batérie z automobilu tesla

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Zdravím

Má niekto skúsenosti s batériami z automobilu Tesla ? Dajú sa zohnať už aj za 770 euro za cca 5 kWh batériu t.j. 154e/ kWh
Obsahujú 444 článkov t.j. 1.75e za cca 3000 mA článok, zložené sú 6s 74p. Ak by som chcel 14s treba mi ešte 2s dorobiť. Výhoda - mali by byť kvalitné, netreba ich skladať, dal by sa použiť chladiaci okruh na predhrev TUV, alebo ich aspoň chladiť. Veľa otázok, málo skúsenosti aj tu na fóre.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od fugas »

Kdysi jsem o tom přemýšlel také.Odradilo mě, že na domácí úložiště je to zbytečně složité.Je to vyrobeno, aby se to vešlo do auta.Doma úsporu místa nepotřebuji.Stovky článků zvyšují pravděpodobnost poruchy a vyndavat bych to z toho nechtěl.Cena je relativně příznivá, protože o to asi není zrovna pranice.Za další nikdo neví kdo a proč to z té Tesly vyndal.
Za 185 Eur tady pořídíš 1kWh LiFePo.Je to nové se zárukou a je to 8 článků, ne 444.To je ale jen můj osobní pohled.

EDIT: Pardon.Jsou to 2 články 202Ah, nikoliv 8 článků.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Viacerý na fóre s 18650 majú poskladané batérie a zatiaľ som nezachytil veľa zlého na to, pokiaľ sa dodržia určité zásady. Keď to funguje v aute a tam sú drsnejšie podmienky na odbery, teplotu a bezpečnosť

Je pravda, že ich tam je veľa paralelne a človek nevie ktorý je vadný pokiaľ nevidno prepálený drôt.
Skladať z nových je dosť pracné, nie že by ma to nebavilo a staršie sa asi neoplatí. Myslel som niečo aspoň napoly hotové. Budú to asi nejaké nabúrané autá. Chcem výhľadovo 40 kWh. Toho miesta je vždy málo a sú na pomer výkonu ľahké. Dá sa to pekne vyskladať - kapacita, rozmery.

Syn sa učí v obore energetika má 3D tlačiarne, ma chuť sa s tým baviť tak mi to prišlo ako dobrá voľba. Nakoľko je to skôr koníček tak by sme mali niečo aj vyrobiť.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od LIX »

Keby to bolo 7s neváham ani sekunudu, asi som zlenivel ale prerábať by sa mi to nechcelo aby som mal z 12s 14s.
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Lenivosť je dobrá vlastnosť, pretože ťa núti rozmýšľať, ako si to zjednodušiť.

Batéria ma 6s - potrebujem 14s. Dať Tri batérie + tri batérie a tu siedmu rozobrať alebo poprepájať -
3 x 6s 74p + 3 x 6s 74p + 3 x 2s 74 p. Nevidel som ju ešte naživo, sú to iba úvahy.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od vlkazajac »

LIX píše:Keby to bolo 7s neváham ani sekunudu, asi som zlenivel ale prerábať by sa mi to nechcelo aby som mal z 12s 14s.
A kto Ťa núti to prerábať ? Dá sa ísť aj na 6S, pokiaľ nemáš veľké odbery. Je to 21.0 - 25,2 V resp. dvojnásobok a tam všetko funguje.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
dano
Příspěvky: 394
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od dano »

kuli píše:Viacerý na fóre s 18650 majú poskladané batérie a zatiaľ som nezachytil veľa zlého na to, pokiaľ sa dodržia určité zásady. Keď to funguje v aute a tam sú drsnejšie podmienky na odbery, teplotu a bezpečnosť
Je to uz nejaky cas, ale jednemu uzivatelovi zhorelo 3200 kusov 18650 a sranda to teda nebola. Bateriu nijak nepretazoval a dodrzal zasady o ktorych pises. Tiez si myslim, ze viac clankov = vacsia sanca na pruser a potom uz iba retazova reakcia. Na fore sa tato tema uz riesila viac krat.
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

vlkazajac píše:
LIX píše:Keby to bolo 7s neváham ani sekunudu, asi som zlenivel ale prerábať by sa mi to nechcelo aby som mal z 12s 14s.
A kto Ťa núti to prerábať ? Dá sa ísť aj na 6S, pokiaľ nemáš veľké odbery. Je to 21.0 - 25,2 V resp. dvojnásobok a tam všetko funguje.


6s nie je vhodná kvôli životnosti ?!
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

dano píše:
kuli píše:Viacerý na fóre s 18650 majú poskladané batérie a zatiaľ som nezachytil veľa zlého na to, pokiaľ sa dodržia určité zásady. Keď to funguje v aute a tam sú drsnejšie podmienky na odbery, teplotu a bezpečnosť
Je to uz nejaky cas, ale jednemu uzivatelovi zhorelo 3200 kusov 18650 a sranda to teda nebola. Bateriu nijak nepretazoval a dodrzal zasady o ktorych pises. Tiez si myslim, ze viac clankov = vacsia sanca na pruser a potom uz iba retazova reakcia. Na fore sa tato tema uz riesila viac krat.

Viem, že sa bezpečnosť rieši na fóre, zažil som už požiar v dielni, vybuchol mi článok, keď som montoval batériu
do auta a nešikovne som ju zoskratoval kľúčom, kolega brúsil na stojanovej brúske a pod brúskou batéria - vždy zlyhal ľudský faktor.

Viem, že pri tom bastlení v zápale niekedy robíme chyby, ale potom to treba dotiahnúť - myslím hlavne tú bezpečnosť


Nechcem to podceňovať, ale urobiť opatrenia, istenia, monitoring. Keby to bolo také hrozné tak Muskovy by lietali aj Tesly nielen rakety. Chlapík na yotube to ma nad pracovným stolom. Proste treba to zabezpečiť 2-3 krát. Veľa technológii je nebezpečných, keď sa robia hala-bala. Možno sa to ani neoplatí a treba isť peniaze zarobiť a kúpiť si polyntech. Lenže pri 40 kWh je návratnosť v nenávratnosti. Je to proste drahý koníček
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kodl69
Příspěvky: 7423
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kodl69 »

Já jsem dnes vlastní blbostí zlikvidoval pack 3s7p z LG HE2 - nabíjel jsem to cca 20A přes "100A BMS", celý to bylo zavřený v krabičce jako náhrada olova do motučka, a najednou zvuk, jak když puká popcorn - Baterky byly původně v pohodě, ale přehřála se ta BMS, ohřála baterky, prorazily se vypínací mosfety a pak začly vystřelovat přetlakový pojistky na článcích. Bylo to pobodovaný dohromady páskem, ale hořet to nezačalo, ale asi moc nechybělo. Práce kvapná...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Dagus
Příspěvky: 1956
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Dagus »

A co to bylo za bms?
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od vlkazajac »

kuli píše: 6s nie je vhodná kvôli životnosti ?!
Životnosť je závislá od režimu zaťažovania, pri ktorom škodia vysoké a nízke napätia a veľké prúdy.
Zober si 2 x 42 batérií nabitých rovnako na 3,6 V a zapoj ich:
6P7S ..... 25,2 V
7P6S ..... 21,6 V
Zaťaž každý pack rovnako povedzme na 152 W. Vydržia viac asi tie články, cez ktoré potečie menší prúd, že ? Ktoré to sú ?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2733
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kybos »

Žádné. Pokud obě konfigurace zatížíme stejným výkonem, poteče v obou konfiguracích z článků stejný proud (jsou-li rovnoměrně opotřebené a mají-li tedy stejný vnitřní odpor). Zákon zachování energie je neúprosný.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
Tibor889
Příspěvky: 123
Registrován: úte črc 30, 2019 9:11 pm
Bydliště: Boleráz

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Tibor889 »

Ohmov zákon platí taktiež. Či?
Labák v skúšobnej prevádzke. Na streche 12x285Wp Amerisolar + 18x235Wp repasovaných LDK + na garáži 6x235Wp repasovaných LDK. Celkom 9060 Wp. Pripojené sú momentálne PIP1-3S4P Amerisolary, PIP2- 3S5P LDK, MSB1- 3S1P strecha, MSB2- 3S2P Garáž., 2x PIP5048MK paralelne, , 2xMakeSkyBlue 60A . Aku Li-ion 18650 Skladačka 60P14S + 6x LG 28P7S bloky = 21kWh využívaných cca 16 kWh, 4x ANT BMS 320A. Sledovanie zatiaľ staré miniPC s Watchpowerom.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=55&t=5636
kodl69
Příspěvky: 7423
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kodl69 »

BMS ověřená a dobrá, https://www.aliexpress.com/item/4000047 ... web201603_
akorát oddělená jenom smršťovkou a kaptonem od článků, a celý to bylo zabalený v pěnovým polyethylenu... Potom už to byla řetězová reakce... Motůčko nikdy nebude brát 20A podobu cca jedné hodiny bez přestávky, tam se to nepřehřeje, a 5A autonabíječka tomu taky neublíží...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Bolo by jednoduchšie dať 8 blokov 24 V - 2s 4p, netreba nič skladať. Charger 42 - 48 V. Bolo by to 12s 168p články 18650
Len asi to má nejaký význam, keď solárnici dávajú 14s dokonca som zachytil 15s.

Prúdu sa tam neobávam, keby sa moja prvá žena rozhodla aj večer variť, prať, sušiť a zapnúť kávovar - Okamžitý Odber
9 kW /45 V = 200 A/ 168 článkov paralelne = 1,2 A na článok
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

kodl69 píše:BMS ověřená a dobrá, https://www.aliexpress.com/item/4000047 ... web201603_
akorát oddělená jenom smršťovkou a kaptonem od článků, a celý to bylo zabalený v pěnovým polyethylenu... Potom už to byla řetězová reakce... Motůčko nikdy nebude brát 20A podobu cca jedné hodiny bez přestávky, tam se to nepřehřeje, a 5A autonabíječka tomu taky neublíží...
Co je to ten - Motůčko ? Už som to viac krát čítal.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2733
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kybos »

15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
kuli
Příspěvky: 451
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

kuli píše:Bolo by jednoduchšie dať 8 blokov 24 V - 2s 4p, netreba nič skladať. Charger 42 - 48 V. Bolo by to 12s 168p články 18650
Len asi to má nejaký význam, keď solárnici dávajú 14s dokonca som zachytil 15s.

Prúdu sa tam neobávam, keby sa moja prvá žena rozhodla aj večer variť, prať, sušiť a zapnúť kávovar - Okamžitý Odber
9 kW /45 V = 200 A/ 168 článkov paralelne = 1,2 A na článok

OPRAVA : 8 blokov 24 V 2s 4p Maximálny Odber 9 kW / cca 45 V = 200 A/ 4 x 74 = článkov paralelne = 0.68 A na článok

Ak som niečo zle napísal opravte ma prosím
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Tomano79 »

Něco málo bych tu měl ve sklepě, pokud půjde regulátor nastavit na cca 48,5V nahoře a měnič bude umět jít na 40V dole, tak není problém a směle do toho ;)
Přílohy
IMG_20200526_173028.jpg
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, e-Golf.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek