Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria
-
- Příspěvky: 975
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
- Reputace: 94
- Lokalita: za Berounem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria
Vycházím z toho, co jsem dostal do ruky jako seznam úkonů. A takovéhle věci tam rozhodně nebyly. Žádal jsem minimální seznam pro udržení záruky.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
- Reputace: 13
Re: Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria
Běžně mají EV 200 až 500W vlastní spotřebu v provozním stavu i při nabíjení, takže když nabíjíš malým výkonem, pak ti samotná spotřeba auta udělá velké procento spotřeby + samozřejmě udělá nějaké procento AC-DC přechod.
Pak vznikají videa, jako toto
... kde se autor diví, že 8A (měřeno AC vstup) nabíječka posílá do baterie jenom 1,2kW (měřeno na baterii).
Jak moc baterii v autě prospívá když je nabíjena výkonem 0,01C je také otázka.
Takže ano, lze to 3000VA Victronem nabíjet ~230V/6A, ale já bych to rozhodně nechtěl dělat pravidelně. Moje přibalená "8A nabíječka" okamžitě letěla. Pokud bych musel nabíjet 1F, tak bych o něčem pomalejším než 1x16A pro pravidelné nabíjení ani neuvažoval.
- TomHC
- Příspěvky: 2705
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 461
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria
Zaujímavé, aj by som to skúsil zmerať, ale nechce sa mi
A merať hneď za nabíjačkou by nestačilo, to by som zmeral iba účinnosť AC/DC. Pozriem či je k tomu nejaký prístup...

2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 07/2025 = 12. 5 MWh AC
- Majkl
- Příspěvky: 467
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Reputace: 51
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria
Mám v úložišti baterky z EV (44kWh) a málo kdy je nabíjím víc jak 5kW. Ano dostanou někdy 15-18kW, ale to spíše v řádech (desítek) vteřin. Naopak je naprosto běžné, že díky řízenému vytěžování se mnoho hodin nabíjejí výkonem okolo 1kW. Zatím si na to vůbec nestěžujíJozefSK píše: čtv čer 26, 2025 9:49 pm... kde se autor diví, že 8A (měřeno AC vstup) nabíječka posílá do baterie jenom 1,2kW (měřeno na baterii).
Jak moc baterii v autě prospívá když je nabíjena výkonem 0,01C je také otázka.
Takže ano, lze to 3000VA Victronem nabíjet ~230V/6A, ale já bych to rozhodně nechtěl dělat pravidelně. Moje přibalená "8A nabíječka" okamžitě letěla. Pokud bych musel nabíjet 1F, tak bych o něčem pomalejším než 1x16A pro pravidelné nabíjení ani neuvažoval.


FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
- Reputace: 13
Re: Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria
Přes OBD2 dostaneš základní informace z BMS - aktuální proud, napětí, SOC ...TomHC píše: pát čer 27, 2025 1:46 pmZaujímavé, aj by som to skúsil zmerať, ale nechce sa miA merať hneď za nabíjačkou by nestačilo, to by som zmeral iba účinnosť AC/DC. Pozriem či je k tomu nejaký prístup...
- TomHC
- Příspěvky: 2705
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 461
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria
Toto je potom inzerát, nie téma o aute 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 07/2025 = 12. 5 MWh AC
-
- Příspěvky: 1495
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Reputace: 188
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Volkswagen e-Golf 2020 - 100 kW, 38.6 kWh batéria

JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania
(rozširovania)
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: balkon, Claudebot [Bot] a 1 host