Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
vanilka
Příspěvky: 270
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od vanilka »

4512kg VRLA GEL / 20kWp+
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Já to zaregistroval,ale nic to v mém postoji v přechodu na EV nemění. Čekám na dodávku EV od BMW 4 měsíce. Nestačí vyrábět. Po 2 měsících od objednávky mi řekli,kdy mají místo na lince a bude múj EV vyroben:)))Mě se EV vyplatí i ekonomicky asi neumím počítat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
hibiki
Příspěvky: 29
Registrován: úte srp 09, 2022 12:11 pm
Lokalita: Ustecky kraj
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od hibiki »

Pan by si asi mel vzit prasky na uklidneni, pri cteni jsem mel dojem, ze ma penu kolem pusy a castky kterymi tam operoval jsou take o nejaky jeden ci dva rady mimo.
glottis
Příspěvky: 2127
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Blábolení bez zdrojů na pochybném plátku:)
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Bmw nestačí EV vyrábět.Životnost uhlíků 500000km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2205
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od gupa »

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32023R0851

ctrl+f a hledat výraz "celého životního cyklu"

takže to není blábol
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2205
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od gupa »

I když jde vidět, že byrokrati si hoví ve své důležitosti a zvětšují si jen čísla pro emisní povolenky. Tz. rozšiřují hledání CO2 stopy. Ideální pro celou výrobu automobilů a vůbec všeho co existuje okolo ní. Třeba spočítat uhlíkovou stopu všech komponentů při výrobě je docela zajímavá byrokracie. Elektroauto je jednodušší oproti spalováku, ale bude spočítané na gram CO2 přesně. A s tím i spalováky. Přeci tu nejde o diskriminaci žeby se počítala jen položka elektroaut. Přeci peníze za byroagendu tečou, všichni se radují z nových povinností a zbytečné práce, radost s příjmu za CO2 a na platy EU činitelů, prostě nové pole neorané, při počítání a novém termínu "CO2 z celého životního cyklu".

A mediální pisálci jsou v sedmém nebi.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2127
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

gupa píše: pon bře 11, 2024 1:03 am https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32023R0851

ctrl+f a hledat výraz "celého životního cyklu"

takže to není blábol
Jestli budou pocitat cosi z celeho zivotniho cyklu at to pocitaj. Osobne neznam nikoho, kdo si to koupil kvuli globalni ekologii. To je vsem jedno. Blaboleni je ten zaver, ze to je konec elektromobility a celkove cele vyzneni clanku nasakle zluci.
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Technologie EV se posouvají u těžby ropy jsou možnosti vyčerpány.
https://www.osel.cz/12637-sikovny-elekt ... thium.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
vla
Příspěvky: 1191
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od vla »

Franta2776:Je mi dost jedno, kdo čím a jak jezdí, ale tohle se mi fakt nezdá. Mě se EV vyplatí i ekonomicky asi neumím počítat.
Nemám rád tenhle stát.
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

vla píše: pon bře 11, 2024 8:37 am Franta2776:Je mi dost jedno, kdo čím a jak jezdí, ale tohle se mi fakt nezdá. Mě se EV vyplatí i ekonomicky asi neumím počítat.
BMW i5 má minimální cenové rozdíly pří autě o 350 koních mezi diesel,hybrid a EV. U toho EV neplatím spoustu věcí a 2/3 paliva za životnost auta 300000km si vyrobím o dotaci 200000kč se ani nebavím.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2205
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od gupa »

glottis píše: pon bře 11, 2024 7:22 am Jestli budou pocitat cosi z celeho zivotniho cyklu at to pocitaj. Osobne neznam nikoho, kdo si to koupil kvuli globalni ekologii. To je vsem jedno. Blaboleni je ten zaver, ze to je konec elektromobility a celkove cele vyzneni clanku nasakle zluci.
To jo, ale asi nechápeš jak politik myslí. Pokud se natahuje past. Nyní je bod zlomu a úředník musí vymyslet, jak ospravedlnit zrušení dotací, nastolení nových poplatků z elektromobility, jak ochránit přitom svý automobilky a jak to celé zdůvodnit.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
vla
Příspěvky: 1191
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od vla »

Když budeme v kategorii dražších aut, tak mohou být ceny nových podobné, ale kde si vyrobíč zadarmo tu energii na 2000 000 km? Spalovák po tři sta tisících funguje dále, (já prodávám když mam najeto 400000 +) vydrží to baterka bez výrazně sníženého dojezdu?
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2725
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 12:20 am Bmw nestačí EV vyrábět.Životnost uhlíků 500000km.
Tradiční výroba se drží tradičních technologií. Motor/generátor se dá vyrobit i bez uhlíků, když se potřebná energie na rotor převede magnetickým polem. U větrných elektráren se tento postup běžně používá.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: pon bře 11, 2024 10:54 am
Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 12:20 am Bmw nestačí EV vyrábět.Životnost uhlíků 500000km.
Tradiční výroba se drží tradičních technologií. Motor/generátor se dá vyrobit i bez uhlíků, když se potřebná energie na rotor převede magnetickým polem. U větrných elektráren se tento postup běžně používá.
Kukni na ten dokument výše z toho bývalého Mezu uvádí životnost jejich technologie 1000000km a dělají technologií do větrných elektráren.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
jahodovák
Příspěvky: 1944
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od jahodovák »

Ono je klidně možné že ten článek vyšel kvůli zcela jinému důvodu,například proto aby bylo možno omezit celou soukromou jízdu jakýmkoliv prostředkem a vytvořit takové podmínky aby byl každý nucen jezdit jen veřejnou dopravou,nebo ještě lépe jen pěšky,nebo na kole.To by odpovídalo zřízením 15 minutových měst,to je ale přece jen konspirace....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2725
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 11:09 am Kukni na ten dokument výše z toho bývalého Mezu uvádí životnost jejich technologie 1000000km a dělají technologií do větrných elektráren.
Ale garanci dávají jen na 300000 km.
Byl jsem se podívat na exkurzi v LEROY SOMER. Tam vyrábějí generátory pro větrné elektrárny bez uhlíků až do výkonu v řádu MW. Když se nemá co ošoupat, tak lze předpokládat že to vydrží déle.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
pibi
Příspěvky: 747
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 14kWp
Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od pibi »

U třífázových motorů/generátorů se používají uhlíky asi jen pro malé budící proudy a jezdí po kroužcích, takže asi se životností problém nebude. V práci máme jeden z generátorů buzen proudem do 5A a má výkon 25MW.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: pon bře 11, 2024 11:54 am
Franta2776 píše: pon bře 11, 2024 11:09 am Kukni na ten dokument výše z toho bývalého Mezu uvádí životnost jejich technologie 1000000km a dělají technologií do větrných elektráren.
Ale garanci dávají jen na 300000 km.
Byl jsem se podívat na exkurzi v LEROY SOMER. Tam vyrábějí generátory pro větrné elektrárny bez uhlíků až do výkonu v řádu MW. Když se nemá co ošoupat, tak lze předpokládat že to vydrží déle.
Tomu rozumím.Zas nepoužívají permanentní magnety,které jak uvádí je riziko,že při přehřátí se odmagnetují.Každý systém má svoje výhody a nevýhody.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2725
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

Uhlídat teploty dnes není problém. Teplotními čidly jsou dnes prošpikovaná moderní auta, hlídají se teploty článků baterie, ložisek, interiéru a exteriéru a proč by se tedy nemohly hlídat i magnety. Spíš si myslím, že jde o zaostalost evropského automobilního průmyslu, lpění na tradicích a jde hlavně o ceny zahraničních patentů výrobců, kteří jsou o pár kroků napřed.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek