Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3432
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
To já běžně rekuperují více než 100kW, bohužel víc to nezobrazuje a brzdový kotouče jsou rezavý.Doufám,že to bude největší položka za údržbu.PavelR píše: ↑pon zář 02, 2024 9:21 pmzkoušel jsem čistej EV, plugin mám i hybrid jsem zkoušel. Pořádně rekuperuje jen EV ty pluginy si nemůžou do těch malých baterek dovolit tlačit takový výkon. Ty brzdy na autech chvilkově zvládají strašidelný výkony. Co mám info z brzdy tak větší stovky kw ale to samozřejmě jen chvilku.
Já když brzdím outlandera ze stovky jen rekuperací tak to je na dlouho. brzdí to výkkonem 30-40kw a to je málo.
spalovák bych řekl že nejvíc jde do tepla tou účinností
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon zář 02, 2024 9:42 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
ty baterky jsou pořád nějak stejně těžký to je divný.
Spíš bych ocenil dojezd menší. Já bych si představoval těch 300km což dnes ujede kde co ale levnější.
Spíš bych ocenil dojezd menší. Já bych si představoval těch 300km což dnes ujede kde co ale levnější.
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
to je pěkný tak 100kw by u mě bylo 8C víc ani nemluvím u tebe to bude v pohodě. já zkoušel eňaka. ze 140 jsem rekuperací pohodlně zastavil na 9 křížích. Jsem jel poprví v EV. Musel jsem vylézt a šáhnout si na kotouče. Studený. Dá se to považovat za provozní brzdu. Rychlý brždění samozřejmě vemou kotouče.Franta2776 píše: ↑pon zář 02, 2024 9:26 pmTo já běžně rekuperují více než 100KW, bohužel víc to nezobrazuje a brzdový kotouče jsou rezavý.Doufám,že to bude největší položka za údržbu.PavelR píše: ↑pon zář 02, 2024 9:21 pmzkoušel jsem čistej EV, plugin mám i hybrid jsem zkoušel. Pořádně rekuperuje jen EV ty pluginy si nemůžou do těch malých baterek dovolit tlačit takový výkon. Ty brzdy na autech chvilkově zvládají strašidelný výkony. Co mám info z brzdy tak větší stovky kw ale to samozřejmě jen chvilku.
Já když brzdím outlandera ze stovky jen rekuperací tak to je na dlouho. brzdí to výkkonem 30-40kw a to je málo.
spalovák bych řekl že nejvíc jde do tepla tou účinností
-
- Příspěvky: 3432
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Ty baterky pořád zvětšují energetickou hustotu.
Já jel minulý měsíc delší trasu Přerov-Praha a zpět cca 580km. Nabíjel jsem na zpáteční cestě 14 minut a to zbytečně, stačilo 7minut. Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3358
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
jenže toto težko někomu kdo nechce pochopit vysvětlovat. No je to těžký kdy národním sportem je dát každoroční exodus do chorvatska na jeden zátah.Franta2776 píše: ↑pon zář 02, 2024 9:38 pmTy baterky pořád zvětšují energetickou hustotu.
Já jel minulý měsíc delší trasu Přerov-Praha a zpět cca 580km. Nabíjel jsem na zpáteční cestě 14 minut a to zbytečně, stačilo 7minut. Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh.
Však co ať si každej jezdí v čem chce.
-
- Příspěvky: 3432
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Na tom EV je všechno vidět.PavelR píše: ↑pon zář 02, 2024 9:57 pmjenže toto težko někomu kdo nechce pochopit vysvětlovat. No je to těžký kdy národním sportem je dát každoroční exodus do chorvatska na jeden zátah.Franta2776 píše: ↑pon zář 02, 2024 9:38 pmTy baterky pořád zvětšují energetickou hustotu.
Já jel minulý měsíc delší trasu Přerov-Praha a zpět cca 580km. Nabíjel jsem na zpáteční cestě 14 minut a to zbytečně, stačilo 7minut. Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh.
Však co ať si každej jezdí v čem chce.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
U EV je problém, že si ce papírově ujede 500km, ale prodejce vám řekne, že by jste ho neměl nabíjet do plna a vyjíždět do minima, protože se mrví baterka. Takže vlastně 500km neujede, ale jenom polovinu, když to nechcete přehánět. A u auta za mega to všem připadá normální. Zkuste to u čehokoliv jiného a budete za blbce....co když se moc opotřebovávají nabíječky...nemělo by se nabíjet jenom 10 min..?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3432
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Tak to není.Mám nastaveno nabíjení do 80% to je na cca 420km dojezdu.Když vím ,že pojedu dál tak nabíjí na 100%eman píše: ↑pon zář 02, 2024 10:26 pmU EV je problém, že si ce papírově ujede 500km, ale prodejce vám řekne, že by jste ho neměl nabíjet do plna a vyjíždět do minima, protože se mrví baterka. Takže vlastně 500km neujede, ale jenom polovinu, když to nechcete přehánět. A u auta za mega to všem připadá normální. Zkuste to u čehokoliv jiného a budete za blbce....co když se moc opotřebovávají nabíječky...nemělo by se nabíjet jenom 10 min..?
Nastavovat se to dá podle libosti.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5322
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Žvanírna 2
Tak už tu ale od tebe nechci slyšet jediné slovo o ekologii.
Protože jinak to bude pokrytecké ...
Protože jinak to bude pokrytecké ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3432
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
A tobě nevadí čoudici diesely???cipis píše: ↑pon zář 02, 2024 10:52 pmTak už tu ale od tebe nechci slyšet jediné slovo o ekologii.
Protože jinak to bude pokrytecké ...
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1527
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
No evidentně zas tolik nevadí Tobě... (i z nových dieselů leze spousta PM <2.5 um, které skrz DPF prolezou, navíc typická účinnost DPF je jen kolem 85 %)Franta2776 píše: ↑pon zář 02, 2024 10:56 pmA tobě nevadí čoudici diesely???cipis píše: ↑pon zář 02, 2024 10:52 pmTak už tu ale od tebe nechci slyšet jediné slovo o ekologii.
Protože jinak to bude pokrytecké ...
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Žvanírna 2
Tak Franta se chová ekonomicky a ekologicky, dokonce je už šest let napřed, když sám má EV a jeho syn úsporný diesel... není tohle plán automobilek jak naplní ten zelený cíl od roku 2030?
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
jen bych se ohradil k vyroku, ze se EV bez FVE nevyplati. V ceskych cenach je uz jedno, jestli jezdim 1km az 1kc nebo za virtualni nulu a nepocitam si do toho cenu opotrebeni fve. jak to maj v rakousku s cenou energie nevim. Neco jineho je samozrejme pokud clovek nebydli v baraku a nemuze nabiujet ani v praci. Pak to chce jistou davku nadseni a auto to musi majiteli vynahradit jinak
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
A to si predstav všetky panelákové sídliská, tam je prevádzka EV úplná utópia. Jedine teda nabíjať na verejných nabíjačkách po práci, ale to by tam boli rady ako na pomaranče za socíku.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
musime vydrzet a budou i zuby
Ve skandinavii maj bezne zasuvky a zapojovali auta aby se jim rozmrazilo auto. Maj to tam leta. Sidliste prijdou taky. Jak se bude zvedat pocet ev a klesat cena ojetin, bude to lakat vic a vic lidi a ty zacnou rvat na radnicich at si vytahnou hlavy z ... a zacnou neco delat. Na Melniku az ted vznikla prvni nabijecky u Billi. Jinak je ot tu cerna dira a nejblizsi nabijecky jsou tak 15km daleko nebo vic.
A nabijecky u obchodaku nebo jinych sluzeb muze byt docela dobrej tahak. Kdyz budu mit EV a ve meste je 10 obchodaku a dva maj nabijecky a jeste mi to daj za rozumnou cenu tak kam pojedu nakoupit? Nebo si to neobjednam na rohliku ale zajedu se tam nacucat kdyz stejne musim nakupovat.
Ve skandinavii maj bezne zasuvky a zapojovali auta aby se jim rozmrazilo auto. Maj to tam leta. Sidliste prijdou taky. Jak se bude zvedat pocet ev a klesat cena ojetin, bude to lakat vic a vic lidi a ty zacnou rvat na radnicich at si vytahnou hlavy z ... a zacnou neco delat. Na Melniku az ted vznikla prvni nabijecky u Billi. Jinak je ot tu cerna dira a nejblizsi nabijecky jsou tak 15km daleko nebo vic.
A nabijecky u obchodaku nebo jinych sluzeb muze byt docela dobrej tahak. Kdyz budu mit EV a ve meste je 10 obchodaku a dva maj nabijecky a jeste mi to daj za rozumnou cenu tak kam pojedu nakoupit? Nebo si to neobjednam na rohliku ale zajedu se tam nacucat kdyz stejne musim nakupovat.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Žvanírna 2
" Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh." Jenže takovéhle nabíjení je dražší než spalováky a většina energie je stejně z fosilních zdrojů.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 3432
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Ale prd.Já mám rychlonabíjení za 11,5kč s dph. Těch 580km mě v palivu stálo cca 330kč Za 4000km jse zaplatil za palivo jenom těch 300kč+4kč když jsem zkoušel kartu..Jízdy do 400km jsou v dobu svitu z FV.
O víkendu mi chybí výkon na měniči, Victron 5000VA už visí na zdi, ale nejsou lidi.
Tady to je.
https://bmw-public-charging.com/web/cs/bmw-cz/service
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
A podle nejen mých zkušeností se BEV od Tesly vyplatí vždy...
A klidně si to poslechněte celý...
A klidně si to poslechněte celý...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
FVE nemůže být jako argument ke koupi EV. Je to jenom teoretická výhoda. Možná je to tu samý rentiér, ale já přes den makám a moje FVE ani náhodou nevyrobí denně elektřinu pro dům a navíc nějakých 40kWh pro EV. Denně najedu kolem 200-250km. Musel bych to dobíjet z DS, což je sice 1Kč/km, ale úspora 1Kč mi nezaplatí to půlmego, co bych musel zaplatit navíc za EV. Ojetiny už neberu v úvahu. Zkusil jsem 4 inzeráty a při ceně kolem půl mega už to má dodrbanou baterku...kolem 80% kapacity. Navíc mi připadá, že ty slušný ojetiny teprve přijdou. Značnou část současné nabídky prodávají fanatici, co celé dny jezdili od nikud nikam, natáčeli se u toho a dávali baterce pěknou čočku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor