Jirkova FVE
-
glottis
- Příspěvky: 3373
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 425
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Jirkova FVE
manzelka ted jezdi egolfem pravidelne. 800km za mesic, asi 30 - 50 denne. 165kwh za mesic. Nabijim vetsinou v noci v levnem tarifu. Trva 2 hodiny tak tam nasoukam tak 12-14kwh. Asi tak ob den.
Druhe auto jezdi nepravidelne, tam to nic moc nerekne. 900km za mesic, 232kwh.
Druhe auto jezdi nepravidelne, tam to nic moc nerekne. 900km za mesic, 232kwh.
-
pibi
- Příspěvky: 1514
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 317
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Jirkova FVE
Syn za rok najezdil přes 30 000km, s průměrnou spotřebou 25kWh/100, včetně ztrát při nabíjení autem prohnal cca 8MWh, na veřejných nabíječkách asi kolem 0,7MWh, zbytek doma. MB EQE 500.
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
- JirkaE
- Příspěvky: 1858
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 267
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Jirkova FVE
Díky chlapi
Otázka ode mě byla asi hloupá, každý jezdí jinak, napovědět by nám měli aktuální kilometry u nás.
Pibi: počítám dobře, že ztráty u nabijení zvedají spotřebu z 25 na 26,6kWh/100km ? Nebo to bylo jen orientační číslo ?
A spotřeba samotná odpovídá číslům od výrobce (plus-mínus) ?
Nebo je to jako u spalováků - rozdíl - těžká noha / brzda-plyn a rychlost až 200km/h (jako já) a lehká ekonomická noha a rychlost max 120km/h (moje drahá polovička) a spotřeba na půlce ?
Otázka ode mě byla asi hloupá, každý jezdí jinak, napovědět by nám měli aktuální kilometry u nás.
Pibi: počítám dobře, že ztráty u nabijení zvedají spotřebu z 25 na 26,6kWh/100km ? Nebo to bylo jen orientační číslo ?
A spotřeba samotná odpovídá číslům od výrobce (plus-mínus) ?
Nebo je to jako u spalováků - rozdíl - těžká noha / brzda-plyn a rychlost až 200km/h (jako já) a lehká ekonomická noha a rychlost max 120km/h (moje drahá polovička) a spotřeba na půlce ?
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6468
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 884
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Jirkova FVE
Tak víš, jak se počítá energie, ne? 1/2 mv^2
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
pibi
- Příspěvky: 1514
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 317
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Jirkova FVE
Těch 8MWh byl jen hrubý odhad, měření tam zatím nemám.
Průměrná spotřeba dle výrobce je myslím 17,9kWh/100km, ale ekonomicky se s tím jezdí blbě. Rychlost až 210km/h (fakt dálnice v Německu, na výletě do Stuttgartu), když se člověk trochu krotí a něco najede po městě, tak těch 20kWh/100km je reálných, vyzkoušeno loni na podzim, 2x200km trasa, start s 93%, návrat s 8%, tam jsme zčásti pojížděli v kolonách, cca 25km dálnice (150-160km/h), zpět v noci okresky, mlha, většinou do 80km/h.
Průměrná spotřeba dle výrobce je myslím 17,9kWh/100km, ale ekonomicky se s tím jezdí blbě. Rychlost až 210km/h (fakt dálnice v Německu, na výletě do Stuttgartu), když se člověk trochu krotí a něco najede po městě, tak těch 20kWh/100km je reálných, vyzkoušeno loni na podzim, 2x200km trasa, start s 93%, návrat s 8%, tam jsme zčásti pojížděli v kolonách, cca 25km dálnice (150-160km/h), zpět v noci okresky, mlha, většinou do 80km/h.
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
glottis
- Příspěvky: 3373
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 425
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Jirkova FVE
rychlost a topeni zveda spotrebu. Kratke trasy, co v lete jdou golfem jet za 10, tak v zime 20+. Zimni popojizdky kilak tam a zpatky to pak ukaze klidne 30. Delsi trasa je pak lepsi.
pibi psal 25/100 vcetne ztrat tak je to vcetne ztrat
asi odecteny elmer a podeleny km. To je samozrejme vzdycky vic nez pak v aute, protoze jsou pri nabijeni ztraty nebo v mrazu i prohrivani akumulatoru. Kdyz je mraz, je lepsi dobijet hned po navratu domu, ikdyby byl drazsi tarif. Cekani na levnou v mrazu taky muze znamenat promrznuti aku a promrhani te energie na jeho ohrev, pokud to auto vubec umi
Pokdu to neumi, nabijel bych urcite hned. S golfem jsme to ted v listopadu uz parkrat udelal, ikdyz byl drazsi tarif.
A odecitat elmer je sice zajimave, protoze to platis ale pro jizdu te zajima spis to co ukazuje auto, protoze to ti rika co dojedes.
pibi psal 25/100 vcetne ztrat tak je to vcetne ztrat
A odecitat elmer je sice zajimave, protoze to platis ale pro jizdu te zajima spis to co ukazuje auto, protoze to ti rika co dojedes.
-
Franta2776
- Příspěvky: 5087
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 476
Re: Jirkova FVE
JJ já mám s i5 letní 18-19kWh a zimní 23-24kWh.V podstatě největší spotřebu mám ve městě na pojížďky s přestávkami.5minut jedu a 15 minut někde jsem.On to auto je nastavený na komfort a prvních 5 minut jede odporový topení i Tč, samotopení v ten moment bere 8kWh z baterky.A když udělám takový pojížďky 3, tak to potom ukazuje i 35kWh/100km.Ale zas je v autě teplo do spotřeby počítá i předehřev auta.
Což prý Tesla nedělá.
Většínou jsem nejrychlejší na dálnici a divím se proč se ty spalováky, tak vlečou.
On to ten bavorák každý mĕsic vyhodnocuje a jak se ochlazuje, tak spotřeba stoupá.
Což prý Tesla nedělá.
Většínou jsem nejrychlejší na dálnici a divím se proč se ty spalováky, tak vlečou.
On to ten bavorák každý mĕsic vyhodnocuje a jak se ochlazuje, tak spotřeba stoupá.
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
pibi
- Příspěvky: 1514
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 317
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Jirkova FVE
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
Franta2776
- Příspěvky: 5087
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 476
Re: Jirkova FVE
Jj pokud nĕkdo jezdi dálky a chce i v zimĕ mít letní dojezd.Tak nejlevnĕjši zimni prodlužovač dojezdu je 2kW naftový bufik za 2000kČ z Alzy nebo Vevoru+5L naftový kanystr. Mám to v obytné dodávce.
To budou všichni hledĕt, jak bude bufik hučet pod EV



To budou všichni hledĕt, jak bude bufik hučet pod EV
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1858
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 267
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Jirkova FVE
To zní logicky s tím dobíjením na levnější tarif versus promrzlé auto v době levnějšího tarifu, ale asi to bude o nějakém kompromisu.glottis píše: pon pro 01, 2025 3:46 pmrychlost a topeni zveda spotrebu. Kratke trasy, co v lete jdou golfem jet za 10, tak v zime 20+. Zimni popojizdky kilak tam a zpatky to pak ukaze klidne 30. Delsi trasa je pak lepsi.
pibi psal 25/100 vcetne ztrat tak je to vcetne ztratasi odecteny elmer a podeleny km. To je samozrejme vzdycky vic nez pak v aute, protoze jsou pri nabijeni ztraty nebo v mrazu i prohrivani akumulatoru. Kdyz je mraz, je lepsi dobijet hned po navratu domu, ikdyby byl drazsi tarif. Cekani na levnou v mrazu taky muze znamenat promrznuti aku a promrhani te energie na jeho ohrev, pokud to auto vubec umi
Pokdu to neumi, nabijel bych urcite hned. S golfem jsme to ted v listopadu uz parkrat udelal, ikdyz byl drazsi tarif.
A odecitat elmer je sice zajimave, protoze to platis ale pro jizdu te zajima spis to co ukazuje auto, protoze to ti rika co dojedes.
Myslíš noční proud nebo ten dynamický tarif ?
E.On tady nabízí cosi podobného - je to asi extra zaměřené na e-auta a nabíjení v nízkém tarifu, které asi řídí nabíječka sama - pokud jsem dobře pochopil.
Auto se připojí vždy, do zásuvky - ale nabíječka auta se sama připojuje k síti, podle ceny energií v době kdy je cena dole = to může tu baterku extra ohřívat i 3x za noc
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Applebot [Bot], Brumla, Claudebot [Bot], Franta2776, kybos, META a 4 hosti