Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
gupa
Příspěvky: 3342
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 153
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Pokud dostal ty smarty za odvoz jako odpad (náhradní díly) do Česka a na každém má okolo 45 čistého po odečtu dovozného, tak se nemusí namáhat dál vymýšlet a chce rychlý prodej. Zablokované BMS může být z různých důvodů, zpravidla uspané baterie. Což je dost nanic. Elektro auto není možné odstavit jednoduše jako spalovák. Musí se neustále nabíjet. Pokud to stálo někde ve skladu a čekalo to a odpis tak proto je to asi zablokované. No nevím co stojí na toto MB diagnostika ale nic levného to určitě nebude.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
PetrDubi
Příspěvky: 1770
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Reputace: 313
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PetrDubi »

mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Franta2776
Příspěvky: 4400
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 342

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

U těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 6093
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 815
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 40+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

I odpojena liionka krasne hori.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2890
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 534
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 9:57 am
Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
Aj moje staré E90 a E91 mali pyropatronu na odpojenie hlavného prívodu z autobatérie, po odpálení zostali fungovať len smerovky, zámky na dverách a RJ pre telefovovanie - SOS funkcionalita.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
cuki
Příspěvky: 398
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Reputace: 17
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cuki »

Valdano píše: úte srp 26, 2025 12:59 am
Nové a levněji než ta tříkolka co je za 100 litrů tady asi neseženete leda tak nějaký elektroskůtr a tam ani nemusíte moc řešit štelování sedačky. :lol: Levněji hledejte spíš něco v bazaru. Třeba Smar Fortwo 451 Electric sice zablokované nabíjení a nepojízdné, ale dle popisu lze údajně opět odblokovat a zprovoznit. No nekupte to za ty prachy. :mrgreen:
Ta baterie bude v háji a repasovat vysokonpěťovou baterii nemá prostě smysl, protože tam bude spousta elektroniky. Koukám na ty auta už nějaký pátek, hledal jsem něco co si sám přestavím. A tohle není cesta.

Můj budoucí EV bude mít pravděpodobně LFP baterii, protože jinak je to nesmysl. Stejně tak to musí mít nějaký jednoduchý systém a ne něco kde se musí vyměnit vše od ŘJ dál. Takové auta tu ale ještě moc nejsou.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
Franta2776
Příspěvky: 4400
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 342

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Repasovat asi ne, ale je pořeba kupovat EV, kterých se dělá velké množství a byl dostatek baterii z bouraček.Na malooseriově vyráběné spalovací auta není druhovýroba ani dnes.Nevyplatí se.
Na takové drahé BMW baterky jsou a nejsou za nesmysl:
https://www.ebay.co.uk/itm/317017103453 ... =view_item
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 3342
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 153
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Dokud se nebudou dělat elektromobily ze standardizovaných celků, je to nanic. Ta baterie na BMW je to samý jako ten smart. Je to všechno otom, že to dostane někdo kdo to musí umět poskládat a zprovoznit. Pokud by byly ucelé standardy tak by se neřešilo jaká to je baterie, jaký toje CAN, jaký to je počítač, nebo nabíječka nebo měnič nebo cokoli jiného. Řešili by se jen generace a konektory. Takže u eaut v r.2025. Je to nyní stále o elektromobilovém pravěku, něco jako 286 u počítačů kde se jen tušilo to, že musí být něco jako univerzální sběrnice na periferie, jednotné napájecí napětí, jednotné a dohodnuté protokoly a konektory a to pro řídící uživatelské systémy pro skládání PC které funguje dodnes.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Franta2776
Příspěvky: 4400
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 342

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Njn, když to budou standardizované celky.Tak předraženi nĕmečti výrobci, nebudou moci účtovat svoje ceny.To si baterku koupíš na Ali a na to oni nepřistoupí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 3342
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 153
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Ale oni ví že končí, půjde to tímto směrem pokud to bude muset být zeleně greendýlové. Právě na standardizaci se ušetřilo hodně u lidových strojů typu PC. Auta nejsou nějaké servery. Elektroauta mají jednoduchou sběrnici dnes s možností jedné instrukce na 1μs což je dostatečné pro další komponenty typu převodníků aby auto bylo stále rychle komunikující na svých nebo síťových perifériích (nabíječka, počítání efektivity jízdy, počítání spotřeby podle okolních vlivů atp.) A to je jen otom, že to bude muset být standardní. A tento směr uhlíkové stopy by měl brzo nastat u automobilového průmyslu. To že se kupují nestandardní elektroauta je jen blbost vykoupena cenou a ekologickou zátěží.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
eman
Příspěvky: 2435
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 9:57 am
U těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
Ehm, jako ze srovnavas prorazeni nadrze a odpojeni baterie? Neni to trochu demagogie?
Co takhle srovnat fyzicke prorazeni baterie a prorazeni nadrze.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2890
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 534
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 1:20 pm
Njn, když to budou standardizované celky.Tak předraženi nĕmečti výrobci, nebudou moci účtovat svoje ceny.To si baterku koupíš na Ali a na to oni nepřistoupí.
Klasický vendor lock. Napríklad v laptopoch sa dejú také veci, že tam nefunguje ľubovoľná WiFi M.2 karta a často ani ľubovoľný LCD panel (eDP rozhranie). White list, povolené len vybrané kusy HW... Dôvod je rovnký ako pri autách - zabezpečiť si príjem z náhradných dielov za "svoje" ceny.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
Franta2776
Příspěvky: 4400
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 342

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte srp 26, 2025 1:54 pm
Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 9:57 am
U těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
Ehm, jako ze srovnavas prorazeni nadrze a odpojeni baterie? Neni to trochu demagogie?
Co takhle srovnat fyzicke prorazeni baterie a prorazeni nadrze.
Zas tak moc neni.Nádrž je jednoho tenkého plechu kukni na baterii.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
betmen
Příspěvky: 791
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Reputace: 137
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od betmen »

vsetci vieme, ze benzin nehori 😂
ale k teme, porovnaval by som odpojenie napajania pyropatronou pri EV s odpojenim privodu paliva na Megane (mozno aj ine renaulty to do dnesneho dna maju).

tam bol taky cudlik, ktory pri naraze vyskocil a prerusil privod paliva do motoroveho priestoru.
pre obnovenie dodavky paliva ho bolo treba manualne zatlacit.
to je asi vhodnejsie prirovnanie, ako odpojenie baterie vs diera v nadrzi.
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 60Ah LiFePo + 75Ah olovo
eman
Příspěvky: 2435
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

TomHC píše: úte srp 26, 2025 2:10 pm
Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 1:20 pm
Njn, když to budou standardizované celky.Tak předraženi nĕmečti výrobci, nebudou moci účtovat svoje ceny.To si baterku koupíš na Ali a na to oni nepřistoupí.
Klasický vendor lock. Napríklad v laptopoch sa dejú také veci, že tam nefunguje ľubovoľná WiFi M.2 karta a často ani ľubovoľný LCD panel (eDP rozhranie). White list, povolené len vybrané kusy HW... Dôvod je rovnký ako pri autách - zabezpečiť si príjem z náhradných dielov za "svoje" ceny.
To zase jak který. Naše firma řeší 4 největší firmy (ne Apple)a žádná vendor lock nemá. Ty předepsaný komponenty jsou z praktického důvodu....už to nemají na tu desku kam dávat a nedá se to odladit.Když dneska otevřeš notebook, tak je na deskách samý stínící plech a když tam dáš něco neotestovaného, tak má buď moc velký odběr, nebo frekvence, špatné stínění, atp. Plno výrobců teď všechny komponenty nataví přímo na desku a vyměnit si můžeš jen disk.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
unicast
Příspěvky: 1963
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 351
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

Jenže jak je velká nádrž běžného auta? Přesně tak, aby se bohatě vešla na nejbezpečnější místo v celém autě, pod zadní sedačku, okolo víceméně "opancéřovaná" zbytkem vozu, ze stran také výrobci nechávají rezervy pro případ bočního nárazu. Kde je baterka pod EV? Skoro všude.
eman
Příspěvky: 2435
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 4:34 pm

Zas tak moc neni.Nádrž je jednoho tenkého plechu kukni na baterii.
Franto, ty kupuješ nějaký ruský žiguli ne? :D
Banda v autě vydrží sakra hodně. 95% úniků při bouračce, je zbytek v rozvodech ke vstřikovacímu čerpadlu. Já třeba mám nádrž z tlustého plastu, mám jí pod autem a nikdo z mechaniků nepamatuje, že by jí někdy měnil. :)
Naposledy upravil(a) eman dne úte srp 26, 2025 5:32 pm, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 2435
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Já třeba moc nechápu, proč výrobci dávají elektroniku u EV dopředu, kam jde 99% nárazů, a je jasné, že je pak největší šance zkratu. U spalováků to umístění bylo jasné kvůli náhonu, ale kurňa elektromotor je mnohem menší a ta elektronika ani nepotřebuje tolik chlazení.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 3092
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 370
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

Jak kdo :) tesla tam nic nema, jen chladic jak spalovak :)

unicast: ta baterka vsude neni. Vetsinou mezi koly, za deformaci zonou, kde jsou lidi. A pokud je to rana, ze to zmuchla celej predek a motor je v kelu, je to dost pravdepodobne totalka bez ohledu na pohon.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host