Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
kodl69
Příspěvky: 7662
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

to dracekvo: 1.2TSI je přesně to co nazývám "dýzlovitým turbomotorem" ostatně jako většina benzínových agergátů vW už ode dávna. tady je "opravdickej" benzínovej motorhttp://www.mazdaclub.cz/graphics/msgboa ... -grafy.png a je tam pěkně vidět, co dělá elektronika a co dokáže ten motor když ho elektronický s****y nedrží za prdel. samozřejmě ty horní dvě charakteristiky jsou pro 2.0...
tady něco z historie, Obrázek modrá a zelená křivka je sériovka. Některý kusy chodily i výrazně vejš i bez chiptuningu... A kdo může říct, že z té felicie fakt někdy těch 50kW použil? já jo, a to tak, že skoro pořád... A ani tak to nebralo víc než 8l benzínu. Ale chápu, že dnešní spotřebitel nenajde na stránkách modelu auta ani kolik má motor válců, natož pak takovýhle čmáranice, který mu k ničemu nejsou, a chválí to, jak se motor sbírá odpoda. Prostě když mám nějakou techniku, tak ji používám na maximum. A když to nevydrží, tak to byla špatnýá technika.
Omezovač otáček je porušení prvního zákona robotiky, viz Isaac Asimov. Když dotahuju předjíždění na nějakej kvalt, a motor se blíží omezovači, tak je produktivnější to podržet, než řadit, což trvá nějaký dlouhý desetiny sekundy, kdy to auto zpomaluje, místo aby aspoň nepatrně zrychlovalo. A když zasáhne omezovač otáček, je to podle mě pokus stroje zabít člověka. Když se mě takhle stroj pokusil zabít poprvní, fakt sem se vyděsil.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

a nebo nepouzivat predpotopni manual a nechat radit automat skoro bez preruseni vykonu ... A ted do me :D

V praci mame samy automaty a to je aspon pro me "ne jina liga to je uplne jinej sport"
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JonasPP »

PavelR píše:
a nebo nepouzivat predpotopni manual a nechat radit automat skoro bez preruseni vykonu ... A ted do me :D

V praci mame samy automaty a to je aspon pro me "ne jina liga to je uplne jinej sport"
Pavle,maš pravdu a teraz do teba. Automat je totalna blbosť ak je tam de sa nema davať a je naprogramovany,že mam chuť ho demontovať. Napriklad sedel som na dialnici v 2tonovej krave z motorom 1,8l asi 80kw,čo mal obmedzovač pri 7500 otačkach a 5 stupnovi automat.Ostatne parametre neviem. Ale automat mal pekne hodenu 5ku otačky okolo 2000 a potreboval som do ľaveho pruhu akcelerovať. Jak som zatlačil plyn,tak skončil som skoro v mantineloch.Ta blba prevodovka podradila o 2 stupne,otačky do obmedzovača a Ja v ľavom pruhu som ešte spomaloval. Ako je pravda ta prevodovka je blbo naprogramovana,lebo napriklad som sedel v mercedese 3liter 6valec dajakych 150kw,ale za to ta krava važila skoro 2,4 tony. Bol som v meste za značkou povolenych 70 a chcel som obehnuť troška auto a tak som zošlapol plyn otačky kusok nad 1000,tahu bolo dosť na bezproblemove obehnutie,no nastalo to iste,podradenie o 2 stupne,ale ja som potreboval akcelerovať a tak som zatlačil plyn na podlahu. Chyba,lebo jak sa sa to cele spamätalo tak za sekundu som mal namiesto 50kmh na tachači 120kmh. Môj nazor je a stale bude,že automat je pre tych,čo jazdia aspoň 1000km denne,že nemusia radiť,pri ostatnych je to lenivosť a plytvanie palivom.
Na oboch autach sa dalo zapnuť poloautomaticke preradovanie,ktore jak som použil,tak u oboch spadla spotreba dokonca u mercedesa priemerne o 3l na stovku.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Jo ko automat rulez. Ale.pekne po staru. Planetovku a hrydomenic. Ty moderni dvouspjky ala DSG jsou neuverotelne tupy a pomaly.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Jo nejlepší vzpomínku na škodováckou DSG mám, když sem se snažil zaparkovat do řady. Starej automat po puštění brzdy jede pěkně pomalinku. DSG po puštění brzdy nic nedělá a musí se přidat malinko plyn. Jenže jak se přidá plyn, tak auto vyrazí. Což je strašně příjemný, pokud se člověk snaží manévrovat na centimetry.
Nicméně mé příští auto bude s převodovkou CVT. Která je bezestupňová. Jen mě mrzí, že kvůli stížnostem lidí do ní udělali simulátor řazení. Takže místo toho, aby motor stále držela v nejlepším režimu tam lítá jak splašená koza.
http://www.autoforum.cz/technika/jak-fu ... -dynamiku/
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Komu nevadí zvláštny zvukový prejav (v novej generácii značne utlmeny) tak prevodovka eCVT od Toyoty v hybride. Dačo podobne by malo byt aj v hyundai ioniq hybrid.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

JonasPP: tak to mam stesti jednak na vykonejsi motory a druhak na chytrejsi prevodovky nejvic jezdim s navarou 140kw 7kvalt hydromenic. takze podrazeni o dva kvalty bezna vec ale u sedmikvaltu to jaksi uz ma vyznam. spotreba - je to tezky a aerodynamika bude propipominat krychli :-) 8,8l coz je podle me krasna spotreba (nejvic po dalnici). Predjizdeni moc neresim predjizdim az mam vylozene volno abych predjel bez kicdownu.
1000 denne nejezdim tak 40k rocne. Priznam se je to lenost. Velmi prijemna a pohodlna lenost a vrchol teto lenosti jsem zazil v automatu a adaptivnim tempomatem - na delsi cesty velmi komfortni funkcionalita.

DSG cko je podle me slepa cesta ... vzdyt jsou tam proboha spojky, ktere se diky hydromenici podarilo odstranit.

CVT jezdil jsem taky. Toto by mohl byt etalon automatu pokud by ti kokoti neudelali virtualni kvalty a pri prudke akceleraci by to drzelo otacky kdesi nahore a jen menilo pomer. Ale i tak je to podle me super koncepce - rychlost jde pomalu nahoru, otacky dolu kde jinde toto uvidis.
luky
Příspěvky: 909
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od luky »

kodl69 píše:
To Luky: v čem je takovej minimotůrek? to je downsizing nejhrubšího zrna...
To není downsizing. To je motorizovaný nákupní košík. Daewoo Matiz.
Mám doma ještě Peugeot Partner (=Berlingo) s 2.0HDi (66kW/90k) a tuším 1200kg.
Obě dvě auta mají "papírové" zrychlení 0-100km/h za 9.9s. Je to o hmotnosti a ochotě sešlápnout pedál na podlahu.

Samozřejmě ten Matiz je super do města. Já s tím jezdím po dálnici a na to to úplně dobrý není. Ale už se poohlížím po novém přibližovadle. Původně jsem plánoval něco s LPG, ale pořád mi vrtá hlavou ten Peugeot iOn. Mám to do práce 30km. Z toho 20km je dálnice D5 Beroun<>Praha. Když koupím iOna se 100kkm a budu to na dálnici držet při 100km/h do kopce s pedálem na podlaze, tak si myslím, že ty baterky mi dlouho nevydrží. Jestli se nemýlím, tak je to zátěž asi 3C :!:
Doma mám dvojsazbu (aktuálně 20h NT, v budoucnu asi 8h NT) a v Praze je na Stodůlkách nabíječka u Siemensu zadarmo.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

S pedálem na podlaze pojedeš s ionem 120-130km/h kopec nekopec. Těch 40km po dálnici je blbejch a netroufnu odhadnout, jak se to projeví na dojezdu. Každopádně podle mě v zimně bez bufíka nereálné. Ale zkusil bych počkat na příští rok. Vyjdou nový e-auta a s cenama aut co jsou teď na trhu by to mohlo zajímavě pohnout.
PavelR píše:
CVT jezdil jsem taky. Toto by mohl byt etalon automatu pokud by ti kokoti neudelali virtualni kvalty a pri prudke akceleraci by to drzelo otacky kdesi nahore a jen menilo pomer. Ale i tak je to podle me super koncepce - rychlost jde pomalu nahoru, otacky dolu kde jinde toto uvidis.
U subaru to třeba bylo tak, že oni měli CVT bez kvaltů. Jenže lidi si začli stěžovat, že rychlost neodpovídá otáčkám, tak tam kvůli lidem udělali kvalty. Ale jen při sešpálnutí plynu. Při normální jízdě se to chová jako pravé CVT a poměr převodu to mění plynule.
Nicméně je to SW záležitost a ocenil bych někde v nastavení možnost toto vypnout a mít z toho pravé CVT.

Ale vůbec nevím co se lidem nelíbí. Pokud nemám v automatu zamknutej kvalt, tak u hydroměniče taky otáčky neodpovídaj rychlosti.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Souhlas, taky nechapu co lidi resi, naopak me se desne libi jak se ty otacky tak krasne pohupujou pri prokluzu menice :) je to takovy jemny :) a naopak kdyz slapnes pls jak to vystreli nahoru :)

Mam zajimavou zkusenost s DSG, kolega pred asi 2 rokama koupil funglovku passata s DSG s nakym 3l benzinem. Pekne to jelo, ale co bylo priserny byla situace pri rychle akceleraci. jedes volne, otacky nekde kolem 1200, na druhy spojce zaraziho nahoru, das rychle plnej plyn, prevodovka premejsli, podrazuje na spojce o dva kvalty dolu, pak teprve pridava motor (bo elektronickej plynovej pedal). Cela tahle akce trvala treba 1-2s nez auto zacalo realne zrychlovat.

Kdyz to srovnam s moji planetovkou s hydromenicem a lankovym plynem ovladajicim skrtici klaplu, nesrovnatelny. Ja dam plnej v tu chvili uz motor plne tahne a behem toho simultalne prevodovka radi o kvalty dolu, ale pri soustavnem prenosu vykonu. Je tam samo taky zpozdeni nez prevodovka preradi, ale uz v tom zpozdeni to tahne dopredu a cela tahle akce netrva dyl nez vterinu.

Proto miluju stary auta ac ty dnesni, to je des, jak designove tak funkcne....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
kodl69
Příspěvky: 7662
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Jedno klasický auto s tříkvaltovým automatem taky vlastním, ale to je stará škola s V6, kde sice papírově není moc koní, ale svezení je i celkem dynamický, hlavně když při 50km/h automat podřadí z trojky až na jedničku na prudký přidání plynu (mechanickej kick down)... Je fakt, že pro lidi zvyklý na automat přechod na elektriku asi není taková prudká změna. Ono už jenom si nezabrzdit levou nohou na velkou brzdu, jak člověk podvědomě chce mačkat spojku, je celkem na delší odvykací kůru...
To DSG bych zrovna kvůli tomuhle nechtěl. Kvůli tomuhle vymešlí "troj dsg" co budou vlastně tři kvalty zařazený zároveň. Proboha proč? Hydrodynamickej měnič se zamykáním a planetovka fungujou přece už dlouhý leta, a celkem spolehlivě. Prostě další krám s omezenou životností.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Presne :) troj DSG je sem ani netusil ze planu, pane boze :)

Jinak to odvikani, jde to celkem dobre musis ti tu levou nohu zastrcit pod sedadlo :D, ale par prvnich KM bylo narocnych, clovek ma furt kdyz dojizdi do krizovatky pocit ze to musi chcipnout :D

Ale zvynke se snadno a nechce se ti zpet. Ted stridam auta manual/automat podle toho ktery uz mi tu stoji nejdyl,, aby byly v provozu vsechny a celkem to jde :)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Dumi: budes milovat elektriku, tam se nic takoveho nikdy dit nebude.(pokud teda, jak je v planu, nezacnou montovat prevodovky kvuli uspore energie)
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Ja hlavne miluju vuni spalwnyho benzinu. Elektrika nevoni:-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Tady je celkem poctivé auto,kdy jeho strůjce,nasazoval požadavky nesmyslně přehnané,až ho nakonec vyrobili.Na cestování super kára,do práce to ale není :-) . https://www.tipcars.com/volkswagen-phae ... 21641.html
CVT u Subaru se dělí na ty co ještě jedou a ty co už klasicky zdechly,žádná hitparáda spolehlivosti.Já mám v té své americké potvoře automat 5kv. z roku 99,kick jde o dva dolů a normální přidání buď o jeden ,nebo to prostě pobere a stoupá nahoru.Ale ten kick je s 5.7 Hemi docela pěkný zážitek,jak silově,tak zvukově.Bojím se dne, kdy budu nucen kupovat něco z těch dnešních pseudoaut.
Teslu S/X/3(4x4) bych bral hned,ale ta cena je mimo na auto a jeho prokázání služby majiteli.Chtělo by to větší snadnější výdělek,aby to tak nebolelo :-) .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kodl69
Příspěvky: 7662
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Phaeton W12 by tě sežral na servisu. Extrémně komplikovanej motor, oproti tomu, co máš v autě teď, to je motor z náklaďáku. Já si kdysi říkal, jak si žiju nad poměry, když jezdím na úřad práce historickou V6 v automatu... Možná bych si měl udělat taky nějakou americkou radost, dokud to jde koupit a provozovat...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Tak je i v 4.2 a osmihrnku se spolehlivým chodem,ale 12 je 12 a spolehlivá je i ta.Jen s tím nesmíš do VW na oficiální servis.A s klasickýma amerikama je to těžké,já své hledal přez rok,všeobecně si majitelé velkých objemů drží auta,protože se v rámci EU "kokotismu" přestaly vyrábět .Kluk teď koupil 1.6iT/100kW od BMW a jezdí svižně za 7.2l,oproti tomu má kolega z práce Merivu 1.4 /výkon neznám a nadává ,že se s důchodcovským stylem jízdy nevleze pod 8.8l.Vždy je uklidním svou spotřebou :-) .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Me vzdycky fascinuje jak nekteri lidi placou jak jim ty benziny zerou (nenarazim na prispevky vyse) ... tomu nerozumim. Vzdycky jsem mel auto na plyn a spotrebu neresil. Pro toho kdo najede aspon 10k rocne je holy nerozum jezdit na tak predrazeny palivo jakym benzin je. Kamos se me smal ze jezdim ve sporaku do roka mel plyn v obou svych autech :D
Ted mam fungl dacku na benzin - od unora jsem najel 8k6 - pujde zaplynovat.

Pruser nastava pokud nekdo vlastni parodii na motor co dnes delaji. Primej vstrik nam byl cert dluznej.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Já si kupuji auta podle motoru. Dřív to byl XUD od PSA a dneska tedy nerad, ale HDI v 8ventilové verzi. To je do R.V. asi 2005 a pak už nevím. pak už stojí všechno za stejný h...o.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Ja beru zasadne 5ti valce, 2,5 litru :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek