Jirkova FVE

glottis
Příspěvky: 3373
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 425
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od glottis »

manzelka ted jezdi egolfem pravidelne. 800km za mesic, asi 30 - 50 denne. 165kwh za mesic. Nabijim vetsinou v noci v levnem tarifu. Trva 2 hodiny tak tam nasoukam tak 12-14kwh. Asi tak ob den.

Druhe auto jezdi nepravidelne, tam to nic moc nerekne. 900km za mesic, 232kwh.
pibi
Příspěvky: 1514
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 317
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od pibi »

Syn za rok najezdil přes 30 000km, s průměrnou spotřebou 25kWh/100, včetně ztrát při nabíjení autem prohnal cca 8MWh, na veřejných nabíječkách asi kolem 0,7MWh, zbytek doma. MB EQE 500.
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1858
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 267
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od JirkaE »

Díky chlapi :yes:

Otázka ode mě byla asi hloupá, každý jezdí jinak, napovědět by nám měli aktuální kilometry u nás.


Pibi: počítám dobře, že ztráty u nabijení zvedají spotřebu z 25 na 26,6kWh/100km ? Nebo to bylo jen orientační číslo ?

A spotřeba samotná odpovídá číslům od výrobce (plus-mínus) ?

Nebo je to jako u spalováků - rozdíl - těžká noha / brzda-plyn a rychlost až 200km/h (jako já) a lehká ekonomická noha a rychlost max 120km/h (moje drahá polovička) a spotřeba na půlce ?
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
cipis
Moderátor
Příspěvky: 6468
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 884
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 40+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od cipis »

Tak víš, jak se počítá energie, ne? 1/2 mv^2
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
pibi
Příspěvky: 1514
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 317
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od pibi »

Těch 8MWh byl jen hrubý odhad, měření tam zatím nemám.
Průměrná spotřeba dle výrobce je myslím 17,9kWh/100km, ale ekonomicky se s tím jezdí blbě. Rychlost až 210km/h (fakt dálnice v Německu, na výletě do Stuttgartu), když se člověk trochu krotí a něco najede po městě, tak těch 20kWh/100km je reálných, vyzkoušeno loni na podzim, 2x200km trasa, start s 93%, návrat s 8%, tam jsme zčásti pojížděli v kolonách, cca 25km dálnice (150-160km/h), zpět v noci okresky, mlha, většinou do 80km/h.
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
glottis
Příspěvky: 3373
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 425
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od glottis »

rychlost a topeni zveda spotrebu. Kratke trasy, co v lete jdou golfem jet za 10, tak v zime 20+. Zimni popojizdky kilak tam a zpatky to pak ukaze klidne 30. Delsi trasa je pak lepsi.

pibi psal 25/100 vcetne ztrat tak je to vcetne ztrat :) asi odecteny elmer a podeleny km. To je samozrejme vzdycky vic nez pak v aute, protoze jsou pri nabijeni ztraty nebo v mrazu i prohrivani akumulatoru. Kdyz je mraz, je lepsi dobijet hned po navratu domu, ikdyby byl drazsi tarif. Cekani na levnou v mrazu taky muze znamenat promrznuti aku a promrhani te energie na jeho ohrev, pokud to auto vubec umi :) Pokdu to neumi, nabijel bych urcite hned. S golfem jsme to ted v listopadu uz parkrat udelal, ikdyz byl drazsi tarif.

A odecitat elmer je sice zajimave, protoze to platis ale pro jizdu te zajima spis to co ukazuje auto, protoze to ti rika co dojedes.
Franta2776
Příspěvky: 5087
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 476

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od Franta2776 »

JJ já mám s i5 letní 18-19kWh a zimní 23-24kWh.V podstatě největší spotřebu mám ve městě na pojížďky s přestávkami.5minut jedu a 15 minut někde jsem.On to auto je nastavený na komfort a prvních 5 minut jede odporový topení i Tč, samotopení v ten moment bere 8kWh z baterky.A když udělám takový pojížďky 3, tak to potom ukazuje i 35kWh/100km.Ale zas je v autě teplo do spotřeby počítá i předehřev auta.
Což prý Tesla nedělá.
Většínou jsem nejrychlejší na dálnici a divím se proč se ty spalováky, tak vlečou.
On to ten bavorák každý mĕsic vyhodnocuje a jak se ochlazuje, tak spotřeba stoupá.
Screenshot_20251201_162648_My BMW.jpg
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pibi
Příspěvky: 1514
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 317
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od pibi »

Screenshot_20251201-163314.png
Screenshot_20251201-163250.png
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Franta2776
Příspěvky: 5087
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 476

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj pokud nĕkdo jezdi dálky a chce i v zimĕ mít letní dojezd.Tak nejlevnĕjši zimni prodlužovač dojezdu je 2kW naftový bufik za 2000kČ z Alzy nebo Vevoru+5L naftový kanystr. Mám to v obytné dodávce.
To budou všichni hledĕt, jak bude bufik hučet pod EV😂😂😂😂
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1858
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 267
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Jirkova FVE

Nový příspěvek od JirkaE »

glottis píše: pon pro 01, 2025 3:46 pm
rychlost a topeni zveda spotrebu. Kratke trasy, co v lete jdou golfem jet za 10, tak v zime 20+. Zimni popojizdky kilak tam a zpatky to pak ukaze klidne 30. Delsi trasa je pak lepsi.

pibi psal 25/100 vcetne ztrat tak je to vcetne ztrat :) asi odecteny elmer a podeleny km. To je samozrejme vzdycky vic nez pak v aute, protoze jsou pri nabijeni ztraty nebo v mrazu i prohrivani akumulatoru. Kdyz je mraz, je lepsi dobijet hned po navratu domu, ikdyby byl drazsi tarif. Cekani na levnou v mrazu taky muze znamenat promrznuti aku a promrhani te energie na jeho ohrev, pokud to auto vubec umi :) Pokdu to neumi, nabijel bych urcite hned. S golfem jsme to ted v listopadu uz parkrat udelal, ikdyz byl drazsi tarif.

A odecitat elmer je sice zajimave, protoze to platis ale pro jizdu te zajima spis to co ukazuje auto, protoze to ti rika co dojedes.
To zní logicky s tím dobíjením na levnější tarif versus promrzlé auto v době levnějšího tarifu, ale asi to bude o nějakém kompromisu.

Myslíš noční proud nebo ten dynamický tarif ?


E.On tady nabízí cosi podobného - je to asi extra zaměřené na e-auta a nabíjení v nízkém tarifu, které asi řídí nabíječka sama - pokud jsem dobře pochopil.
Auto se připojí vždy, do zásuvky - ale nabíječka auta se sama připojuje k síti, podle ceny energií v době kdy je cena dole = to může tu baterku extra ohřívat i 3x za noc :eek2:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], ladik, Seznam [Bot] a 2 hosti