Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Protože nahoře v sedle by nabil jenom idiot. Takže když jsi přijel nahoru do sedla, máš v baterce určitě dost místa na brždění cestou dolů.gupa píše: ↑stř bře 13, 2024 1:38 amNo a jak tedy ubrzdí egolf obrovské klesání třeba někde v Alpách když má nad 90% SoC, nemá kde jinde umořit obrovský výkon z elektromotoru díky nakloněné rovině? Jestli nemá něco jako odpor, nebo jinou možnost jak odvětrat tuto práci při relativně pomalé jízdě dolů, takové elektroauto nemá místo k provozu v horských podmínkách.Muj egolf prakticky nerekuperuje kdyz mas soc nad asi 90%
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
-
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Gratuluji, právě jsi vynalezl BMW i3 REX. Vzadu pod podlahou kufru to má nějaký 2 válcový motor. Tady mi to z pohledu techniky přijde jako dostatečně elegantní řešení. Ale z nějakéího důvodu se to už nevyrábí. Jestli jsou za tím byrokratické podmínky, které to nesplňuje nebo jen nezájem zákazníků netuším.Martin P píše: ↑úte bře 12, 2024 7:42 pm Celé to myslím jako elektroauto doplněné o spalovací motor s generátorem. Kdy spalovací motor bude sloužit čistě jenom jako prodlužovač dojezdu, nebude mít žádné přímé napojení na kola. Jen bude doplňovat elektřinu pokud nebude možné na delší trase použít nabíječku.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
-
- Příspěvky: 1738
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Začátek konce elektromobility?
Kolega ho zrovna má, tiež som sa tomu čudoval...luky píše: ↑stř bře 13, 2024 8:56 am Gratuluji, právě jsi vynalezl BMW i3 REX. Vzadu pod podlahou kufru to má nějaký 2 válcový motor. Tady mi to z pohledu techniky přijde jako dostatečně elegantní řešení. Ale z nějakéího důvodu se to už nevyrábí. Jestli jsou za tím byrokratické podmínky, které to nesplňuje nebo jen nezájem zákazníků netuším.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.3 MWh AC
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
- Lokalita: okr. Vyškov
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5800
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To ale docela podceňuješ idioty... nepamatuješ snad zprávy o "pohřebišti tesel u nabíječek, když začalo mrznout" ne tak dávno zpět? Stačilo dát že bude nabíjet a nejet na slepo, aby se baterie připravila a ohřála na nabíjení. Stejně se našlo ale dost těch, co to neudělali a měli pak problém.
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
To jsi asi trochu přehnal. Pár kilometrů už jsem ujel, i na Novém Zélandu jsem byl, kde je nejstrmnější silnice světa, ale takový sklon silnice jsem ještě nepotkal. Pochybuji o tom, že by takový sklon běžné silniční stroje zvládly vyrobit.gupa píše: ↑úte bře 12, 2024 9:36 pm DSG, automat který znovu nezařadí po vyřazení, z PRUDKÉHO kopce dolů, když si hraje s rychlostmi jeho počítač, je konečná při jízdě z kopce dolů. Nebavím se o nějakém klesání nějaké komunikace, bavím se o sklonu přes 45° sempertinách, pomalé jízdě a hořících kotoučích a bubnech a vařící brzdové kapalině která prostě nebrzdí. To jsou úseky, kde se vyřadit prostě nesmí.
arc tan(1:2,86) = 19,27°google píše: Nejstrmější silnice: Baldwin Street, Nový Zéland Ve 161,2 metrech překonává silnice výškový rozdíl 47,22 metru, čímž je udáváno stoupání 1:3,41. V nejprudším místě má silnice sklon 1:2,86, takže každých 2,86 metru vystoupáte o jeden výškový metr nahoru.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1528
- Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
- Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 10790
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Zajímavé video, které rozebírá článek v úvodu
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tomu bohužel hází klacky pod kola legislativa jak EU, tak US. V Číně a pravděpodobně i zbytku Asie a celkově světa, kte věci berou víc pragmaticky, se to používá a počítá se i se spoustou novejch modelů majicí generátor. Dokonce jsou i přímo pro tohle použití nevě vyvíjené moderní spalovací motory. Primárně s ohledem na co nejmenší rozměry.luky píše: ↑stř bře 13, 2024 8:56 amGratuluji, právě jsi vynalezl BMW i3 REX. Vzadu pod podlahou kufru to má nějaký 2 válcový motor. Tady mi to z pohledu techniky přijde jako dostatečně elegantní řešení. Ale z nějakéího důvodu se to už nevyrábí. Jestli jsou za tím byrokratické podmínky, které to nesplňuje nebo jen nezájem zákazníků netuším.Martin P píše: ↑úte bře 12, 2024 7:42 pm Celé to myslím jako elektroauto doplněné o spalovací motor s generátorem. Kdy spalovací motor bude sloužit čistě jenom jako prodlužovač dojezdu, nebude mít žádné přímé napojení na kola. Jen bude doplňovat elektřinu pokud nebude možné na delší trase použít nabíječku.
Pro nezanedbatelnou část světa by to dávalo smysl i s funkcí V2G/V2H když jim tam vrčí generátor u každýho domu, když zrovna nesvítí.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2564
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
jaka legislativa tomu brani?
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Třeba California Air Resources Board (CARB) omezuje range extender na malej pomocnej motůrek, co může běžet jenom po vybití baterie a je určenej spíš na nouzové dojetí k nabíječce, když je tam navíc omezení že musí mít menší dojezd než na baterii.
Většinou takové auto přijde o všechny dotace a úlevy pro elektromobily, což je velkej motivátor.
Určitě se najde dost příkladů.
Ale je pravda, že dnešní ceny baterií tomu také moc nenahrávají, když u té i3 to byl příplatek €4,490 což je dneska snadno cena dalších 30kWh baterie
Většinou takové auto přijde o všechny dotace a úlevy pro elektromobily, což je velkej motivátor.
Určitě se najde dost příkladů.
Ale je pravda, že dnešní ceny baterií tomu také moc nenahrávají, když u té i3 to byl příplatek €4,490 což je dneska snadno cena dalších 30kWh baterie
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 1575
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Mě připadá verze, kdy do auta nacpou motorgenerátor, jako úplně nejblbější verze "elektromobility". Tak buď do auta nacpu pořádnou baterku, která udělá těch 600km a pak dobiju normálním způsobem nebo tam dám benzíňák bez elektriky. Je to stejná blbost, jako když má brácha v Audi s 200kW naftou, elektromotor s dojezdem asi 10km a má to EL značku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 5165
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
U lokomotivy to blbost neni ;-)
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Pokud už "potřebuju" něco jako hybrid, tak tohle je řešení bez složitých spojek a převodovek. Navíc ten motor běží v optimálních otáčkách a zatížení. Takže žádné ladění na široký rozsah zatížení, otáček, akcelerací. Nemusí to ani mít moc velký špičkový výkon. Podle mého skromného názoru to zjednodušuje vývoj a výrobu asi o jeden řád Však spousta strojů (lokomotivy, důlní dempry...) přesně takto fungují už pár desítek let, takže úplně nová architektura to není.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
-
- Příspěvky: 5165
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak ono u těch lokomotiv je to hlavně o přenosu výkonu na kola, a jak píšeš, spojky a převodovky, kardan, cokoliv mechanického, tak jsou ztráty, a u těch výkonů, co jsou o řády jinde než u EV, tak je to sakra poznat.
I blbé UNCéčko má jiný přenos výkonu, než mechanický, tam jsou zase hydromotory.
I blbé UNCéčko má jiný přenos výkonu, než mechanický, tam jsou zase hydromotory.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: stř led 15, 2020 10:34 am
- Lokalita: okolí Třebíče
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 10
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Myslím, že tato diskuze celkově je docela zajímavá a přesně odráží všechny názorové proudy v současnosti, je zde i hodně subjektivních dojmů, které jsou ale i reálné a mají svůj přínos, jako například pohoda jízdy či to nastartování sousedova nafťáku Osobně bych se držel raději faktů. Okopíruji zde ještě pro připomenutí článek https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobilito/ , kde je pěkně vidět, že elektromobilita mrtvá ani z eko hlediska není, ale závisí opravdu na mnoha faktorech, aby byla opravdu pozitivní a má svoje use-case a ropák také. Důležité je hlavně jakou elektřinou člověk nabíjí a kde je vyrobená baterka...
- opravdu masové nabíjení elektromobilů při vysoké adopci elektromobility je opravdu reálný problém (ne z hlediska potřebného množství energie, ale z hlediska vyššího koeficientu soudobosti zátěží v síti - vidíme dnes problémy v Holandsku) = vyšší náklady na distribuci el. Toto platí ať už pro pomalé domácí nabíjení či rychlonabíječky, obojí má svoje specifika a zátěž distribuce je opravdu vysoká (a s tím souvisí opravdu vysoké náklady, podobně jako se snahou mít na každé střeše dotovanou FVE, která může dodávat 10kW do sítě).
- pořád nízká hustota energie baterie vs kapalné palivo = zbytečně vožená hmotnost
- sériový hybrid kombinuje výhody elektromotoru (účinnost, životnost a jízdní vlastnosti) a hustotou energie kapalného paliva (+ odpadají problémy s nabíjením + cena a uhlíková stopa takovéhoto systému je nižší než u )
Když jsem to slyšel poprvé jako zarytý příznivce BEV, tak jsem se tomu spíše vysmíval, ale ve světle současných úvah a zjištění to opravdu vypadá dobře jako jakýsi mezistupeň pro budoucí masové nasazení elektromobility.
Navíc lze v případě snížení cen/snížení uhlíkové a materiálové stopy baterií přidávat kapacitu baterie pro tento sériový hybrid a udělat z něj jednoduše sériový plug-in hybrid s baterií a nabíječkou dle přání/užití u zákazníka...A nebo do toho můžete tankovat i syntetické palivo.
Nebo je to opravdu blbost.?!
V současnosti mi přijde, že tento směr omezují spíš dotační podmínky než reálná fyzika....
Tak toto právě není vůbec špatný nápad, a opravdu není "nový". K přesnější úvaze bych připojil článek z CIREDu 2021 od p. Bermanna, ale asi nejde vložit pdf příloha. Uvedu alespoň jeho hlavní body:luky píše: ↑pát bře 15, 2024 9:59 amPokud už "potřebuju" něco jako hybrid, tak tohle je řešení bez složitých spojek a převodovek. Navíc ten motor běží v optimálních otáčkách a zatížení. Takže žádné ladění na široký rozsah zatížení, otáček, akcelerací. Nemusí to ani mít moc velký špičkový výkon. Podle mého skromného názoru to zjednodušuje vývoj a výrobu asi o jeden řád Však spousta strojů (lokomotivy, důlní dempry...) přesně takto fungují už pár desítek let, takže úplně nová architektura to není.
- opravdu masové nabíjení elektromobilů při vysoké adopci elektromobility je opravdu reálný problém (ne z hlediska potřebného množství energie, ale z hlediska vyššího koeficientu soudobosti zátěží v síti - vidíme dnes problémy v Holandsku) = vyšší náklady na distribuci el. Toto platí ať už pro pomalé domácí nabíjení či rychlonabíječky, obojí má svoje specifika a zátěž distribuce je opravdu vysoká (a s tím souvisí opravdu vysoké náklady, podobně jako se snahou mít na každé střeše dotovanou FVE, která může dodávat 10kW do sítě).
- pořád nízká hustota energie baterie vs kapalné palivo = zbytečně vožená hmotnost
- sériový hybrid kombinuje výhody elektromotoru (účinnost, životnost a jízdní vlastnosti) a hustotou energie kapalného paliva (+ odpadají problémy s nabíjením + cena a uhlíková stopa takovéhoto systému je nižší než u )
Když jsem to slyšel poprvé jako zarytý příznivce BEV, tak jsem se tomu spíše vysmíval, ale ve světle současných úvah a zjištění to opravdu vypadá dobře jako jakýsi mezistupeň pro budoucí masové nasazení elektromobility.
Navíc lze v případě snížení cen/snížení uhlíkové a materiálové stopy baterií přidávat kapacitu baterie pro tento sériový hybrid a udělat z něj jednoduše sériový plug-in hybrid s baterií a nabíječkou dle přání/užití u zákazníka...A nebo do toho můžete tankovat i syntetické palivo.
Nebo je to opravdu blbost.?!
V současnosti mi přijde, že tento směr omezují spíš dotační podmínky než reálná fyzika....
-
- Příspěvky: 2564
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
nevim jestli je to blbost nebo ne. Kazde zbozi ma sveho kupce. Treba nejake dodavky, vetsi auta na tahani privesu, karavany, obytnanky, kamiony?
jako osobak ja bych si to nekoupil a zadnou vyhodu by mi to neprisneslo.
cena bude stejna jako u BEV
slozitejsi auto - ikdyz tam neni spojka a prevodovka tak porad tam bude vyfuk, katalizator, vymena oleje, palivovy filtr, palivove cerpadlo, kdo vi co jeste. nebude to motor ze sekacky.
90% kilometru stejne clovek najede na baterii, jen bude casteji nabijet, opotrebuje se baterie driv a jen ho to bude srat ze to musi porad zapojovat.
auto prijde o dalsi misto a ulozne prostory.
Prijde mi, ze doba pro tohle hybridni reseni uz minula, kdy tu nebylo tolik nabijecek.
Cemu presne vadi vetsi hmotnost auta s baterii? Je mi uplne jedno ze golf misto nevim, 1,3 tuny ma 1,6, ze tesla ma 2 tuny. hmotnost na spotrebu v dlouhodobem case nema zasadni vliv.
jako osobak ja bych si to nekoupil a zadnou vyhodu by mi to neprisneslo.
cena bude stejna jako u BEV
slozitejsi auto - ikdyz tam neni spojka a prevodovka tak porad tam bude vyfuk, katalizator, vymena oleje, palivovy filtr, palivove cerpadlo, kdo vi co jeste. nebude to motor ze sekacky.
90% kilometru stejne clovek najede na baterii, jen bude casteji nabijet, opotrebuje se baterie driv a jen ho to bude srat ze to musi porad zapojovat.
auto prijde o dalsi misto a ulozne prostory.
Prijde mi, ze doba pro tohle hybridni reseni uz minula, kdy tu nebylo tolik nabijecek.
Cemu presne vadi vetsi hmotnost auta s baterii? Je mi uplne jedno ze golf misto nevim, 1,3 tuny ma 1,6, ze tesla ma 2 tuny. hmotnost na spotrebu v dlouhodobem case nema zasadni vliv.
-
- Příspěvky: 5165
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Výrazně vyšší zatížení silnic. A naše silnice se nedají nazvat silnicemi ...
Nicméně k těm hybridům, někde jsem četl článek, ze kterého vyšlo, že podle nějakého průzkumu má drtivá většina lidí u těch hybridů vybité baterie a jezdí tařka výhradně na palivo.
Nicméně k těm hybridům, někde jsem četl článek, ze kterého vyšlo, že podle nějakého průzkumu má drtivá většina lidí u těch hybridů vybité baterie a jezdí tařka výhradně na palivo.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2564
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
a kamiony vazi kolik? Nemuzou je nicit spis ty kamiony? Povolene zatizeni na napravu je snad 10 tun (5 tun na kolo) a celkova hmotnost 48t. U osobaku 2t je to 0,5t na kolo. Na plochu jednoho kamionu se vejdou v provozu 2-3 auta? 4-6 tun s 8-12 misty styku s vozovkou?
Ale je to jen muj laicky pohled. Jestli je tu nejakej stavar, docela by me zajimalo jak se to pocita a co to ma snest.
Ale je to jen muj laicky pohled. Jestli je tu nejakej stavar, docela by me zajimalo jak se to pocita a co to ma snest.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte srp 09, 2022 12:11 pm
- Lokalita: Ustecky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3480
- Kapacita baterie [kWh]: 2.88
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Asi takhle:
Tesla model 3 vaha 1,611–1,836 kg
BMW 3 vaha 1590-1900 kg
-
- Příspěvky: 324
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Začátek konce elektromobility?
Musíš uvažovat zatížení povrchu vozovky v místě styku s pneumatikou na jednotku plochy. Na kamionu jsou pneu se šířkou blížící se 400mm a velkym průměrem, zatímco na EV (klasicky i3) jsou žiletky jak na Škodě 1203.
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 2564
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
No jo ale zrovna i3 ma 1,3 tuny a je z karbonu na egolfu mam 205ky a ma vlastne stejna kola jako na peugeotu. Auta vazi stejne. Jen peugeot ma o dost vetsi vahu na predku kde je motor.
Ono nepujde jen o stycnou plochu ale sila se tam bude rozkladat nejak po vrstvach vozovky a po podlozi. Nepujde to tak jednoduse porovnat ze vezmu plochu pneumatiky a hmotnost. Budou tam urcite ruzna dovolena zatizeni podle stycne plochy. Mala plocha bude nicit spis povrch ale velke pretezovani vetesi plochy naopak podlozi a muze dojit k propadu?