Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1747
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Elektricka / hybridni auta
Zdravim,
prijde mi ze vsichni nejak prehlizi elektricka auta. Precejen resit energii doma, kde je velmi levna z distribucni site a neresit neustale zdrazovani benzinu a nafty...
Ja toho teda nenajezdim moc - rekneme tak 80km denne, coz udela mesicne nejakych 1500km a pri spotrebe takovych normalnich 10l / 100km (mondeo combi) jsem na krasnych 5000kc mesicne. Pokud vezmu ze elektromobil potrebuje cca 250Wh na km, tak se dostavame mesicne na 375kWh coz pri me sazbe 2,7kc / kWh jsme na 20% nakladu.
Ovsem otazka zni...
Jak je to s cestaky v praci kdyz si koupim elektricke auto? Za palivo nic nedostanu a dostavam jen amortizaci? Pokud ano, tak elektrice auto nema smysl a lepsi bude nejaky hybrid, ze?
Koukal jsem ze se toyota prius da koupit uz docela levne, ale pocitam ze se bude jednat o ten prvni model bez nabijeni ze zasuvky, takze to moc smysl nema. Ono ani ten plugin hybrid s dojezdem na baterky okolo 25km neni zadny zazrak, ale rekneme ze lepsi nez nic. Pokud bych nabijel i treba o poledni pauze, tak jsem schopen mozna i tech 35km denne najet na elektrinu a druhou polovinu na benzin.
Daji se koupit ruzne stare elektricke vozy bez baterii a baterie vymenit - tahle varianta me asi laka uplne nejvice, ale zase pokud se na to nebudou dat psat cestaky tak je to nanic... Mala a ticha digitalni centrala se taky pri nejhorsim da v kufru uvest, pripadne nejakym zpusobem zabudovat...
Mate nekdo elektricke auto? uvazujete o nem?
prijde mi ze vsichni nejak prehlizi elektricka auta. Precejen resit energii doma, kde je velmi levna z distribucni site a neresit neustale zdrazovani benzinu a nafty...
Ja toho teda nenajezdim moc - rekneme tak 80km denne, coz udela mesicne nejakych 1500km a pri spotrebe takovych normalnich 10l / 100km (mondeo combi) jsem na krasnych 5000kc mesicne. Pokud vezmu ze elektromobil potrebuje cca 250Wh na km, tak se dostavame mesicne na 375kWh coz pri me sazbe 2,7kc / kWh jsme na 20% nakladu.
Ovsem otazka zni...
Jak je to s cestaky v praci kdyz si koupim elektricke auto? Za palivo nic nedostanu a dostavam jen amortizaci? Pokud ano, tak elektrice auto nema smysl a lepsi bude nejaky hybrid, ze?
Koukal jsem ze se toyota prius da koupit uz docela levne, ale pocitam ze se bude jednat o ten prvni model bez nabijeni ze zasuvky, takze to moc smysl nema. Ono ani ten plugin hybrid s dojezdem na baterky okolo 25km neni zadny zazrak, ale rekneme ze lepsi nez nic. Pokud bych nabijel i treba o poledni pauze, tak jsem schopen mozna i tech 35km denne najet na elektrinu a druhou polovinu na benzin.
Daji se koupit ruzne stare elektricke vozy bez baterii a baterie vymenit - tahle varianta me asi laka uplne nejvice, ale zase pokud se na to nebudou dat psat cestaky tak je to nanic... Mala a ticha digitalni centrala se taky pri nejhorsim da v kufru uvest, pripadne nejakym zpusobem zabudovat...
Mate nekdo elektricke auto? uvazujete o nem?
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Existuje optimální varianta, cesťáky na mondeo, ježdění elektrikou.Matess píše:Jak je to s cestaky v praci kdyz si koupim elektricke auto? Za palivo nic nedostanu
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: pát bře 15, 2013 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Přeji krásný podvečer.
Ano, přiznávám se, já jsem si jedno pořídil - Peugeot 106 Electric, rozebrané, bez aku .
Koupil jsem starší NiCd, složil auto a od té doby, co jsem jej zprovoznil a udělal novou STK (19.12.2013), jsem neujel žádný kilometr naftovým autem. Nafťáka máme nyní jako zálohu, auto pro mladší členy rodiny a auto na delší vzdálenosti, které jezdíme pouze občas. Dojezd se pomalu prodlužuje, jak se aku "rozbíhají" (aktuálně max. 55 km na Vysočině), takže na běžné cesty do práce, na nákupy, za zábavou apod., je to dle dosavadních zkušeností pro mne plně dostačující.
Pravda, má to svoje "nevýhody":
o akceleraci se nedá moc hovořit (srovnal bych to se Škodou 100), maximální rychlosti 95 km auto dosahuje jen vyjímečně a vzhledem k maximálnímu dojezdu je třeba více kalkulovat a plánovat, obzvláště při větším počtu řidičů v rodině. Osmnáctiletý syn raději sáhne po 90-ti koňovém nafťáku, čemuž se ale vzhledem k věku nedivím .
Je to ale o pohledu na věc, o smýšlení nad tím, co skutečně potřebuji a co potřebuji proto, že to má někdo druhý nebo abych byl IN... Ale to je stejné jako s fotovoltaikou...
Nákladově jsem zatím na cca 1 Kč/km, protože tarif pro elektromobil D27D ještě nemám vyřízen a sluníčko teď moc nedá. Postupně počítám, že se dostanu na cca 0,50 Kč/km, v létě na 0,00... .
S cesťákem netuším, ten jsem nikdy neřešil.
O Toyotě Prius jsem také uvažoval, ale on moc na elektriku nejezdí, resp. jen když chce a to mi nevyhovuje. To takový Chevrolet Volt (Opel Ampera) by bylo jiné kafe, ale cenově je pro mne zatím nedostupný.
Centrála do kufru, kdybych náhodou nemohl dojet, mě také napadla, ale nabíjecích míst přibývá, tak třeba nebude potřeba . Pro rozšíření dojezdu je možné použít LiFePo4, což je cenově jinde než NiCd, ale potom už trasy 100km a více nejsou problém...
Roman
Ano, přiznávám se, já jsem si jedno pořídil - Peugeot 106 Electric, rozebrané, bez aku .
Koupil jsem starší NiCd, složil auto a od té doby, co jsem jej zprovoznil a udělal novou STK (19.12.2013), jsem neujel žádný kilometr naftovým autem. Nafťáka máme nyní jako zálohu, auto pro mladší členy rodiny a auto na delší vzdálenosti, které jezdíme pouze občas. Dojezd se pomalu prodlužuje, jak se aku "rozbíhají" (aktuálně max. 55 km na Vysočině), takže na běžné cesty do práce, na nákupy, za zábavou apod., je to dle dosavadních zkušeností pro mne plně dostačující.
Pravda, má to svoje "nevýhody":
o akceleraci se nedá moc hovořit (srovnal bych to se Škodou 100), maximální rychlosti 95 km auto dosahuje jen vyjímečně a vzhledem k maximálnímu dojezdu je třeba více kalkulovat a plánovat, obzvláště při větším počtu řidičů v rodině. Osmnáctiletý syn raději sáhne po 90-ti koňovém nafťáku, čemuž se ale vzhledem k věku nedivím .
Je to ale o pohledu na věc, o smýšlení nad tím, co skutečně potřebuji a co potřebuji proto, že to má někdo druhý nebo abych byl IN... Ale to je stejné jako s fotovoltaikou...
Nákladově jsem zatím na cca 1 Kč/km, protože tarif pro elektromobil D27D ještě nemám vyřízen a sluníčko teď moc nedá. Postupně počítám, že se dostanu na cca 0,50 Kč/km, v létě na 0,00... .
S cesťákem netuším, ten jsem nikdy neřešil.
O Toyotě Prius jsem také uvažoval, ale on moc na elektriku nejezdí, resp. jen když chce a to mi nevyhovuje. To takový Chevrolet Volt (Opel Ampera) by bylo jiné kafe, ale cenově je pro mne zatím nedostupný.
Centrála do kufru, kdybych náhodou nemohl dojet, mě také napadla, ale nabíjecích míst přibývá, tak třeba nebude potřeba . Pro rozšíření dojezdu je možné použít LiFePo4, což je cenově jinde než NiCd, ale potom už trasy 100km a více nejsou problém...
Roman
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
No a o tom to je, udělat STK a přihlásit vůz na české značky.... Dají se zapůjčit baterie na udělání STK?roman píše:já jsem si jedno pořídil - Peugeot 106 Electric, rozebrané, bez aku . ...... udělal novou STK (19.12.2013),
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: pát bře 15, 2013 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Můj P106 byl na českých papírech, takže s tím problém nebyl . Zapůjčit baterie?! Mno, je to operace na pár hodin (z auta do auta)... brumlaj, prosím PM.brumlaj píše:No a o tom to je, udělat STK a přihlásit vůz na české značky.... Dají se zapůjčit baterie na udělání STK?roman píše:já jsem si jedno pořídil - Peugeot 106 Electric, rozebrané, bez aku . ...... udělal novou STK (19.12.2013),
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jsem příznivcem elektriky, ALE, mám obavy, že ten čas ještě nenastal. Vezmu-li v úvahu, že s FABIA 1.0 JUNIOR jezdím s LPG 1.1,-Kč za 1Km, přijde mi to nepohodlí na zachránění planety neúměrné.roman píše:Nákladově jsem zatím na cca 1 Kč/km
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: pát bře 15, 2013 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Neříkám, že je to nejlevnější, nejlepší a nikomu nic nenutím! Jeden má rád vdolky, jiný zase holky.
Já jsem spokojen! Ne proto, že mám pocit, že zachráním planetu, ale proto, že to auto prostě funguje, doveze mě tam, kam potřebuji a po letech mě auto zase baví , i když nesplňuje "IN kriteria" dnešní společnosti, což ostatně Fabia Junior také ne .
Nepohodlí?! Já žádné nepociťuji...
Já jsem spokojen! Ne proto, že mám pocit, že zachráním planetu, ale proto, že to auto prostě funguje, doveze mě tam, kam potřebuji a po letech mě auto zase baví , i když nesplňuje "IN kriteria" dnešní společnosti, což ostatně Fabia Junior také ne .
Nepohodlí?! Já žádné nepociťuji...
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Fabia junior? ted jsem si googloval co to je. 37kw ?.... docetl jsem se v nejakym testu ze pri decentni jizde lze jet za 6,6l/100km. Jedine prestavba na plyn jinak to je naprosto zvraceny......
Najezdil jsem nemale kilometry s firemnim berlingem 1,4 a to jsem si myslel ze vetsi hruzu uz nikdo nevyrobi
Najezdil jsem nemale kilometry s firemnim berlingem 1,4 a to jsem si myslel ze vetsi hruzu uz nikdo nevyrobi
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Elektricka / hybridni auta
6,6L to i nevalné HTP jezdí za míň
-
- Příspěvky: 1747
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
koukal jsem ze se za 1500€ da koupit berlingo v elektrice bez baterek a nabijecky... kdyz se do toho vrazi 220 tisic za lifepo s nabijeckou, tak to bude mit dojezd okolo 70km a nabite to bude za 4 hodiny (z prazdna do plna), takze rekneme ze do 280 tisic i s praci uz by to slo poridit a s tim ze bych tam mel i centralu (coz v berlingu je dost mista v kufru)
Slysel jsem neco kratce (nazval bych to reklamozvasty) o bateriich typu lithium titan... Nevite o tom neco?
Slysel jsem neco kratce (nazval bych to reklamozvasty) o bateriich typu lithium titan... Nevite o tom neco?
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
S htp jsem jel jednou a cekal jsem vetsi hruzu. Jako ja si nemuzu pomoct pokud se to prestavi na plyn tak ok v realu to bude jezdit tipuju kolem 8m litru. Ale pokud s tim nekdo jezdi na benzin? proc. Ja jezdim s 2,4 lpg obycejnej 16v motor zadny turbo nebo vvt a podobny srandy) a pomerne tezkym autem. Po dalnici za cca 13l plynu tedy 2,2-2,4kč/km v palivu, mimo dalnici 11,8-12,5 tedy 2-2,2kč/km. Tedy levneji nez zminovana fabia junior. Sice ma auto jiz 10let, ale i s plynem a nutnymi opravami me prislo porad levneji nez ta fabka.goodbie píše:6,6L to i nevalné HTP jezdí za míň
-
- Příspěvky: 1747
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
jj taky mam stare mondeo na lpg a nove jsem jeste nepredelal... je to aktualne asi nejlevnejsi varianta a i velka stara auta jezdi podobne ekonomicky jako usporne diesely. (vyhodou je levnejsi servis auta)..
Elektricke berlingo - 40000Kc
dovoz - 10000kc
prihlaseni, stk atp 5000kc
baterky http://goo.gl/5FY003 48x3,2V/100Ah LiFeYPO4 155800kc (15kWh odpovida cca 70km)
BMS 25000Kc
nabijecka 14000Kc
HERON DGI 20 Q - 18000Kc
Takze celkem jsme na nejakych 268 kkc... Jeste je to porad asi hodne...
Elektricke berlingo - 40000Kc
dovoz - 10000kc
prihlaseni, stk atp 5000kc
baterky http://goo.gl/5FY003 48x3,2V/100Ah LiFeYPO4 155800kc (15kWh odpovida cca 70km)
BMS 25000Kc
nabijecka 14000Kc
HERON DGI 20 Q - 18000Kc
Takze celkem jsme na nejakych 268 kkc... Jeste je to porad asi hodne...
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: pát bře 15, 2013 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Co se týká dobíjení centrálou, tak v podobné ceně, jako uvažujete, se občas objeví Renault Kangoo s Range Extenderem - orig. zabudovaný spalovák, který nabíjí aku a auto jede na elektromotor, když je třeba delší dojezd. Podobný princip má i Chevy Volt .Matess píše:(15kWh odpovida cca 70km).... Takze celkem jsme na nejakych 268 kkc... Jeste je to porad asi hodne...
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
NA e-mobil je ještě asi opravdu brzo, ale myslím, že do čtyř let to bude mít ekonomický smysl. JEdnak poklesnou ceny e-aut a jednak zdraží benzín.
S malou litrovou(3-válec) Corsou jezdím za 5L (město/mimoměsto:20/80). Tedy cca 2kč na km(1,75benzin a 0,25gumy). Tohleto eko auto plánuju nahradit e-autem, samozřejmě vedle musí být k dispozici spalovák pro delší cesty.
S malou litrovou(3-válec) Corsou jezdím za 5L (město/mimoměsto:20/80). Tedy cca 2kč na km(1,75benzin a 0,25gumy). Tohleto eko auto plánuju nahradit e-autem, samozřejmě vedle musí být k dispozici spalovák pro delší cesty.
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono totiz jde o to ze vyrobci nevi co by za elektromobil chteli. Vyrobi mandelinku a daji cenu 700000 viz peugeot ion.
Ta cena neni prece jen a pouze o akumulatorech. Kolik muze stat beznej spalovak s komplikovanou prevodovkou a kolik elmotor s rizenim? Neverim tomu ze namotat elmotor a k nemu 2-3kvalt prevodovka je drazsi, nez dnesni velmi komplikovane commonraily s automatama .... trakcni motory jsou dnes jiz vyvinuty v sirokym spektru vykonu ....
S takovou politikou at jsou k sipku ....
Ta cena neni prece jen a pouze o akumulatorech. Kolik muze stat beznej spalovak s komplikovanou prevodovkou a kolik elmotor s rizenim? Neverim tomu ze namotat elmotor a k nemu 2-3kvalt prevodovka je drazsi, nez dnesni velmi komplikovane commonraily s automatama .... trakcni motory jsou dnes jiz vyvinuty v sirokym spektru vykonu ....
S takovou politikou at jsou k sipku ....
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Z podstaty by e-auto mohlo být o maličko dražší než spalovák. Řek bych, že dnes je na tom nejlépe Nisan Leaf(poměr ceny k užitku).PavelR píše:Ono totiz jde o to ze vyrobci nevi co by za elektromobil chteli. Vyrobi mandelinku a daji cenu 700000 viz peugeot ion.
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob zář 01, 2012 12:43 am
- Lokalita: Orava
Re: Elektricka / hybridni auta
To je sice vsetko pekne a čo by na to potom ropna loby??? Ked si kazdy strci do zasuvky a povie si ze mu netreba naftu alebo benzin. Hovorim o malickych autickach na kazdy den.
rob.brno píše:Z podstaty by e-auto mohlo být o maličko dražší než spalovák. Řek bych, že dnes je na tom nejlépe Nisan Leaf(poměr ceny k užitku).PavelR píše:Ono totiz jde o to ze vyrobci nevi co by za elektromobil chteli. Vyrobi mandelinku a daji cenu 700000 viz peugeot ion.
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
A co teprve státní loby? Ti maj ze spotřební dani a DPH nemalý procenta do státního rozpočtu. Ale musí to být.netko píše:To je sice vsetko pekne a čo by na to potom ropna loby??? Ked si kazdy strci do zasuvky a povie si ze mu netreba naftu alebo benzin. Hovorim o malickych autickach na kazdy den.
Re: Elektricka / hybridni auta
Moj otec a ja mame distribucnu firmu a mame 6x Dacia Logan van LPG ... spolu maju tieto auta najazdene na LPG uz 2 000 000 km bez jedinej poruchy ak nepocitame samozrejme pravidelne servisne navstevy, tieto auta maju nosnot okolo 700 kg a plne nalozene maju spotrebu okolo 10/11 litrov a prazdne tesne pod 8 litrov bezne 1 liter LPG stoji 0,68 a 0,74 eura ale na miestnej pumpe mame zmluvu a tankujeme za 0,61 eura za liter... je to parada jazdit na LPG ked liter benzinu stoji 1,45 eura a v poslednej dobe sa zaciname obzerat po elektrododavkach avsak my jazdime trasy tam-naspet 200-300km a niektore dodavky ci pikapy maju dojazd okolo 200km ale vsetci predajcovia tychto elektro-pikapov a dodavok mi odmietaju povedat, co to je 200km nalozeny alebo prazdny, ale myslim si ze prazdny, nalozenemu autu by ten dojazd klesol na 150km cca...
viem, ze tema je o osobnych autach, ale ked sa na to pozrieme tak najvecsi producenti CO2 v doprave su auta-soferi z povolania pikapy-dodavky-kamiony a musim povedat, ze e-auta su este v plienkach a budeme si musiet pockat na auta s peknym dojazdom, problem nieje konstrukcia aut a motory ale kapacita baterii a v poslednych rokoch vyskum ohladne baterii velmi pokrocil no este tomu budeme musiet dat nejaky cas... myslim si, ze to bude ako s mobilnymi telefonmi !!
pred 10 rokmi stal mobil niekolko mesacnych platov a bol ako ludovo povedane tehla, velky, neohrabany a naprd funkcie a teraz ? kupime mobil za par drobnych takmer kdekolvek...nezostava nam nic ine ako si este pockat aspon 5-10 rokov A za dalsie ide o masovu vyrobu, e-auta sa vyrabaju vo velmi malom meritku ale ak ich zacnu automobilky chrlit vo velkom ich cena bude klesat...verim tomu, ze o 10 rokov sa budu predavat rodinne auta na elektrinu s dojazdom nad 500km za primeranu cenu
viem, ze tema je o osobnych autach, ale ked sa na to pozrieme tak najvecsi producenti CO2 v doprave su auta-soferi z povolania pikapy-dodavky-kamiony a musim povedat, ze e-auta su este v plienkach a budeme si musiet pockat na auta s peknym dojazdom, problem nieje konstrukcia aut a motory ale kapacita baterii a v poslednych rokoch vyskum ohladne baterii velmi pokrocil no este tomu budeme musiet dat nejaky cas... myslim si, ze to bude ako s mobilnymi telefonmi !!
pred 10 rokmi stal mobil niekolko mesacnych platov a bol ako ludovo povedane tehla, velky, neohrabany a naprd funkcie a teraz ? kupime mobil za par drobnych takmer kdekolvek...nezostava nam nic ine ako si este pockat aspon 5-10 rokov A za dalsie ide o masovu vyrobu, e-auta sa vyrabaju vo velmi malom meritku ale ak ich zacnu automobilky chrlit vo velkom ich cena bude klesat...verim tomu, ze o 10 rokov sa budu predavat rodinne auta na elektrinu s dojazdom nad 500km za primeranu cenu
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jedna vec je dojezd na jedno nabiti ale taky doba nabijeni. Problem dojezdu by se castecne vyresil tim kdyby akumulator sel dobit napr za 10 minut u kazde druhe pumpy. Pokud vezmu 16kwh v peugeotu ion tak by byla treba cca 100kw nabijecka. Pokud nebude vyreseno rychlo dobijeni, tak se to do velke logistiky nedostane nikdy.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69