Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Elektricka / hybridni auta
Hodnota výkonu není až tak důležitá, mnohem důležitější je krouťák. A 180Nm je docela slušná hodnota. Obvzvlášť u elektromotoru, protože je k dispozici od nulových otáček. Moje HDIčko má 250 Nm, ale to ho musím roztočit na 2000 ot/m.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Žial nemam žiadny elektromobil,ale dam porovnanie elektrobajkov. Klasika horsky bajk de je motor magicpie2 a skladačka de je mini motor z planetovou prevodovkou. Ako je rozdiel prevažne v odpore vzduchu,hmotnosti,ale aj v odpore kolies a odporu motora,no pri rychlosti 25kmh po rovine je to zanedbatelne. Test sa konal naozaj davno,tak už nepamätam presne čisla,ale jedna sa o toto. Skladačka mala riadiacu jednotku,čo dokazala do motora poslať maximalne 300W a na horaku riadiaca posielala až 1550W. Trať bola prevažne rovina,aby to ta skladačka dokazala potiahnuť a rychlosť sa na tempomate nastavila na 23kmh. Zaver bol,že ak sa išlo priemerne normalnou cestovnou rychlostou,tak je jedno aky elektromotor sa použil,spotreba bola prevažne rovnaka.Na spotrebu hral brutalnu rolu valivi odpor,rychlosť a hmotnosť. Teda v preklade to znamena,že je jedno aku silu ma elektromotor v aute,ak sa použiva rovnako,tak spotrebu určuju ostatne faktory,nie normalna priemerna jazda.
U spalovaku hra na spotrebe ešte zopar veci rolu,ale hlavne učinnosť motora v danych otačkach a spotreba pre jeho vlastny chod.
U spalovaku hra na spotrebe ešte zopar veci rolu,ale hlavne učinnosť motora v danych otačkach a spotreba pre jeho vlastny chod.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Elektromobily jezdí zpravidla do 100 km/h, nad to už to není žádná hitparáda, ale jede to stále. Pro porovnání, ion nebo c-zero natrhne prdelku z 0–60 km/h naprosté většině u nás prodávaného vozového parku s motorem do 2,0 l, včetně TDi a podobných srajd. A to hlavně proto, že nemusí řadit a prostě jede, žádný turbolag nebo prodleva na plynu, nic.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Já už to tu nekomentuju. Protože sem zjistil že nemá cenu se to snažit vysvětlovat. Prostě lidi porovnávají furt kW elektra s kW spalováku.
Rozdíl je, že spalovák má krouťák a výkon podle otáček. Pokud je to něco s turbem, tak to má tu prodlevu. Stejně tak přeřazení nějakou chvilku trvá.
Kdo s elektrem nejel, tak nemůže vědět o čem to je a jak se to auto chová při akceleraci. Je to o hodně jiné.
Za tu dobu sem neměl problém cokoliv předjet. Prostě dám plnej a auto okamžitě celkem ochodně začne zrychlovat a zrychluje bez přestání. Až nad tou stovkou to přestává bejt ono, ale zrychluje to dál.
Dávám porovnání Ion 35kW vs fabia 1.2tsi 63kW. Tj. skoro dvakrát více. Ion dává plnej zhruba při 40km/h a zrychlení na 100km/h mu trvá 8 vteřin (0:20 až 0:28). Fabia bere plnej od začátku (eliminace turbo díry) a zrychlení 40-100km/h jí trvá asi 10 vteřin. (0:15-0:25)
https://www.youtube.com/watch?v=KwqjNeqaS54
https://www.youtube.com/watch?v=J7wcyn1Lbvw
To jen pro představu pro nevěřící, že 35kW může normálně jezdit po silnici a dokonce někoho předjet
Pak sem viděl ještě závody na 1/4 míle tesla vs téměř vše co tam bylo. No moc aut co byjí předjelo se nenašlo. A ty co jí předjeli, tak měli fakt brutálně nadupaný motory a měli to jen tak tak. To jen jako příklad, že tyto dvě technologie nemá cenu srovnávat.
Rozdíl je, že spalovák má krouťák a výkon podle otáček. Pokud je to něco s turbem, tak to má tu prodlevu. Stejně tak přeřazení nějakou chvilku trvá.
Kdo s elektrem nejel, tak nemůže vědět o čem to je a jak se to auto chová při akceleraci. Je to o hodně jiné.
Za tu dobu sem neměl problém cokoliv předjet. Prostě dám plnej a auto okamžitě celkem ochodně začne zrychlovat a zrychluje bez přestání. Až nad tou stovkou to přestává bejt ono, ale zrychluje to dál.
Dávám porovnání Ion 35kW vs fabia 1.2tsi 63kW. Tj. skoro dvakrát více. Ion dává plnej zhruba při 40km/h a zrychlení na 100km/h mu trvá 8 vteřin (0:20 až 0:28). Fabia bere plnej od začátku (eliminace turbo díry) a zrychlení 40-100km/h jí trvá asi 10 vteřin. (0:15-0:25)
https://www.youtube.com/watch?v=KwqjNeqaS54
https://www.youtube.com/watch?v=J7wcyn1Lbvw
To jen pro představu pro nevěřící, že 35kW může normálně jezdit po silnici a dokonce někoho předjet
Pak sem viděl ještě závody na 1/4 míle tesla vs téměř vše co tam bylo. No moc aut co byjí předjelo se nenašlo. A ty co jí předjeli, tak měli fakt brutálně nadupaný motory a měli to jen tak tak. To jen jako příklad, že tyto dvě technologie nemá cenu srovnávat.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Žádnej stres, on je stejně většinou problém mezi sedačkou a volantem. Aktuálně jezdím benzínovým povozem 800ccm / 38kW / 800kg a v připojovacím pruhu na dálnici mi překáží 95% vozidel. Obvykle potřebují na rozjezd z 40 na 120km/h kolem 4km i s nápisem 3.0l na zádi...
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 810
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Elektricka / hybridni auta
No jo, každý rozumí něčemu jinému. A jaký je tedy recept na rychlý rozjezd? Řadit vyšší rychlost až při vyšších otáčkách? Kolik?
-
- Příspěvky: 7662
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
U benzínu řadit až těsně pod omezovačem. Tam se vyskytujou ty štítkový hodnoty výkonu. A je jedno, jestli je to felicia, ford, honda nebo něco od mazdy. Ale to je u klasiky, bez turba a dalších blbin, turbomotorům dochází dech už někde u 4000n/min, stejně jako dieselům.
To Luky: v čem je takovej minimotůrek? to je downsizing nejhrubšího zrna...
Já zažívám chvíle hrůzy při najíždení na hlavní, vypadá, že místa je dost, tak jedu za autem co už do křižovatky najíždí a v okamžiku bych mu skočil na záda. Tak aspoň rozsvěcuju brzdový světla, aby ten co už jede po hlavní věděl, že je tam brzda provozu, i když za ni možná vyhodnotí mě...
Co jsem se svezl pár kilometrů s P.ION tak jako městský přibližovadlo bez konkurence, ale při 80km už to zrychlení nebylo takový, co co jsem zvyklej od "normálních" benzínů 1.6-2.0l Ale já jsem jiná kategorie, mě není lenošno při 60km/h na předjíždění podřadit až do dvojky, při 80km/h je trojka ještě kousek pod maximem krouťáku... To jsou ty dnešní dlouhý převodovky.
Pro "piloty TDI" je i ten P.ION raketa, určitě má zrychlení větší než má 1.9TDI se zařazenou 5 (6).
To Luky: v čem je takovej minimotůrek? to je downsizing nejhrubšího zrna...
Já zažívám chvíle hrůzy při najíždení na hlavní, vypadá, že místa je dost, tak jedu za autem co už do křižovatky najíždí a v okamžiku bych mu skočil na záda. Tak aspoň rozsvěcuju brzdový světla, aby ten co už jede po hlavní věděl, že je tam brzda provozu, i když za ni možná vyhodnotí mě...
Co jsem se svezl pár kilometrů s P.ION tak jako městský přibližovadlo bez konkurence, ale při 80km už to zrychlení nebylo takový, co co jsem zvyklej od "normálních" benzínů 1.6-2.0l Ale já jsem jiná kategorie, mě není lenošno při 60km/h na předjíždění podřadit až do dvojky, při 80km/h je trojka ještě kousek pod maximem krouťáku... To jsou ty dnešní dlouhý převodovky.
Pro "piloty TDI" je i ten P.ION raketa, určitě má zrychlení větší než má 1.9TDI se zařazenou 5 (6).
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Já jezdil po rusku v tomto. Malej prcek a ještě volant v pravo
Daihatsu Mira e:S LA300S https://en.wikipedia.org/wiki/Daihatsu_Mira
Bralo to pod 5 litrů po městě. Mimo město sem s tím jel jen jednou na vejlet celkem 400km a nechalo se. Jen zrychlování do kopce nebylo nic moc.
Pak mě naboural zezadu autobus a bylo po autíčku
Daihatsu Mira e:S LA300S https://en.wikipedia.org/wiki/Daihatsu_Mira
Bralo to pod 5 litrů po městě. Mimo město sem s tím jel jen jednou na vejlet celkem 400km a nechalo se. Jen zrychlování do kopce nebylo nic moc.
Pak mě naboural zezadu autobus a bylo po autíčku
-
- Příspěvky: 810
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Co znamená "řadit až těsně pod omezovačem"? Co je ten omezovač?
A jak je to se spotřebou? Je při vyšších otáčkách asi vyšší, že? Z autoškoly si matně vybavuju, že instruktor radil něco jako řadit vyšší rychlostní stupeň při cca 3000 otáčkách a že kolem 2500 otáček je spotřeba nejnižší, a že při padesátce už je klidně možné zařadit čtyřku. - Dalo by se to tak nějak říct nebo jak to je? Jak jezdit co nejúsporněji kromě toho, že nejedu stylem brzda/plyn a předvídám? Tzn. kolik otáček je ideálních pro auto a také pro spotřebu?
A jak je to se spotřebou? Je při vyšších otáčkách asi vyšší, že? Z autoškoly si matně vybavuju, že instruktor radil něco jako řadit vyšší rychlostní stupeň při cca 3000 otáčkách a že kolem 2500 otáček je spotřeba nejnižší, a že při padesátce už je klidně možné zařadit čtyřku. - Dalo by se to tak nějak říct nebo jak to je? Jak jezdit co nejúsporněji kromě toho, že nejedu stylem brzda/plyn a předvídám? Tzn. kolik otáček je ideálních pro auto a také pro spotřebu?
-
- Příspěvky: 367
- Registrován: ned bře 03, 2013 12:11 pm
- Bydliště: Paka - city
Re: Elektricka / hybridni auta
Řekl bych , že závěry z autoškoly již neplatí , protože u každého výrobce je to postavené jinak.joseff píše:Co znamená "řadit až těsně pod omezovačem"? Co je ten omezovač?
A jak je to se spotřebou? Je při vyšších otáčkách asi vyšší, že? Z autoškoly si matně vybavuju, že instruktor radil něco jako řadit vyšší rychlostní stupeň při cca 3000 otáčkách a že kolem 2500 otáček je spotřeba nejnižší, a že při padesátce už je klidně možné zařadit čtyřku. - Dalo by se to tak nějak říct nebo jak to je? Jak jezdit co nejúsporněji kromě toho, že nejedu stylem brzda/plyn a předvídám? Tzn. kolik otáček je ideálních pro auto a také pro spotřebu?
Mám zkušenosti s Fiesta1,8D , Octávka 1,9TDI a Golf 1.6TDI Corrola 2.0i a všechny jsou jinde - jak otáčkově , tak v návaznosti na spotřebu. Záleží na kroutícím momentu a délce stupňů převodovky.
Jó , chtělo by to novýho Jaguara i-Pace , ten se prý bude "řadit" i před Teslu..
2x 390Wp Trina Solar ,6x 240Wp Schutten, 10x NexPower 145Wp ,2x Solyndra 200Wp, Victron SmartSolar MPPT 150/35 ,Victron SmartSolar MPPT 250/60 , Victron BlueSolar MPPT 100/50 , Axpert MKS2400WPlus , 2x200Ah 24V Winston LiFePo4 , 4x Pylontech UP2500 , Victron Multiplus II 24/3000/32
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jasne pac mas 800kg. tamto ma 1200 to je 1/4 navic to je sakra znat.luky píše:Žádnej stres, on je stejně většinou problém mezi sedačkou a volantem. Aktuálně jezdím benzínovým povozem 800ccm / 38kW / 800kg a v připojovacím pruhu na dálnici mi překáží 95% vozidel. Obvykle potřebují na rozjezd z 40 na 120km/h kolem 4km i s nápisem 3.0l na zádi...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
ja mam turbo benzin rok 97 ne ty moderni sici stroje s obsahem pulitri a tahne az do omezovace. Neprijde.mi ze by mu dochazel dech na 4000. Ot. Holt stara dobra technika. Objem nicim nenahradis.kodl69 píše:U benzínu řadit až těsně pod omezovačem. Tam se vyskytujou ty štítkový hodnoty výkonu. A je jedno, jestli je to felicia, ford, honda nebo něco od mazdy. Ale to je u klasiky, bez turba a dalších blbin, turbomotorům dochází dech už někde u 4000n/min, stejně jako dieselům.
To Luky: v čem je takovej minimotůrek? to je downsizing nejhrubšího zrna...
Já zažívám chvíle hrůzy při najíždení na hlavní, vypadá, že místa je dost, tak jedu za autem co už do křižovatky najíždí a v okamžiku bych mu skočil na záda. Tak aspoň rozsvěcuju brzdový světla, aby ten co už jede po hlavní věděl, že je tam brzda provozu, i když za ni možná vyhodnotí mě...
Co jsem se svezl pár kilometrů s P.ION tak jako městský přibližovadlo bez konkurence, ale při 80km už to zrychlení nebylo takový, co co jsem zvyklej od "normálních" benzínů 1.6-2.0l Ale já jsem jiná kategorie, mě není lenošno při 60km/h na předjíždění podřadit až do dvojky, při 80km/h je trojka ještě kousek pod maximem krouťáku... To jsou ty dnešní dlouhý převodovky.
Pro "piloty TDI" je i ten P.ION raketa, určitě má zrychlení větší než má 1.9TDI se zařazenou 5 (6).
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Nerad odpinknem takto neznalu otazku,ale ten čo nevie ani zaklady o aute a nevie jazdiť na spotrebu vobec nepochopi čo sa mu odpovie,teda neviem či ma cenu odpovedať.Spomeniem len,že Ja mam osobny rekord na punte 1,2l 44Kw spotrebu 3,7l na 100km a na Octavke 1,9TDI 66Kw 3,6l na 100km oboje jazdene kombinovane mesto mimo mesto. Ale na to treba fakt um a trpezlivosť,lebo ostatny učastnici sa vždy ponahlaju,teda žiadnych 40kmh sa tahať,ale normalne jazdiť.joseff píše:Co znamená "řadit až těsně pod omezovačem"? Co je ten omezovač?
A jak je to se spotřebou? Je při vyšších otáčkách asi vyšší, že? Z autoškoly si matně vybavuju, že instruktor radil něco jako řadit vyšší rychlostní stupeň při cca 3000 otáčkách a že kolem 2500 otáček je spotřeba nejnižší, a že při padesátce už je klidně možné zařadit čtyřku. - Dalo by se to tak nějak říct nebo jak to je? Jak jezdit co nejúsporněji kromě toho, že nejedu stylem brzda/plyn a předvídám? Tzn. kolik otáček je ideálních pro auto a také pro spotřebu?
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
To já mám rekord 13,5l/100 km. Jeep grand cherokee 5.2 V8 Za míň jsem to už fakt nikdy nedal. Většínou okolo 17 na sto u jinejch aut sem na spotřebu nikdy nejel. To jen u toho jeepa sem to furt zkoušel, protože sem nevěřil, některejm lidem že se to nechá
V služebních oktávkách většinou jezdím běžným rychlejším tempem okolo 5.5l. S fábkou tdi 3 válec sem jezdil pod 5l.
Obě Subara za 11l lpg. Takže cenově jako kdybych jezdil za 5.5l nafty. Což žádné tdi v automatu s pohonem 4x4 nedá.
V služebních oktávkách většinou jezdím běžným rychlejším tempem okolo 5.5l. S fábkou tdi 3 válec sem jezdil pod 5l.
Obě Subara za 11l lpg. Takže cenově jako kdybych jezdil za 5.5l nafty. Což žádné tdi v automatu s pohonem 4x4 nedá.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
no tak rekord s jeep grand cherokee 5.2 v8 v tezkem terenu byva kolem 35l/100 a na vojne jsme ty spotreby na 100 pocitali na hektolitry
-
- Příspěvky: 810
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Elektricka / hybridni auta
[quote="JonasPP"
Nerad odpinknem takto neznalu otazku,ale ten čo nevie ani zaklady o aute a nevie jazdiť na spotrebu vobec nepochopi čo sa mu odpovie,teda neviem či ma cenu odpovedať.Spomeniem len,že Ja mam osobny rekord na punte 1,2l 44Kw spotrebu 3,7l na 100km a na Octavke 1,9TDI 66Kw 3,6l na 100km oboje jazdene kombinovane mesto mimo mesto. Ale na to treba fakt um a trpezlivosť,lebo ostatny učastnici sa vždy ponahlaju,teda žiadnych 40kmh sa tahať,ale normalne jazdiť.[/quote]ma cenu odpovedať.Spomeniem len,že Ja mam osobny rekord na punte 1,2l 44Kw spotrebu 3,7l na 100km a na Octavke 1,9TDI 66Kw 3,6l na 100km oboje jazdene kombinovane mesto mimo mesto. Ale na to treba fakt um a trpezlivosť,lebo ostatny učastnici sa vždy ponahlaju,teda žiadnych 40kmh sa tahať,ale normalne jazdiť.[/quote]
To je škoda JonasPP protože každý nemůže vědět všechno a rozumět všemu, na to je život moc krátký a každý z nás si musí vybrat... Přesto se rád učím a poslouchám, takže určitě má cenu odpovídat. Když to zkusíš, budu moc rád. DÍKY!
Nerad odpinknem takto neznalu otazku,ale ten čo nevie ani zaklady o aute a nevie jazdiť na spotrebu vobec nepochopi čo sa mu odpovie,teda neviem či ma cenu odpovedať.Spomeniem len,že Ja mam osobny rekord na punte 1,2l 44Kw spotrebu 3,7l na 100km a na Octavke 1,9TDI 66Kw 3,6l na 100km oboje jazdene kombinovane mesto mimo mesto. Ale na to treba fakt um a trpezlivosť,lebo ostatny učastnici sa vždy ponahlaju,teda žiadnych 40kmh sa tahať,ale normalne jazdiť.[/quote]ma cenu odpovedať.Spomeniem len,že Ja mam osobny rekord na punte 1,2l 44Kw spotrebu 3,7l na 100km a na Octavke 1,9TDI 66Kw 3,6l na 100km oboje jazdene kombinovane mesto mimo mesto. Ale na to treba fakt um a trpezlivosť,lebo ostatny učastnici sa vždy ponahlaju,teda žiadnych 40kmh sa tahať,ale normalne jazdiť.[/quote]
To je škoda JonasPP protože každý nemůže vědět všechno a rozumět všemu, na to je život moc krátký a každý z nás si musí vybrat... Přesto se rád učím a poslouchám, takže určitě má cenu odpovídat. Když to zkusíš, budu moc rád. DÍKY!
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Já bych ti to klidně vysvětlil. Jenže člověku co o tom moc neví to je potřeba začít vysvětlovat vše od začátku. Co je to výkon motoru, jakou má vazbu na otáčky a pak pokračovat objasněním točivého momentu. Pak tam jsou další věci jako je účinnost, tak se také mění s otáčkama. Je spíš na večer u piva a není to možné vše smysluplně napsat během jediného příspěvku na fóru.
Takže třeba omezovač. Je elektronická ochrana motoru, která zabraňuje překročení maximálních otáček a poškození motoru. https://www.youtube.com/watch?v=VhF1-pEHz_o
Prostě při dosažení určitých otáček. Většinou někde okolo 6 tis elektronika zastaví přívod paliva a motor se jakoby vypne Po poklesu pod nastavenou mez se opět dodávka paliva obnoví. Viz video. takové to strašně rychlé přidávání a ubírání plynu, to nedělá on, ale počítač. On prostě jen porád drží plnej plyn.
A do omezovače se říká vlastně tomu, když se myslí roztočit motor na maximální otáčky.
A pokud chci předjíždět co nejrychleji, tak musím z motoru dostat co největší výkon. A ten je u spalováku právě posazen ve vyšších otáčkách. Viz tento graf (červená čára).
http://dfens-cz.com/images/2015/kroutici_moment.jpg
Abych ztohoto motoru dostal to nejlepší, musím ho držet někde mezi 4.5 až 5.5 tis otáček. A samozřejmě pokud chci výkon, tak musím dodat patřičné množství paliva, takže v tomto režimu motor hodně žere.
Pro ideální spotřebu je nejlepší s benzínem jezdit někde mezi 2-3 tis otáček. Diesel a nové TSI motory mají ideální otáčky posazené trošku níž.
Ale nedá se to říci jako univerzální odpověď. Každé auto má jinak nastavený motor, jiný poměr převodových stupňů. Chce to prostě poznat podle citu Pokud motor podtáčím, tak se klepe, trápí a nedělá mu to dobře. Pokud ho zbytečně točím, tak je hlučný a více žere. Dřív auta řádné otáčkoměry neměli a správnej motorista to vše poznal po sluchu
Takže třeba omezovač. Je elektronická ochrana motoru, která zabraňuje překročení maximálních otáček a poškození motoru. https://www.youtube.com/watch?v=VhF1-pEHz_o
Prostě při dosažení určitých otáček. Většinou někde okolo 6 tis elektronika zastaví přívod paliva a motor se jakoby vypne Po poklesu pod nastavenou mez se opět dodávka paliva obnoví. Viz video. takové to strašně rychlé přidávání a ubírání plynu, to nedělá on, ale počítač. On prostě jen porád drží plnej plyn.
A do omezovače se říká vlastně tomu, když se myslí roztočit motor na maximální otáčky.
A pokud chci předjíždět co nejrychleji, tak musím z motoru dostat co největší výkon. A ten je u spalováku právě posazen ve vyšších otáčkách. Viz tento graf (červená čára).
http://dfens-cz.com/images/2015/kroutici_moment.jpg
Abych ztohoto motoru dostal to nejlepší, musím ho držet někde mezi 4.5 až 5.5 tis otáček. A samozřejmě pokud chci výkon, tak musím dodat patřičné množství paliva, takže v tomto režimu motor hodně žere.
Pro ideální spotřebu je nejlepší s benzínem jezdit někde mezi 2-3 tis otáček. Diesel a nové TSI motory mají ideální otáčky posazené trošku níž.
Ale nedá se to říci jako univerzální odpověď. Každé auto má jinak nastavený motor, jiný poměr převodových stupňů. Chce to prostě poznat podle citu Pokud motor podtáčím, tak se klepe, trápí a nedělá mu to dobře. Pokud ho zbytečně točím, tak je hlučný a více žere. Dřív auta řádné otáčkoměry neměli a správnej motorista to vše poznal po sluchu
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
Největší účinnost má motor obvykle v oblasti nejvyššího kroutícího momentu. Výkonovou a momentovou charakteristiku motoru lze poměrně snadno změřit i v amatérských podmínkách s relativně slušnou přesností. Stačí k tomu kousek rovné silnice, bezvětří a znalost několika koeficientů vozu. Sám jsem si ji na svých autech také měřil.
Po srovnání s firemními charakteristikami je na první pohled zřejmé v jakém stavu je motor a jeho komponenty.
Na základě skutečně změřených charakteristik, může řidič dosáhnout při jízdě lepšího využití vlastností řízeného automobilu.
Po srovnání s firemními charakteristikami je na první pohled zřejmé v jakém stavu je motor a jeho komponenty.
Na základě skutečně změřených charakteristik, může řidič dosáhnout při jízdě lepšího využití vlastností řízeného automobilu.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Elektricka / hybridni auta
I když se dnes dohání hodně věcí elektronikou, tak asi základní pravidlo pro ekonomickou jízdu s Ottovým spalovacím motorem je držet maximální otáčky ve 2/3 - 3/4 otáček maximálního výkonu. U Dieselova motoru je tato hranice spíš 1/2 - 2/3 vzhledem k většímu kroutícímu momentu.
No a já mám nejmíň co mluvit, protože nosím těžkou obuv i když budu řídit bosý.
No a já mám nejmíň co mluvit, protože nosím těžkou obuv i když budu řídit bosý.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to trocha zložitejšie. Meranie na ceste je meranie vlastností celého samohybu, teda motora aj s na neho navesenými hmotami, ktoré nielenže majú trenie medzi sebou, ale pristupuje aj podstatná veličina , ktorou je progresívne rastúci hydraulický odpor od vzduchu ( Cx.... ), k tomu ešte valivé trenie pneumatík atď.
Pre posudzovanie kvality spaľovacieho motora slúži tzv. úplná rýchlostná charakteristika motora, získaná na brzde. Tá obsahuje okrem známych kriviek výkonu a krútiaceho momentu aj mernú spotrebu v g/kWh. Táto je zaznamenaná v grafe množinou hodnôt, ktoré na ploche grafu tvoria krivky podobné vrstevniciam na mape. Dá sa vyčítať, pri akých otáčkach a pri akom zaťažení ležia minimá a to predstavuje najhospodárnejší režim motora. Potom motory zamontované do reálnych vozidiel s individuálnym odstupňovaním prevodovky a s mnohými vplyvmi popísanými vyššie sú v rukách vodičov viac alebo menej vhodne používané a hodnotenia rôznych "individualít" sa môžu rozchádzať a sú dobrou témou pre pivné dýchanky.
Objektívne, najhospodárnejšie pracujú motory v otáčkovom režime medzi maximami krútiaceho momentu a výkonu. Preto pri 130 km/h nebude favoritom v hospodárnosti Fiat 600 ani trojlitrový méďa.
Dobrý jazdec sa pozná podľa toho, ako včas preradí pri akcelerácii. Ten špatný to vytáča na 6 500 otáčok a pri zaradení na vyššiu rýchlosť má už otáčky ďaleko za maximom krútiaceho momentu, to je vážna chyba.
Atď.
Neskutočná devíza elektropohonu z hľadiska dynamiky jazdy je vysoký krútiaci moment od nuly. Len pravda, pozor na horúce dráty
Pozri str. 9 :
http://kdmt.uniza.sk/files/podklady/KV1/F_130.pdf
Pre posudzovanie kvality spaľovacieho motora slúži tzv. úplná rýchlostná charakteristika motora, získaná na brzde. Tá obsahuje okrem známych kriviek výkonu a krútiaceho momentu aj mernú spotrebu v g/kWh. Táto je zaznamenaná v grafe množinou hodnôt, ktoré na ploche grafu tvoria krivky podobné vrstevniciam na mape. Dá sa vyčítať, pri akých otáčkach a pri akom zaťažení ležia minimá a to predstavuje najhospodárnejší režim motora. Potom motory zamontované do reálnych vozidiel s individuálnym odstupňovaním prevodovky a s mnohými vplyvmi popísanými vyššie sú v rukách vodičov viac alebo menej vhodne používané a hodnotenia rôznych "individualít" sa môžu rozchádzať a sú dobrou témou pre pivné dýchanky.
Objektívne, najhospodárnejšie pracujú motory v otáčkovom režime medzi maximami krútiaceho momentu a výkonu. Preto pri 130 km/h nebude favoritom v hospodárnosti Fiat 600 ani trojlitrový méďa.
Dobrý jazdec sa pozná podľa toho, ako včas preradí pri akcelerácii. Ten špatný to vytáča na 6 500 otáčok a pri zaradení na vyššiu rýchlosť má už otáčky ďaleko za maximom krútiaceho momentu, to je vážna chyba.
Atď.
Neskutočná devíza elektropohonu z hľadiska dynamiky jazdy je vysoký krútiaci moment od nuly. Len pravda, pozor na horúce dráty
Pozri str. 9 :
http://kdmt.uniza.sk/files/podklady/KV1/F_130.pdf
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5154 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1479 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69