Pořízení elektroskůtru

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Emaxkuba
Příspěvky: 34
Registrován: čtv úno 21, 2019 10:29 am
Lokalita: Strančice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5,7kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Chata Svojšovice

Re: Pořízení elektroskůtru

Nový příspěvek od Emaxkuba »

To "botas"- tak jasně, byl a vlastně ještě jsem věrný (jako jeden z mála) i fóru na Hybridu.
Od března 2017 mám Emax 90s, který jsem koupil za velmi pěkný peníz nepojízdný bez kontroleru a sám pak upravil. Dal jsem jednotku Kelly KEB na 72V, k tomu Winstony na 60V/40Ah, pak navýšení na 72V a loni v dubnu jsem LiFePO4 vyndal a přesunul do elektrárny a do skůtru tady na fóru koupil deset článků z Nissanu Leaf - tedy 74V/57Ah. Teď jezdí okolo 75km/h a vyzkoušený dojezd je 65km, asi by to dojelo i dál, ale do práce a zpět to mám v létě 60km. Takže pohoda.
poloostrov ve stádiu testů: 5,86kWp J+Z,MPPT eSmart3 60A,Swipower sine 3kW + ISolar SML 5K, Li 48V 21kWh, e-skůtry Emax 90S, Akumoto na prodej?, Mia Electric
Botas
Příspěvky: 287
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm

Re: Pořízení elektroskůtru

Nový příspěvek od Botas »

JJ koukal jsem ale hybrid forum je už takove odstavené ani se tam nejde dostat z jejich stránky hlavní asi o to moc nestojí nevím ale rad se tam sešlo dost.
Ja zatím ten erider ale nevím co s tím většinou potřebuji dodávku jako osvč a jezdí se různě a jen tak na zábavu není moc čas tak přemejšlím či to neprodat. škoda aby to leželo.
Tak hlavně že to někomu jezdí a užívá si
Jinak mně to připadne že je to pořád bída a nic rozumnýho se pořádně nevyrábí.

Nereagoval jsem na tu technickou. Nějakou novelou zákona se rozhodlo že motorky budou mít technickou na delší dobu myslím 4 místo dvou a platilo to i jakoby zpětně to znamená že motorka co mněla platné stk stačilo vzít značku a techničák a zajít na dopravní insp klasika kde se přihlašujou auta u vás a oni to prodlouží o dva roky.
Uživatelský avatar
Osjj
Příspěvky: 1
Registrován: pát říj 21, 2022 4:56 pm

Re: Pořízení elektroskůtru

Nový příspěvek od Osjj »

joseff píše:
Zdravím všechny, co jezdí celoročně a přemýšlím, jak vyřešit nějaké ohřívání rukou na skútru v zimě, protože na nic jiného mi zima nebývá. Přidělal jsem si na řídítka "sloní uši" vyrobené z rukávů staré bundy a moc to pomohlo, ruce v rukavicích tak rychle nevychladnou/neprofouknou. Napadlo mě, že bych k ohřevu buď využil powerbanku nebo se připojil na 12/48 V ze skútru, ale nevím, kolik by zvládl měnič, který v Guewer Classicu je. Jak by se dal ohřev rukou jednoduše pořešit na 5 V z powerbanky nebo 12/48 V přímo ze skútru? Zatím jsem našel toto:

...

Nebo by stačilo jen pár nějakých odporů? Nebo obalit tužkovou baterku alobalem a vložit si ji do rukavice? - i to funguje.:) Na tužkové baterky mám v podstatě neomezený zdroj zdarma.
Dodal bych https://www.majkl3d.cz/p/topne-teleso-50w-12v-24v :)
Dolfinho
Příspěvky: 108
Registrován: úte pro 15, 2020 4:23 pm
Bydliště: Moravská Třebová

Re: Pořízení elektroskůtru

Nový příspěvek od Dolfinho »

Dobrý den, rád bych trochu oživil toto téma a zeptal se zkušenějších na předělání skútru z Olova na Lifepo4.
Mám Hecht Equis, kde je 6x12V20Ah a pohrává si s myšlenkou to předělat na lifepo4. Máte s tím někdo zkušenosti nebo nápady?
3,63kWp, Solax, Wattrouter, přebytky 2 bojlery

Ostrov pro pohon čerpadla v jezírku.
710Wp, Makesky 60A, bat. Lifepo4 12V/280Ah, měnič 12V/230V Soluowill 300W

Elektroskútr
PetrDubi
Příspěvky: 1577
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pořízení elektroskůtru

Nový příspěvek od PetrDubi »

Olovo se vyměňuje za lithiové baterie běžně a plno těch skůtrá se dokonce prodává buď s olovem za nižší cenu nebo s lithiem za vyšší a jedinný rozdíl je ve vložených bateriích a nabíječce. Nabíječku budeš muset nejspíš přenastavit (pokud to jde a umíš to) nebo koupit jinou.
Jinak třeba tady je toho o téhle náhradě napsáno dost:
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=21&t=839
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
FíraD
Příspěvky: 171
Registrován: pon dub 16, 2018 7:46 pm

Re: Pořízení elektroskůtru

Nový příspěvek od FíraD »

Mám ten stejný.
Přestavbu na lithium jsem dělal teď přes zimu.
Já jsem tam dal li-ion s 18650tek. 20P,21S kapacita cca 45ah. Vlezlo to tam akorát. Ale je s tím práce.
Články jsou použité vysokozátěžové, při rozjezdu je znatelný pokles napětí, možná jsem to mohl víc probodovat bodovačkou, ale nevím. mám teď najeto asi 50km na tuto aku, tak ještě uvidím.
Jinak přes aplikaci k bms jsem při rozjezdu vyděl max proud 35a tak s tím počítat. Rekuperace 10a
Jinak při této konfiguraci se dá použít původní nabíječka, i když je pomalá.
Kdyby tě štvalo automatické rozsvícení hlavních světel, tak pod krytem v řídítkách je přes konektor připojené relé, které stačí vytáhnout a potom to funguje jen na ruční zapnutí.
bokser01
Příspěvky: 1551
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pořízení elektroskůtru

Nový příspěvek od bokser01 »

Mám taky elektrické odrážedlo... :D V roce 2016 jsem kupoval skůtr Storm 2 který má maximálku 45km/h a volbu 3 rychlostních režimů. Baterky v něm jsou 4x olovo v serii na 48V Letos dojíždím články co jsem sehnal celkem jich mám ve skůtru 8 tedy 2X 4S/2P Dojezd na nejvyšší rychlost je okolo 25km. Co jsem měřil skůtr si bere max 25A při rozjezdu a potom stabilně okolo 17A. Přemýšlím také o update na lithium. Na mivvy mají pěkné litiové články tuším 50Ah ze kterých by se to dalo krásně seskládat. No napřed dojezdím to olovo a pak přesedlám na lithium. Ono přece jen vozit sebe a ještě 50kg baterek + váha skůtru jako taková není nic moc... Navíc tam mám jen 1kw motor, takže třeba do nadjezdu se docela zapotí a zpomalí z 45km/h na 23km/h :D Nutno podotknout, že já sám nejsem proutek a vážím skoro 125kg :D
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek