Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

PavelR píše: pon zář 02, 2024 9:21 pm zkoušel jsem čistej EV, plugin mám i hybrid jsem zkoušel. Pořádně rekuperuje jen EV ty pluginy si nemůžou do těch malých baterek dovolit tlačit takový výkon. Ty brzdy na autech chvilkově zvládají strašidelný výkony. Co mám info z brzdy tak větší stovky kw ale to samozřejmě jen chvilku.
Já když brzdím outlandera ze stovky jen rekuperací tak to je na dlouho. brzdí to výkkonem 30-40kw a to je málo.
spalovák bych řekl že nejvíc jde do tepla tou účinností
To já běžně rekuperují více než 100kW, bohužel víc to nezobrazuje a brzdový kotouče jsou rezavý.Doufám,že to bude největší položka za údržbu.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon zář 02, 2024 9:42 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3203
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

ty baterky jsou pořád nějak stejně těžký to je divný.
Spíš bych ocenil dojezd menší. Já bych si představoval těch 300km což dnes ujede kde co ale levnější.
PavelR
Příspěvky: 3203
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 9:26 pm
PavelR píše: pon zář 02, 2024 9:21 pm zkoušel jsem čistej EV, plugin mám i hybrid jsem zkoušel. Pořádně rekuperuje jen EV ty pluginy si nemůžou do těch malých baterek dovolit tlačit takový výkon. Ty brzdy na autech chvilkově zvládají strašidelný výkony. Co mám info z brzdy tak větší stovky kw ale to samozřejmě jen chvilku.
Já když brzdím outlandera ze stovky jen rekuperací tak to je na dlouho. brzdí to výkkonem 30-40kw a to je málo.
spalovák bych řekl že nejvíc jde do tepla tou účinností
To já běžně rekuperují více než 100KW, bohužel víc to nezobrazuje a brzdový kotouče jsou rezavý.Doufám,že to bude největší položka za údržbu.
to je pěkný tak 100kw by u mě bylo 8C víc ani nemluvím u tebe to bude v pohodě. já zkoušel eňaka. ze 140 jsem rekuperací pohodlně zastavil na 9 křížích. Jsem jel poprví v EV. Musel jsem vylézt a šáhnout si na kotouče. Studený. Dá se to považovat za provozní brzdu. Rychlý brždění samozřejmě vemou kotouče.
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

PavelR píše: pon zář 02, 2024 9:30 pm ty baterky jsou pořád nějak stejně těžký to je divný.
Spíš bych ocenil dojezd menší. Já bych si představoval těch 300km což dnes ujede kde co ale levnější.
Ty baterky pořád zvětšují energetickou hustotu.
Já jel minulý měsíc delší trasu Přerov-Praha a zpět cca 580km. Nabíjel jsem na zpáteční cestě 14 minut a to zbytečně, stačilo 7minut. Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3203
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 9:38 pm
PavelR píše: pon zář 02, 2024 9:30 pm ty baterky jsou pořád nějak stejně těžký to je divný.
Spíš bych ocenil dojezd menší. Já bych si představoval těch 300km což dnes ujede kde co ale levnější.
Ty baterky pořád zvětšují energetickou hustotu.
Já jel minulý měsíc delší trasu Přerov-Praha a zpět cca 580km. Nabíjel jsem na zpáteční cestě 14 minut a to zbytečně, stačilo 7minut. Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh.
jenže toto težko někomu kdo nechce pochopit vysvětlovat. No je to těžký kdy národním sportem je dát každoroční exodus do chorvatska na jeden zátah.
Však co ať si každej jezdí v čem chce.
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

PavelR píše: pon zář 02, 2024 9:57 pm
Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 9:38 pm
PavelR píše: pon zář 02, 2024 9:30 pm ty baterky jsou pořád nějak stejně těžký to je divný.
Spíš bych ocenil dojezd menší. Já bych si představoval těch 300km což dnes ujede kde co ale levnější.
Ty baterky pořád zvětšují energetickou hustotu.
Já jel minulý měsíc delší trasu Přerov-Praha a zpět cca 580km. Nabíjel jsem na zpáteční cestě 14 minut a to zbytečně, stačilo 7minut. Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh.
jenže toto težko někomu kdo nechce pochopit vysvětlovat. No je to těžký kdy národním sportem je dát každoroční exodus do chorvatska na jeden zátah.
Však co ať si každej jezdí v čem chce.
Na tom EV je všechno vidět.
Screenshot_20240902_220332_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

U EV je problém, že si ce papírově ujede 500km, ale prodejce vám řekne, že by jste ho neměl nabíjet do plna a vyjíždět do minima, protože se mrví baterka. Takže vlastně 500km neujede, ale jenom polovinu, když to nechcete přehánět. A u auta za mega to všem připadá normální. Zkuste to u čehokoliv jiného a budete za blbce....co když se moc opotřebovávají nabíječky...nemělo by se nabíjet jenom 10 min..? :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pon zář 02, 2024 10:26 pm U EV je problém, že si ce papírově ujede 500km, ale prodejce vám řekne, že by jste ho neměl nabíjet do plna a vyjíždět do minima, protože se mrví baterka. Takže vlastně 500km neujede, ale jenom polovinu, když to nechcete přehánět. A u auta za mega to všem připadá normální. Zkuste to u čehokoliv jiného a budete za blbce....co když se moc opotřebovávají nabíječky...nemělo by se nabíjet jenom 10 min..? :D
Tak to není.Mám nastaveno nabíjení do 80% to je na cca 420km dojezdu.Když vím ,že pojedu dál tak nabíjí na 100%
Nastavovat se to dá podle libosti.
Screenshot_20240902_224552_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4941
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

Tak už tu ale od tebe nechci slyšet jediné slovo o ekologii.
Protože jinak to bude pokrytecké ...
Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 8:43 pm
cipis píše: pon zář 02, 2024 8:36 pm Tak proc synatorovi doporucujes diesel?
Protože v Rakousku nemá vlastní FV a bez ní to moc nedává smysl.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: pon zář 02, 2024 10:52 pm Tak už tu ale od tebe nechci slyšet jediné slovo o ekologii.
Protože jinak to bude pokrytecké ...
Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 8:43 pm
cipis píše: pon zář 02, 2024 8:36 pm Tak proc synatorovi doporucujes diesel?
Protože v Rakousku nemá vlastní FV a bez ní to moc nedává smysl.
A tobě nevadí čoudici diesely???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1420
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 10:56 pm
cipis píše: pon zář 02, 2024 10:52 pm Tak už tu ale od tebe nechci slyšet jediné slovo o ekologii.
Protože jinak to bude pokrytecké ...
Franta2776 píše: pon zář 02, 2024 8:43 pm
cipis píše: pon zář 02, 2024 8:36 pm Tak proc synatorovi doporucujes diesel?
Protože v Rakousku nemá vlastní FV a bez ní to moc nedává smysl.
A tobě nevadí čoudici diesely???
No evidentně zas tolik nevadí Tobě... (i z nových dieselů leze spousta PM <2.5 um, které skrz DPF prolezou, navíc typická účinnost DPF je jen kolem 85 %)
Keraj
Příspěvky: 313
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Keraj »

Tak Franta se chová ekonomicky a ekologicky, dokonce je už šest let napřed, když sám má EV a jeho syn úsporný diesel... není tohle plán automobilek jak naplní ten zelený cíl od roku 2030?
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 3 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 3000-42-plus-T
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

jen bych se ohradil k vyroku, ze se EV bez FVE nevyplati. V ceskych cenach je uz jedno, jestli jezdim 1km az 1kc nebo za virtualni nulu a nepocitam si do toho cenu opotrebeni fve. jak to maj v rakousku s cenou energie nevim. Neco jineho je samozrejme pokud clovek nebydli v baraku a nemuze nabiujet ani v praci. Pak to chce jistou davku nadseni a auto to musi majiteli vynahradit jinak :)
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1570
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od TomHC »

glottis píše: úte zář 03, 2024 8:10 am Neco jineho je samozrejme pokud clovek nebydli v baraku a nemuze nabiujet ani v praci. Pak to chce jistou davku nadseni a auto to musi majiteli vynahradit jinak :)
A to si predstav všetky panelákové sídliská, tam je prevádzka EV úplná utópia. Jedine teda nabíjať na verejných nabíjačkách po práci, ale to by tam boli rady ako na pomaranče za socíku.
MUST PV1800 VHM 48V 5.5kW, 5.52kWp (12x TPL mono 460W, 2S2P východ, 2S4P juh), 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh) BMS JBD-AP21S001-L21S-200A-B, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 09/2024 = 7.5 MWh AC
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

musime vydrzet a budou i zuby :)

Ve skandinavii maj bezne zasuvky a zapojovali auta aby se jim rozmrazilo auto. Maj to tam leta. Sidliste prijdou taky. Jak se bude zvedat pocet ev a klesat cena ojetin, bude to lakat vic a vic lidi a ty zacnou rvat na radnicich at si vytahnou hlavy z ... a zacnou neco delat. Na Melniku az ted vznikla prvni nabijecky u Billi. Jinak je ot tu cerna dira a nejblizsi nabijecky jsou tak 15km daleko nebo vic.

A nabijecky u obchodaku nebo jinych sluzeb muze byt docela dobrej tahak. Kdyz budu mit EV a ve meste je 10 obchodaku a dva maj nabijecky a jeste mi to daj za rozumnou cenu tak kam pojedu nakoupit? Nebo si to neobjednam na rohliku ale zajedu se tam nacucat kdyz stejne musim nakupovat.
vla
Příspěvky: 1199
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od vla »

" Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh." Jenže takovéhle nabíjení je dražší než spalováky a většina energie je stejně z fosilních zdrojů.
Nemám rád tenhle stát.
glottis
Příspěvky: 2407
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

vla píše: úte zář 03, 2024 9:08 am " Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh." Jenže takovéhle nabíjení je dražší než spalováky a většina energie je stejně z fosilních zdrojů.
a jak jsi na to prisel? 1kwh na tesla super chargeru stoji asi 8,5 a na cez a dalsich asi 12 korun
Franta2776
Příspěvky: 2867
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

vla píše: úte zář 03, 2024 9:08 am " Než jsem si koupil kafe,vodu a WC bylo tam nasypáno 31kWh." Jenže takovéhle nabíjení je dražší než spalováky a většina energie je stejně z fosilních zdrojů.
Ale prd.Já mám rychlonabíjení za 11,5kč s dph. Těch 580km mě v palivu stálo cca 330kč Za 4000km jse zaplatil za palivo jenom těch 300kč+4kč když jsem zkoušel kartu..Jízdy do 400km jsou v dobu svitu z FV.
O víkendu mi chybí výkon na měniči, Victron 5000VA už visí na zdi, ale nejsou lidi.

Tady to je.
https://bmw-public-charging.com/web/cs/bmw-cz/service
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 308
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

A podle nejen mých zkušeností se BEV od Tesly vyplatí vždy...



A klidně si to poslechněte celý...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1416
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

FVE nemůže být jako argument ke koupi EV. Je to jenom teoretická výhoda. Možná je to tu samý rentiér, ale já přes den makám a moje FVE ani náhodou nevyrobí denně elektřinu pro dům a navíc nějakých 40kWh pro EV. Denně najedu kolem 200-250km. Musel bych to dobíjet z DS, což je sice 1Kč/km, ale úspora 1Kč mi nezaplatí to půlmego, co bych musel zaplatit navíc za EV. Ojetiny už neberu v úvahu. Zkusil jsem 4 inzeráty a při ceně kolem půl mega už to má dodrbanou baterku...kolem 80% kapacity. Navíc mi připadá, že ty slušný ojetiny teprve přijdou. Značnou část současné nabídky prodávají fanatici, co celé dny jezdili od nikud nikam, natáčeli se u toho a dávali baterce pěknou čočku.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek