Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Žvanírna 2
Zaregistroval jste někdo tenhle článek o rozhodnutí Evropského parlamentu?
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já to zaregistroval,ale nic to v mém postoji v přechodu na EV nemění. Čekám na dodávku EV od BMW 4 měsíce. Nestačí vyrábět. Po 2 měsících od objednávky mi řekli,kdy mají místo na lince a bude múj EV vyroben:)))Mě se EV vyplatí i ekonomicky asi neumím počítat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte srp 09, 2022 12:11 pm
- Lokalita: Ustecky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3480
- Kapacita baterie [kWh]: 2.88
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Pan by si asi mel vzit prasky na uklidneni, pri cteni jsem mel dojem, ze ma penu kolem pusy a castky kterymi tam operoval jsou take o nejaky jeden ci dva rady mimo.
-
- Příspěvky: 2601
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Blábolení bez zdrojů na pochybném plátku:)
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Bmw nestačí EV vyrábět.Životnost uhlíků 500000km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Začátek konce elektromobility?
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32023R0851
ctrl+f a hledat výraz "celého životního cyklu"
takže to není blábol
ctrl+f a hledat výraz "celého životního cyklu"
takže to není blábol
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Začátek konce elektromobility?
I když jde vidět, že byrokrati si hoví ve své důležitosti a zvětšují si jen čísla pro emisní povolenky. Tz. rozšiřují hledání CO2 stopy. Ideální pro celou výrobu automobilů a vůbec všeho co existuje okolo ní. Třeba spočítat uhlíkovou stopu všech komponentů při výrobě je docela zajímavá byrokracie. Elektroauto je jednodušší oproti spalováku, ale bude spočítané na gram CO2 přesně. A s tím i spalováky. Přeci tu nejde o diskriminaci žeby se počítala jen položka elektroaut. Přeci peníze za byroagendu tečou, všichni se radují z nových povinností a zbytečné práce, radost s příjmu za CO2 a na platy EU činitelů, prostě nové pole neorané, při počítání a novém termínu "CO2 z celého životního cyklu".
A mediální pisálci jsou v sedmém nebi.
A mediální pisálci jsou v sedmém nebi.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2601
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Jestli budou pocitat cosi z celeho zivotniho cyklu at to pocitaj. Osobne neznam nikoho, kdo si to koupil kvuli globalni ekologii. To je vsem jedno. Blaboleni je ten zaver, ze to je konec elektromobility a celkove cele vyzneni clanku nasakle zluci.gupa píše: ↑pon bře 11, 2024 1:03 amhttps://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32023R0851
ctrl+f a hledat výraz "celého životního cyklu"
takže to není blábol
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Technologie EV se posouvají u těžby ropy jsou možnosti vyčerpány.
https://www.osel.cz/12637-sikovny-elekt ... thium.html
https://www.osel.cz/12637-sikovny-elekt ... thium.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Začátek konce elektromobility?
Franta2776:Je mi dost jedno, kdo čím a jak jezdí, ale tohle se mi fakt nezdá. Mě se EV vyplatí i ekonomicky asi neumím počítat.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
BMW i5 má minimální cenové rozdíly pří autě o 350 koních mezi diesel,hybrid a EV. U toho EV neplatím spoustu věcí a 2/3 paliva za životnost auta 300000km si vyrobím o dotaci 200000kč se ani nebavím.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Začátek konce elektromobility?
To jo, ale asi nechápeš jak politik myslí. Pokud se natahuje past. Nyní je bod zlomu a úředník musí vymyslet, jak ospravedlnit zrušení dotací, nastolení nových poplatků z elektromobility, jak ochránit přitom svý automobilky a jak to celé zdůvodnit.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Začátek konce elektromobility?
Když budeme v kategorii dražších aut, tak mohou být ceny nových podobné, ale kde si vyrobíč zadarmo tu energii na 2000 000 km? Spalovák po tři sta tisících funguje dále, (já prodávám když mam najeto 400000 +) vydrží to baterka bez výrazně sníženého dojezdu?
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 2780
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
Tradiční výroba se drží tradičních technologií. Motor/generátor se dá vyrobit i bez uhlíků, když se potřebná energie na rotor převede magnetickým polem. U větrných elektráren se tento postup běžně používá.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Kukni na ten dokument výše z toho bývalého Mezu uvádí životnost jejich technologie 1000000km a dělají technologií do větrných elektráren.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2025
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono je klidně možné že ten článek vyšel kvůli zcela jinému důvodu,například proto aby bylo možno omezit celou soukromou jízdu jakýmkoliv prostředkem a vytvořit takové podmínky aby byl každý nucen jezdit jen veřejnou dopravou,nebo ještě lépe jen pěšky,nebo na kole.To by odpovídalo zřízením 15 minutových měst,to je ale přece jen konspirace....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2780
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale garanci dávají jen na 300000 km.Franta2776 píše: ↑pon bře 11, 2024 11:09 amKukni na ten dokument výše z toho bývalého Mezu uvádí životnost jejich technologie 1000000km a dělají technologií do větrných elektráren.
Byl jsem se podívat na exkurzi v LEROY SOMER. Tam vyrábějí generátory pro větrné elektrárny bez uhlíků až do výkonu v řádu MW. Když se nemá co ošoupat, tak lze předpokládat že to vydrží déle.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 981
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 14kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
U třífázových motorů/generátorů se používají uhlíky asi jen pro malé budící proudy a jezdí po kroužcích, takže asi se životností problém nebude. V práci máme jeden z generátorů buzen proudem do 5A a má výkon 25MW.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 3278
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tomu rozumím.Zas nepoužívají permanentní magnety,které jak uvádí je riziko,že při přehřátí se odmagnetují.Každý systém má svoje výhody a nevýhody.kybos píše: ↑pon bře 11, 2024 11:54 amAle garanci dávají jen na 300000 km.Franta2776 píše: ↑pon bře 11, 2024 11:09 amKukni na ten dokument výše z toho bývalého Mezu uvádí životnost jejich technologie 1000000km a dělají technologií do větrných elektráren.
Byl jsem se podívat na exkurzi v LEROY SOMER. Tam vyrábějí generátory pro větrné elektrárny bez uhlíků až do výkonu v řádu MW. Když se nemá co ošoupat, tak lze předpokládat že to vydrží déle.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2780
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
Uhlídat teploty dnes není problém. Teplotními čidly jsou dnes prošpikovaná moderní auta, hlídají se teploty článků baterie, ložisek, interiéru a exteriéru a proč by se tedy nemohly hlídat i magnety. Spíš si myslím, že jde o zaostalost evropského automobilního průmyslu, lpění na tradicích a jde hlavně o ceny zahraničních patentů výrobců, kteří jsou o pár kroků napřed.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012