Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3342
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud dostal ty smarty za odvoz jako odpad (náhradní díly) do Česka a na každém má okolo 45 čistého po odečtu dovozného, tak se nemusí namáhat dál vymýšlet a chce rychlý prodej. Zablokované BMS může být z různých důvodů, zpravidla uspané baterie. Což je dost nanic. Elektro auto není možné odstavit jednoduše jako spalovák. Musí se neustále nabíjet. Pokud to stálo někde ve skladu a čekalo to a odpis tak proto je to asi zablokované. No nevím co stojí na toto MB diagnostika ale nic levného to určitě nebude.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 1770
- Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
- Reputace: 313
- Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 10790
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Něco málo k zablokované baterii
https://evmarket.ro/cs/masini-noi/smart ... rii-57168/
https://evmarket.ro/cs/masini-noi/smart ... rii-57168/
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
-
- Příspěvky: 4400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 342
Re: Elektricka / hybridni auta
U těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 6092
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 815
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
I odpojena liionka krasne hori.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- TomHC
- Příspěvky: 2890
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 534
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Aj moje staré E90 a E91 mali pyropatronu na odpojenie hlavného prívodu z autobatérie, po odpálení zostali fungovať len smerovky, zámky na dverách a RJ pre telefovovanie - SOS funkcionalita.Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 9:57 amTím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ta baterie bude v háji a repasovat vysokonpěťovou baterii nemá prostě smysl, protože tam bude spousta elektroniky. Koukám na ty auta už nějaký pátek, hledal jsem něco co si sám přestavím. A tohle není cesta.Valdano píše: úte srp 26, 2025 12:59 amNové a levněji než ta tříkolka co je za 100 litrů tady asi neseženete leda tak nějaký elektroskůtr a tam ani nemusíte moc řešit štelování sedačky.Levněji hledejte spíš něco v bazaru. Třeba Smar Fortwo 451 Electric sice zablokované nabíjení a nepojízdné, ale dle popisu lze údajně opět odblokovat a zprovoznit. No nekupte to za ty prachy.
![]()
Můj budoucí EV bude mít pravděpodobně LFP baterii, protože jinak je to nesmysl. Stejně tak to musí mít nějaký jednoduchý systém a ne něco kde se musí vyměnit vše od ŘJ dál. Takové auta tu ale ještě moc nejsou.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 4400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 342
Re: Elektricka / hybridni auta
Repasovat asi ne, ale je pořeba kupovat EV, kterých se dělá velké množství a byl dostatek baterii z bouraček.Na malooseriově vyráběné spalovací auta není druhovýroba ani dnes.Nevyplatí se.
Na takové drahé BMW baterky jsou a nejsou za nesmysl:
https://www.ebay.co.uk/itm/317017103453 ... =view_item
Na takové drahé BMW baterky jsou a nejsou za nesmysl:
https://www.ebay.co.uk/itm/317017103453 ... =view_item
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3342
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Dokud se nebudou dělat elektromobily ze standardizovaných celků, je to nanic. Ta baterie na BMW je to samý jako ten smart. Je to všechno otom, že to dostane někdo kdo to musí umět poskládat a zprovoznit. Pokud by byly ucelé standardy tak by se neřešilo jaká to je baterie, jaký toje CAN, jaký to je počítač, nebo nabíječka nebo měnič nebo cokoli jiného. Řešili by se jen generace a konektory. Takže u eaut v r.2025. Je to nyní stále o elektromobilovém pravěku, něco jako 286 u počítačů kde se jen tušilo to, že musí být něco jako univerzální sběrnice na periferie, jednotné napájecí napětí, jednotné a dohodnuté protokoly a konektory a to pro řídící uživatelské systémy pro skládání PC které funguje dodnes.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 4400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 342
Re: Elektricka / hybridni auta
Njn, když to budou standardizované celky.Tak předraženi nĕmečti výrobci, nebudou moci účtovat svoje ceny.To si baterku koupíš na Ali a na to oni nepřistoupí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3342
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale oni ví že končí, půjde to tímto směrem pokud to bude muset být zeleně greendýlové. Právě na standardizaci se ušetřilo hodně u lidových strojů typu PC. Auta nejsou nějaké servery. Elektroauta mají jednoduchou sběrnici dnes s možností jedné instrukce na 1μs což je dostatečné pro další komponenty typu převodníků aby auto bylo stále rychle komunikující na svých nebo síťových perifériích (nabíječka, počítání efektivity jízdy, počítání spotřeby podle okolních vlivů atp.) A to je jen otom, že to bude muset být standardní. A tento směr uhlíkové stopy by měl brzo nastat u automobilového průmyslu. To že se kupují nestandardní elektroauta je jen blbost vykoupena cenou a ekologickou zátěží.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 2432
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ehm, jako ze srovnavas prorazeni nadrze a odpojeni baterie? Neni to trochu demagogie?Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 9:57 amU těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
Co takhle srovnat fyzicke prorazeni baterie a prorazeni nadrze.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- TomHC
- Příspěvky: 2890
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 534
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Klasický vendor lock. Napríklad v laptopoch sa dejú také veci, že tam nefunguje ľubovoľná WiFi M.2 karta a často ani ľubovoľný LCD panel (eDP rozhranie). White list, povolené len vybrané kusy HW... Dôvod je rovnký ako pri autách - zabezpečiť si príjem z náhradných dielov za "svoje" ceny.Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 1:20 pmNjn, když to budou standardizované celky.Tak předraženi nĕmečti výrobci, nebudou moci účtovat svoje ceny.To si baterku koupíš na Ali a na to oni nepřistoupí.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 4400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 342
Re: Elektricka / hybridni auta
Zas tak moc neni.Nádrž je jednoho tenkého plechu kukni na baterii.eman píše: úte srp 26, 2025 1:54 pmEhm, jako ze srovnavas prorazeni nadrze a odpojeni baterie? Neni to trochu demagogie?Franta2776 píše: úte srp 26, 2025 9:57 amU těch baterii je ještě jedna málo známá věc a to bezpečnostní. BMW minimálně u modelu I4,5,7 má pyropatronu na odpojení baterie v případě nehody. Pro opětovné uvedení do provozuje jí potřeba vyměnit. Tím je EV bezpečnější v případě nehody než benzin, kde se může palivo vylít.
Co takhle srovnat fyzicke prorazeni baterie a prorazeni nadrze.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Antrac1t, Claudebot [Bot] a 1 host