Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Soban
Příspěvky: 3526
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od Soban »

3.65V je jeho maximální provozní napětí a to musí bez problémů vydržet!

A u FVE ho na tom napětí nedržíš pořád - přes noc nesvítí. :sm1:

Je jasné že nikdo ty články nebude držet na 3.65V pořád, prostě jak začne klesat proud je nabitý.

A za další pokud chci baterku šetřit tak to určitě nebudu honit na max, jak proud tak napětí.

PS. Lifepo4 se dostane na 100% i při nižším napětí, akorát to dlouho trvá.

Mě se povedl druhý extrém články měly 3.1 až 3.2V a baterka na 0% jak se zatížila nedodala dostatečný proud a napětí okamžitě začalo padat - vybíjená totiž moc malým proudem.
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:
Alfonz
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 17, 2022 1:14 pm
Lokalita: SK - Myjava, ČR -Sulice
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1880
Kapacita baterie [kWh]: 7,1

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od Alfonz »

Soban nemáš pravdu že 3,65V je provozné napätie a článok ho musí vydržať dlhodobo. Stačí pozrieť datasheet napríklad k EVE LF280K:
The standard charge means charging the cell with charge current 0.5C(A) and constant voltage 3.65V at
(25±2)℃, 0.05C cutoff. To znamená že ak nabíjaš do 3,65V tak prúdom 140A a musíš nabíjanie ukončiť okamžite ako klesne prúd na 14A. Ak nabíjaš nižším prúdom tak na 3,65V nemôžeš ísť. Preto je aj nezmysel prvotná inicializácia článkov spojených paralelne nabíjaných malým prúdom na 3,65V.
1,88kWp, Victron 150/45, epsolar 3215BN, Lifepo4 8s 280Ah,JK BMS B2A8S20P, Victron smart shunt, victron phoenix smart 24/3000, rpi3b+ venus OS
Atman
Příspěvky: 307
Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11525
Kapacita baterie [kWh]: 28
Bydliště: Západné Slovensko

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od Atman »

To je zaujímavé, ten cutoff pri 14A pôsobí fakt drsne. To asi málokto dodržuje. Zrejme preto sa skoro vždy hliníkové prizmatické bloky pri inicializácii mierne nafukujú, čo viem tak každý ich natlačí kým to niečo berie.
spolu 11,5kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
glottis
Příspěvky: 2130
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od glottis »

Atman píše: úte úno 13, 2024 1:48 pm To je zaujímavé, ten cutoff pri 14A pôsobí fakt drsne. To asi málokto dodržuje. Zrejme preto sa skoro vždy hliníkové prizmatické bloky pri inicializácii mierne nafukujú, čo viem tak každý ich natlačí kým to niečo berie.
Tlacit dokud berou muzes ale na nizsi napeti. Cim vyssi napeti drzis delsi dobu, tim vic je "nicis". A nerikal bych tomu inicializace. To se delalo asi driv, witston to mel v navodu. Ted spis delas top balancing. A jde o to, clanky naplnit na stejne soc. Cim vyssi napeti, tim strmejsi charakteristika, tim presneji to trefim. Kdyz vsechny baterie nabijim treba do 3.55 a 15A a vsechny stejne vypnu, mel bych to mit stejne. Kdyz to udelam na nizsim napeti budu to mit stejne s mensi jistotou ale pokdu je pak provozuju treba do 3.42, je to jedno a dobry balancer se postara.
Ivo12s
Příspěvky: 569
Registrován: ned kvě 06, 2012 3:47 pm
Lokalita: Kolínsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4880
Kapacita baterie [kWh]: 35
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od Ivo12s »

Alfonz píše: úte úno 13, 2024 12:16 pmThe standard charge means charging the cell with charge current 0.5C(A) and constant voltage 3.65V at (25±2)℃, 0.05C cutoff.
No taky jsem si to v datasheetu právě teď přečetl. Takže u 304Ah v sérii jsem měl balancovat tak, jak jsem to dělal, ale specificky u MAX napětí jsem měl ukončit při proudu 15,2A. No a teď mi někdo vysvětlete, když jsem tohle udělal před 14 dny, tak se mi články rozjely o více jak 0,2V hned pár dní nato co jsem ukončil nabíjení s proudem 1,46A. viz. viewtopic.php?p=226307#p226307
100% OSTROV SČ KRAJ = 16 panelů Canadian Solar CS3K-305; 2 větve 2S4P; 2x Regulátor Victron BlueSolar Charger MPPT 150/60; Měnič 1F Smart Phoenix Inverter 48V 5000VA 230V; Monitoring Victron BMV700 + Raspberry Pi 4B; Energy Meter ET112 a spousta kabelů.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
glottis
Příspěvky: 2130
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od glottis »

clanek byl podle me uz nacatej. Vic bych v tom nehledal. Bouchlo ti to ted, mohlo to bouchnout za pul roku az bys byl na dovoleny :) musis si najit to hezke
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 509
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 64
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od PetaJoule »

PetaJoule píše: pon úno 12, 2024 5:49 pm
pibi píše: pon úno 12, 2024 2:03 pm ...není ta Tvoje BMS dražší, než baterka?
...aktivní (DC/DC "konve") stejně tolik co jeden EVE 280 článek.
Proto taky tu aktivní dávám na min. Xs2p.
Malý upgrade domácího systému z 22kWh (15.3+4.6+2.3) na 64kWh (28.6+28.6+7.2)

28.6kWh = 16s2p EVE 280K v3 + aktivní BMS v2
část 16s2p EVE 280K v3
část 16s2p EVE 280K v3
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
Pavel111
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
Lokalita: Čestice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11,7
Kapacita baterie [kWh]: 43
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od Pavel111 »

Také budu přidávat baterku.Těch 43 kWh je málo.Ne z hlediska kapacity,ale z hlediska "tvrdosti" DC napětí.Docela to houpe při větších odběrech,např.13 kW.Mám také jeden článek,kvůli kterému BMSka odpojuje sekci,ale při dostatečně velké baterii se to někde ztratí.T.j. BMS na chvíli odpojí sekci,další BMSky jedou normálně.Ve větším systému to zkrátka funguje lépe,protože komponenty nejedou na limitu.
11,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-43 kWh LiFe
sisdale
Příspěvky: 281
Registrován: sob črc 02, 2022 9:13 pm
Bydliště: středočeský kraj, 400 m n.m.

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od sisdale »

Pavel111 píše: sob kvě 11, 2024 1:10 pm Také budu přidávat baterku.Těch 43 kWh je málo.Ne z hlediska kapacity,ale z hlediska "tvrdosti" DC napětí.Docela to houpe při větších odběrech,např.13 kW.Mám také jeden článek,kvůli kterému BMSka odpojuje sekci,ale při dostatečně velké baterii se to někde ztratí.T.j. BMS na chvíli odpojí sekci,další BMSky jedou normálně.Ve větším systému to zkrátka funguje lépe,protože komponenty nejedou na limitu.
A mas dost nadimenzovane pripojeni baterii a jejich propoju bez vetsich prechodovych odporu? Ja mam baterii 33 kWh a pri skokovem zvyseni zateze z 200 W na 11 kW je skok v napeti na cele 16 baterii 0.8 V, tedy v prumeru 50 mV na clanek. Takze ani kdyz mam baterii uz temer vybitou pri 3.1 V na clanek, tak ani skokovy odber na 11 kW nezpusobi pokles pod 2.8 V, pri kterem vypinam BMS.
8.56 kWp - orientace JJV (160st.) sklon 23 st. - PERC, 72-half cut, bifacial
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde
Pavel111
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
Lokalita: Čestice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11,7
Kapacita baterie [kWh]: 43
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od Pavel111 »

Nejde o skok v napětí.Ten u mne není skoro žádný.Ale když to trvá déle,řekněme pár minut,tak je vidět,jak jde baterka dolú.Mám každou sekci 35mm kabelem a ještě jsem nezažil,aby tudy šlo víc než 90A na sekci..Tím,jak jde dolů napětí riskuji,že se mi to zbytečně přepne na grid.I když je baterka na tom dobře.Mám to docela přísně nastaveno.
11,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-43 kWh LiFe
pave69
Příspěvky: 55
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm

Re: Výbuch EVE 304 Ah při balancování na 3,65V

Příspěvek od pave69 »

Já si tedy věrohodností toho "chartu" (který vůbec není chart :-) ) nejsem moc jistý. Díval jsem se, jak to dělá Pylontech a ten nejde NIKDY nad 3,57 V,. A za serióznější graf nabíjení a vybíjení LFP bych považoval tenhle:
LiFePo_graf.PNG

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek