Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
wattman
Příspěvky: 95
Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
Reputace: 12

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od wattman »

Prorazeni nadrze neni az tak pravdepodobne, ale cokoliv trochu vic na cumak hne motorem nebo trubkama a jak je to vysokotlake tak ta mlha se vzduchem teprv dokaze udelat inferno. Takze je potreba to okamzite odpojit a nenechat tlakovat dal. Samotna nafta kdyz vytece z prorazene nadrze tak jen tak jednoduse nezahori.
gupa
Příspěvky: 3344
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 153
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Proto mají auta nárazový odpojovač. U elektroaut je určitě také něco takového.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Migel
Příspěvky: 1555
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Reputace: 202
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Migel »

Je tam "manualny odpojovac" ziadny narazovy a podobne..niektore starsie modely beznych spalovakov mali narazovy alebo tzv. Inertny spinac. Ale ked vozidlo nabehlo na nejaku jamu tak sa aktivoval...
Elektricke auta maju normalizovany/zjednoteny spinac pre servisne ukony ale hlavne pre hasicov a zachranarov je to preto rovnake, vacsinou sa nachadza v motorovom priestore, ktory ked sa rozpoji tak sa vypnu hlavne el.casti vozidla
JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania :repair: (rozširovania)
wattman
Příspěvky: 95
Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
Reputace: 12

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od wattman »

Napr. BMW minimalne 25 let pouziva pyro fuse, je to aktivovane z jednotky airbagu a pri urcitem narazu to odpali i tuto patronu a odpoji komplet silove + od baterky. Budou to tak mit resene i ostatni automobilky, mozna jen trochu pozdejsiho data vyroby.
Screenshot 2025-08-26 at 21.58.22.png
Valdano
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 195
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

cuki píše: úte srp 26, 2025 10:13 am
Valdano píše: úte srp 26, 2025 12:59 am
Třeba Smar Fortwo 451 Electric sice zablokované nabíjení a nepojízdné, ale dle popisu lze údajně opět odblokovat a zprovoznit...
Ta baterie bude v háji... Koukám na ty auta už nějaký pátek...
Baterie "v háji" je u elektromobilu podstatná závada. Prodejce o stavu baterií v těch nabízených autech nic nepíše a v inzerátu přímo uvádí "Více info pouze na telefonu". Předpokládám, že pokud jste se o auta z toho konkrétního inzerátu zajímal tak jste tomu prodejci také zavolal. Pokud ano, řekl vám ke stavu baterií v těch nabízených autech něco bližšího? Má k nim udělanou diagnostiku?

Ten kdo by tedy měl případně zájem ať tomu prodejci zavolá a zkusí k tomu získat více informací a než by to kupoval tak by bylo vhodné nechat udělat v servisu aktuální diagnostiku baterky a odhad ceny zprovoznění včetně toho v inzerátu zmíněného odblokování nabíjení u konkrétního kusu auta, o které by byl zájem. Bez diagnostiky baterie, která prokáže její použitelnost, určitě nekupovat. Udělat diagnostiku baterie elektromobilu stojí v servisu obecně okolo 2000 až 2500Kč. Pokud z těch aut chce mít prodejce nějaký "vejvar" tak se musí víc snažit a diagnostiku baterie by měl mít ke každému z nich udělanou. Jinak to od něj asi nikdo nekoupí.
Mex
Příspěvky: 1296
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 228
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Myslím, že kdyby to bylo tak jednoduché (že by se to dalo v servise snadno "odemknout"), tak už by tam ani jedno auto neměl a všechno by bylo prodané.
Je to za cenu lepšího elektrokola.
Valdano
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 195
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Třeba je to nějaká nově dovezená várka z Holandských elektrošroťáků. :lol: Inzerát má datum 25.8.2025 tj. je tam teprve třetí den. Koho to zajímá ať neteoretizuje co by kdyby a ať se prostě zeptá prodejce a zjistí si k tomu podrobnosti. Plně funkční Smart ForTwo Electric v perfektním stavu a s malým nájezdem cca 39t km (rok výroby 2020) se dá koupit za 130 litrů i s rychlo nabíječkou AC 22kW a najdou se jistě i další podobné různě po autobazarech.
Valdano
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 195
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Valdano
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 195
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Kdo má obavy z toho sám realizovat dovoz ojetého elektromobilu třeba z Německa nebo i z dalších zemí EU, tak se může obrátit s odkazem na zahraniční inzerát na českou firmu, která to udělá za něj za individuálně dohodnutou cenu, a to včetně podrobného prověření vozidla, jeho dovezení i veškerého papírování.
unicast
Příspěvky: 1969
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 351
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

Takových firem je. Přitom dovézt auto je triviální věc.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2899
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 535
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Čo ti ja viem či triviálna? Musíš ísť do cudziny, vedieť reč na úrovni, vedieť aké papiere dostať, vybaviť buď prevozné značky alebo odťah. Potom doma COC, úradný preklad, úrad dopravy... KO a STK je už brnkačka.

A keď už ide von pre auto, tak mať pripravené ešte aspoň 2 ďalšie, ak sa prvé ukáže ako 💩
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
unicast
Příspěvky: 1969
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 351
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

Tuzemská STK a registrace jsou na tom, po zkušenostech se třemi svými auty, která jsem dovážel, zdaleka ta nejhorší část. Než jsem našel STK, která by mi tu dovozovou prohlídku posledně udělala a neříkala něco o termínu za pět týdnů, tak mi to zabralo půl dne ježdění po Praze. Když jsem přivážel teréňáka, tak to bylo ještě zběsilejší, tam si vymýšleli na STK i na magistrátu nesmysly a zabrala až citace příslušné evropské směrnice a hrozba správní žalobou.

Úřední překlad k dokladům vydaným v EU nepotřebuješ. Občas je problém s tím, že techničáky některých zemí mají všechny údaje už uložené na čipu a ty STK to z něj nedokážou vyčíst a tak si je musejí vycucat z prstu, když vydávají TPV. CoC list mít můžeš a nemusíš. Vlastně to jediné, co potřebuješ, je zneplatněný techničák ze země původu a nabývací doklad, tj. většinou faktura. Ano, převozové značky a pojistka, pokud to má přijet po vlastní ose. Slevu proti inzerované ceně třeba v Holandsku moc neukacáš, ale že převozní značka a pojistka k ní půjde za prodávajícím, to ano. Jasně, nějaký jazyk umět to chce, to je fakt, ale ten se hodí i na obrovskou spoustu dalších věcí 😃
Valdano
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 195
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Samozřejmě pro koho je to triviální ten si to vyřeší všechno sám a žádnou firmu k tomu potřebovat nebude, ale pořád je dost lidí, pro které dovoz i papírování okolo toho triviální není a z nejrůznějších důvodů to třeba ani nechtějí sami řešit a od toho jsou právě podobné firmy, proto jsem to konkrétně zmínil. V zemích jako je Německo nebo Holandsko je obecně lepší výběr ojetin a často i za nižší ceny než u nás.
eman
Příspěvky: 2437
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 263
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

unicast píše: stř srp 27, 2025 11:29 am
Tuzemská STK a registrace jsou na tom, po zkušenostech se třemi svými auty, která jsem dovážel, zdaleka ta nejhorší část. Než jsem našel STK, která by mi tu dovozovou prohlídku posledně udělala a neříkala něco o termínu za pět týdnů, tak mi to zabralo půl dne ježdění po Praze. Když jsem přivážel teréňáka, tak to bylo ještě zběsilejší, tam si vymýšleli na STK i na magistrátu nesmysly a zabrala až citace příslušné evropské směrnice a hrozba správní žalobou.

Úřední překlad k dokladům vydaným v EU nepotřebuješ. Občas je problém s tím, že techničáky některých zemí mají všechny údaje už uložené na čipu a ty STK to z něj nedokážou vyčíst a tak si je musejí vycucat z prstu, když vydávají TPV. CoC list mít můžeš a nemusíš. Vlastně to jediné, co potřebuješ, je zneplatněný techničák ze země původu a nabývací doklad, tj. většinou faktura. Ano, převozové značky a pojistka, pokud to má přijet po vlastní ose. Slevu proti inzerované ceně třeba v Holandsku moc neukacáš, ale že převozní značka a pojistka k ní půjde za prodávajícím, to ano. Jasně, nějaký jazyk umět to chce, to je fakt, ale ten se hodí i na obrovskou spoustu dalších věcí 😃
Vrchol demence našich úřadů je, že nejsou schopný ten techničák přepsat do systému bez chyb a nenesou za to žádnou odpovědnost. Mě při převodu nezapsali tažný a dopsat vám ho může JENOM úřad, který chybu udělal. Takže nepřepisuj auto 200km od baráku. Strašná debilita.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
gupa
Příspěvky: 3344
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 153
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

U mne mi dali na vozík jednou 2r technickou, podruhé 4r.

Zajímavost, motor pro elektroauto napájeno přes regulátor pro elektrokolo.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Matess
Příspěvky: 1995
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 204
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

my jsme ted doma kupovali auto... pro manzelku. Chtěl jsem koupit EV, jelikož jedno spalovací auto prostě stačí... na kousky kam dojede EV (75% všech cest) bychom jezdili tím a zbytek autem na plyn. Nejvíce se nám zamlouvalo MG ZS EV - auto s malým nájezdem a rozumným dojezdem okolo 350 tisíc...
Vybrali jsme si bazar kde jich bylo víc, a bylo tam i více elektroaut k vyzkoušení. Přijeli jsme tam, manželka usedla do MG a zjistili jsme že nemá v ose nastavitelný volant a manželka na volant dosáhla jen s napnutýma rukama - škoda jinak super auto a moc se nám to zamlouvalo. Potom přišla několik dalších aut co jsme zkoušeli...
manželka má jisté zdravotní omezení, neřešitelný problém je nízký posed v kombinaci se vzdálenějším akcelerátorem vůči brzdě (když dosáhne na brzdu nedosáhne na plyn, když dosáhne na plyn je brzda příliš blízko a nedostane na ni nohu)

pegueot e2008 nemožná nálezová hrana, nevhodné pedály, nízké
volkswagen id.3 neseděly pedály, příliš zkosené čelní sklo - působilo to jako velmi malé a nepříjemné, nízké
ds3 crossback málo prostoru uvnitř, naprosto nemožně malé zadní dveře (neprostrčil bych tam dětskou sedačku), nízké a obecně ten design dělal někdo sjetý - jinak to nechápu.
citroen e-c4 neseděly pedály, špatně se nastupuje - moc nízko
polestar 2 neseděly pedály… plynový pedál extrémně daleko od brzdového (ale jinak docela mňamka)
enyaq neseděly pedály, sedačka moc nízko, moc velké auto na manželku

už jsem si říkal že je to marný a že nechápu jak vlastně udělala autoškolu. Dělala ji v torresu. Sedla do torrese a tam jí to v pohodě sedělo. Torres EVX je za mega a tomu jsem se už lehce chtěl vyhnout. Takže nakonec jsme zkusili jiný ssangyong a ten seděl. Takže elektro se nekoná.
Valdano
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 195
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Možná by byl vhodný i tento ojetý Elektro Ssangyong Korando, první registrace 11/2022, najeto 17t km, za 18880 € včetně DPH tj. cca 463t kč.
Matess
Příspěvky: 1995
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 204
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

jo to asi jo. Ale v cesku jsem zadne nenasel a nakonec jsme dostali super slevu na benzinove korando... melo na tachometru 50km a sleva byla proti cenikovce skoro ctvrt mega. Vzhledem k tomu ze elektricke korando neznam (nevim co je tam za baterku, jaky to ma dojezd atp) a vzhledem k tomu ze nabijeni je zatim docela oser (panelak a parkoviste na druhe strane cesty) a dum se teprve stavi vzali jsme to benzinove a s tim, ze jak dostavime tak to treba vymenime.
Valdano
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 195
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Je to Ssangyong Korando e-Motion s elektromotorem 140 kW. Baterie by měla být Li-Ion LG o celkové kapacitě 62 kWh (z toho je využitelných cca 55 kWh), dojezd WLTP 339 km. Doba nabíjení z 20 na 80% cca 33 minut při DC dobíjení max. do 100kW. Tady je k tomu autu článek.
Franta2776
Příspěvky: 4403
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 342

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Matess píše: stř srp 27, 2025 10:57 pm
my jsme ted doma kupovali auto... pro manzelku. Chtěl jsem koupit EV, jelikož jedno spalovací auto prostě stačí... na kousky kam dojede EV (75% všech cest) bychom jezdili tím a zbytek autem na plyn. Nejvíce se nám zamlouvalo MG ZS EV - auto s malým nájezdem a rozumným dojezdem okolo 350 tisíc...
Vybrali jsme si bazar kde jich bylo víc, a bylo tam i více elektroaut k vyzkoušení. Přijeli jsme tam, manželka usedla do MG a zjistili jsme že nemá v ose nastavitelný volant a manželka na volant dosáhla jen s napnutýma rukama - škoda jinak super auto a moc se nám to zamlouvalo. Potom přišla několik dalších aut co jsme zkoušeli...
manželka má jisté zdravotní omezení, neřešitelný problém je nízký posed v kombinaci se vzdálenějším akcelerátorem vůči brzdě (když dosáhne na brzdu nedosáhne na plyn, když dosáhne na plyn je brzda příliš blízko a nedostane na ni nohu)

pegueot e2008 nemožná nálezová hrana, nevhodné pedály, nízké
volkswagen id.3 neseděly pedály, příliš zkosené čelní sklo - působilo to jako velmi malé a nepříjemné, nízké
ds3 crossback málo prostoru uvnitř, naprosto nemožně malé zadní dveře (neprostrčil bych tam dětskou sedačku), nízké a obecně ten design dělal někdo sjetý - jinak to nechápu.
citroen e-c4 neseděly pedály, špatně se nastupuje - moc nízko
polestar 2 neseděly pedály… plynový pedál extrémně daleko od brzdového (ale jinak docela mňamka)
enyaq neseděly pedály, sedačka moc nízko, moc velké auto na manželku

už jsem si říkal že je to marný a že nechápu jak vlastně udělala autoškolu. Dělala ji v torresu. Sedla do torrese a tam jí to v pohodě sedělo. Torres EVX je za mega a tomu jsem se už lehce chtěl vyhnout. Takže nakonec jsme zkusili jiný ssangyong a ten seděl. Takže elektro se nekoná.
Moje žena Torrese EXV odmítla, že už je moc velký a na parkování ve městě je to problém.Jinak je to opravdu velké auto s LFP baterkou.Dojíždí Vaneo na LPG,a le brzo nás taky výběr čeká.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 2 hosti