Pořízení elektroskůtru
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: čtv úno 21, 2019 10:29 am
- Reputace: 2
- Lokalita: Strančice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5,7kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Chata Svojšovice
Re: Pořízení elektroskůtru
To "botas"- tak jasně, byl a vlastně ještě jsem věrný (jako jeden z mála) i fóru na Hybridu.
Od března 2017 mám Emax 90s, který jsem koupil za velmi pěkný peníz nepojízdný bez kontroleru a sám pak upravil. Dal jsem jednotku Kelly KEB na 72V, k tomu Winstony na 60V/40Ah, pak navýšení na 72V a loni v dubnu jsem LiFePO4 vyndal a přesunul do elektrárny a do skůtru tady na fóru koupil deset článků z Nissanu Leaf - tedy 74V/57Ah. Teď jezdí okolo 75km/h a vyzkoušený dojezd je 65km, asi by to dojelo i dál, ale do práce a zpět to mám v létě 60km. Takže pohoda.
Od března 2017 mám Emax 90s, který jsem koupil za velmi pěkný peníz nepojízdný bez kontroleru a sám pak upravil. Dal jsem jednotku Kelly KEB na 72V, k tomu Winstony na 60V/40Ah, pak navýšení na 72V a loni v dubnu jsem LiFePO4 vyndal a přesunul do elektrárny a do skůtru tady na fóru koupil deset článků z Nissanu Leaf - tedy 74V/57Ah. Teď jezdí okolo 75km/h a vyzkoušený dojezd je 65km, asi by to dojelo i dál, ale do práce a zpět to mám v létě 60km. Takže pohoda.
poloostrov ve stádiu testů: 5,86kWp J+Z,MPPT eSmart3 60A,Swipower sine 3kW + ISolar SML 5K, Li 48V 21kWh, e-skůtry Emax 90S, Akumoto na prodej?, Mia Electric
-
- Příspěvky: 297
- Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm
- Reputace: 12
Re: Pořízení elektroskůtru
JJ koukal jsem ale hybrid forum je už takove odstavené ani se tam nejde dostat z jejich stránky hlavní asi o to moc nestojí nevím ale rad se tam sešlo dost.
Ja zatím ten erider ale nevím co s tím většinou potřebuji dodávku jako osvč a jezdí se různě a jen tak na zábavu není moc čas tak přemejšlím či to neprodat. škoda aby to leželo.
Tak hlavně že to někomu jezdí a užívá si
Jinak mně to připadne že je to pořád bída a nic rozumnýho se pořádně nevyrábí.
Nereagoval jsem na tu technickou. Nějakou novelou zákona se rozhodlo že motorky budou mít technickou na delší dobu myslím 4 místo dvou a platilo to i jakoby zpětně to znamená že motorka co mněla platné stk stačilo vzít značku a techničák a zajít na dopravní insp klasika kde se přihlašujou auta u vás a oni to prodlouží o dva roky.
Ja zatím ten erider ale nevím co s tím většinou potřebuji dodávku jako osvč a jezdí se různě a jen tak na zábavu není moc čas tak přemejšlím či to neprodat. škoda aby to leželo.
Tak hlavně že to někomu jezdí a užívá si
Jinak mně to připadne že je to pořád bída a nic rozumnýho se pořádně nevyrábí.
Nereagoval jsem na tu technickou. Nějakou novelou zákona se rozhodlo že motorky budou mít technickou na delší dobu myslím 4 místo dvou a platilo to i jakoby zpětně to znamená že motorka co mněla platné stk stačilo vzít značku a techničák a zajít na dopravní insp klasika kde se přihlašujou auta u vás a oni to prodlouží o dva roky.
- Osjj
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát říj 21, 2022 4:56 pm
- Reputace: 0
Re: Pořízení elektroskůtru
Dodal bych https://www.majkl3d.cz/p/topne-teleso-50w-12v-24vjoseff píše:Zdravím všechny, co jezdí celoročně a přemýšlím, jak vyřešit nějaké ohřívání rukou na skútru v zimě, protože na nic jiného mi zima nebývá. Přidělal jsem si na řídítka "sloní uši" vyrobené z rukávů staré bundy a moc to pomohlo, ruce v rukavicích tak rychle nevychladnou/neprofouknou. Napadlo mě, že bych k ohřevu buď využil powerbanku nebo se připojil na 12/48 V ze skútru, ale nevím, kolik by zvládl měnič, který v Guewer Classicu je. Jak by se dal ohřev rukou jednoduše pořešit na 5 V z powerbanky nebo 12/48 V přímo ze skútru? Zatím jsem našel toto:
...
Nebo by stačilo jen pár nějakých odporů? Nebo obalit tužkovou baterku alobalem a vložit si ji do rukavice? - i to funguje.Na tužkové baterky mám v podstatě neomezený zdroj zdarma.

-
- Příspěvky: 118
- Registrován: úte pro 15, 2020 4:23 pm
- Reputace: 1
- Bydliště: Moravská Třebová
Re: Pořízení elektroskůtru
Dobrý den, rád bych trochu oživil toto téma a zeptal se zkušenějších na předělání skútru z Olova na Lifepo4.
Mám Hecht Equis, kde je 6x12V20Ah a pohrává si s myšlenkou to předělat na lifepo4. Máte s tím někdo zkušenosti nebo nápady?
Mám Hecht Equis, kde je 6x12V20Ah a pohrává si s myšlenkou to předělat na lifepo4. Máte s tím někdo zkušenosti nebo nápady?
3,63kWp, Solax, Wattrouter, přebytky 2 bojlery
Ostrov pro pohon čerpadla v jezírku.
710Wp, Makesky 60A, bat. Lifepo4 12V/280Ah, měnič 12V/230V Soluowill 300W
Ohřev vody 2,3kWp, Green boost eco
Elektroskútr
Ostrov pro pohon čerpadla v jezírku.
710Wp, Makesky 60A, bat. Lifepo4 12V/280Ah, měnič 12V/230V Soluowill 300W
Ohřev vody 2,3kWp, Green boost eco
Elektroskútr
-
- Příspěvky: 1778
- Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
- Reputace: 314
- Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 10790
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Olovo se vyměňuje za lithiové baterie běžně a plno těch skůtrá se dokonce prodává buď s olovem za nižší cenu nebo s lithiem za vyšší a jedinný rozdíl je ve vložených bateriích a nabíječce. Nabíječku budeš muset nejspíš přenastavit (pokud to jde a umíš to) nebo koupit jinou.
Jinak třeba tady je toho o téhle náhradě napsáno dost:
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=21&t=839
Jinak třeba tady je toho o téhle náhradě napsáno dost:
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=21&t=839
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
-
- Příspěvky: 174
- Registrován: pon dub 16, 2018 7:46 pm
- Reputace: 21
Re: Pořízení elektroskůtru
Mám ten stejný.
Přestavbu na lithium jsem dělal teď přes zimu.
Já jsem tam dal li-ion s 18650tek. 20P,21S kapacita cca 45ah. Vlezlo to tam akorát. Ale je s tím práce.
Články jsou použité vysokozátěžové, při rozjezdu je znatelný pokles napětí, možná jsem to mohl víc probodovat bodovačkou, ale nevím. mám teď najeto asi 50km na tuto aku, tak ještě uvidím.
Jinak přes aplikaci k bms jsem při rozjezdu vyděl max proud 35a tak s tím počítat. Rekuperace 10a
Jinak při této konfiguraci se dá použít původní nabíječka, i když je pomalá.
Kdyby tě štvalo automatické rozsvícení hlavních světel, tak pod krytem v řídítkách je přes konektor připojené relé, které stačí vytáhnout a potom to funguje jen na ruční zapnutí.
Přestavbu na lithium jsem dělal teď přes zimu.
Já jsem tam dal li-ion s 18650tek. 20P,21S kapacita cca 45ah. Vlezlo to tam akorát. Ale je s tím práce.
Články jsou použité vysokozátěžové, při rozjezdu je znatelný pokles napětí, možná jsem to mohl víc probodovat bodovačkou, ale nevím. mám teď najeto asi 50km na tuto aku, tak ještě uvidím.
Jinak přes aplikaci k bms jsem při rozjezdu vyděl max proud 35a tak s tím počítat. Rekuperace 10a
Jinak při této konfiguraci se dá použít původní nabíječka, i když je pomalá.
Kdyby tě štvalo automatické rozsvícení hlavních světel, tak pod krytem v řídítkách je přes konektor připojené relé, které stačí vytáhnout a potom to funguje jen na ruční zapnutí.
-
- Příspěvky: 1637
- Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
- Reputace: 118
- Lokalita: Okolí Pardubic
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 10120
- Kapacita baterie [kWh]: 28
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Mám taky elektrické odrážedlo...
V roce 2016 jsem kupoval skůtr Storm 2 který má maximálku 45km/h a volbu 3 rychlostních režimů. Baterky v něm jsou 4x olovo v serii na 48V Letos dojíždím články co jsem sehnal celkem jich mám ve skůtru 8 tedy 2X 4S/2P Dojezd na nejvyšší rychlost je okolo 25km. Co jsem měřil skůtr si bere max 25A při rozjezdu a potom stabilně okolo 17A. Přemýšlím také o update na lithium. Na mivvy mají pěkné litiové články tuším 50Ah ze kterých by se to dalo krásně seskládat. No napřed dojezdím to olovo a pak přesedlám na lithium. Ono přece jen vozit sebe a ještě 50kg baterek + váha skůtru jako taková není nic moc... Navíc tam mám jen 1kw motor, takže třeba do nadjezdu se docela zapotí a zpomalí z 45km/h na 23km/h
Nutno podotknout, že já sám nejsem proutek a vážím skoro 125kg 



MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 28KWh lifepo4 (4X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp 

-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 353
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Díval jsem se na něco, co by se mi líbilo vzhledově, mělo to trochu zavazadlový prostor a dalo se na tom jezdit s ŘP sk. B. Našel jsem několik spalováků, konkrétně Yamaha X-Max 125, Honda Forza 125 a pak i výše odkazovaný elektrický BMW C evolution.
Honda dojezd skoro 500 km, Yamaha tak nějak podobně, obě váží kolem 165 kg. BMW C evo dojezd přibližně 160 km, hmotnost 275 kg. Zkuste si představit, jak byste těch 275 kilo zvedali, kdyby vám to třeba jenom spadlo ze stojánku nebo kdybyste to nedejbože položili někde v zatáčce. C evolution ceníková cena 367 500 Kč, Yamaha asi 135 000 Kč, Honda asi 145 000 Kč. Než se projezdí ten cenový rozdíl (při spotřebě kolem 2l/100 km), tak ten skútr bude už dávno mít svoji životnost za sebou. A ještě jedna věc, pro Hondu nebo Yamahu si prostě bez objednání zajedete do příslušného obchodu a za hodinu na ní odjedete nebo si jí odvezete na přívěsu. C evolution skladem není a vypadá to, že nejde ani objednat. A poslední výhoda, jak Honda tak Yamaha tyhle stroje produkují ve statisícových sériích už spousty let, takže to mají opravdu odladěné a spolehlivé, nebudete jim tedy dělat nedobrovolného betatestera.
Kdyby byl rozdíl v ceně dejme tomu 20 % a nevážilo to jako ruský tank, tak by C evo dával smysl a líbil by se mi. Ale takhle bohužel naprosto není konkurenceschopný.
Honda dojezd skoro 500 km, Yamaha tak nějak podobně, obě váží kolem 165 kg. BMW C evo dojezd přibližně 160 km, hmotnost 275 kg. Zkuste si představit, jak byste těch 275 kilo zvedali, kdyby vám to třeba jenom spadlo ze stojánku nebo kdybyste to nedejbože položili někde v zatáčce. C evolution ceníková cena 367 500 Kč, Yamaha asi 135 000 Kč, Honda asi 145 000 Kč. Než se projezdí ten cenový rozdíl (při spotřebě kolem 2l/100 km), tak ten skútr bude už dávno mít svoji životnost za sebou. A ještě jedna věc, pro Hondu nebo Yamahu si prostě bez objednání zajedete do příslušného obchodu a za hodinu na ní odjedete nebo si jí odvezete na přívěsu. C evolution skladem není a vypadá to, že nejde ani objednat. A poslední výhoda, jak Honda tak Yamaha tyhle stroje produkují ve statisícových sériích už spousty let, takže to mají opravdu odladěné a spolehlivé, nebudete jim tedy dělat nedobrovolného betatestera.
Kdyby byl rozdíl v ceně dejme tomu 20 % a nevážilo to jako ruský tank, tak by C evo dával smysl a líbil by se mi. Ale takhle bohužel naprosto není konkurenceschopný.
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Pořízení elektroskůtru
A co nějaký chopper za dvacku?
https://www.ecowheel.cz/elektricka-kolo ... 7-2000w-2/
Já jsem chvilku jezdil na půjčené 3-kolové variantě, a jezdilo to slušně.
https://www.ecowheel.cz/elektricka-kolo ... mium-pneu/
Dá to dojezd tak 100km.
Ale pokud řešíš dojezd 500km a tak, tak s tím chceš asi jezdit třeba na dovolenou do Chorvatska, tak na to to asi vhodné není.
Říkal jsem si, jak jsi myslel to přirovnání "...a nevážilo to jako ruský tank...".
Žes použil to "ruský".
Tank (jakýkoli) je samozřejmě těžký, když to srovnáme třeba s osobním autem.
Ale při porovnání tanků navzájem zrovna ruské tanky se vyznačují tím, že jsou menší a lehčí než západní tanky.
https://www.ecowheel.cz/elektricka-kolo ... 7-2000w-2/
Já jsem chvilku jezdil na půjčené 3-kolové variantě, a jezdilo to slušně.
https://www.ecowheel.cz/elektricka-kolo ... mium-pneu/
Dá to dojezd tak 100km.
Ale pokud řešíš dojezd 500km a tak, tak s tím chceš asi jezdit třeba na dovolenou do Chorvatska, tak na to to asi vhodné není.
Říkal jsem si, jak jsi myslel to přirovnání "...a nevážilo to jako ruský tank...".
Žes použil to "ruský".
Tank (jakýkoli) je samozřejmě těžký, když to srovnáme třeba s osobním autem.
Ale při porovnání tanků navzájem zrovna ruské tanky se vyznačují tím, že jsou menší a lehčí než západní tanky.
-
- Příspěvky: 1286
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 197
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Pěkný elekto schopper 4000W. Maximálka 90 km/hod. Dojezd cca 150 km na jedno nabití s lithiovým aku 50 Ah nebo vyšší s větším aku. Čistá hmotnost cca 70 kg. Jako zavazadlový prostor se dají dokoupit postranní boxy na zadní kolo.
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 353
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
To je obojí asi jako kdybych si šel koupit psa a přivezl si domů ondatru nebo aligátora 
-
- Příspěvky: 1286
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 197
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pořízení elektroskůtru
Jen pro zajímavost. Z ledového Finska přichází elektromotorka budoucnosti Verge TS Ultra jen zhruba za mega, ale na to už by řidičák skupiny B nestačil.
Česká recenze. Maximálka 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,5s, max. výkon 150 kW/1200 Nm a dojezd až 375 km. Rychlonabíjení jen 25 minut.



Naposledy upravil(a) Valdano dne sob zář 13, 2025 9:44 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 1367
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 245
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Pořízení elektroskůtru
Tak jde o to, o co jde.unicast píše: sob zář 13, 2025 8:45 pmTo je obojí asi jako kdybych si šel koupit psa a přivezl si domů ondatru nebo aligátora![]()
Jestli je smyslem si sem tam vyjet někam do krámu nebo po okolí do přírody, tak to splní i čopr za dvacku.
Pokud s tím chceš závodit nebo na to balit baby, případně s tím jet do Chorvatska, tak na to už ne.
A někdy může být i s ondatrou větší sranda než se psem.
Ten 3-kolovej čopr si koupit bývalý spolupracovník. Věk kolem 85 let. A jezdí s tím po okolí po Jižní Moravě.
Vzhledem k tomu, že píšeš o řidičáku skupiny B, tak asi nejsi starý motorkář.
Tak jako první vstupní stroj možná laciný čopr není taková blbost.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], soami a 1 host