Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2900
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 535
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Test id4, 80% diaľnica 130 kmh plus horský prechod Donovaly.
Přílohy
20250828_080630.jpg
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
Franta2776
Příspěvky: 4408
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 344

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tome žádné zázračné spotřeby neexistuji v létě jezdím dálnici 150km/h a dĕlá cca 30-50% nájezdu.Je tam vidĕt i celá komunita i5.Samozřejmĕ se umim loudat i za 14kWh.
Screenshot_20250828_085940_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2437
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 263
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Mě před 20 lety bouchla na dálnici přední pneumatika a od té doby je 125km/h můj absolutní strop. Dodnes nechápu, jak jsem to udržel na silnici a nešel do kotrmelců.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4408
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 344

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já jezdil i přes 200km/h, jak zavedli body tak 175km/h na tempomatu.Za Brnem za mnou jeli 10km policajti a měřili jestli pojedu přes 180km/h, aby mi sebrali papíry, nakonec mi dali 1500Kč za 175km/h a rok jsem jezdil pomalu než mi vrátili body.
Problém se silným EV je předjížděni na okreskách, jedu za autem 80km/h předjížím jako obvykle plný plyn a ono je tam hned 150km/h, kdyby tam měřili papíry jsou v čistírně:))To mi dělá starost, musím změnit návyky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
rva
Příspěvky: 4421
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 790
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

U fotovoltaiky by se hodila možnost nabíjet elektromobil přímo z FV panelů a obejít tak ztráty převodem na DC / DC / AC / DC. Existuje univerzální wallbox (1f AC + solar DC) od SolarEdge https://www.solaredge.com/sites/default ... asheet.pdf, ale ten je asi závislý na firemním software a cloudu. Existuje něco otevřeného pro uživatele, který tato uzavřená řešení nechce?
Přílohy
SolarEdge_single_phase_inverter_integrated_ev_charger.png
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Franta2776
Příspěvky: 4408
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 344

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

RVA mě připadá klasika MPPT,domácí baterie, měnič a možnost dynamického nabíjení lepší.V přímém nabíjení moc výhod nevidim ani ho nechci.
Můžu si vybrat, kam chci el poslat.Příklad: Vím,že 3dny nikam daleko nepojedu a je pod mrakem, tak nechám všechnu energii na užití v domě nebo si nastavím, aby wallbox nabíjel, až bude mít domácí baterie SOC 70% atd
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7936
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 995
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kodl69 »

S těma bodama to mám podobně, akorát moje auta víc než 200 nejezdí, a na motorce bez kapotáže tě to taky nebaví... Mě letos dvakrát vyhmátli bez pásů a další už by bylo bez papírů, za pásy jsou 4 body...
To nahoře není ani tak walbox, jako spíš ongrid měnič s funkcí walboxu...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
rva
Příspěvky: 4421
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 790
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

Franta2776 píše: čtv srp 28, 2025 3:16 pm
...V přímém nabíjení moc výhod nevidim ani ho nechci...
Nojo ale s možností (silného) přepanelování mám třeba jedno fv pole, které má 16 kWp přepojené na mppt regulátor, který zpracuje max. 5.5 kW a zbytek zůstane na střeše. Normálně to nevadí, protože elektřiny je i tak po většinu roku nadbytek a v zimě za šera těch 16 kWp
dává třeba jen 500 W.
Pokud bych toto pole přepnul na vhodný nabíječ elektroauta, tak můžu dobíjet i těmi 16 kW. Obdobně jedno pole přepínám na frekvenční měnič, kterým živím 5 kW motor cirkulárky.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2900
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 535
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Pokiaľ viem, tak DC nabíjanie doma nehrozí.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
rva
Příspěvky: 4421
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 790
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

Pravda. Já myslel, že ten SolarEdge EV Charging Single Phase Inverter má i DC dobíjení a zatím má jen AC. Tak to je na nic.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Franta2776
Příspěvky: 4408
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 344

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

rva píše: čtv srp 28, 2025 4:23 pm
Franta2776 píše: čtv srp 28, 2025 3:16 pm
...V přímém nabíjení moc výhod nevidim ani ho nechci...
Nojo ale s možností (silného) přepanelování mám třeba jedno fv pole, které má 16 kWp přepojené na mppt regulátor, který zpracuje max. 5.5 kW a zbytek zůstane na střeše. Normálně to nevadí, protože elektřiny je i tak po většinu roku nadbytek a v zimě za šera těch 16 kWp
dává třeba jen 500 W.
Pokud bych toto pole přepnul na vhodný nabíječ elektroauta, tak můžu dobíjet i těmi 16 kW. Obdobně jedno pole přepínám na frekvenční měnič, kterým živím 5 kW motor cirkulárky.
Kaẓ̌dý auto je jiný,ale 500W nedává smysl k tomu, aby jsi mohl nabíjet musi bĕžet systémy v autĕ a ty budou žrát okolo 300W.Leda jako bastl přímo na baterku,to jsem zatím nikde nevidĕl.Dobře vĕdi proč maji AC nabijeni minimálni nabíjení okolo 6A.
To co ušetříš na konverzi ti sežerou systémy v autĕ při malém výkonu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
rva
Příspěvky: 4421
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 790
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

To je špatně pochopeno. V zimě nebudu nabíjet ze soláru, ale po zbytek roku můžu jedno pole 16 kWp přepnout na přímé DC nabíjení a nabíjet třeba až těmi 16 kW. Po nabití pole přepnu zpět na (přepanelovaný) regulátor, který z něj dovede odebírat max. 5.5 kW. Lépe tak využiju solární energii. DC napětí může být 50 - 1000 V - tam se vejde každý solárník. https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#Signaling
Přílohy
SAE J1772-2017 AC a DC napěťový rozsah.png
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Franta2776
Příspěvky: 4408
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 344

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

A.v létě je elektřiny tolik, že ji nevyjezdíš a nemá smysl řešit ztráty.Proto jezdim 150km/h a vůbec me to netrápi.Jiná vĕc je dostat to DC napĕti na baterku, chybí Ti komunikace s autem,aby zpřistupnila DC napĕti na nabíjecim konektoru.
Mĕ to dává smysl pouze jako hračka.Ty musíš v létě vyrobit okolo 4MWh mĕsíčnĕ a na to najedeš cca 20000km/mĕsičnĕ😂😂😂
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne čtv srp 28, 2025 7:38 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4408
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 344

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Podle mĕ Rva spíš potřebuješ dynamicke nabijeni,aby jsi netahal energii z baterky a tím nezhoršoval konverzi např shunt,cerbo a wallbox od victronu.Něco co bude mĕřit baterku v domĕ a komunikovat s wallboxem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 3097
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 375
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů