Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Stále o tom istom .. Aký egolf? .ja od začiatku hovorím o leafe a golfe.. Renault ma nezávislú klímu?, a ktorý? .. Neriešim ci si zapnúť alebo nezapnut kúrenie.. Ja hovorím že rovnako vybavené porovnateľné auto nestojí 3* menej ako leaf.. Keď nie sú argumenty odbocujeme od témy??? .. Ak neviete hodiť cenu porovnateľne vybaveného spalovaku co bude 3* lacnejší ako leaf.. Nie je sa moc o čom baviť . Baviť sa o dizajne je smiešne keďže ja sa stále bavím o vašom výroku 3 násobnej ceny..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja chcem el. za tretinovú cenu z terajšej ceny euta, ergo za 10000 až 15000 €, s dojazdom 800 km
a s baterkami, ktoré vážia 100+ kg oproti klasickému a dobitím resp. výmenou bateriek za 5 min.
Tak prosím argumenty.
a s baterkami, ktoré vážia 100+ kg oproti klasickému a dobitím resp. výmenou bateriek za 5 min.
Tak prosím argumenty.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Záleží na potřebách každého jednotlivce, pro mě není třeba EV s dojezdem 800km. Leaf se dá koupit za 560t kč, ten cenový poměr EV ku spalováku uvažovaném pro můj případ je 2:1 až 1,5:1. Provozování EV oproti spalováku se může vyplatit, ale záleží vždy na ročním počtu najetých km, tak jako při jakýchkoliv podobných srovnávání aut.
Tipnul bych si, že tomu bude muset příští rok pomoci stát formou dotací.
Tipnul bych si, že tomu bude muset příští rok pomoci stát formou dotací.
-
- Příspěvky: 172
- Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Povedzme si na rovinu, momentalne elektromobily okrem Tesla S/X nestoja za vela. Zase Tesla stoji prilis vela. Dost sa to obrati v 2018 ked pride model3/chevrolet Bolt a verim ze aj ine.
Teraz jazdim auto co ma stalo 16 tis. Naklady 10€ /100km. Rocne 20 tis km.
Elektromobil z dojazdom 300+ km bude stat 35000€, 2€/ 100km. Samozrejme druhe auto v rodine bude brnzin sko teraz.
Po 10 rokoch sa dostavam na 36tis € vs 39tis €
To este neratam ze usetrim na dani z auta cez tisicku, vymenach kvapalin atd.
Takze z dlhodobeho fin hladiska porovnatelne.
Plus som soferoval model S 2 hodky a naozaj nie je o com. Zrychlenie, ticho, ziadny smrad. Technicky a technologicky neporovnatelne auta.
Takze jedina otazka je ci budem mat tych 35 tis na zaciatku kupy auta. Alebo nebudem a kupim zase auto za 15tis a na 35 sa dostanem po 10 rokoch.
Teraz jazdim auto co ma stalo 16 tis. Naklady 10€ /100km. Rocne 20 tis km.
Elektromobil z dojazdom 300+ km bude stat 35000€, 2€/ 100km. Samozrejme druhe auto v rodine bude brnzin sko teraz.
Po 10 rokoch sa dostavam na 36tis € vs 39tis €
To este neratam ze usetrim na dani z auta cez tisicku, vymenach kvapalin atd.
Takze z dlhodobeho fin hladiska porovnatelne.
Plus som soferoval model S 2 hodky a naozaj nie je o com. Zrychlenie, ticho, ziadny smrad. Technicky a technologicky neporovnatelne auta.
Takze jedina otazka je ci budem mat tych 35 tis na zaciatku kupy auta. Alebo nebudem a kupim zase auto za 15tis a na 35 sa dostanem po 10 rokoch.
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
Trochu přihodím do "kotle" ,když budu investovat 2 500 000Kč do auta spalovacího(třeba audi Q7,nej něco přes 3,2 mega) tak mě čekají servisní rakety a to se ještě nic nestane závažného třeba s abs,nebo automatem atd.Po dvou letech toto auto prodáte(pokud o něj někdo projeví zájem) za krásných 1 000 000Kč. Tesla X ve stejné relaci(ta nej výjde na 3,3mega),servisně se přehraje firmware aniž byste věděli přez noc v garáži gratis,pokud bude problém s el.motorem,skočíte do Vídně,kde ho znova gratis vymění a servisně mě napadají jen brzdy a ložiska kol s gumama.Cena spadne po dvou letech na 2 000 000kč(spíš více). Dojezd v benzínu stejný,spolehlivost EV bez debat,užitná hodnota vítězí Tesla. Nabíjecí možnosti v ČR nahovno ,pumpy vedou.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Netreba Teslu a iné ešte neodskúšané autá s detskými chorobami vidieť tak ružovo.
V tomto videu na konci sú "running costs", cca. 8800 € per 210 000 km
https://www.youtube.com/watch?v=m9f3VL0d1-w
V tomto videu sú všetky opravy:
https://www.youtube.com/watch?v=3pQe5DLuaq0
Takých videí je v Nórsku či USA, kde je veľa Tesiel dosť.
Keď sa Tesla dotiahne kvalitou spracovania na Mercedes alebo BMW, potom to už bude auto.
Alebo niekto prinúti zákonom robiť napr. 25 % eut u všetkých automobiliek.
Ale asi sa tak nestane, a až nadbytok produkcie bateriek a pokles ceny eut pod ceny "fossil" aut,
znemí situáciu tak, že ľudia nebudú zabíjať seba a svoje deti smradom z fosílií s benz./naft. motorom.
Možno situáciu zmení inný typ paliva.
Možno versatalita euta, s tým že z neho budem napájať chatu či dom, resp. DS ho bude využívať
na pokrytie výkyvov a bude mi za to platiť, ako je to v Austrálii.
V tomto videu na konci sú "running costs", cca. 8800 € per 210 000 km
https://www.youtube.com/watch?v=m9f3VL0d1-w
V tomto videu sú všetky opravy:
https://www.youtube.com/watch?v=3pQe5DLuaq0
Takých videí je v Nórsku či USA, kde je veľa Tesiel dosť.
Keď sa Tesla dotiahne kvalitou spracovania na Mercedes alebo BMW, potom to už bude auto.
Alebo niekto prinúti zákonom robiť napr. 25 % eut u všetkých automobiliek.
Ale asi sa tak nestane, a až nadbytok produkcie bateriek a pokles ceny eut pod ceny "fossil" aut,
znemí situáciu tak, že ľudia nebudú zabíjať seba a svoje deti smradom z fosílií s benz./naft. motorom.
Možno situáciu zmení inný typ paliva.
Možno versatalita euta, s tým že z neho budem napájať chatu či dom, resp. DS ho bude využívať
na pokrytie výkyvov a bude mi za to platiť, ako je to v Austrálii.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 172
- Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Verim ze si aj cital strukturu tych running cost. Velka cast su nove letne a zimne gumy, pokryveny disk a 2 krat menene celne sklo. Model S ma disky/kolesa 19 alebo 21 palcov co zodpoveda autu za tu sumu (On ma 19 palcove). Vymena celneho skla ho stala 250 aj ked mal poistku, samotne sklo stoji okolo 1500E, Co je dost divne, mna nestala nic. Asi ma poistku v Kooperative Potom tam su poplatky za dialnice a poistka na auto.
Inak Poistka na Teslu v hodnote 115000E stoji na SK 1600E rocne
Samotne opravy ho stali cca 1000 eur co je na 210 tis najazdenych slusne.. Aj to kvoli tomu ze mu padla zaruka tusim po najadeni 100tis km. Zavisi aky mas kupeny service paket.
Kedze model 3 ma stat od cca 35 tis bude mat mensiu poistku, uspokojim sa zo 17" diskami atd..
Problemy s kvalitou mali a stale maju, hlavne kvoli zavadzaniu novych technologii a WOW features a poruchovost modelu S kazdy rok slusne klesa. Model 3 musi byt za tu cenu ovela jednoduchsi. A nebudem kupovat prvy rok vyroby.
Okrem toho vobec netvrdim ze musim mat teslu, ked za tu cenu spravi podobne auto ako model3 Ford alebo VW pojdem kludne do neho. Vlastne dufam ze kvalitou sa na mercedes a BMW nedotiahnu pretoze cenu by vyhnali hore.
Ono ked sa bude elektromobil vyrabat v porovnatelnej produkcii ako benzin tak by mal byt lacnejsi, pretoze je jednoduchsi.
A za tie 2-3 roky musia dobudovat superchargre + servisnu siet. Jazdit do Viedne kvoli servisu raz za rok ok, ale ist tam kvoli nejakemu tukancu alebo vrzgajucim plastom by sa mi nechcelo. Pripadne aj zakon ktory by prikazal kazdej benzinovej cerpacke mat 50kW rychlonabijacku tak ako v rusku by potesil.
Plus este aby poriesili baterku tak aby sa dala pipojit ako druha baterka k FV v dome a budem spokojny.
Inak Poistka na Teslu v hodnote 115000E stoji na SK 1600E rocne
Samotne opravy ho stali cca 1000 eur co je na 210 tis najazdenych slusne.. Aj to kvoli tomu ze mu padla zaruka tusim po najadeni 100tis km. Zavisi aky mas kupeny service paket.
Kedze model 3 ma stat od cca 35 tis bude mat mensiu poistku, uspokojim sa zo 17" diskami atd..
Problemy s kvalitou mali a stale maju, hlavne kvoli zavadzaniu novych technologii a WOW features a poruchovost modelu S kazdy rok slusne klesa. Model 3 musi byt za tu cenu ovela jednoduchsi. A nebudem kupovat prvy rok vyroby.
Okrem toho vobec netvrdim ze musim mat teslu, ked za tu cenu spravi podobne auto ako model3 Ford alebo VW pojdem kludne do neho. Vlastne dufam ze kvalitou sa na mercedes a BMW nedotiahnu pretoze cenu by vyhnali hore.
Ono ked sa bude elektromobil vyrabat v porovnatelnej produkcii ako benzin tak by mal byt lacnejsi, pretoze je jednoduchsi.
A za tie 2-3 roky musia dobudovat superchargre + servisnu siet. Jazdit do Viedne kvoli servisu raz za rok ok, ale ist tam kvoli nejakemu tukancu alebo vrzgajucim plastom by sa mi nechcelo. Pripadne aj zakon ktory by prikazal kazdej benzinovej cerpacke mat 50kW rychlonabijacku tak ako v rusku by potesil.
Plus este aby poriesili baterku tak aby sa dala pipojit ako druha baterka k FV v dome a budem spokojny.
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Na 115000 si zo 135 € príjmu nasporím za 71 r. a to by som nesmel jesť ani sa umývať
Na 35000 to je trošku skor ale určite sa nedožijem s mojim ochorenim ani tohoto.
Takže mňa sa to netýka, ale sledujem Teslu 2 roky a nie je to auto úplne odladené
a cez problémov, ako ho niekto prezentuje. Ešte potrvá desiatky rokov, kým bude
technológia taká, že auto bude skučne bezporuchové a s autopilotom.
Na 35000 to je trošku skor ale určite sa nedožijem s mojim ochorenim ani tohoto.
Takže mňa sa to netýka, ale sledujem Teslu 2 roky a nie je to auto úplne odladené
a cez problémov, ako ho niekto prezentuje. Ešte potrvá desiatky rokov, kým bude
technológia taká, že auto bude skučne bezporuchové a s autopilotom.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
co to tu zas pindáte o investicích do pořízení Euta či auta ? Cožpak ste nějací kurýrové kteří pohybem euta / auta vydělávají ? Když si kdokoli chce pořídit elektromobil , tak ať si pořídí jaký chce . Kecy o vyplatí se nebo nevyplatí se vypouští z hub jen otroci peněz , né ? Jste-li postiženi bludem o přesvědčení v reálnou hodnotu peněz , tak vás docela lituju . Hodnota peněz je jen odrazem naší víry v jejich hodnotu , nic víc .
Rottenkiwi - ovšem že elektromobily Tesla nejsou ještě dokonalé , jejich vývoj a výroba běží pouhých pár let . O výtvorech všech ostatních automobilových značek světa také nelze říci že jsou dokonalé - vdyť co chvíli svolávají statisíce aut do servisů kvůli zmršenině z výroby a to se vývoji a výrobě věnují desítky let či víc jak 100let !!!
Věřím že se dočkáme reálného rozmachu elektromobility éra fosilů se chýlí ke konci a čím dřív , tím líp pro všechny obylatele modré kuličky .
Elektronům zdar
co to tu zas pindáte o investicích do pořízení Euta či auta ? Cožpak ste nějací kurýrové kteří pohybem euta / auta vydělávají ? Když si kdokoli chce pořídit elektromobil , tak ať si pořídí jaký chce . Kecy o vyplatí se nebo nevyplatí se vypouští z hub jen otroci peněz , né ? Jste-li postiženi bludem o přesvědčení v reálnou hodnotu peněz , tak vás docela lituju . Hodnota peněz je jen odrazem naší víry v jejich hodnotu , nic víc .
Rottenkiwi - ovšem že elektromobily Tesla nejsou ještě dokonalé , jejich vývoj a výroba běží pouhých pár let . O výtvorech všech ostatních automobilových značek světa také nelze říci že jsou dokonalé - vdyť co chvíli svolávají statisíce aut do servisů kvůli zmršenině z výroby a to se vývoji a výrobě věnují desítky let či víc jak 100let !!!
Věřím že se dočkáme reálného rozmachu elektromobility éra fosilů se chýlí ke konci a čím dřív , tím líp pro všechny obylatele modré kuličky .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Euto tu bolo skor, ako Ford začal masovo produkovať model T.
A keď to odtrhlo pár ľudom - dámam ruky, tak radšej používali elektromobil.
Až vynájdenie štartéra dalo klinec do rakvy elektromobilom a teraz nastala renesancia
a niekto tu kecá o ekológii, ale nie je na tom tak zle, že by o pár rokov zomrel.
Ale sú tu ľudia, ktorí na planéte zomierajú a práve rýchlejší rozvoj elektromobility
ako aj obnoviteĹných zdrojov el. energie, by spomalil tempo, akým chorých zabíjame.
To si však človek, ktorí má doma 4 autá ťažko uvedomí, lebo asi nemá doma decko,
čo sa dusí, keď cíti splodiny TDI auta.
No hodnota peňazí je relatívna, pre mňa 60 € = cena mojho života, ktorý si budem brániť,
ergo ak mi niekto nejako ukradne 60 € tak mu bliknem 200 KW laserom a jemne mu naznačim,
že tu jeho sloboda končí a začína moj boj oholý život ?
A ruku na srdce, koľko ľudí na SVK či v Čechác vyhodí 60 € mesačne na hovadiny,
dokonca na drogy ako sú cigarety, pivo či iný alkohol ?
Tí patria do basy, lebo zabíjajú iných, ktorí sa snažia poctivo študovať, aby niečo
pre iných urobili a títo to len ničia, ničia seba - mozog, na čo nemajú právo,
ničia rodiny, ničia spoločnosť a o 30 r. skončia v nemocnici s mozgom ako rešeto.
A človek, ktorý neguje pivo , víno, je postavený na roveń týmto ožranom, ktorí
sa neštítia zabíjať, odkedy siahli po prvom poháriku.
Takže, je smutné, že chorý človek za 40 r. nemá právo ani na lieky, ani na dopravu¨
k lekárovi, ani do lekárne a v lekárni nenájde lieky, lebo ich reexportovali do zahraničia.
Potom, keď taký človek, ktorý nedokáže jesť, piť, spať, spách samovraždu, tak sa nič nestane.
Horšie je, keď sa začne brániť a pre ožranov zabije pol zemegule.
A potom koho označíme za vraha ?
Toho, kto chce len 200 € na jedlo a lieky a euto na prenájom, aby sa 5x do meisaca dostal
k lekárovi, alebo toho čo má 4 autá, 3 deti, žije v prepychu a na chorého serie,
lebo jeho rodičia ho tak vyhocvali ? Uč še budzeš znac, kradni budeš mac. Komunistická
výchova, preferujúca robotníkov - opilcov, pred profesormi, ktorí vedia pochopiť,
čo Boh stvoril, a ako sa máme k týmto strojom správať, aby sme ako sociata išli dopredu,
nie ako egoistické opice, spať na stromy, lebo si taká opica nevidí 3 cm od nosa.
A keď to odtrhlo pár ľudom - dámam ruky, tak radšej používali elektromobil.
Až vynájdenie štartéra dalo klinec do rakvy elektromobilom a teraz nastala renesancia
a niekto tu kecá o ekológii, ale nie je na tom tak zle, že by o pár rokov zomrel.
Ale sú tu ľudia, ktorí na planéte zomierajú a práve rýchlejší rozvoj elektromobility
ako aj obnoviteĹných zdrojov el. energie, by spomalil tempo, akým chorých zabíjame.
To si však človek, ktorí má doma 4 autá ťažko uvedomí, lebo asi nemá doma decko,
čo sa dusí, keď cíti splodiny TDI auta.
No hodnota peňazí je relatívna, pre mňa 60 € = cena mojho života, ktorý si budem brániť,
ergo ak mi niekto nejako ukradne 60 € tak mu bliknem 200 KW laserom a jemne mu naznačim,
že tu jeho sloboda končí a začína moj boj oholý život ?
A ruku na srdce, koľko ľudí na SVK či v Čechác vyhodí 60 € mesačne na hovadiny,
dokonca na drogy ako sú cigarety, pivo či iný alkohol ?
Tí patria do basy, lebo zabíjajú iných, ktorí sa snažia poctivo študovať, aby niečo
pre iných urobili a títo to len ničia, ničia seba - mozog, na čo nemajú právo,
ničia rodiny, ničia spoločnosť a o 30 r. skončia v nemocnici s mozgom ako rešeto.
A človek, ktorý neguje pivo , víno, je postavený na roveń týmto ožranom, ktorí
sa neštítia zabíjať, odkedy siahli po prvom poháriku.
Takže, je smutné, že chorý človek za 40 r. nemá právo ani na lieky, ani na dopravu¨
k lekárovi, ani do lekárne a v lekárni nenájde lieky, lebo ich reexportovali do zahraničia.
Potom, keď taký človek, ktorý nedokáže jesť, piť, spať, spách samovraždu, tak sa nič nestane.
Horšie je, keď sa začne brániť a pre ožranov zabije pol zemegule.
A potom koho označíme za vraha ?
Toho, kto chce len 200 € na jedlo a lieky a euto na prenájom, aby sa 5x do meisaca dostal
k lekárovi, alebo toho čo má 4 autá, 3 deti, žije v prepychu a na chorého serie,
lebo jeho rodičia ho tak vyhocvali ? Uč še budzeš znac, kradni budeš mac. Komunistická
výchova, preferujúca robotníkov - opilcov, pred profesormi, ktorí vedia pochopiť,
čo Boh stvoril, a ako sa máme k týmto strojom správať, aby sme ako sociata išli dopredu,
nie ako egoistické opice, spať na stromy, lebo si taká opica nevidí 3 cm od nosa.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Rottenkiwi, jestli se ti nelíbí elektroauta, tak si žádné nekupuj. Nemusíš kvůli tomu popsat dvě stránky diskusí a hledat argumenty.
Ale jestli máš tolik argumentů proti e-autům ve srovnání se spalováky, pak nerozumím, na co máš FV, protože ve srovnání s distribuční sítí asi není o čem diskutovat, ne?
Ale jestli máš tolik argumentů proti e-autům ve srovnání se spalováky, pak nerozumím, na co máš FV, protože ve srovnání s distribuční sítí asi není o čem diskutovat, ne?
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: pon zář 01, 2014 10:33 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Ospravedlňujem sa vopred (aj za príspevok mimo tému), nemyslím to v zlom. Ale tvoj postoj je veľmi subjektívny. Chápem, že nemáš žiaľ veľa šťastia v živote, to mi je ľúto (preto som ti aj v minulosti núkal prácu).rottenkiwi píše:Toho, kto chce len 200 € na jedlo a lieky a euto na prenájom, aby sa 5x do meisaca dostal
k lekárovi, alebo toho čo má 4 autá, 3 deti, žije v prepychu a na chorého serie,
lebo jeho rodičia ho tak vyhocvali ? Uč še budzeš znac, kradni budeš mac. Komunistická
výchova, preferujúca robotníkov - opilcov, pred profesormi, ktorí vedia pochopiť,
čo Boh stvoril, a ako sa máme k týmto strojom správať, aby sme ako sociata išli dopredu,
nie ako egoistické opice, spať na stromy, lebo si taká opica nevidí 3 cm od nosa.
Vieš, nadávaš na komunistickú výchovu. Avšak ak by si žil v komplexnom kapitalistickom systéme, nemal by si ani tých cca 200Eur, lebo komplexný skutočný kapitalistický systém neznamená, že je sociálny. Tá sociálnosť je žiaľ skôr doménou komunistických ideí.
Podobne je to aj s ostatnými názormi. Prečo by som si nemohol dať cigaretku, keď mám na ňu chuť.. Ak niekto chce, nech kľudne si pije alkohol, či užíva iné látky. Je to jeho osobná vec, a keď chceme žiť naozaj slobodne, tak nesmieme nič inému zakazovať, pokiaľ to nepoškodzuje slobodu iného človeka. To je základ slobody. A dávať niekoho do "basy", pretože nakladá so svojim životom tak, ako on chce? To je fakt divná ideológia. Taký fajčiar, či konzument alkoholu si svoj neduh pekne zaplatí v spotrebných daniach! Ako fajčiar, ktorý doma na záhrade si bafká a popíja pivko po práci škodí spoločnosti? Ako?
Taktiež prečo by som nemohol mať práve tie 4 autá? Keď od rána, do noci pracujem, zarobím, zaplatím štátu všetky dane a milióny poplatkov, prečo by som si ich nekúpil. Tiež mám toľko rôznych diagnóz, že by som mal ostať pomaly aj na invalidnom. Ale to si nemôžem dovoliť, makám ako „šroubik“, veď telo má ísť do hrobu pekne opotrebované, ako sa hovorí
Podnikatelia, ktorí čítajú tento príspevok dajú iste za pravdu, že okrem daní, ak chce človek splniť všetky legislatívne požiadavky, tak mu veľa čistého zisku neostane. To je fakt. Modelový príklad – napríklad zvárač. Ako plátca DPH, ak chem dodať službu koncovému zákazníkovi musím ponúknuť takú cenu, akú mu ponúkol neplátca DPH. Dám ponuku v hodnote 1200 Eur. Z toho je 200 Eur odvediem štátu ako DPH (daň z pridanej hodnoty), a k tomu si musím prirátať daň zo zisku a všetky možné odvody, ktoré sú vo výške cca 350 Eur. Takže z 1200 Eur mám len 650 Eur. Ale to je iba začiatok! Ako zvárač musím pravidelne absolvovať preškolenie, na Slovensku musím platiť povinnú zdravotnú službu a chodiť na lekárske prehliadky, ktoré zahŕňajú vyšetrenie u 6 špecialistov – každý rok, musím platiť účtovníka, musím platiť človeka, čo robí registratúrnu správu dokumentov. Aby toho nebolo málo, musím mať pravidelné školenia BOZP, mať všetky pracovné ochranné pomôcky, lebo inak mi dá prípadná kontrola inšpektorátu práce mastnú pokutu. Na vykonávanie profesie samozrejme musím mať schválenú prevádzku, s kompletným vybavením. Stroje musia prechádzať pravidelnou revíziu, atď.. Ak zoberiem malého podnikateľa,čo robí len sám na seba, ktorý nemá zamestnancov, tak z príjmu zákazky v hodnote 1200 Eur, tak v čistom zisku neostane oveľa viac ako 300Eur.
Ale nič iné takému človeku neostáva, len žiť a špekulovať ako prežiť svoj život, čo najhodnotnejšie a najpríjemnejšie. To je ten náš systém, to je ten blahobyt „vyštrnganý kľúčmi“ z pohľadu bežného človeka, ktorý neprivatizoval... Preto sa nie je sa, čo čudovať, že všetká sociálnosť ide bokom. Človek, ktorý sa drie a štat mu zoberie väčšinu jeho príjmu iste nebude nadšený, že väčšinu svojho príjmu opäť vracia štátu, ktorý z toho financuje často nezmyselné aktivity, či rozdáva peniažky tým, ktorým sa často ani veľmi pracovať nechce...
To je môj subjektívny názor. Ospravedlňujem sa ešte raz, ale musel som zareagovať. Žiaľ život nie je spravodlivý a ani nikdy nebude. Niekto má veľa, iný málo, niekto sa celý život snaží aj tak bude mať málo, niekto sa narodí do tej správnej rodiny a inému priam padajú pečené holuby do úst. A práve túto „nespravodlivosť“ sa pokúšal ukončiť práve ten systém pred 89, ktorý nebol bohvieaký, ale ľudia aspoň nehladovali a mali aj na lieky... ten systém, na ktorý nadávaš...
PS: Zdraví abstinent, fajčiar, vlastník 4 vozidiel, ktorý pracuje od rána do noci a platí nemálo daní do systému....
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
elektromobilita je pro "blázny" s FVE docela logickým krokem ikdyby se povedlo dělat domácí benzín / naftu do "levnýho" smradlavýho pekáče , což je to nezákonné - nejsou-li odveny byxiše státu , tak je kolem toho hromada starostí . U domácí elektřiny toto zatím není klep klep klep na dřevo , navíc obstarat si domácí elektřinu je v porovnání s hořlavými sračk*mi nesrovnatelně jednodužší , sice je závislejší na sezónosti , ale i tak si myslím že vede .
Elektronům zdar
elektromobilita je pro "blázny" s FVE docela logickým krokem ikdyby se povedlo dělat domácí benzín / naftu do "levnýho" smradlavýho pekáče , což je to nezákonné - nejsou-li odveny byxiše státu , tak je kolem toho hromada starostí . U domácí elektřiny toto zatím není klep klep klep na dřevo , navíc obstarat si domácí elektřinu je v porovnání s hořlavými sračk*mi nesrovnatelně jednodužší , sice je závislejší na sezónosti , ale i tak si myslím že vede .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
https://www.youtube.com/watch?v=EqSOTuPUQYk
Je tam zaujímavý EV Golf aj ten chlapík, čo si ho robil a kde s ním ide.
Je tam zaujímavý EV Golf aj ten chlapík, čo si ho robil a kde s ním ide.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3304
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
moc peknej golf. sikovnej borec - pokud si to delal sam. skoda ze do popisku videa nenapsal aspon ty dva zakladni parametry...
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát črc 11, 2014 2:33 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Stránky projektu http://www.plugmeinproject.com/
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nuže jsem si splnil svůj sen a stal jsem se majitelem P106.Rád bych tedy sdělil své dojmy po pár dnech používání.
Tak,to bylo jen tak obecně.Takže s akumulátory původní konstrukce vyrobenými v r.2007.Není opravdu žádný problém ujet trasu dlouhou 80km.Dnes dopoledne jsem najezdil 74km a vrátil jsem se s 35% energie domů a to jsem jel ve dvou.Hladové oko se rozsvítí někde na 20%,to jsem zatím zaznamenal jednou.Moje obavy že budu brzdou provozu se zcela zozptýlily.Pokud nepojedete kopcem opravdu prudkým a dlouhým 1km+ ,dá se jet rychlostí 60km/h a víc aniž by bylo třeba tahat z baterek maximum.Podle ukazatele stačí jezdit na dvě třetiny dostupného proudu.Po rovině se dá jet bez problémů předpisových 90km/h.Ukázalo se že většina lidí takhle prostě jezdí i se spalováky a tak není problém zapadnout nejen ve městě ,ale ani na okresce.Brzda je tam dobrá tak na poslední dva metry k zastavení.Zbytek zajistí rekuperace jeíž účinek se velmi pohodlně ovládá pedálem "plynu" ,tedy v tomto případě pedálem proudu Na dálnici samozřejmě není možné ani pomýšlet ,ale co bych tam hledal za štěstí ,když je to po dálnici všude dál a zpoplatněno.Nabíjení si vyžádá z oněch 35% zhruba 5 hodin času.To jsou prostě ty staré dostupné technologie.Je třeba s tím počítat ,ale to není pro nikoho žádná novina.Tedy jsem si dnes objel co jsem potřeboval ,dal nabíjet a večer jedu zase do práce.Kdo nevyzkoušel,neuvěří.
Hlavně se mě neptejte za jak dlouho se mi to vrátí
Tak,to bylo jen tak obecně.Takže s akumulátory původní konstrukce vyrobenými v r.2007.Není opravdu žádný problém ujet trasu dlouhou 80km.Dnes dopoledne jsem najezdil 74km a vrátil jsem se s 35% energie domů a to jsem jel ve dvou.Hladové oko se rozsvítí někde na 20%,to jsem zatím zaznamenal jednou.Moje obavy že budu brzdou provozu se zcela zozptýlily.Pokud nepojedete kopcem opravdu prudkým a dlouhým 1km+ ,dá se jet rychlostí 60km/h a víc aniž by bylo třeba tahat z baterek maximum.Podle ukazatele stačí jezdit na dvě třetiny dostupného proudu.Po rovině se dá jet bez problémů předpisových 90km/h.Ukázalo se že většina lidí takhle prostě jezdí i se spalováky a tak není problém zapadnout nejen ve městě ,ale ani na okresce.Brzda je tam dobrá tak na poslední dva metry k zastavení.Zbytek zajistí rekuperace jeíž účinek se velmi pohodlně ovládá pedálem "plynu" ,tedy v tomto případě pedálem proudu Na dálnici samozřejmě není možné ani pomýšlet ,ale co bych tam hledal za štěstí ,když je to po dálnici všude dál a zpoplatněno.Nabíjení si vyžádá z oněch 35% zhruba 5 hodin času.To jsou prostě ty staré dostupné technologie.Je třeba s tím počítat ,ale to není pro nikoho žádná novina.Tedy jsem si dnes objel co jsem potřeboval ,dal nabíjet a večer jedu zase do práce.Kdo nevyzkoušel,neuvěří.
Hlavně se mě neptejte za jak dlouho se mi to vrátí
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
velká gratulace Fugasovi . Jestli či za jak dlouho se Ti to vrátí je naprosto nepodstatný v porovnání z nadšení z prožitků .
Jak píšeš , chiméra o nezbitném dojezdu 1.000km na jedno "natankování" je pro 95% lidí pro 95% denního ježdění naprostý nesmysl a čím víc osvícenců bude reálně dokazovat skutečnost , tím líp pro lidi a hůř pro ropáky .
Elektronům zdar
velká gratulace Fugasovi . Jestli či za jak dlouho se Ti to vrátí je naprosto nepodstatný v porovnání z nadšení z prožitků .
Jak píšeš , chiméra o nezbitném dojezdu 1.000km na jedno "natankování" je pro 95% lidí pro 95% denního ježdění naprostý nesmysl a čím víc osvícenců bude reálně dokazovat skutečnost , tím líp pro lidi a hůř pro ropáky .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Děkuji mnohokrát pánové.
Ano Abramsi,vozit v nádrži zbytečnou osobu o hmotnosti 50-70kg je pro většinu lidí samozřejmostí ,protože prostě nemusí tankovat často a tuhle formu pohodlí si dopřejí ,přesto že jejich denní rádius je 50km.To mi došlo už před léty ,kdy jsem na EV ještě ani nepomýšlel a přesto jsem do 80l nádrže tankoval maximálně polovinu.Tenkrát jsem se ještě vrtal v autech rád.Dnes už to považuji za nutné zlo ,které teď s nejvyšší pravděpodobností končí.Ač nic nemlátí ,tak udělám čepy ,repasi zadní nápravy ,nějaká ta antikorozní opatření(mimochodem kastle je po vzoru poctivého zinkování devadesátých let zcela netknutá) ,olej v reduktoru ,konzervaci všech elektrických spojení a tím to pro mě končí na několik let.Za další je to důkaz že vozidlo může sloužit po téměř dvě desetiletí a není nutno ho po pěti letech zahodit a koupit si nové za cenu nových baterek do tohoto bezúdržbového.Nehledě na fakt,že baterky vydrží deset let a déle.
Ano Abramsi,vozit v nádrži zbytečnou osobu o hmotnosti 50-70kg je pro většinu lidí samozřejmostí ,protože prostě nemusí tankovat často a tuhle formu pohodlí si dopřejí ,přesto že jejich denní rádius je 50km.To mi došlo už před léty ,kdy jsem na EV ještě ani nepomýšlel a přesto jsem do 80l nádrže tankoval maximálně polovinu.Tenkrát jsem se ještě vrtal v autech rád.Dnes už to považuji za nutné zlo ,které teď s nejvyšší pravděpodobností končí.Ač nic nemlátí ,tak udělám čepy ,repasi zadní nápravy ,nějaká ta antikorozní opatření(mimochodem kastle je po vzoru poctivého zinkování devadesátých let zcela netknutá) ,olej v reduktoru ,konzervaci všech elektrických spojení a tím to pro mě končí na několik let.Za další je to důkaz že vozidlo může sloužit po téměř dvě desetiletí a není nutno ho po pěti letech zahodit a koupit si nové za cenu nových baterek do tohoto bezúdržbového.Nehledě na fakt,že baterky vydrží deset let a déle.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jestli je v tom P106 motor s uhlíky, tak je budeš asi měnit dost často, byl u mě na nabíječce nějakej chlapík s tímle, že jede do EVC na servis, výměnu uhlíků, a že vydrží tak 10-15 tisíc km. Ale osobní zkušenost to není, jak jsem slyšel, předávám.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5152 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1353 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69