batérie z automobilu tesla

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
kuli
Příspěvky: 441
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Riešíme teplotu Tesla modulov pri nabíjaní a vybíjaní, ak by niekto vedel poradiť


Našiel som

Od KiWiho

Re: FVE v televizi, rádiu, novinách
od rottenkiwi » pát lis 08, 2019 12:38 pm
Podobne aj Tesla v eutách nahrieva baterky na 40 až 50 *C pred nabíjaním.
Potom ich znova vychladí.

Od https://www.mdpi.com/1996-1073/12/6/1074/htm

... udržiavanie optimálneho prevádzkového prostredia (30–40 °C), ...
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od brin »

Tesla ohřívá baterie při rychlonabíjení až na 60 °C. Nicméně to mi připadá v případě domácích proudů jako nesmysl, ten ohřev usnadňuje přechod elektronů a zabraňuje degradaci při vysokém zatížení baterie, ale zároveň má vysoká teplota z dlouhodobého hlediska také škodlivé vlivy. Osobně bych udržoval teplotu kolem 25 °C, pokud je to možné a výhodné. Pokud ne, tak bych to příliš neřešil, řešil bych jen teploty pod nulou.
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 874
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Bydliště: Brno-venkov

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od beethowen »

Ono to Tesla ohřívá na tu vyšší teplotu jenom při rychlonabíjení. A potom ještě když mrzne, aby měly články odpovídající teplotu podle nabíjecího proudu.
Doma to ohřívat je nesmysl, pokud to nemá někdo venku na mrazu. Max. chladit, pokud by měl baterie někdo třeba na půdě, kde může být klidně 50°C, ale tam je potom problém i s veškerou elektronikou.
kuli
Příspěvky: 441
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Nemyslel som ich ani tak ohrievať, ale skôr chladiť v lete, napríklad ak budú mať 30 - 35 Celzia a nabíjam 0,2 C
Rieším vlakno "plechovoželezná skriňobedňa" https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=18&t=8036 a neviem, či musím riešiť chladenie baterii aktívne, alebo stačí pasívne.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Tomano79
Příspěvky: 83
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Tomano79 »

kuli: řešil jsem to samé, lámal jsem si hlavu jak to chladit, vyhřívat, dokonce jsem někde našel i vhodné akvarijní oběhové čerpadlo a průtokový ohřívač, chladič z motorky, ale nakonec jsem se na to vykašlal a udělal jsem dobře. Uvědom si, že ta baterie má v úložišti lázeňský režim, čímkoliv ji zatížíš, tak je to pro ni minimální zátěž oproti výkonům které lítají v autu. Pokud bude v pokojové teplotě (ideál), tak tu plechovou bednu maximálně profouknout větrákem a hotovo, na 35° se nedostaneš. Ano, problém může nastat v malé technické místnosti, kde pojedou tři měniče s regulátory naplno + další technika, otázka je, jestli pak už není lepší chladit celou místnost klimou. Osobně bych to sezónu pozoroval a pak bych se rozhodl co s tím ;)
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, e-Golf.
kuli
Příspěvky: 441
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Presne to tak urobím, zatiaľ nejdem riešiť žiadne chladenie. Keď som to nabíjal 100 A ( 10 modulov 2s5p) tak som sa
dostal na 0.1 C a teplota sa zdvihla z 18 na 21 Celzia . Je to podpivničený chladný, síce malý priestor, ale dobre vetraný.
Ak to bude málo dám tam klímu mám dve nevyužité. Po sezóne uvidím.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
luky
Příspěvky: 853
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od luky »

Půl roku jsme jezdili e-Golfem 85kW z 24kWh baterky. A ta baterka nemá vůbec žádný teplotní management. Je to prostě jen krabice pod autem. Takže při proudech, co ty baterky zažijou v elektrárně, bych se nějakého ohřívání vůbec nebál.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
kuli
Příspěvky: 441
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Asi to také hrozné s tým ohrievaním nebude. Uvidíme v lete a pri väčšej výrobe a záťaži . Dnes iba 7 kwh z PV a stále majú 16 Celzia. Vlastne im je zima, chúďatká.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 441
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

025B7FAA-5F11-41AE-9B64-793EC6653188.png
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 441
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Dobré video ohľadom bateriek aj ich teplote -17 minuta 50 sekunda

https://www.youtube.com/watch?v=YsG9Btn9jII
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek