Elektricka / hybridni auta
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Reputace: 20
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
No tak jako zrychlení na 100 za 12 sekund mi nejpřijde jako nějaká výhra, ale pravda, že s tím jak se všichni v ČR rozjíždí byl oproti běžnému provozu rychlé auto i starý Opel Kadet s automatem a 1.4 motorem
Vlastně teď koukám, že to mělo psaných nějakých 13s, takže to asi bude podobný zážitek.
Jako na popojíždění do města asi super věc, trochu problém asi ten dálniční dojezd kolem 150km, když se nechcete táhnout 90.
Jako na popojíždění do města asi super věc, trochu problém asi ten dálniční dojezd kolem 150km, když se nechcete táhnout 90.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
Škoda je, že se do těch málokapacitních batekáčů se nedá dobastlit větší baterka. Nikde jsem to neviděl, ale přidat si 15kWh by bylo OK. Snad pouze měnič na 230V s baterkou do kufru a dobíjet za jízdy přes nabíječku v autě
To bude softwarově zablokovaný.

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Něco jako 10l kanistr s sebou pro sychr ?
S větším kufrem nebo dodávkou to tak nereálné není, pro oba směry toku energie, pro dům, nebo pro potřeby auta na cestách a obvykle se dřív nebo později stejně zastavit musí a měnič zapnout může.
A u dodávky i panel na střechu
Kolona X h v zimě - je pro mě stále trošku strašák, přecejen ne vždy má člověk baterii plnou, stát se to může, stejně jako mám těch 5L nafty
S větším kufrem nebo dodávkou to tak nereálné není, pro oba směry toku energie, pro dům, nebo pro potřeby auta na cestách a obvykle se dřív nebo později stejně zastavit musí a měnič zapnout může.
A u dodávky i panel na střechu
Kolona X h v zimě - je pro mě stále trošku strašák, přecejen ne vždy má člověk baterii plnou, stát se to může, stejně jako mám těch 5L nafty
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
- TomHC
- Příspěvky: 3075
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 586
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
S tým bastlením je hlavný problém to, že tie batérie sú HV. Jedine čo mi napadlo je DC/DC step-up z povedzme 48V alebo 96V na systémové napätie batérie a pripojiť ho za HV stykač. Ale predpokladám, že RJ by bola v prdeli z nesúladu dát z motora a BMS. Jednoduchý spôsob asi neexistuje a zložitý spôsob je ekonomicky nevýhodný.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
- TomHC
- Příspěvky: 3075
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 586
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Jirko, život s BEV je ako život chlapa prostatika. Na benzínke sa zastavíš pri každej príležitosti 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
Z kolony neměj strach to BEV vydrží topit dýl jak spalivák.JirkaE píše: pát říj 10, 2025 7:13 amNěco jako 10l kanistr s sebou pro sychr ?![]()
S větším kufrem nebo dodávkou to tak nereálné není, pro oba směry toku energie, pro dům, nebo pro potřeby auta na cestách a obvykle se dřív nebo později stejně zastavit musí a měnič zapnout může.
A u dodávky i panel na střechu
Kolona X h v zimě - je pro mě stále trošku strašák, přecejen ne vždy má člověk baterii plnou, stát se to může, stejně jako mám těch 5L nafty
Mĕ bere při teplotách okolo nuly a stáni na mistĕ topeni na TČ 1.1kW elektřiny.
Jinak do toho e-tranzita na zimu je dobré dát 2kW naftovýho bufika.Stoji okolo 2500kč já ho mám v malém sprinteru na expedice a za celou noc sežere 1,5L nafty.
Jezdil by si za letní spotřebu elektřiny a na kempováni na podzim super.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Těch 5L nafty jsem taky použil jen jednou v životě
a od té doby to jen občas měním za novou - ale pojistka za zády to je.
Když pak slyším v rádiu o 8h stání v koloně a podobně tak se mě rosí čelo, pokud měl člověk v plánu sjet na další benzínce a v autě ,,jen" 20% baterka
Pak 300-400Wp na střeše a 15kWh v kufru - jako když najdeš

Když pak slyším v rádiu o 8h stání v koloně a podobně tak se mě rosí čelo, pokud měl člověk v plánu sjet na další benzínce a v autě ,,jen" 20% baterka
Pak 300-400Wp na střeše a 15kWh v kufru - jako když najdeš



Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ten bufík je asi dobrý nápad, ale to kempování s touto verzí nemožné, za druhou řadou sedaček je zeď a s tím nelze hnout, vzadu v ,,kufru" se už nikdo ani nenatáhne a na šířku to nedá.Franta2776 píše: pát říj 10, 2025 8:08 am
Z kolony neměj strach to BEV vydrží topit dýl jak spalivák.
Mĕ bere při teplotách okolo nuly a stáni na mistĕ topeni na TČ 1.1kW elektřiny.
Jinak do toho e-tranzita na zimu je dobré dát 2kW naftovýho bufika.Stoji okolo 2500kč já ho mám v malém sprinteru na expedice a za celou noc sežere 1,5L nafty.
Jezdil by si za letní spotřebu elektřiny a na kempováni na podzim super.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
Já tam mám nĕco takového akorát Lf bros+10L naftový kovový kanystr.To by si na dálnici nikdy nezmrzl :))a minimálni výkon je 1,1KW.To bohatĕ stači takový extender.na dlouhý jízdy:))
https://m.alza.cz/auto/sxt-car-heater-1 ... 762360.htm
https://m.alza.cz/auto/sxt-car-heater-1 ... 762360.htm
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdyby mohla být za jizdy v chodu nabiječka v autĕ na 230V.Tak by to šlo krmit normálním 5kW mĕničem na svorky konektoru nabijeni.TomHC píše: pát říj 10, 2025 7:23 amS tým bastlením je hlavný problém to, že tie batérie sú HV. Jedine čo mi napadlo je DC/DC step-up z povedzme 48V alebo 96V na systémové napätie batérie a pripojiť ho za HV stykač. Ale predpokladám, že RJ by bola v prdeli z nesúladu dát z motora a BMS. Jednoduchý spôsob asi neexistuje a zložitý spôsob je ekonomicky nevýhodný.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Když jsem jednou viděl tohle, tak už nic jiného nechci - nebudu se už hrbit v dodávce - to si raději počkám, budu půjčovat karavan - a pak si postavím svojí plnou soběstačnou verzi domečku na kolečkách



Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
S tím, ale těžko ujedeš jak já letos v Norsku 8500km nebo loni 11000km na Island:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
No ano, máš recht, šlo by to - ale výrazně pomalejiFranta2776 píše: pát říj 10, 2025 8:47 amS tím, ale těžko ujedeš jak já letos v Norsku 8500km nebo loni 11000km na Island:))




Fotil jsem to přímo na dálnici a nechal ho 2x předjet, prostě jsem chtěl vidět 2x všechny detaily - naprosto mě to paralizovalo, mazal s tím 110km/h po dálnici a táhnul s sebou kompletní chalupu


První část už mám a pomáhá mě při rekonstrukci našeho domku... Ale k mobilnímu domku ještě cesta dlouhá

To jsou 5-ti metrové střešní latě a ještě je ve předu i vzadu rezerva.
Ten vozík jsem sice koupil i pro transport materiálu, ale stále v tom byla ta hlavní idea - ten pojízdný dům.
Projekt je to sice nyní ,,uspaný" ale už mám vymyšlené i to, že půjde lehce celý domek nadzvednout a s prázdným platem odjedu na technickou.
Je dobré mít sny a velkolepé cíle

Naposledy upravil(a) JirkaE dne pát říj 10, 2025 9:21 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
To jako opravdu stavíš takový mobilhome???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ještě ne, ale budu ho stavět, na 1000% - toho se nevzdám
Někdo touží po dovolené v Karibiku, jiný po něčem jiném, já chci DVA soběstačný baráky - jeden z toho pojízdný
Je to můj sen s velkým S

Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
Každý mobilni domov má svoje výhody a nevýhody.Toto moc na cestování neni, ale přejet nĕkam do kempu nebo na zahradu OK.
Dneska v Evropĕ, až na vyjimky nikde obytný auta ani přivĕsy nechtějí a nepoušti je ani do mĕst.Omezeni pořád přibývá.
Dneska v Evropĕ, až na vyjimky nikde obytný auta ani přivĕsy nechtějí a nepoušti je ani do mĕst.Omezeni pořád přibývá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Problémy jsem měl už s velkým transitem, má to své výhody s rychlými přesuny, ,,babča" zvládla až 160-170km/h po rovině nebo z kopce, měla nadupaný motor, ale pro pohodových pár dní ,,někde" to pro nás není, to balení přístřešku a veškerého zázemí na které jsme zvyklý je pak utrpení.
Až pak jsem pochopil, proč si ,,angláni" s sebou tahají ty malé fiátky a jiné miniatury aut, za obytnými auty, nebo dávají přednost karavanu.
Prostě někde na pár dní zaparkují a vytvoří zázemí z obytňáku nebo karavanu a pak se svobodným menším autem zvládnou okruh 50 i víc km.
Nepotřebuju s chalupou do města, nechám ji u benzínky na obchvatu města, nebo na periferii v kempu u rybníka a do města už jedu jen samotným autem - pokud chci...
Celé kempování u nás už prošlo za ty roky několika vývojovými stádii, měli jsme postupně 3 karavany, ten poslední už je bez značek a je z něj chaloupka na zahradě pro hosty.
Měli jsme i obytnou dodávku.
Teď už jsme ve stádiu že si jen půjčujeme karavan a čekáme na ten svůj pojízdný domeček.
Prioritu má ale ten standartní dům, v zemi, a financování je náročné
a na sportku spoléhat nejde

Až pak jsem pochopil, proč si ,,angláni" s sebou tahají ty malé fiátky a jiné miniatury aut, za obytnými auty, nebo dávají přednost karavanu.
Prostě někde na pár dní zaparkují a vytvoří zázemí z obytňáku nebo karavanu a pak se svobodným menším autem zvládnou okruh 50 i víc km.
Nepotřebuju s chalupou do města, nechám ji u benzínky na obchvatu města, nebo na periferii v kempu u rybníka a do města už jedu jen samotným autem - pokud chci...
Celé kempování u nás už prošlo za ty roky několika vývojovými stádii, měli jsme postupně 3 karavany, ten poslední už je bez značek a je z něj chaloupka na zahradě pro hosty.
Měli jsme i obytnou dodávku.
Teď už jsme ve stádiu že si jen půjčujeme karavan a čekáme na ten svůj pojízdný domeček.
Prioritu má ale ten standartní dům, v zemi, a financování je náročné



Naposledy upravil(a) JirkaE dne pát říj 10, 2025 9:51 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 2516
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 269
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nechci ti kazit radost, ale takhle se převáží zakázkový "tiny house". Soused kupoval jeden na zahradu a přitáhli to na podobném vleku.JirkaE píše: pát říj 10, 2025 8:45 amKdyž jsem jednou viděl tohle, tak už nic jiného nechci - nebudu se už hrbit v dodávce - to si raději počkám, budu půjčovat karavan - a pak si postavím svojí plnou soběstačnou verzi domečku na kolečkách![]()
![]()
![]()
karavan (1).jpg
karavan (3).jpg
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- JirkaE
- Příspěvky: 1626
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 232
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Radost mě nijak nekazíš, v pohoděeman píše: pát říj 10, 2025 9:50 amNechci ti kazit radost, ale takhle se převáží zakázkový "tiny house". Soused kupoval jeden na zahradu a přitáhli to na podobném vleku.
A já to naopak sundávací chci, můj domeček bude v pozici ,,zajištěný náklad"
Tohle by naložený domek neměl, ten detail pěkně obříznuté palubky - okolo blatníku

Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 4654
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 371
Re: Elektricka / hybridni auta
Vidím ,že máš zkušeností dost, že to nebude nějaký vzplanutí.
To má svoje výhody. Tam naložíš celou elektrárnu i s bateriemi, kabelem zapojíš do e-tranzita a panely na střechu a skládací okolo doměčku, když si dlouho na jednom místě

Cestování po Evropě gratis hustý
Ono v letě 1KWp panelů vyrobí i 7KWh denně elektřiny za den a to se naskládá.Doma to připojíš k baráku.
To má svoje výhody. Tam naložíš celou elektrárnu i s bateriemi, kabelem zapojíš do e-tranzita a panely na střechu a skládací okolo doměčku, když si dlouho na jednom místě
Ono v letě 1KWp panelů vyrobí i 7KWh denně elektřiny za den a to se naskládá.Doma to připojíš k baráku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů