Elektricka / hybridni auta

Miyuki
Příspěvky: 310
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Reputace: 20
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Miyuki »

No tak jako zrychlení na 100 za 12 sekund mi nejpřijde jako nějaká výhra, ale pravda, že s tím jak se všichni v ČR rozjíždí byl oproti běžnému provozu rychlé auto i starý Opel Kadet s automatem a 1.4 motorem 😂 Vlastně teď koukám, že to mělo psaných nějakých 13s, takže to asi bude podobný zážitek.
Jako na popojíždění do města asi super věc, trochu problém asi ten dálniční dojezd kolem 150km, když se nechcete táhnout 90.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Škoda je, že se do těch málokapacitních batekáčů se nedá dobastlit větší baterka. Nikde jsem to neviděl, ale přidat si 15kWh by bylo OK. Snad pouze měnič na 230V s baterkou do kufru a dobíjet za jízdy přes nabíječku v autě :)) To bude softwarově zablokovaný.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Něco jako 10l kanistr s sebou pro sychr ? 😂

S větším kufrem nebo dodávkou to tak nereálné není, pro oba směry toku energie, pro dům, nebo pro potřeby auta na cestách a obvykle se dřív nebo později stejně zastavit musí a měnič zapnout může.

A u dodávky i panel na střechu 😃

Kolona X h v zimě - je pro mě stále trošku strašák, přecejen ne vždy má člověk baterii plnou, stát se to může, stejně jako mám těch 5L nafty
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 3075
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 586
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

S tým bastlením je hlavný problém to, že tie batérie sú HV. Jedine čo mi napadlo je DC/DC step-up z povedzme 48V alebo 96V na systémové napätie batérie a pripojiť ho za HV stykač. Ale predpokladám, že RJ by bola v prdeli z nesúladu dát z motora a BMS. Jednoduchý spôsob asi neexistuje a zložitý spôsob je ekonomicky nevýhodný.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 3075
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 586
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Jirko, život s BEV je ako život chlapa prostatika. Na benzínke sa zastavíš pri každej príležitosti 😂
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

JirkaE píše: pát říj 10, 2025 7:13 am
Něco jako 10l kanistr s sebou pro sychr ? 😂

S větším kufrem nebo dodávkou to tak nereálné není, pro oba směry toku energie, pro dům, nebo pro potřeby auta na cestách a obvykle se dřív nebo později stejně zastavit musí a měnič zapnout může.

A u dodávky i panel na střechu 😃

Kolona X h v zimě - je pro mě stále trošku strašák, přecejen ne vždy má člověk baterii plnou, stát se to může, stejně jako mám těch 5L nafty
Z kolony neměj strach to BEV vydrží topit dýl jak spalivák.
Mĕ bere při teplotách okolo nuly a stáni na mistĕ topeni na TČ 1.1kW elektřiny.
Jinak do toho e-tranzita na zimu je dobré dát 2kW naftovýho bufika.Stoji okolo 2500kč já ho mám v malém sprinteru na expedice a za celou noc sežere 1,5L nafty.
Jezdil by si za letní spotřebu elektřiny a na kempováni na podzim super.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Těch 5L nafty jsem taky použil jen jednou v životě 😂 a od té doby to jen občas měním za novou - ale pojistka za zády to je.

Když pak slyším v rádiu o 8h stání v koloně a podobně tak se mě rosí čelo, pokud měl člověk v plánu sjet na další benzínce a v autě ,,jen" 20% baterka 😂

Pak 300-400Wp na střeše a 15kWh v kufru - jako když najdeš :lol: :lol: :lol:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: pát říj 10, 2025 8:08 am

Z kolony neměj strach to BEV vydrží topit dýl jak spalivák.
Mĕ bere při teplotách okolo nuly a stáni na mistĕ topeni na TČ 1.1kW elektřiny.
Jinak do toho e-tranzita na zimu je dobré dát 2kW naftovýho bufika.Stoji okolo 2500kč já ho mám v malém sprinteru na expedice a za celou noc sežere 1,5L nafty.
Jezdil by si za letní spotřebu elektřiny a na kempováni na podzim super.
Ten bufík je asi dobrý nápad, ale to kempování s touto verzí nemožné, za druhou řadou sedaček je zeď a s tím nelze hnout, vzadu v ,,kufru" se už nikdo ani nenatáhne a na šířku to nedá.

Snímek obrazovky_10-10-2025_82323_www.ford.de.jpg
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já tam mám nĕco takového akorát Lf bros+10L naftový kovový kanystr.To by si na dálnici nikdy nezmrzl :))a minimálni výkon je 1,1KW.To bohatĕ stači takový extender.na dlouhý jízdy:))
https://m.alza.cz/auto/sxt-car-heater-1 ... 762360.htm
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

TomHC píše: pát říj 10, 2025 7:23 am
S tým bastlením je hlavný problém to, že tie batérie sú HV. Jedine čo mi napadlo je DC/DC step-up z povedzme 48V alebo 96V na systémové napätie batérie a pripojiť ho za HV stykač. Ale predpokladám, že RJ by bola v prdeli z nesúladu dát z motora a BMS. Jednoduchý spôsob asi neexistuje a zložitý spôsob je ekonomicky nevýhodný.
Kdyby mohla být za jizdy v chodu nabiječka v autĕ na 230V.Tak by to šlo krmit normálním 5kW mĕničem na svorky konektoru nabijeni.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Když jsem jednou viděl tohle, tak už nic jiného nechci - nebudu se už hrbit v dodávce - to si raději počkám, budu půjčovat karavan - a pak si postavím svojí plnou soběstačnou verzi domečku na kolečkách :lol: :lol: :lol:

karavan (1).jpg
karavan (3).jpg
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

S tím, ale těžko ujedeš jak já letos v Norsku 8500km nebo loni 11000km na Island:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: pát říj 10, 2025 8:47 am
S tím, ale těžko ujedeš jak já letos v Norsku 8500km nebo loni 11000km na Island:))
No ano, máš recht, šlo by to - ale výrazně pomaleji :lol: :lol: :lol: Nebo až v důchodu a byla by to půl roční ,,expedice" :D


Fotil jsem to přímo na dálnici a nechal ho 2x předjet, prostě jsem chtěl vidět 2x všechny detaily - naprosto mě to paralizovalo, mazal s tím 110km/h po dálnici a táhnul s sebou kompletní chalupu :D :lol:

První část už mám a pomáhá mě při rekonstrukci našeho domku... Ale k mobilnímu domku ještě cesta dlouhá :lol:

podvozek domečku.jpg
20221014_110603.jpg

To jsou 5-ti metrové střešní latě a ještě je ve předu i vzadu rezerva.
Ten vozík jsem sice koupil i pro transport materiálu, ale stále v tom byla ta hlavní idea - ten pojízdný dům.

Projekt je to sice nyní ,,uspaný" ale už mám vymyšlené i to, že půjde lehce celý domek nadzvednout a s prázdným platem odjedu na technickou.
Je dobré mít sny a velkolepé cíle :D je to hnací motor...
Naposledy upravil(a) JirkaE dne pát říj 10, 2025 9:21 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

To jako opravdu stavíš takový mobilhome???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: pát říj 10, 2025 9:17 am
To jako opravdu stavíš takový mobilhome???
Ještě ne, ale budu ho stavět, na 1000% - toho se nevzdám 😂

Někdo touží po dovolené v Karibiku, jiný po něčem jiném, já chci DVA soběstačný baráky - jeden z toho pojízdný 😂😂😂

Je to můj sen s velkým S :yes:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Každý mobilni domov má svoje výhody a nevýhody.Toto moc na cestování neni, ale přejet nĕkam do kempu nebo na zahradu OK.
Dneska v Evropĕ, až na vyjimky nikde obytný auta ani přivĕsy nechtějí a nepoušti je ani do mĕst.Omezeni pořád přibývá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Problémy jsem měl už s velkým transitem, má to své výhody s rychlými přesuny, ,,babča" zvládla až 160-170km/h po rovině nebo z kopce, měla nadupaný motor, ale pro pohodových pár dní ,,někde" to pro nás není, to balení přístřešku a veškerého zázemí na které jsme zvyklý je pak utrpení.

Až pak jsem pochopil, proč si ,,angláni" s sebou tahají ty malé fiátky a jiné miniatury aut, za obytnými auty, nebo dávají přednost karavanu.

Prostě někde na pár dní zaparkují a vytvoří zázemí z obytňáku nebo karavanu a pak se svobodným menším autem zvládnou okruh 50 i víc km.

Nepotřebuju s chalupou do města, nechám ji u benzínky na obchvatu města, nebo na periferii v kempu u rybníka a do města už jedu jen samotným autem - pokud chci...

Celé kempování u nás už prošlo za ty roky několika vývojovými stádii, měli jsme postupně 3 karavany, ten poslední už je bez značek a je z něj chaloupka na zahradě pro hosty.
Měli jsme i obytnou dodávku.

Teď už jsme ve stádiu že si jen půjčujeme karavan a čekáme na ten svůj pojízdný domeček.
Prioritu má ale ten standartní dům, v zemi, a financování je náročné :D a na sportku spoléhat nejde :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) JirkaE dne pát říj 10, 2025 9:51 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
eman
Příspěvky: 2516
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 269
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

JirkaE píše: pát říj 10, 2025 8:45 am
Když jsem jednou viděl tohle, tak už nic jiného nechci - nebudu se už hrbit v dodávce - to si raději počkám, budu půjčovat karavan - a pak si postavím svojí plnou soběstačnou verzi domečku na kolečkách :lol: :lol: :lol:

karavan (1).jpg

karavan (3).jpg
Nechci ti kazit radost, ale takhle se převáží zakázkový "tiny house". Soused kupoval jeden na zahradu a přitáhli to na podobném vleku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1626
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 232
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

eman píše: pát říj 10, 2025 9:50 am
Nechci ti kazit radost, ale takhle se převáží zakázkový "tiny house". Soused kupoval jeden na zahradu a přitáhli to na podobném vleku.
Radost mě nijak nekazíš, v pohodě 😉 tohle byla pevná stavba na vozíku, dobře sem koukal a poznám to, viděl jsem jich stovky.

A já to naopak sundávací chci, můj domeček bude v pozici ,,zajištěný náklad"

Tohle by naložený domek neměl, ten detail pěkně obříznuté palubky - okolo blatníku :)

detail karavan (2).jpg
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4654
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 371

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Vidím ,že máš zkušeností dost, že to nebude nějaký vzplanutí.
To má svoje výhody. Tam naložíš celou elektrárnu i s bateriemi, kabelem zapojíš do e-tranzita a panely na střechu a skládací okolo doměčku, když si dlouho na jednom místě😂😂😂Cestování po Evropě gratis hustý😂
Ono v letě 1KWp panelů vyrobí i 7KWh denně elektřiny za den a to se naskládá.Doma to připojíš k baráku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Barkrowler [Bot], Claudebot [Bot] a 0 hostů