevnější e-škodovka nebo e-golf - nebo tesla včetně DPH.
Ale víc bych v tom nehledal - žádný zázrak v tom nevidím.
Navíc se ukazuje, že Čína na těch e-autech pod cenou, která se neprodávají jak se očekávalo (evropani to nechtějí) velmi krvácí a své masivní dotace pozvolna škrtí - a i když ceny baterií a všeho klesají - čínská auta nezlevňují - ale jejich cena naopak nenápadně a pomalu a jistě roste.
Naposledy upravil(a) JirkaE dne úte lis 11, 2025 10:37 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
Franta2776
- Příspěvky: 4919
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 431
Re: Ceny elektromobilů
No protože Tesla je USA to je fuj a čínský auta jsou ze země zaslíbený. Komunista ti taky neřekne, jak se žije za Uralem:))eman píše: úte lis 11, 2025 10:12 amMě je spíš záhadou, proč je tolik videí a článků o tom, jak jsou čínská auta super a "drtí" světovou konkurenci. Kritika nulová..... Úplný kapitalistický zázrak....
Tesla je v EV defakto průkopníkem, její neduhy a problémy jsou propírané každý den a kdejaká nula si na tom buduje kariéru, ale Made in China je ťip-ťop.....
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 2 hosti