Elektricka / hybridni auta
-
- Příspěvky: 4506
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
Použivá 2 kabely a má 2 nabijeci porty.Co na to říkaji ty baterky? ?
https://autoweb.cz/byd-nam-v-mnichove-d ... .sznhp.box
https://autoweb.cz/byd-nam-v-mnichove-d ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 197
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Zajímavé příspěvky jsou pod tím článkem viz třeba.

Filip tam píše:Pro Číňany dělám, a CATL dobře znám, nikdy neřeknou to ALE. Takovéto systémy přímo fatálně závisí na výkonném chlazení. Malý problémek v chlazení a v lepším případě to skončí jen drastickým snížením výkonu, v horším docela pěkným ohňostrojem.
-
- Příspěvky: 7986
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 999
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Na tom mi nepřide vůbec nic divnýho. Když jsem dělal "rychlotest" 18650 VTC6 (3Ah, 10C), při vybíjení cca 30-40A se baterka celkem dost zahřála. Tuším Volente to komnetoval slovy "Když to přeženeš, tak se ti to z těch folií voloupe jak buřtíky ve vařící vodě" a to byl jeden článek na čerstvým vzduchu, ze kterýho jsem odebíral cca 100W. Když jich bude pohromadě odhadem 10 tisíc, a každej pojede na těch 100W, tak to ztrátový teplo bude možná i 10% z nabíjecího výkonu, tj 100kW, a to už je pořádná chladicí soustava, tak nějak jako na náklaďáku nebo na emerickým plnotučným V8 7.4L.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 4506
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 353
Re: Elektricka / hybridni auta
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1491
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 203
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nemá někdo zkušenost s e-transit ?
Vypadá to, že podlehnu tlaku dřív než jsem čekal...
Včera ve Fordu jsem zjistil, že mezi Diesel a BEV verzí je velmi malý rozdíl v ceně, vzhledem k letním přebytkům a všem okolnostem asi půjdu touto cestou a asi ani nemám moc na výběr, aby to šlo do účetnictví a vešli jsme se tam všichni, potřebuji verzi LKW DO-KA (nákladní ale plus dvojitá kabina 5-6 míst)
Realita je nyní taková, že pokud hned objednám - bude až konec května - začátek června 2026
( asi jdou moc na dračku a nestíhají výrobu
)
Vypadá to, že podlehnu tlaku dřív než jsem čekal...
Včera ve Fordu jsem zjistil, že mezi Diesel a BEV verzí je velmi malý rozdíl v ceně, vzhledem k letním přebytkům a všem okolnostem asi půjdu touto cestou a asi ani nemám moc na výběr, aby to šlo do účetnictví a vešli jsme se tam všichni, potřebuji verzi LKW DO-KA (nákladní ale plus dvojitá kabina 5-6 míst)
Realita je nyní taková, že pokud hned objednám - bude až konec května - začátek června 2026


Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 1409
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 349
Re: Elektricka / hybridni auta
Ten e-tranzit má možnost zásuvky na AC 230V bud 400W nebo 2kW.
S e tranzitem zkušenost nemám, ale se značkou Ford ano. Před mnoha roky jsem koupil nový Ford Escort 1,8D a po dobu 8mi roků a 180tis.km
neměl nikdy ani jednu závadu.A jeden známý má Ford tranzit , nikoliv e, ale říká, že tyhle Ford tranzity mají silnější plechy než jiní výrobci. Že tohle má přesně zjištěné a ověřené. Vybrat e tranzit Ford je dobrá volba.
S e tranzitem zkušenost nemám, ale se značkou Ford ano. Před mnoha roky jsem koupil nový Ford Escort 1,8D a po dobu 8mi roků a 180tis.km
neměl nikdy ani jednu závadu.A jeden známý má Ford tranzit , nikoliv e, ale říká, že tyhle Ford tranzity mají silnější plechy než jiní výrobci. Že tohle má přesně zjištěné a ověřené. Vybrat e tranzit Ford je dobrá volba.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
- JirkaE
- Příspěvky: 1491
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 203
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Díky - mám už druhého Transita (diesel) a jsem velmi spokojený a ano s těmi silnějšími plechy souhlasím/potvrzuji.kyocera píše: pát zář 19, 2025 8:39 amTen e-tranzit má možnost zásuvky na AC 230V bud 400W nebo 2kW.
Zásuvka tam je v tom dieselu myslím 300W.
Ještě mohu nyní upřesnit, že na přání mojí ženy - červená, aby jsme byli lépe vidět a na moje přání koule a integrovaná zásuvka AC 230V 2,5kW (na stavbu, do kempu a až budu vozit ,,šťávu" domů do baterek - kdyby selhala elektrocentrála
Pokud si odmyslím ta šílená křídla na obrázku, tak vypadá takhle, mám totéž bílé, bez dvojité kabiny, v nákladní verzi a dal bych jim to do protiúčtu :
Bojím se těch baterek, nic o elektroautech nevím, zažil jsem i mnohahodinové kolony už vícekrát - co s tím pak při malém dojezdu.
Přecejenom s dieselem jde vzít kanistr a stopnout si něco na benzínku (ještě se to nestalo) ale co se dělá s elektroautem v takové situaci ???

Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 3124
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 382
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
A jakou baterku planujes? Ma to tepelko?
s elektroautem v kolone nic. Kdyz to nejede tak to nezere. Jen rezie auta a topeni/chlazeni. Auta s tepelkem si berou v klidu rekneme 1kw pri chlazeni/topeni. Kdyz neni -20. Bez toho tak 300W. V tesle treba s 80kwh baterii, kdyz se zaseknes na dalnici s 50% muzes se 40kwh topit klidne 20h a nic se nestane. A se zbytkem 20kwh dojedes jeste 150km. Lidi jsou z toho dost vyplaseny ale vetsinou zbytecne.
Jina vec je auto s malou baterkou bez tepelka. Treba muj egolf ma 32kwh baterku, a topeni bere 2-6kw. pulka baterky je 15kwh a to moc na topeni neni
V lete pohoda, kdy zmrzne nic moc. Ale to holt neni auto na dlouhe jezdeni a musis s tim pocitat a pripadne mit obleceni a topeni vypnout 
Moc se o tom nemluvi, nedavno Vaculik na to mel i video na YT ale ani vsecha naftove nebo benzinove auta jako moc dlouho netopit nemusi. Kdyz to nema chlazene svody z vyfuku, tepla v motoru moc nevznika a az se motor ochladi je zima. Pripadne tam musi byt elektricke topeni a hnat to pres alternator. Nebo bufik
s elektroautem v kolone nic. Kdyz to nejede tak to nezere. Jen rezie auta a topeni/chlazeni. Auta s tepelkem si berou v klidu rekneme 1kw pri chlazeni/topeni. Kdyz neni -20. Bez toho tak 300W. V tesle treba s 80kwh baterii, kdyz se zaseknes na dalnici s 50% muzes se 40kwh topit klidne 20h a nic se nestane. A se zbytkem 20kwh dojedes jeste 150km. Lidi jsou z toho dost vyplaseny ale vetsinou zbytecne.
Jina vec je auto s malou baterkou bez tepelka. Treba muj egolf ma 32kwh baterku, a topeni bere 2-6kw. pulka baterky je 15kwh a to moc na topeni neni


Moc se o tom nemluvi, nedavno Vaculik na to mel i video na YT ale ani vsecha naftove nebo benzinove auta jako moc dlouho netopit nemusi. Kdyz to nema chlazene svody z vyfuku, tepla v motoru moc nevznika a az se motor ochladi je zima. Pripadne tam musi byt elektricke topeni a hnat to pres alternator. Nebo bufik
- JirkaE
- Příspěvky: 1491
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 203
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Baterie na výběr nebyla, využitelná kapacita baterie 62-64kWh - jen verze motoru a vzhledem k našemu používání stačí základní verze 100kW
To tepelko nevím

Vůbec jsem nepochopil, a divil jsem se, že to má stále dvě 12V baterky pod sedačkou - ale to mě vysvětlit nedokázal.
V dieselu mám elektro-ohřev do sedaček, tady jsem to odmítnul - chtěl jsem šetřit energii - ale ještě jsem nepodepsal

Co doporučujete určitě a co rozhodně ne ? Ta zásuvka například 1200Eur příplatek (bez DPH) - nejdražší položka z volitelných doplňků...

Já asi patřím mezi ty vyplašený




Naposledy upravil(a) JirkaE dne pát zář 19, 2025 9:41 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 3124
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 382
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
12V baterie tam byvaj, pro beh vseho interniho. I kontaktor na HV baterii spene 12V baterie. Dve tam jsou asi aby to melo vic stavy
ale spis je to itm, ze predelali spalovak asi.
Zrovna vyhrivana sesle v elektro aute dava podle me docela smysl. Muzes si hrat zadeka vypnout topeni
hlavne na kratke trasy. Casto jsme si vypnul topeni kdyz vezu deti do skoly a jen si hreju zadek a zada
Na 2km to stejne v aute nezatopim. To bych musel predem a to je zbytecny. Nezere to tolik. Zalezi co za to chtej no

Zrovna vyhrivana sesle v elektro aute dava podle me docela smysl. Muzes si hrat zadeka vypnout topeni


- Majkl
- Příspěvky: 475
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Reputace: 55
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Potvrzuju to vytápění sedaček. Na krátké trasy nemá cenu vytápět celý auto, když si můžu zapnout sedačku. Pokud je tomu navíc i volant, tak je to úplně super.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
- JirkaE
- Příspěvky: 1491
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 203
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Díky za tipy a rady
Tak to budu muset zjistit a zeptat se osobně, protože tomu v konfigurátoru nerozumím...
Jsou tam čtyři verze : Sitz-Paket 6 (500Eur) / 7 (900Eur) / 16A (900Eur) a 17A (1100Eur) ale nikde nemůžu najít, co která znamená a co za ty prachy vlastně je

Tak to budu muset zjistit a zeptat se osobně, protože tomu v konfigurátoru nerozumím...
Jsou tam čtyři verze : Sitz-Paket 6 (500Eur) / 7 (900Eur) / 16A (900Eur) a 17A (1100Eur) ale nikde nemůžu najít, co která znamená a co za ty prachy vlastně je

Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host