Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Prorazeni nadrze neni az tak pravdepodobne, ale cokoliv trochu vic na cumak hne motorem nebo trubkama a jak je to vysokotlake tak ta mlha se vzduchem teprv dokaze udelat inferno. Takze je potreba to okamzite odpojit a nenechat tlakovat dal. Samotna nafta kdyz vytece z prorazene nadrze tak jen tak jednoduse nezahori.
-
- Příspěvky: 3344
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Proto mají auta nárazový odpojovač. U elektroaut je určitě také něco takového.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 1555
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Reputace: 202
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Elektricka / hybridni auta
Je tam "manualny odpojovac" ziadny narazovy a podobne..niektore starsie modely beznych spalovakov mali narazovy alebo tzv. Inertny spinac. Ale ked vozidlo nabehlo na nejaku jamu tak sa aktivoval...
Elektricke auta maju normalizovany/zjednoteny spinac pre servisne ukony ale hlavne pre hasicov a zachranarov je to preto rovnake, vacsinou sa nachadza v motorovom priestore, ktory ked sa rozpoji tak sa vypnu hlavne el.casti vozidla
Elektricke auta maju normalizovany/zjednoteny spinac pre servisne ukony ale hlavne pre hasicov a zachranarov je to preto rovnake, vacsinou sa nachadza v motorovom priestore, ktory ked sa rozpoji tak sa vypnu hlavne el.casti vozidla
JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania
(rozširovania)
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania

-
- Příspěvky: 95
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Napr. BMW minimalne 25 let pouziva pyro fuse, je to aktivovane z jednotky airbagu a pri urcitem narazu to odpali i tuto patronu a odpoji komplet silove + od baterky. Budou to tak mit resene i ostatni automobilky, mozna jen trochu pozdejsiho data vyroby.
-
- Příspěvky: 1225
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 195
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Baterie "v háji" je u elektromobilu podstatná závada. Prodejce o stavu baterií v těch nabízených autech nic nepíše a v inzerátu přímo uvádí "Více info pouze na telefonu". Předpokládám, že pokud jste se o auta z toho konkrétního inzerátu zajímal tak jste tomu prodejci také zavolal. Pokud ano, řekl vám ke stavu baterií v těch nabízených autech něco bližšího? Má k nim udělanou diagnostiku?cuki píše: úte srp 26, 2025 10:13 amTa baterie bude v háji... Koukám na ty auta už nějaký pátek...Valdano píše: úte srp 26, 2025 12:59 amTřeba Smar Fortwo 451 Electric sice zablokované nabíjení a nepojízdné, ale dle popisu lze údajně opět odblokovat a zprovoznit...
Ten kdo by tedy měl případně zájem ať tomu prodejci zavolá a zkusí k tomu získat více informací a než by to kupoval tak by bylo vhodné nechat udělat v servisu aktuální diagnostiku baterky a odhad ceny zprovoznění včetně toho v inzerátu zmíněného odblokování nabíjení u konkrétního kusu auta, o které by byl zájem. Bez diagnostiky baterie, která prokáže její použitelnost, určitě nekupovat. Udělat diagnostiku baterie elektromobilu stojí v servisu obecně okolo 2000 až 2500Kč. Pokud z těch aut chce mít prodejce nějaký "vejvar" tak se musí víc snažit a diagnostiku baterie by měl mít ke každému z nich udělanou. Jinak to od něj asi nikdo nekoupí.
-
- Příspěvky: 1294
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 228
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Myslím, že kdyby to bylo tak jednoduché (že by se to dalo v servise snadno "odemknout"), tak už by tam ani jedno auto neměl a všechno by bylo prodané.
Je to za cenu lepšího elektrokola.
Je to za cenu lepšího elektrokola.
-
- Příspěvky: 1225
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 195
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Třeba je to nějaká nově dovezená várka z Holandských elektrošroťáků.
Inzerát má datum 25.8.2025 tj. je tam teprve třetí den. Koho to zajímá ať neteoretizuje co by kdyby a ať se prostě zeptá prodejce a zjistí si k tomu podrobnosti. Plně funkční Smart ForTwo Electric v perfektním stavu a s malým nájezdem cca 39t km (rok výroby 2020) se dá koupit za 130 litrů i s rychlo nabíječkou AC 22kW a najdou se jistě i další podobné různě po autobazarech.

-
- Příspěvky: 1225
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 195
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 1225
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 195
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdo má obavy z toho sám realizovat dovoz ojetého elektromobilu třeba z Německa nebo i z dalších zemí EU, tak se může obrátit s odkazem na zahraniční inzerát na českou firmu, která to udělá za něj za individuálně dohodnutou cenu, a to včetně podrobného prověření vozidla, jeho dovezení i veškerého papírování.
-
- Příspěvky: 1966
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 351
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Takových firem je. Přitom dovézt auto je triviální věc.
- TomHC
- Příspěvky: 2895
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 535
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Čo ti ja viem či triviálna? Musíš ísť do cudziny, vedieť reč na úrovni, vedieť aké papiere dostať, vybaviť buď prevozné značky alebo odťah. Potom doma COC, úradný preklad, úrad dopravy... KO a STK je už brnkačka.
A keď už ide von pre auto, tak mať pripravené ešte aspoň 2 ďalšie, ak sa prvé ukáže ako
A keď už ide von pre auto, tak mať pripravené ešte aspoň 2 ďalšie, ak sa prvé ukáže ako
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 1966
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 351
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tuzemská STK a registrace jsou na tom, po zkušenostech se třemi svými auty, která jsem dovážel, zdaleka ta nejhorší část. Než jsem našel STK, která by mi tu dovozovou prohlídku posledně udělala a neříkala něco o termínu za pět týdnů, tak mi to zabralo půl dne ježdění po Praze. Když jsem přivážel teréňáka, tak to bylo ještě zběsilejší, tam si vymýšleli na STK i na magistrátu nesmysly a zabrala až citace příslušné evropské směrnice a hrozba správní žalobou.
Úřední překlad k dokladům vydaným v EU nepotřebuješ. Občas je problém s tím, že techničáky některých zemí mají všechny údaje už uložené na čipu a ty STK to z něj nedokážou vyčíst a tak si je musejí vycucat z prstu, když vydávají TPV. CoC list mít můžeš a nemusíš. Vlastně to jediné, co potřebuješ, je zneplatněný techničák ze země původu a nabývací doklad, tj. většinou faktura. Ano, převozové značky a pojistka, pokud to má přijet po vlastní ose. Slevu proti inzerované ceně třeba v Holandsku moc neukacáš, ale že převozní značka a pojistka k ní půjde za prodávajícím, to ano. Jasně, nějaký jazyk umět to chce, to je fakt, ale ten se hodí i na obrovskou spoustu dalších věcí
Úřední překlad k dokladům vydaným v EU nepotřebuješ. Občas je problém s tím, že techničáky některých zemí mají všechny údaje už uložené na čipu a ty STK to z něj nedokážou vyčíst a tak si je musejí vycucat z prstu, když vydávají TPV. CoC list mít můžeš a nemusíš. Vlastně to jediné, co potřebuješ, je zneplatněný techničák ze země původu a nabývací doklad, tj. většinou faktura. Ano, převozové značky a pojistka, pokud to má přijet po vlastní ose. Slevu proti inzerované ceně třeba v Holandsku moc neukacáš, ale že převozní značka a pojistka k ní půjde za prodávajícím, to ano. Jasně, nějaký jazyk umět to chce, to je fakt, ale ten se hodí i na obrovskou spoustu dalších věcí
-
- Příspěvky: 1225
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 195
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Samozřejmě pro koho je to triviální ten si to vyřeší všechno sám a žádnou firmu k tomu potřebovat nebude, ale pořád je dost lidí, pro které dovoz i papírování okolo toho triviální není a z nejrůznějších důvodů to třeba ani nechtějí sami řešit a od toho jsou právě podobné firmy, proto jsem to konkrétně zmínil. V zemích jako je Německo nebo Holandsko je obecně lepší výběr ojetin a často i za nižší ceny než u nás.
-
- Příspěvky: 2436
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Vrchol demence našich úřadů je, že nejsou schopný ten techničák přepsat do systému bez chyb a nenesou za to žádnou odpovědnost. Mě při převodu nezapsali tažný a dopsat vám ho může JENOM úřad, který chybu udělal. Takže nepřepisuj auto 200km od baráku. Strašná debilita.unicast píše: stř srp 27, 2025 11:29 amTuzemská STK a registrace jsou na tom, po zkušenostech se třemi svými auty, která jsem dovážel, zdaleka ta nejhorší část. Než jsem našel STK, která by mi tu dovozovou prohlídku posledně udělala a neříkala něco o termínu za pět týdnů, tak mi to zabralo půl dne ježdění po Praze. Když jsem přivážel teréňáka, tak to bylo ještě zběsilejší, tam si vymýšleli na STK i na magistrátu nesmysly a zabrala až citace příslušné evropské směrnice a hrozba správní žalobou.
Úřední překlad k dokladům vydaným v EU nepotřebuješ. Občas je problém s tím, že techničáky některých zemí mají všechny údaje už uložené na čipu a ty STK to z něj nedokážou vyčíst a tak si je musejí vycucat z prstu, když vydávají TPV. CoC list mít můžeš a nemusíš. Vlastně to jediné, co potřebuješ, je zneplatněný techničák ze země původu a nabývací doklad, tj. většinou faktura. Ano, převozové značky a pojistka, pokud to má přijet po vlastní ose. Slevu proti inzerované ceně třeba v Holandsku moc neukacáš, ale že převozní značka a pojistka k ní půjde za prodávajícím, to ano. Jasně, nějaký jazyk umět to chce, to je fakt, ale ten se hodí i na obrovskou spoustu dalších věcí![]()
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3344
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
U mne mi dali na vozík jednou 2r technickou, podruhé 4r.
Zajímavost, motor pro elektroauto napájeno přes regulátor pro elektrokolo.
Zajímavost, motor pro elektroauto napájeno přes regulátor pro elektrokolo.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host