Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3340
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud dostal ty smarty za odvoz jako odpad (náhradní díly) do Česka a na každém má okolo 45 čistého po odečtu dovozného, tak se nemusí namáhat dál vymýšlet a chce rychlý prodej. Zablokované BMS může být z různých důvodů, zpravidla uspané baterie. Což je dost nanic. Elektro auto není možné odstavit jednoduše jako spalovák. Musí se neustále nabíjet. Pokud to stálo někde ve skladu a čekalo to a odpis tak proto je to asi zablokované. No nevím co stojí na toto MB diagnostika ale nic levného to určitě nebude.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 1770
- Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
- Reputace: 313
- Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 10790
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Něco málo k zablokované baterii
https://evmarket.ro/cs/masini-noi/smart ... rii-57168/
https://evmarket.ro/cs/masini-noi/smart ... rii-57168/
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
-
- Příspěvky: 4397
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 341
Re: Elektricka / hybridni auta
U těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 6088
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 809
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
I odpojena liionka krasne hori.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- TomHC
- Příspěvky: 2889
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 532
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Aj moje staré E90 a E91 mali pyropatronu na odpojenie hlavného prívodu z autobatérie, po odpálení zostali fungovať len smerovky, zámky na dverách a RJ pre telefovovanie - SOS funkcionalita.Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 9:57 amTím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ta baterie bude v háji a repasovat vysokonpěťovou baterii nemá prostě smysl, protože tam bude spousta elektroniky. Koukám na ty auta už nějaký pátek, hledal jsem něco co si sám přestavím. A tohle není cesta.Valdano píše: úte srp 26, 2025 12:59 amNové a levněji než ta tříkolka co je za 100 litrů tady asi neseženete leda tak nějaký elektroskůtr a tam ani nemusíte moc řešit štelování sedačky.Levněji hledejte spíš něco v bazaru. Třeba Smar Fortwo 451 Electric sice zablokované nabíjení a nepojízdné, ale dle popisu lze údajně opět odblokovat a zprovoznit. No nekupte to za ty prachy.
![]()
Můj budoucí EV bude mít pravděpodobně LFP baterii, protože jinak je to nesmysl. Stejně tak to musí mít nějaký jednoduchý systém a ne něco kde se musí vyměnit vše od ŘJ dál. Takové auta tu ale ještě moc nejsou.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], kodl69 a 1 host