Elektricka / hybridni auta

Franta2776
Příspěvky: 4506
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 353

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Použivá 2 kabely a má 2 nabijeci porty.Co na to říkaji ty baterky? ?
https://autoweb.cz/byd-nam-v-mnichove-d ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 197
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Zajímavé příspěvky jsou pod tím článkem viz třeba. ;)
Filip tam píše:
Pro Číňany dělám, a CATL dobře znám, nikdy neřeknou to ALE. Takovéto systémy přímo fatálně závisí na výkonném chlazení. Malý problémek v chlazení a v lepším případě to skončí jen drastickým snížením výkonu, v horším docela pěkným ohňostrojem.
kodl69
Příspěvky: 7986
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 999
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kodl69 »

Na tom mi nepřide vůbec nic divnýho. Když jsem dělal "rychlotest" 18650 VTC6 (3Ah, 10C), při vybíjení cca 30-40A se baterka celkem dost zahřála. Tuším Volente to komnetoval slovy "Když to přeženeš, tak se ti to z těch folií voloupe jak buřtíky ve vařící vodě" a to byl jeden článek na čerstvým vzduchu, ze kterýho jsem odebíral cca 100W. Když jich bude pohromadě odhadem 10 tisíc, a každej pojede na těch 100W, tak to ztrátový teplo bude možná i 10% z nabíjecího výkonu, tj 100kW, a to už je pořádná chladicí soustava, tak nějak jako na náklaďáku nebo na emerickým plnotučným V8 7.4L.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Franta2776
Příspěvky: 4506
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 353

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1491
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 203
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Nemá někdo zkušenost s e-transit ?

Vypadá to, že podlehnu tlaku dřív než jsem čekal... 😂

Včera ve Fordu jsem zjistil, že mezi Diesel a BEV verzí je velmi malý rozdíl v ceně, vzhledem k letním přebytkům a všem okolnostem asi půjdu touto cestou a asi ani nemám moc na výběr, aby to šlo do účetnictví a vešli jsme se tam všichni, potřebuji verzi LKW DO-KA (nákladní ale plus dvojitá kabina 5-6 míst)

Realita je nyní taková, že pokud hned objednám - bude až konec května - začátek června 2026 :lol: ( asi jdou moc na dračku a nestíhají výrobu :lol: )
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
kyocera
Příspěvky: 1409
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 349

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kyocera »

Ten e-tranzit má možnost zásuvky na AC 230V bud 400W nebo 2kW.
S e tranzitem zkušenost nemám, ale se značkou Ford ano. Před mnoha roky jsem koupil nový Ford Escort 1,8D a po dobu 8mi roků a 180tis.km
neměl nikdy ani jednu závadu.A jeden známý má Ford tranzit , nikoliv e, ale říká, že tyhle Ford tranzity mají silnější plechy než jiní výrobci. Že tohle má přesně zjištěné a ověřené. Vybrat e tranzit Ford je dobrá volba.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1491
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 203
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

kyocera píše: pát zář 19, 2025 8:39 am
Ten e-tranzit má možnost zásuvky na AC 230V bud 400W nebo 2kW.
Díky - mám už druhého Transita (diesel) a jsem velmi spokojený a ano s těmi silnějšími plechy souhlasím/potvrzuji.
Zásuvka tam je v tom dieselu myslím 300W.

Ještě mohu nyní upřesnit, že na přání mojí ženy - červená, aby jsme byli lépe vidět a na moje přání koule a integrovaná zásuvka AC 230V 2,5kW (na stavbu, do kempu a až budu vozit ,,šťávu" domů do baterek - kdyby selhala elektrocentrála 😂😂)

Pokud si odmyslím ta šílená křídla na obrázku, tak vypadá takhle, mám totéž bílé, bez dvojité kabiny, v nákladní verzi a dal bych jim to do protiúčtu :

Snímek obrazovky (389).png

Bojím se těch baterek, nic o elektroautech nevím, zažil jsem i mnohahodinové kolony už vícekrát - co s tím pak při malém dojezdu.

Přecejenom s dieselem jde vzít kanistr a stopnout si něco na benzínku (ještě se to nestalo) ale co se dělá s elektroautem v takové situaci ??? :fuuu:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
glottis
Příspěvky: 3124
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 382
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

A jakou baterku planujes? Ma to tepelko?

s elektroautem v kolone nic. Kdyz to nejede tak to nezere. Jen rezie auta a topeni/chlazeni. Auta s tepelkem si berou v klidu rekneme 1kw pri chlazeni/topeni. Kdyz neni -20. Bez toho tak 300W. V tesle treba s 80kwh baterii, kdyz se zaseknes na dalnici s 50% muzes se 40kwh topit klidne 20h a nic se nestane. A se zbytkem 20kwh dojedes jeste 150km. Lidi jsou z toho dost vyplaseny ale vetsinou zbytecne.

Jina vec je auto s malou baterkou bez tepelka. Treba muj egolf ma 32kwh baterku, a topeni bere 2-6kw. pulka baterky je 15kwh a to moc na topeni neni :) V lete pohoda, kdy zmrzne nic moc. Ale to holt neni auto na dlouhe jezdeni a musis s tim pocitat a pripadne mit obleceni a topeni vypnout :)

Moc se o tom nemluvi, nedavno Vaculik na to mel i video na YT ale ani vsecha naftove nebo benzinove auta jako moc dlouho netopit nemusi. Kdyz to nema chlazene svody z vyfuku, tepla v motoru moc nevznika a az se motor ochladi je zima. Pripadne tam musi byt elektricke topeni a hnat to pres alternator. Nebo bufik
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1491
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 203
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

glottis píše: pát zář 19, 2025 9:05 am
A jakou baterku planujes? Ma to tepelko?
Baterie na výběr nebyla, využitelná kapacita baterie 62-64kWh - jen verze motoru a vzhledem k našemu používání stačí základní verze 100kW

To tepelko nevím :dontknow: jdu hledat...

Vůbec jsem nepochopil, a divil jsem se, že to má stále dvě 12V baterky pod sedačkou - ale to mě vysvětlit nedokázal.

V dieselu mám elektro-ohřev do sedaček, tady jsem to odmítnul - chtěl jsem šetřit energii - ale ještě jsem nepodepsal :D neobjednal a můžu to změnit.

Co doporučujete určitě a co rozhodně ne ? Ta zásuvka například 1200Eur příplatek (bez DPH) - nejdražší položka z volitelných doplňků... :lol: ale tu tam prostě chci

Snímek obrazovky_19-9-2025_92139_fdrive.cz.jpeg

Já asi patřím mezi ty vyplašený :lol: :lol: :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) JirkaE dne pát zář 19, 2025 9:41 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
glottis
Příspěvky: 3124
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 382
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

12V baterie tam byvaj, pro beh vseho interniho. I kontaktor na HV baterii spene 12V baterie. Dve tam jsou asi aby to melo vic stavy :)) ale spis je to itm, ze predelali spalovak asi.

Zrovna vyhrivana sesle v elektro aute dava podle me docela smysl. Muzes si hrat zadeka vypnout topeni :) hlavne na kratke trasy. Casto jsme si vypnul topeni kdyz vezu deti do skoly a jen si hreju zadek a zada :) Na 2km to stejne v aute nezatopim. To bych musel predem a to je zbytecny. Nezere to tolik. Zalezi co za to chtej no
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 475
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Reputace: 55
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Majkl »

Potvrzuju to vytápění sedaček. Na krátké trasy nemá cenu vytápět celý auto, když si můžu zapnout sedačku. Pokud je tomu navíc i volant, tak je to úplně super.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1491
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 203
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Díky za tipy a rady :yes:

Tak to budu muset zjistit a zeptat se osobně, protože tomu v konfigurátoru nerozumím...

Jsou tam čtyři verze : Sitz-Paket 6 (500Eur) / 7 (900Eur) / 16A (900Eur) a 17A (1100Eur) ale nikde nemůžu najít, co která znamená a co za ty prachy vlastně je :dontknow:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host