"Cyklování" v zapojení Victron/Venus/driver/JK-BMS

Ivo12s
Příspěvky: 667
Registrován: ned kvě 06, 2012 3:47 pm
Reputace: 50
Lokalita: Kolínsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4880
Kapacita baterie [kWh]: 35
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

"Cyklování" v zapojení Victron/Venus/driver/JK-BMS

Nový příspěvek od Ivo12s »

Přeji hodně :eek2: všem!
Teď v zimě je sluníčka pomálu. Jako ostrovní instalace musím mít stav baterií pod drobnohledem, minulý týden jsem už musel nahodit centrálu, protože jeden článek se už dostal pod 2,8V. Nicméně nyní proběhlo pár slunných dnů, takže jsem už skoro na 100%. Mám celkovou kapacitu poskládanou z 4 paralelních sad baterií LiFePo4 48V. Každá sada má vlastní JK-BMS. Všechny BMSky jsou samostatně napojeny přes převodník 4xRS485/USB na Raspberry Pi4B s instalací Victron VENUS za pomocí zde různě diskutovaného driveru. Dnes dopoledne za plného svitu jsem si všimnul zajímavého chování.
Cyklicky, vždy po cca 1 vteřině se mění indikace "povoleného" stavu na jedné sadě. Povoleno Nabíjení + zakázáno Vybíjení. A po vteřině je to zase naopak, tedy Zakázáno Nabíjení + Povoleno vybíjení.
B2-blocked-charge.jpg
Tohle se děje na jedné jediné sadě baterií... konkrétně na TÉHLE
- driver používají všechny sady stejný
- okolní teplota je 6°C a vyšší, než je v JK-BMS zakázané nabíjení, tam mám nastaveno myslím 4°C.
- napětí všech článků je +- 0,02 V stejné
- minimum pro vypnutí nabíjení mám nastaveno až někam k 2,85V (je to ostrov a vím, že tak nízko nechci, ale...ostrov)
- v detailu u VENUS to vypadá, jako by bylo něco obráceně u BMS, tedy BMS má nastaven zákaz nabíjení, když je proud DO baterie a zákaz vybíjení, když jde proud Z baterie.
B2-blocked-charge2.jpg
Ale to přece na kabeláži BMS obrátit nejde, respektive pak by BMS vybíjela při vzrůstajícím napětí a naopak, to snad ani takhle poplést nejde... a přesto se něco děje...teď. v létě bylo/vypadalo vše OK.
Uniká mi něco?
100% OSTROV SČ KRAJ = 16 panelů Canadian Solar CS3K-305; 2 větve 2S4P; 2x Regulátor Victron BlueSolar Charger MPPT 150/60; Měnič 1F Smart Phoenix Inverter 48V 5000VA 230V; Monitoring Victron BMV700 + Raspberry Pi 4B; Energy Meter ET112 a spousta kabelů.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
glottis
Příspěvky: 3414
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 432
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: "Cyklování" v zapojení Victron/Venus/driver/JK-BMS

Nový příspěvek od glottis »

Jaky driver? SerialBattery? Nejaka nova verze? Co je v logach driveru?

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů