Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2120
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 217
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tyhle držáky na pc fan jsem si také nechal vytisknout, ale dal jsem jen po jednom vpravo na každý měnič. Určitě to pomůže, ale ta krycí mřížka na kabely má malou hustotu a polovina vzduchu hnaného tím fanem se odráží zpátky do místnosti. Tam měli zvolit úplně jinou perforaci. Chvíli jsem si pohrával s myšlenou, že tu původní mřížku vyříznu a nahradím tahokovem, ale v záruce se mi do toho moc nechce.Diablo1st píše: ned dub 20, 2025 9:02 amAsi sa ti nebude chcieť ísť do dodatočného chladenia MP2 že? Mne dosť pomohlo dať dole na gril 2x 120mm PC ventilátory a termostat. Tieto ventilátory robia väčší a rovnomernejší prietok vzduchu vnútri MP2 a aj vnútorný ventilátor sa neskôr zapína. Ale chápem, že nie každému je pochuti niečo dorábať na tak drahé meniče.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Reputace: 68
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Elektricka / hybridni auta
3kVA Phoenixe jsem taky upekl odběrem 2kW. Trochu pomohl stolní větrák... 

Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 3978
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak jsem rád, že nejsem sám komu se victron. mĕnič přehřívá, když chci po nĕm práci. Na pohon domácnosti dobrý, ale nabíjení baterky v EV je jiná liga a tam se dá počítat s cca 80% toho co victron uvádí nebo tunit.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
- Reputace: 44
- Lokalita: Śenkvice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16100
- Kapacita baterie [kWh]: 28
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Šenkvice - Slovensko
Re: Elektricka / hybridni auta
Zaujímavé zistenia. Vyzerá to tak, že LF Victron má v sebe kilá medi, ktoré umožňujú fakt vysokú krátkodobú preťažiteľnosť, ktorú HF meniče neponúkajú, ale keď sa prehrejú, už sa to neuchladí a dlhodobo bežať na plnú záťaž nedokážu, čo zase napr HF Epever nemá problém, kde sú len polovodiče a hliníkové chladiče bez tepelnej kapacity. V lete mi 5 kW Epever často beží na 4800W 8 hodín, keď kúrim do bazéna a v pohode. ale pulzná záťaž malej 1600W zváračky ho zhodí za 0,5 sekundy. Všetko má žiaľ svoje plusy a mínusy.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°, bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
-
- Příspěvky: 2976
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 129
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
A neudrží jen tu jednu? Zkoušela se jiná? Možná má staré kondy které nemají dobrou kapacitu tak se víc opírá o měnič, který tam má podobně malé.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 3478
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Atman píše: ned dub 20, 2025 12:13 pmZaujímavé zistenia. Vyzerá to tak, že LF Victron má v sebe kilá medi, ktoré umožňujú fakt vysokú krátkodobú preťažiteľnosť, ktorú HF meniče neponúkajú, ale keď sa prehrejú, už sa to neuchladí a dlhodobo bežať na plnú záťaž nedokážu, čo zase napr HF Epever nemá problém, kde sú len polovodiče a hliníkové chladiče bez tepelnej kapacity. V lete mi 5 kW Epever často beží na 4800W 8 hodín, keď kúrim do bazéna a v pohode. ale pulzná záťaž malej 1600W zváračky ho zhodí za 0,5 sekundy. Všetko má žiaľ svoje plusy a mínusy.
pokud slunce svítí tak mi nějakých minimálně 6 hodin 6x3kva nabíjí většinu času plným proudem (200A) a jakmile spot řekne tak to 4hodiny vybíjí co to dá. Ze začátku 2,4kw na střídač, ale většinou to padne na první teplotní derating 25C na 2,2kw na střídač vybíjí to teď 4 hodiny jak přidám baterky bude to dýl. Přes léto mi pojede chlazení technické asi nonstop tak uvidíme když bude z noci předchlazeno nejstli budu schopen udržet teplotu kolem 20C.
Nevím proč ale u mě žádný problémy s výkonem ani přehříváním nepozoruji.
-
- Příspěvky: 3978
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Protože si připojený na grid a on si možná pomůže přisávání apod. U mĕ nemá jak, nemám grid zapojený a je to všechno na nĕm.
Těch 5000VA co uvádí by mĕlo být do odporové zátěže při účiniku 1 krásných 5000W a jsou to prý 4000W:))))
Těch 5000VA co uvádí by mĕlo být do odporové zátěže při účiniku 1 krásných 5000W a jsou to prý 4000W:))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3478
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
nepřisává nic. Když tlačí do sítě jaksi ani nemůže 
v offgridu ho kolega trápil na 6,5kw a nějakou půlhodinu držel nevím jak dlouho by to dal. Osobně bych to řešil druhým v paralelu - jedna fve na všechno. Ale ty máš beztak víc různých měničů takže je asi jedno z čeho to poskládáš.
Jestli je to vážně tak špatný tak se toho zbav no.
Každopádně jsem zvědavej na to měření.

v offgridu ho kolega trápil na 6,5kw a nějakou půlhodinu držel nevím jak dlouho by to dal. Osobně bych to řešil druhým v paralelu - jedna fve na všechno. Ale ty máš beztak víc různých měničů takže je asi jedno z čeho to poskládáš.
Jestli je to vážně tak špatný tak se toho zbav no.
Každopádně jsem zvědavej na to měření.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5682
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 703
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
U epeveru je to znama vec.
Mam ten 3kW na vytezovani do bojleru/radiatoru/podlahy. A pokud v rezimu regulace fazoveho vytezovace to pretahnu pres 2,2-2,4 kW, tak spadne. Jakmile je regulace na 100% otevrena, tak to drzi.
Victron knoura, ale drzi. Jinak jsem testoval Phoenixe 2kVA maximalni moznou zatezi, no a po par hodinach provozu tez spadnul kvuli prehrati.
Je to nahovno, ale maji to v dokumentaci, jsou tam tusim dve hodnoty, no a pri vyssi teplote je realny vykon hodne vzdaleny od toho inzerovaneho v klidu.
On si clovek asi nevybere, tuna medi da v pohode naraz, ale ne dlouhodobe. Kdezto treba epever ujede s napetim, pripadne spadne okamzite na pretizeni - je proste moc mekky.
Mam ten 3kW na vytezovani do bojleru/radiatoru/podlahy. A pokud v rezimu regulace fazoveho vytezovace to pretahnu pres 2,2-2,4 kW, tak spadne. Jakmile je regulace na 100% otevrena, tak to drzi.
Victron knoura, ale drzi. Jinak jsem testoval Phoenixe 2kVA maximalni moznou zatezi, no a po par hodinach provozu tez spadnul kvuli prehrati.
Je to nahovno, ale maji to v dokumentaci, jsou tam tusim dve hodnoty, no a pri vyssi teplote je realny vykon hodne vzdaleny od toho inzerovaneho v klidu.
On si clovek asi nevybere, tuna medi da v pohode naraz, ale ne dlouhodobe. Kdezto treba epever ujede s napetim, pripadne spadne okamzite na pretizeni - je proste moc mekky.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2046
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 214
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Hele 8hodin čistě do auta nedávám, nemám tolik panelů a slunce. Ale třeba příklad dneska zatím jede s autem takto. Nabíjím max 16A jedna fáze a k tomu v automatice jede dům.
Jinak ke kalibraci, nemám s tím problém pokud to jde. Nastavím to jednou a neřeším. Pokud by to nešlo a kecalo jak kecá (na starém fw to tak bylo) tak by mě to štvalo. Stejně mě štve i nutnost B chrániče u tohoto wallboxu, ale to je jiná písnička. Osobně ať nerad chránič mám, ale anad raději než věřit nějakému no name wallboxu kde se Číňan vytahjje integrovaným chráničem. Takhle si ho tam dodám a je na mě jak drahý. Proč vlastně nedáš nějaký king a chránič B? Budeš víc happy ne? Nebo udělej něco pro BMW a dej si 3faz ne? Budeš rychleji nabíjet 3faz, takže bude i lepší účinnost nabíjení, když nebude auto tak dlouho probuzené ne?
Ale mám tu úpravu chlazení. Když jsem koukal na termokameru, tak fety jsou i v defaultu chladné, ale to trafo se prostě vyhřeje. Když jsem byl offgrid, tak jsem ho běžně trápil na 5000W a neprotestoval. Všechno je prostě o teplotách a chlazení. Ideální podmínky taly nemám a odpoledne už se taky ohřeje, protože pod schody prostě topí všechno(mppt, pojistky, dc sběrna). On ten střídač zas tak drahej není, za 21tis mi to taková tragédie nepřijde. To je stejný jako by jsi nadával na to pasivní mppt že v teple si snižuje výkon na výstupu s teplotou nad 40°C na chladiči. Já jsem rád za ochranu a když chci, tak si dodám chlazení, když nechci, tak to ignoruji, ale nesmaží se jako nějaká Čína. Jinak ke kalibraci, nemám s tím problém pokud to jde. Nastavím to jednou a neřeším. Pokud by to nešlo a kecalo jak kecá (na starém fw to tak bylo) tak by mě to štvalo. Stejně mě štve i nutnost B chrániče u tohoto wallboxu, ale to je jiná písnička. Osobně ať nerad chránič mám, ale anad raději než věřit nějakému no name wallboxu kde se Číňan vytahjje integrovaným chráničem. Takhle si ho tam dodám a je na mě jak drahý. Proč vlastně nedáš nějaký king a chránič B? Budeš víc happy ne? Nebo udělej něco pro BMW a dej si 3faz ne? Budeš rychleji nabíjet 3faz, takže bude i lepší účinnost nabíjení, když nebude auto tak dlouho probuzené ne?
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3978
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
To jsou ty kecy o zázračném přetížení a mĕničich.Ten mĕnič vydrží 4800W možná 3 minuty.Pak se to hřeje jak prase.6,5 KW to můžou vykládat marketingový prodejci.PavelR píše: ned dub 20, 2025 1:46 pmnepřisává nic. Když tlačí do sítě jaksi ani nemůže
v offgridu ho kolega trápil na 6,5kw a nějakou půlhodinu držel nevím jak dlouho by to dal. Osobně bych to řešil druhým v paralelu - jedna fve na všechno. Ale ty máš beztak víc různých měničů takže je asi jedno z čeho to poskládáš.
Jestli je to vážně tak špatný tak se toho zbav no.
Každopádně jsem zvědavej na to měření.
Odbĕr z baterky 5500W je ná výstupu mĕniče těch 4800W.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3978
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj těch 16A je tak max co trvale udrží.Při 18A a 225V na výstupu už zeslabuje wallbox a řve po nějaké hodinĕ přehřátí.Dagus píše: ned dub 20, 2025 2:11 pmHele 8hodin čistě do auta nedávám, nemám tolik panelů a slunce. Ale třeba příklad dneska zatím jede s autem takto. Nabíjím max 16A jedna fáze a k tomu v automatice jede dům.
Screenshot_20250420_140010_VRM.jpg
Ale mám tu úpravu chlazení. Když jsem koukal na termokameru, tak fety jsou i v defaultu chladné, ale to trafo se prostě vyhřeje. Když jsem byl offgrid, tak jsem ho běžně trápil na 5000W a neprotestoval. Všechno je prostě o teplotách a chlazení. Ideální podmínky taly nemám a odpoledne už se taky ohřeje, protože pod schody prostě topí všechno(mppt, pojistky, dc sběrna). On ten střídač zas tak drahej není, za 21tis mi to taková tragédie nepřijde. To je stejný jako by jsi nadával na to pasivní mppt že v teple si snižuje výkon na výstupu s teplotou nad 40°C na chladiči. Já jsem rád za ochranu a když chci, tak si dodám chlazení, když nechci, tak to ignoruji, ale nesmaží se jako nějaká Čína.
Jinak ke kalibraci, nemám s tím problém pokud to jde. Nastavím to jednou a neřeším. Pokud by to nešlo a kecalo jak kecá (na starém fw to tak bylo) tak by mě to štvalo. Stejně mě štve i nutnost B chrániče u tohoto wallboxu, ale to je jiná písnička. Osobně ať nerad chránič mám, ale anad raději než věřit nějakému no name wallboxu kde se Číňan vytahjje integrovaným chráničem. Takhle si ho tam dodám a je na mě jak drahý. Proč vlastně nedáš nějaký king a chránič B? Budeš víc happy ne? Nebo udělej něco pro BMW a dej si 3faz ne? Budeš rychleji nabíjet 3faz, takže bude i lepší účinnost nabíjení, když nebude auto tak dlouho probuzené ne?
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne ned dub 20, 2025 3:30 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1231
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 145
Re: Elektricka / hybridni auta
Multiplus II byl vymyšlen a uveden na trh dříve než euta. Do té doby jsme neměli v domech spotřebiče, které by dokázali elektrárnu zatížit na 100% po dobu delší než hodinu. To trafo na to prostě není stavěný, potřebovalo by více železa i mědi, ale to by si nikdo nekoupil.
Můžeme být za to rádi, z 5000 dokáže dávat 3500 vždycky, čínský koeficient je 5-10x.
(MPP/Axpert není Čína, je to designed in Taiwan)
Můžeme být za to rádi, z 5000 dokáže dávat 3500 vždycky, čínský koeficient je 5-10x.
(MPP/Axpert není Čína, je to designed in Taiwan)
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 2120
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 217
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud bych měl v plánu ty měniče denně drtit na maximální výkon, tak jim udělám klimatizovanou boudu a chladím je jako klasický rack server. Ta klimoška bude žrát tak 600W, nějaký větší ventilátor pro nucenou cirkulaci vzduchu a musí se s přehledem uchladit. Ty krabice nemají problém s výkonem, ale debilně navržených chlazením.
Ještě bych dodal, že je úplná blbost je srovnávat s Axpertem a podobnýma typama. Stačí si poslechnout jaký chlazení má Axpert a co i při minimálních výkonech vydává za zvuky. Kdyby měl Victron stejnou sadu větráků, tak by pro něj neexistovalo přetížení.
Ještě bych dodal, že je úplná blbost je srovnávat s Axpertem a podobnýma typama. Stačí si poslechnout jaký chlazení má Axpert a co i při minimálních výkonech vydává za zvuky. Kdyby měl Victron stejnou sadu větráků, tak by pro něj neexistovalo přetížení.
Naposledy upravil(a) eman dne ned dub 20, 2025 3:08 pm, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3978
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Jossé máš samozřejmĕ pravdu.Nabijeni EV je jiný sport než běžný provoz domácnost a proto do toho rýpu.
Já používám dynamické nabíjení a komunikaci mezi měničem, cerbem a wallboxem.Ten systém sám pozná, kdy je přetížený,zeslabi a chladí mĕnič.Co jsem si všiml, tak se mi přes nĕho víc jak 3,5kW za hodinu nepodařilo do baterky protlačit i když slunce bylo dost.
Já používám dynamické nabíjení a komunikaci mezi měničem, cerbem a wallboxem.Ten systém sám pozná, kdy je přetížený,zeslabi a chladí mĕnič.Co jsem si všiml, tak se mi přes nĕho víc jak 3,5kW za hodinu nepodařilo do baterky protlačit i když slunce bylo dost.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne ned dub 20, 2025 3:23 pm, celkem upraveno 2 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3978
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Na to je vhodnější výkonnější mĕnič, třeba ten 11kW Max je schopný trvale 8kW dávat a stojí 18000Kč.eman píše: ned dub 20, 2025 3:04 pmPokud bych měl v plánu ty měniče denně drtit na maximální výkon, tak jim udělám klimatizovanou boudu a chladím je jako klasický rack server. Ta klimoška bude žrát tak 600W, nějaký větší ventilátor pro nucenou cirkulaci vzduchu a musí se s přehledem uchladit. Ty krabice nemají problém s výkonem, ale debilně navržených chlazením.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1231
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 145
Re: Elektricka / hybridni auta
Bohužel to srovnání je na místě.eman píše:Pokud bych měl v plánu ty měniče denně drtit na maximální výkon, tak jim udělám klimatizovanou boudu a chladím je jako klasický rack server. Ta klimoška bude žrát tak 600W, nějaký větší ventilátor pro nucenou cirkulaci vzduchu a musí se s přehledem uchladit. Ty krabice nemají problém s výkonem, ale debilně navržených chlazením.
Ještě bych dodal, že je úplná blbost je srovnávat s Axpertem a podobnýma typama. Stačí si poslechnout jaký chlazení má Axpert a co i při minimálních výkonech vydává za zvuky. Kdyby měl Victron stejnou sadu větráků, tak by pro něj neexistovalo přetížení.
Ty moje kousky z 2016 dávají po neomezenou dobu 4.4kW přitom mají nominál 4kW. A hučí to protože je v tom současně SCC. Victron má pro mppt separátní bednu a nedávají se na to náhodou taky DIY ventilátory?
V MPII se trafo přehřívá, ne proto že by bylo špatně chlazený, ale prostě je slabý a zásadně mu stoupají ztráty pod výkonem. Je to laděný na no-load efektivitu.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 3978
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady je to na mých datech krásnĕ vidĕt.V cca 10:00 jsem ho napíchl.cca 1a1/2 hodiny jel na 3870W ohřál se a každých cca 15minut zeslabil nabíjení na 1300W a chladil.Slunce dost.Nic jiného než EV na nĕm nebylo.
Vsadil bych se že, 5,5kW easun by to zvládl líp
Vsadil bych se že, 5,5kW easun by to zvládl líp
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, Mogul a 0 hostů