Nové modely Victron Multiplus II
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Já moc technicky nerozumím tomu co josse píše. Ale jestli změnili konstrukcí ve prospěch AC výkonu na úkor max proudu nabíječky, pak se mi to jeví jako dobrá varianta ..
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
josse
- Příspěvky: 1326
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 157
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Ne, po desetiletí zkušenosti, si vyzkoušeli kde ještě ušetřit aby jim to stále kupovali.Radar píše:Já moc technicky nerozumím tomu co josse píše. Ale jestli změnili konstrukcí ve prospěch AC výkonu na úkor max proudu nabíječky, pak se mi to jeví jako dobrá varianta ..
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 5x80P14S = 5600Cells 18650 (~900Ah/47kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Josse: takže si jako zakladatel vlákna mohu dovolit konstatovat?: nové modely jsou horší než ty stávající?
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
josse
- Příspěvky: 1326
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 157
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Já to tak vidím. Ale z jiného úhlu pohledu tam někdo třeba najde nějaké zlepšení.Radar píše:Josse: takže si jako zakladatel vlákna mohu dovolit konstatovat?: nové modely jsou horší než ty stávající?
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 5x80P14S = 5600Cells 18650 (~900Ah/47kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
wacko
- Příspěvky: 42
- Registrován: stř dub 02, 2025 9:41 am
- Reputace: 2
- Lokalita: Ostravsko
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Možná by taky pomohlo, kdyby měkdo změřil velikost těch toroidů u starých modelů. Ten 6k5 má rozměry 24x9 cm (měřeno jen vinutí, ne-že na dno k montážnímu plechu).
A tady se řeší, že vinutí je z jiného materiálu, to by vysvětlovalo proč jsou o tolik lehčí.
A tady se řeší, že vinutí je z jiného materiálu, to by vysvětlovalo proč jsou o tolik lehčí.
Naposledy upravil(a) wacko dne ned pro 07, 2025 9:02 am, celkem upraveno 1 x.
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Mluví o vinutí toroidu z hliníku. Z pohledu hmotnosti revoluční přístup, z elektrického hlediska nevím, na ceně se to ale zas až tak neprojevilo 
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
kyocera
- Příspěvky: 1454
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 378
Re: Nové modely Victron Multiplus II
U některých trasformátorů výrobce ve snaze ušetřit měd používá na vinutí CCA vodič, což je poměděný hliník.
Ale je to obecná informace a vůbec netvrdím, že je to tento případ protože to nevím.Pokud výrobce použije vodič CCA
tak transformátor je lehčí na váhu, dále se více zahřívá , kratší životnost izolace na vinutí a horší účinnost transformátoru. Ale
protože nové modely mají zachovánu stále stejnou účinnost konverze energie , tak si spíše myslím, že vodč CCA v nich použitý není.
Moje informace o CCA vodičích je jen obecná informace. A pro pamětníky, pamatujete na předrevoluční transformátorové hoby svářečky z Boumova ?
Tak ty měly vidnutí celohliníkové. Ale nižší učinnost a větší tepelné ztráty nevadily, protože svařování je při hoby činnosti časově krátká záležitost.
Ale je to obecná informace a vůbec netvrdím, že je to tento případ protože to nevím.Pokud výrobce použije vodič CCA
tak transformátor je lehčí na váhu, dále se více zahřívá , kratší životnost izolace na vinutí a horší účinnost transformátoru. Ale
protože nové modely mají zachovánu stále stejnou účinnost konverze energie , tak si spíše myslím, že vodč CCA v nich použitý není.
Moje informace o CCA vodičích je jen obecná informace. A pro pamětníky, pamatujete na předrevoluční transformátorové hoby svářečky z Boumova ?
Tak ty měly vidnutí celohliníkové. Ale nižší učinnost a větší tepelné ztráty nevadily, protože svařování je při hoby činnosti časově krátká záležitost.
Naposledy upravil(a) kyocera dne ned pro 07, 2025 9:30 am, celkem upraveno 1 x.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
josse
- Příspěvky: 1326
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 157
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Od kdy mají produkty victron dobrou účinnost?
Mají malou vlastní spotřebu a mizernou účinnost na nominálním výkonu. Proč tady asi všichni řeší přehřívání transformátoru, ventilátory, hluk, omezování nabíjení euta, ...
Ještě nikdo neotestoval ty nové 6k5 pro nabíjení euta, to se ukáže poprvé na jaře/v létě.
Mají malou vlastní spotřebu a mizernou účinnost na nominálním výkonu. Proč tady asi všichni řeší přehřívání transformátoru, ventilátory, hluk, omezování nabíjení euta, ...
Ještě nikdo neotestoval ty nové 6k5 pro nabíjení euta, to se ukáže poprvé na jaře/v létě.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 5x80P14S = 5600Cells 18650 (~900Ah/47kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Zmiňuje tam menší tepelné zatížení. U AL bych čekal, že to celé bude rozměrově větší než s toroidem z CU.
Ano, o hliníku tam opravu mluví, viděl jsem i jiné video kde o tom mluví taky,
ale to byly ty větší verze Multiplusů z chassis z hliníku..
Ano, o hliníku tam opravu mluví, viděl jsem i jiné video kde o tom mluví taky,
ale to byly ty větší verze Multiplusů z chassis z hliníku..
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
mischanek
- Příspěvky: 44
- Registrován: sob bře 04, 2023 10:24 pm
- Reputace: 21
- Lokalita: Beskydy
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nové modely Victron Multiplus II
O hliníkovém transformátoru hovoří v souvislosti s jiným novým modelem a to sice Multiplus-CL (20kW) - to už je pořádná krabice.
-
kyocera
- Příspěvky: 1454
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 378
Re: Nové modely Victron Multiplus II
No to je sice uvedeno ten název těch 20kW jako představitel Victron hliníkové technologie , ale také se v diskuzi porovnává váha nových modelů 4k5 a 6k5 a je poukazováno, že s hliníkovou technologií bylo dosaženo věšího výkonu na kg váhy, což asi nikdo neocení, protože trvale na zádech nebo v rukou to nikdo nenosí a zed proti rozdílu váhy 9kg nikdy neprotestuje. Spíše by pak bylo zajímavé srovnat příkon a výkon nové a staré řady měničů pro nějaké zatížení . A jaká je pravda s účinností nové hlinikové technologie v tomto okamžiku zná jen šibalsky uměvavý majitel s pozlaceným řetízkem a druhý usměvavý řečník s firemní visačkou. Ale časem se určitě v nějaké komunitě nějaké srovnávací měření na nové modely objeví.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
Keraj
- Příspěvky: 461
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Reputace: 34
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Zdá se že Victron pokračuje v trendu započatém při nástupu generace MP2.
Masivní a téměř věčný kus HW ze železa a mědi, měnil za lehčí a sofistikovanější ...
Je otázkou jak na tom bude životnost a spolehlivost.
Odlehčení druhé generace MP se dle všeho Victronu povedlo, až čas ukáže jak na tom bude ta nastupující.
Jinak těch 6500VA je výkonově zajímavý, u mne by mohl být jako singl měnič pro domácnost...
Masivní a téměř věčný kus HW ze železa a mědi, měnil za lehčí a sofistikovanější ...
Je otázkou jak na tom bude životnost a spolehlivost.
Odlehčení druhé generace MP se dle všeho Victronu povedlo, až čas ukáže jak na tom bude ta nastupující.
Jinak těch 6500VA je výkonově zajímavý, u mne by mohl být jako singl měnič pro domácnost...
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Souhlasím, že spekulovat nad čímkoliv je na obě strany hodnocení asi předčasné...čas ukáže
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
Martin P
- Příspěvky: 670
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Reputace: 91
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Co si pamatuji velikost trakčního transformátoru z lokomotiv řady 230 mají lokomotivy s originálním hliníkovým trafem toto trafo proti měděnému skoro 2x větší. To by mne zajímalo jak mohli u Victronu udělat hliníkové trafo tak malé že se vejde do škatule která je menší než u původních měničů Victron s trafem měděným?
Jinak co se týče cen mědi a hliníku je měď několikrát dražší než hliník. A jestli je ho třeba méně na váhu to mohl být další způsob jak ušetřit (snížit cenu).
Jinak co se týče cen mědi a hliníku je měď několikrát dražší než hliník. A jestli je ho třeba méně na váhu to mohl být další způsob jak ušetřit (snížit cenu).
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024), 14kWh (prosinec 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024), 14kWh (prosinec 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
-
Dagus
- Příspěvky: 2123
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 220
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Video jsem neviděl, ale není rozdíl jen šasi? Mp2 5000 je ocel a teď třeba hliník?
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
ne, domovní multi II je pořád ocel (na tom plechu šasi se ani 8,5kila ušetřit nedá...)
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
Mogul
- Příspěvky: 468
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 39
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19640
- Kapacita baterie [kWh]: 48k
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nové modely Victron Multiplus II
O jakých 8,5 kilech to tu stále píšeš? A rozměry taky nejsou o takovou dardu jiné... dokonce je nová varianta větší.
Porovnávám porovnatelné, to jest 5k a 6k5, ne 3k s 6k5 nebo jiné nesmyslné varianty.
V čem je tak zásadní rozdíl, že to tu stále vytahuješ?
A jestli porovnáváš 4k5 a 6k5, pak věz, že mezi 3k a 5k je rozdíl 11kg. Takže ještě větší, než u nové řady.
Nejde Ti na rozum, jak mohli takto "razantně" zvýšit výkon? Hold někde ubrali, někde přidali a funkčnost a spolehlivost už prověří jen čas. Za mne je to výkonově lepší než 5k a dá se s tím už i fungovat a ne že je psáno 5k a ve skutečnosti je to upocených 3,7kW...
A pokud za to pověsíš dva modrásky, jsi na 8k jako u Maxe s tím, že na noc modrásky vypneš a jede jen se svými benefity Victron, oproti Maxovi.
Za mne tedy dobrý.
Porovnávám porovnatelné, to jest 5k a 6k5, ne 3k s 6k5 nebo jiné nesmyslné varianty.
V čem je tak zásadní rozdíl, že to tu stále vytahuješ?
| 40℃ | |||
|---|---|---|---|
| 5k | 30kg | 607x330x149 | 3700W |
| 6k5 | 29kg | 644x320x150 | 5700W |
Nejde Ti na rozum, jak mohli takto "razantně" zvýšit výkon? Hold někde ubrali, někde přidali a funkčnost a spolehlivost už prověří jen čas. Za mne je to výkonově lepší než 5k a dá se s tím už i fungovat a ne že je psáno 5k a ve skutečnosti je to upocených 3,7kW...
A pokud za to pověsíš dva modrásky, jsi na 8k jako u Maxe s tím, že na noc modrásky vypneš a jede jen se svými benefity Victron, oproti Maxovi.
Za mne tedy dobrý.
-
kodl69
- Příspěvky: 8128
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 1021
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Trafo vinutý hliníkovým vodičem je blbost, to měly jenom nejlevnější svářečky. Jediná technicky přijatelná úspora váhy je v tomhle případě na trafu. A to je podle mě možná jenom použitím mnohem lepšího materiálu na jádro trafa. Potom to trafo bude menší i při drobek větším výkonu, tj když je menší jádro s lepším mí a nebo s vyšším sycením, tak se na něj dá míň závitů (mí) a zároveň kratších). To jsou celkem základní kupecký počty. Ale měl jsem dolem, že v oblasti trafoplechů posledních 50 let žádnej extra posun nenastal, nebo to jenom nevím? EDIT: zeptal jsem se AI, a prej za posledních 30 let se jádra pro stejný parametry zlehčíly o 15%, ale to pořád není ten rozdíl výkonu proti hmotnosti u toho multiplusu. A o 8kg má být lehčí 6k5 proti 8k, kterej má ty parametry dost podobný... 8kg ze 30kg je ale pořád 26%, takže jenom o trafu to asi nebude...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Mogule, nevím co by mi nemělo jít na rozum a proč bych porovnával neporovnatelné...
Nastuduje si sám datasheety.
5000VA = 30kg
4K5 = 21,4 kg
Výkony v kW stejné
Jestli Ti připadá jako alternativa k pětitisícovce model
6K5, tak pokulhává spíš Tvé srovnání ..
Nastuduje si sám datasheety.
5000VA = 30kg
4K5 = 21,4 kg
Výkony v kW stejné
Jestli Ti připadá jako alternativa k pětitisícovce model
6K5, tak pokulhává spíš Tvé srovnání ..
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
Radar
- Příspěvky: 741
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Já nevím jestli spekulovat nad něčím, co říká sám Victron ve veřejně dostupných zdrojích, má smysl... (technický aspekt věci pomíjím)kodl69 píše: čtv pro 11, 2025 2:45 amTrafo vinutý hliníkovým vodičem je blbost, to měly jenom nejlevnější svářečky. Jediná technicky přijatelná úspora váhy je v tomhle případě na trafu. A to je podle mě možná jenom použitím mnohem lepšího materiálu na jádro trafa. Potom to trafo bude menší i při drobek větším výkonu, tj když je menší jádro s lepším mí a nebo s vyšším sycením, tak se na něj dá míň závitů (mí) a zároveň kratších). To jsou celkem základní kupecký počty. Ale měl jsem dolem, že v oblasti trafoplechů posledních 50 let žádnej extra posun nenastal, nebo to jenom nevím? EDIT: zeptal jsem se AI, a prej za posledních 30 let se jádra pro stejný parametry zlehčíly o 15%, ale to pořád není ten rozdíl výkonu proti hmotnosti u toho multiplusu. A o 8kg má být lehčí 6k5 proti 8k, kterej má ty parametry dost podobný... 8kg ze 30kg je ale pořád 26%, takže jenom o trafu to asi nebude...
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host