Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě třeba auto při nabíjení žere 600W.
Např ze zásuvky jde 3000W podle obyčejného měřáku spotřeby do zásvuky a podle diagnostiky do bateri 2.4kW.
Takže logicky, pokud chci dosáhnout nejlepší účinnosti je potřeba samotnou spotřebu auta časově minimalizovat. Tj. nabíjet co nejvyšším proudem.
A ten článek nemá vypovídající hodnotu, pokud test nebyl prováděn v laboratoři za stejně daných podmínek. Článek se mi nechtělo číst.
Např ze zásuvky jde 3000W podle obyčejného měřáku spotřeby do zásvuky a podle diagnostiky do bateri 2.4kW.
Takže logicky, pokud chci dosáhnout nejlepší účinnosti je potřeba samotnou spotřebu auta časově minimalizovat. Tj. nabíjet co nejvyšším proudem.
A ten článek nemá vypovídající hodnotu, pokud test nebyl prováděn v laboratoři za stejně daných podmínek. Článek se mi nechtělo číst.
-
- Příspěvky: 1750
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
dodávky jsou asi trochu jiný svět, ale nájezd 50000 za rok je podle mě dost... je to cca 200km na každý pracovní den a průměr je myslím kolem 25km/den, ale je pravda že v tomto průměru jsou i občasní řidiči.kodl69 píše:cituju z videa: obrovskej nájezd 100 000km za dva roky??? Když jsem dělal na servisu, tak pouze po ČR jsem tohle najezdil za rok, ostatně kolikpak má ročně natočenýho tranzit?
Můžeme udělat hlasování kdo kolik najede... u mě je to asi 22000 za rok.
-
- Příspěvky: 3304
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
clanek se mi velmi nelibil. Na zacatku pisou o rozlevani 12-15l paliva na zem a na konci pisou o 18% ztraty nabijeni.
Jenze pokud u 100kwh baterie potrebuji 118kwh n nabiti tak je to ztrata dejme tomu 100-120km jizdy elektromobilu (hrubym odhadem) a to je elektro pohon v cene na km velmi usporny. Takze kolik km ujede velmi usporny fosil na 12-15l paliva? 200-300km? To je trosku nepomer ne?
Toto je presne typ clanku co me toci. Verejne muze psat kdo ma do prdele diru, naprosto bez kontroly i kdyz pise nesmysly hlavne ze si rika novivar. By me zajimalo jestli si ty informace overovali.
Jenze pokud u 100kwh baterie potrebuji 118kwh n nabiti tak je to ztrata dejme tomu 100-120km jizdy elektromobilu (hrubym odhadem) a to je elektro pohon v cene na km velmi usporny. Takze kolik km ujede velmi usporny fosil na 12-15l paliva? 200-300km? To je trosku nepomer ne?
Toto je presne typ clanku co me toci. Verejne muze psat kdo ma do prdele diru, naprosto bez kontroly i kdyz pise nesmysly hlavne ze si rika novivar. By me zajimalo jestli si ty informace overovali.
-
- Příspěvky: 1750
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
ten web je tesla very unfriendly... více bych to neřešil.
-
- Příspěvky: 1495
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Byl tu nedávno linkován web nějakého nadšeného teslisty http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php. Tam hned za sebou zazněly dva argumenty pro elektromobily:PavelR píše:Toto je presne typ clanku co me toci. Verejne muze psat kdo ma do prdele diru, naprosto bez kontroly i kdyz pise nesmysly hlavne ze si rika novivar. By me zajimalo jestli si ty informace overovali.
2. akumulátory se nabíjejí pomalu
- v domácích podmínkách se akumulátor i po několika set kilometrové jízdě nabije za jednu noc. Na nabíjecích stanicích (ekvivalent benzinky) se obyčejný elektromobil dá nabít na 80 % kapacity za 30 minut. Elektromobil s akumulátory na bázi Lithium-Titanátu dokonce umožňuje nabití na 90% během 10 minut, ale jejich rozšíření zatím brání licenční politika výrobce.
3, životnost akumulátorů je krátká
- současné Lithiové akumulátory umožňují ujet přes 200.000 kilometrů bez jakékoli údržby a jejich kapacita u toho klesne na 80 % počáteční kapacity. U Lithium-Titanátových baterií je to dokonce po 1.000.000 kilometrech pořád 90 % původní kapacity - stačí dokopat držitele patentu k uvolnění pro volné použití.
Ani proti jednomu z nich se nedá řici, že by byl nepravdivý. Jen je to buď anebo, tedy buď využívám rychlonabíjení nebo mám slušnou životnost akumulátorů, nikdy však obojí zároveň, čili ty dva argumenty se vzájemně vyvrací Bohužel laik tohle nepostřehne a kupuje elektromobil s tím, že bude rychlodobíjet a zároveň bude mít životnost baterií srovnatelnou s životností celého vozu.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
bude mat - pretoze tie akumulatory vydrzia v pohode 200k km, co pre 99.9% vlastnikov EV znamena "celu zivotnost vozu". Vsetci vieme ze aj rychlonabijanie nebezi 150kW v rozsahu 0-100% SoC bateriek, sialene sa spomaluje, vyrobcovia sa uz naucili davat extremny pozor na tepelny management co je vec ktora zabija baterky predovsetkym.
Takze jakztakz pohoda. Ze po 200k km cize povedzme po 600 cykloch pri Tesle (350km priemerny cyklus) budu baterky zdegradovane na 75% povodnej kapacity ? Furt funguju, furt sa s tym da jazdit a podla mna ajtak budu mat viac nez 75% realnej kapacity. Ale keby mali len 75%, furt je to realne pouzitelne v ramci invencii EV, samozrejme so spalovakom porovnat črep co ma dojazd 250-300km je blbost.
Osobne EV nezastavam, neexistuje tam ziadna cenova vyhodnost oproti spalovakom presne naopak, plus ani nie su o moc ekologickejsie (pozrime sa na energericky mix Cesko/Slovenska, kolko emisii sa vytvori pri produkovani energie ktoru potom so stratami 10-15% dopravime na miesto nabijania Tesly kde na stojane dalsich 10-15% padne za obet neefektivite nabijania plus dalsich 5% padne za obet chladenia alebo kurenia pri nabijani bateriek - a potom to porovnajme s realnymi 110g/km co produkuju dnesne spalovaky. Rozdiel nula cela prd percenta mozno v prospech EV, avsak ta cenovka ktoru za to musime zaplatit je neuveritelna a absolutne neadekvatna.
Takisto sa mi vobec nepaci myslienka nabijat baterčičky s kapacitou 60-75kWh peckami 150kW alebo 200kW ; to su 3C prudy co samozrejme prilis zivotnosti neprospieva. Holt ale pioneri to nikdy nemali jednoduche. Zase uprimne, 97% majitelov EV bude nabijat 150kW+ len extremne zriedka, vacsinou to budu prdkat na 22-40kW stojanoch v obchodaku (idem tam na hodinku na dve tak nasypem 30-50kWh do bateriek, to staci uplne), v mieste bydliska, ked ma niekto vlastny dom tak nabija cez noc v klude 7kW (10 hodin x 7kW = uplne plna baterka kazdu noc) atd, atd.
Takze jakztakz pohoda. Ze po 200k km cize povedzme po 600 cykloch pri Tesle (350km priemerny cyklus) budu baterky zdegradovane na 75% povodnej kapacity ? Furt funguju, furt sa s tym da jazdit a podla mna ajtak budu mat viac nez 75% realnej kapacity. Ale keby mali len 75%, furt je to realne pouzitelne v ramci invencii EV, samozrejme so spalovakom porovnat črep co ma dojazd 250-300km je blbost.
Osobne EV nezastavam, neexistuje tam ziadna cenova vyhodnost oproti spalovakom presne naopak, plus ani nie su o moc ekologickejsie (pozrime sa na energericky mix Cesko/Slovenska, kolko emisii sa vytvori pri produkovani energie ktoru potom so stratami 10-15% dopravime na miesto nabijania Tesly kde na stojane dalsich 10-15% padne za obet neefektivite nabijania plus dalsich 5% padne za obet chladenia alebo kurenia pri nabijani bateriek - a potom to porovnajme s realnymi 110g/km co produkuju dnesne spalovaky. Rozdiel nula cela prd percenta mozno v prospech EV, avsak ta cenovka ktoru za to musime zaplatit je neuveritelna a absolutne neadekvatna.
Takisto sa mi vobec nepaci myslienka nabijat baterčičky s kapacitou 60-75kWh peckami 150kW alebo 200kW ; to su 3C prudy co samozrejme prilis zivotnosti neprospieva. Holt ale pioneri to nikdy nemali jednoduche. Zase uprimne, 97% majitelov EV bude nabijat 150kW+ len extremne zriedka, vacsinou to budu prdkat na 22-40kW stojanoch v obchodaku (idem tam na hodinku na dve tak nasypem 30-50kWh do bateriek, to staci uplne), v mieste bydliska, ked ma niekto vlastny dom tak nabija cez noc v klude 7kW (10 hodin x 7kW = uplne plna baterka kazdu noc) atd, atd.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Elektricka / hybridni auta
mne by stacilo to nabijat aj axpertom 5kw max prejdem za den do prace 100km, na vylety mam motorku
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
matobabetak,
přesně. A jelikož nakonec se všechna energie vždycky promění v teplo, tak pokud tím Axpertem budeš nabíjet auto zaparkované v garáži, tak zároveň šetříš za vytápění baráku a hned máš účinnost nabíjení 100%
přesně. A jelikož nakonec se všechna energie vždycky promění v teplo, tak pokud tím Axpertem budeš nabíjet auto zaparkované v garáži, tak zároveň šetříš za vytápění baráku a hned máš účinnost nabíjení 100%
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Tepelny management je jeden ze zabijaku, ale pretizeni pri akceleraci je jeste horsi a v kombinaci po rychlem nabijeni . Njn kdyz takovej Leaf s baterkou 24kWh chces pohanet motor 80kW je dobre pres 3C. U Tesly jdou kratkodobe i na 5C ale 18650 to daji v klidku a co jsem se dozvedel od Teslaku, tak te to dlouho drzet nebude akcelerovat nadoraz.lubomirz píše:bude mat - pretoze tie akumulatory vydrzia v pohode 200k km, co pre 99.9% vlastnikov EV znamena "celu zivotnost vozu". Vsetci vieme ze aj rychlonabijanie nebezi 150kW v rozsahu 0-100% SoC bateriek, sialene sa spomaluje, vyrobcovia sa uz naucili davat extremny pozor na tepelny management co je vec ktora zabija baterky predovsetkym.
Takze jakztakz pohoda. Ze po 200k km cize povedzme po 600 cykloch pri Tesle (350km priemerny cyklus) budu baterky zdegradovane na 75% povodnej kapacity ? Furt funguju, furt sa s tym da jazdit a podla mna ajtak budu mat viac nez 75% realnej kapacity. Ale keby mali len 75%, furt je to realne pouzitelne v ramci invencii EV, samozrejme so spalovakom porovnat črep co ma dojazd 250-300km je blbost.
Osobne EV nezastavam, neexistuje tam ziadna cenova vyhodnost oproti spalovakom presne naopak, plus ani nie su o moc ekologickejsie (pozrime sa na energericky mix Cesko/Slovenska, kolko emisii sa vytvori pri produkovani energie ktoru potom so stratami 10-15% dopravime na miesto nabijania Tesly kde na stojane dalsich 10-15% padne za obet neefektivite nabijania plus dalsich 5% padne za obet chladenia alebo kurenia pri nabijani bateriek - a potom to porovnajme s realnymi 110g/km co produkuju dnesne spalovaky. Rozdiel nula cela prd percenta mozno v prospech EV, avsak ta cenovka ktoru za to musime zaplatit je neuveritelna a absolutne neadekvatna.
Takisto sa mi vobec nepaci myslienka nabijat baterčičky s kapacitou 60-75kWh peckami 150kW alebo 200kW ; to su 3C prudy co samozrejme prilis zivotnosti neprospieva. Holt ale pioneri to nikdy nemali jednoduche. Zase uprimne, 97% majitelov EV bude nabijat 150kW+ len extremne zriedka, vacsinou to budu prdkat na 22-40kW stojanoch v obchodaku (idem tam na hodinku na dve tak nasypem 30-50kWh do bateriek, to staci uplne), v mieste bydliska, ked ma niekto vlastny dom tak nabija cez noc v klude 7kW (10 hodin x 7kW = uplne plna baterka kazdu noc) atd, atd.
Jo EV vyrobci se nauci. A doufam Tesla i mechaniku, kdyz technologie pohonu a baterii ma nejlepe zmaknutou.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
Možná mají na úrovni baterku a pohon ale dílenské spravování někdy vypadá hůře jak u Trabanta a kdyby měli takto kvalitní výstupní kontrolu a seřízení jako je na videu nemohli by mezi posílat neslicovane díly
https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj tohle jim urcite chybi.diablo007 píše:Možná mají na úrovni baterku a pohon ale dílenské spravování někdy vypadá hůře jak u Trabanta a kdyby měli takto kvalitní výstupní kontrolu a seřízení jako je na videu nemohli by mezi posílat neslicovane díly
https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
18650, co má Tesla, mají 5C absolutní maximum vždy na pár sekund. Stejně to má i LG Chem s 60 Ah články, co jsou teď v Koně nebo E-Tronu. Maximální zatížení je 3C a 5C na pár sekund. Teplotní management je u těchto baterií velmi důležitý. Nedávno se zjistilo, že pro opravdu rychlé nabíjení 5C bez poškození je třeba baterie zahřát na 60–65 °C a po nabíjení je prudce zase ochladit na 25 °C, aby nedocházelo k jejich poškození teplem. Takhle to třeba dělá Tesla, ohřeje baterky před nabíjením pomocí statorů motorů jako topných těles. Prostě využívá moderní poznatky velmi rychle v praxi, zatím co ostatní jen koukají.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
pruser je v tom ze "ostatni" nemaju nad bateriami taku kontrolu ako Tesla. Ked si VW/Hyundai/XXX nevyrabaju veci sami pre seba, nemozu tak pruzne reagovat na akekolvek poznatky, nemozu tak rychlo skumat a skusat teoreticke veci a nasadzovat do praxe.
Tesla ma vyhodu v tom, ze tieto veci maju doma. Zachvilu si budu aj sami tazit lithium...
Tesla ma vyhodu v tom, ze tieto veci maju doma. Zachvilu si budu aj sami tazit lithium...
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: sob čer 16, 2018 1:45 pm
- Lokalita: Velké Popovice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9,3
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Velké Popovice
Jak koupit eauto kolem 10000 Euro
Zvažuji, že bych svou současnou životní etapu "řešil" koupí elektromobilu, aby té prázdné poustevnové garáži nebylo tak smutno (ale ne, za plánem je i řada racionálních důvodů ). Cílem je jezdit z domova do Prahy a zpět a mít přitom nějakou nákupně/dopravní rezervu, vždy tak do 160 km.
Mám kamaráda, kterého dokonce baví jezdit do Německa kupovat starší auta a ví, co a jak. Jak ideální. A těch tak 10000E se nějak dát dohromady dát musí, ne ? Protože s více penězi už brát Citigo, ne?
Zbývá si vybrat z toho, co svět širý nabízí. Onen kamarád mne upozornil na příslušné německé servery, tak se brouzdám a nevím. Brali byste třeba https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =294496817?
Mám kamaráda, kterého dokonce baví jezdit do Německa kupovat starší auta a ví, co a jak. Jak ideální. A těch tak 10000E se nějak dát dohromady dát musí, ne ? Protože s více penězi už brát Citigo, ne?
Zbývá si vybrat z toho, co svět širý nabízí. Onen kamarád mne upozornil na příslušné německé servery, tak se brouzdám a nevím. Brali byste třeba https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =294496817?
-
- Příspěvky: 515
- Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
- Bydliště: Chebsko
Re: Jak koupit eauto kolem 10000 Euro
Zdar Martine, nejsem si úplně jistej, ale to zoe bude bez vlastní baterie, nebo baterie bude placená extra. Je dost inzerátů na zoe, ale většina je cca 8000€ bez baterky. Baterku si vlastně pronajimaš za 50-70€ měsíčně.marsal64 píše:Zvažuji, že bych svou současnou životní etapu "řešil" koupí elektromobilu, aby té prázdné poustevnové garáži nebylo tak smutno (ale ne, za plánem je i řada racionálních důvodů ). Cílem je jezdit z domova do Prahy a zpět a mít přitom nějakou nákupně/dopravní rezervu, vždy tak do 160 km.
Mám kamaráda, kterého dokonce baví jezdit do Německa kupovat starší auta a ví, co a jak. Jak ideální. A těch tak 10000E se nějak dát dohromady dát musí, ne ? Protože s více penězi už brát Citigo, ne?
Zbývá si vybrat z toho, co svět širý nabízí. Onen kamarád mne upozornil na příslušné německé servery, tak se brouzdám a nevím. Brali byste třeba https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =294496817?
Pokud se pletu, tak jsem popleta. Pokus se najít další informace.
-
- Příspěvky: 1750
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
francouzi vam auto chtějí často prodat bez baterie a platíte její pronájem. Je otázka zda to chcete...
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: sob čer 16, 2018 1:45 pm
- Lokalita: Velké Popovice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9,3
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Velké Popovice
Re: Elektricka / hybridni auta
Hmmm, člověče, díky moc, objevuji ameriku, budeš mít pravdu, bohužel neumím pořádně německy, ale koukám, že to tam přímo píšou: "Renault ZOE 41 kWh Batteriemiete mtl. 69,--"
-
- Příspěvky: 515
- Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
- Bydliště: Chebsko
Re: Elektricka / hybridni auta
Taky neumím německy, ale je dobře, že jsme na to společnými silami přišli. Mobile.de je celkem slušný autoserver, jsou i další. Napr autoscout24.de
Já většinou hledám pouze na eBay Kleinanzeigen. Je to německá anonce a můžeš s prodavajicim smlouvat jak na tržnici, jen to chce mít nervy a trochu drzosti. Naštěstí jsem neměl ještě tu smůlu, že bych koupil prázdný obal, nebo nefunkční věc. Pokud bys něco potřeboval, tak napiš, muzem na to kouknout a poresit.
Já většinou hledám pouze na eBay Kleinanzeigen. Je to německá anonce a můžeš s prodavajicim smlouvat jak na tržnici, jen to chce mít nervy a trochu drzosti. Naštěstí jsem neměl ještě tu smůlu, že bych koupil prázdný obal, nebo nefunkční věc. Pokud bys něco potřeboval, tak napiš, muzem na to kouknout a poresit.
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: sob čer 16, 2018 1:45 pm
- Lokalita: Velké Popovice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9,3
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Velké Popovice
Re: Elektricka / hybridni auta
Díky .KubisKV píše:Taky neumím německy, ale je dobře, že jsme na to společnými silami přišli. Mobile.de je celkem slušný autoserver, jsou i další. Napr autoscout24.de
Já většinou hledám pouze na eBay Kleinanzeigen. Je to německá anonce a můžeš s prodavajicim smlouvat jak na tržnici, jen to chce mít nervy a trochu drzosti. Naštěstí jsem neměl ještě tu smůlu, že bych koupil prázdný obal, nebo nefunkční věc. Pokud bys něco potřeboval, tak napiš, muzem na to kouknout a poresit.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Mimochodem ohledne teploty baterii.
Samozrejme abych nekrivdil jen vyrobcum Eaut.
Napr. Ekola a jejich cerne obaly baterii jsou taky exotika hodna par facek.
Ja osobne baterii prelepil hlinikovou samolepici folii, jinak nechat kolo na slunci je o strach z jeji zivotnosti.
Mozna je to zamer.
https://www.mall.cz/hledej?s=Baterie%20elektrokolo
Samozrejme abych nekrivdil jen vyrobcum Eaut.
Napr. Ekola a jejich cerne obaly baterii jsou taky exotika hodna par facek.
Ja osobne baterii prelepil hlinikovou samolepici folii, jinak nechat kolo na slunci je o strach z jeji zivotnosti.
Mozna je to zamer.
https://www.mall.cz/hledej?s=Baterie%20elektrokolo
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69