Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 29

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Franta2776 píše: stř zář 03, 2025 6:48 am
...Na čínských autech mi vadí sběr dat a musely by být výrazně levnější než konkurence ,abych do něho šel.
Tak mne to rozhodne nevadi. Dokaz ?
Toto mi odteraz hovori pane:
AMYLI 1.png
AMYLI 1.png (227.57 KiB) Zobrazeno 541 x
AMYLI 2.png
AMYLI 2.png (264.66 KiB) Zobrazeno 541 x
AMYLI 3.png
AMYLI 3.png (214.47 KiB) Zobrazeno 541 x
Dneska som s tymto EV (urcenym na jazdenie okolo komina) odjazdil prvych asi 50 km a zatial spokojnost. Ked teda odmyslim, ze moja noha stale hladala spojku a ruka stale chcela menit kvalty ...

Kedze je to moje prve EV, tak sa ucim ako na to a asi budem mat zopar vseobecnych otazok.
Napr. ako je to s "formatovanim" LiIoniek, aby sa dosiahla plna kapacita. Je dobre zopar krat skoro celkom vybit baterku a potom ju nabit na cca 100 percent ?
A potom prevazne baterku dobijat iba na 80 percent ? A raz zacas ju nabit naplno, aby sa zrovnali clanky ?
Na tieto otazky v mojom okoli dostavam nejednoznacne odpovede.
Vdaka za vase skusenosti.
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

1)Jednou za cca mĕsic nabít na 100%, aby se balancovalo nahoře.
2)Pokud se nejede nikam daleko, nejlépe nabíjet na 70%max 80%.Rozdil.v časové životnosti mezi 70 a 80% LG uvádí až 7let.
3)Pokud auto odstavíš na delší dobu nechat nabito na cca 50%
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 6122
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 821
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 40+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Na tu spojku si přivři nohavici nebo tkaničku do dveří, když nezabere pokrčení nohy. A ruku na koleno/stehno spolujezdkyně.
Je to jak s automatem, všichni na to nadávají, ale pak už nic jiného nechtějí.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
pibi
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 279
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

JozefSK píše: čtv zář 04, 2025 10:30 pm
Ked teda odmyslim, ze moja noha stale hladala spojku a ruka stale chcela menit kvalty ...
Párkrát to omylem zadupneš, ale časem si zvykneš. V práci jsme měli před cca 10lety od ČEZu zapůjčený Peugeot ION a stalo se to asi všem. Loni, když si syn dovezl EV totéž, ale také jsem si zvykl a nemám velký problém střídat manuál s EV.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
huron
Příspěvky: 60
Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
Reputace: 12

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od huron »

JozefSK píše: čtv zář 04, 2025 10:30 pm
Napr. ako je to s "formatovanim" LiIoniek, aby sa dosiahla plna kapacita. Je dobre zopar krat skoro celkom vybit baterku a potom ju nabit na cca 100 percent ?
A potom prevazne baterku dobijat iba na 80 percent ? A raz zacas ju nabit naplno, aby sa zrovnali clanky ?
Na tieto otazky v mojom okoli dostavam nejednoznacne odpovede.
Vdaka za vase skusenosti.
Bude asi záležet, jaký má kdo typ auta, z toho budou plynout i nejednoznačné odpovědi. Moje zkušenost je taková, že můj Leaf má takovej dojezd, že ho na 80% dobíjet prostě nemůžu. Navíc ta procenta jsou tak trochu od boku, že na 80% dojedu méně, než je 80% dojezdu při nabití na 100%. Takže nabíjím na 100 prakticky před každou jízdou (těsně před ní) a když stojí, tak ho držím mezi 20-80%. Nevím, jak ho nabíjeli ti přede mnou, ale má za sebou docela dost i rychlonabíjení (3600QC vs 5500LC). Mám ho dva roky, SOH (momentálně 51,8%) kleslo cca o 4%, což je v souladu se stávajícím tempem degradace s počty ujetých km. Je to 1.gen s LiMnO2, čekal jsem horší výsledek při tomhle zacházení.
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 305tis km
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Za mě to bude nejlepší EV na trhu:
Téma nové iX3 je zjednodušování života řidiči a platí to i pro jeho pohon, který je dnes již plně elektrický, pochopitelně. Jenže iX3 dokáže díky baterii s kapacitou 108,7 kWh a nízké spotřebě (prý kolem 15 kWh/100 km) ujet na jedno nabití neskutečných 800 km (Další meta dosažena, těch tisíc kiláků už je fakt na dosah!) a díky moderní 800V architektuře se dokáže nabíjet rychlostí blesku (A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel) – konkrétně zvládá výkon až 400 kW, takže za pouhých 10 minut u nabíječky získáte 372 km dojezdu navíc a efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 21 minut.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-bmw ... .seznam.cz
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2925
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 540
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

S kamošom (ktorý je fotograf, dostáva rôzne autá na fotenie) sme sa o EV bavili, on býva v paneláku, takže EV nehrozí - ale hovoril o skúsenostiach s tak trochu reálnym používaním počas fotení.

Napríklad ak ideš niekde mimo hlavné ťahy, s nabíjaním je to komplikovanejšie, hlavne to rýchle DC. Druhá vec - ak aj v nejakej riti nejakom menšom meste zastavíš na vhodnej nabíjačke, takmer vždy je lepšia/vybraná reštaurácia úplne v riti na opačnom konci mesta, takže čo? Čakať 20 minút na nabitie a potom zase ísť čakať do reštiky? Alebo taxi? Alebo prechádzka 20 minút? To sú úplne validné veci ktoré človeka obmedzujú.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
pibi
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 279
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Franta2776 píše: pát zář 05, 2025 11:31 am
A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel
Jak kde a jak kdy. Syn má plug and charge od Mercedesu, dá se aktivovat i na měsíc, tuším za 300,-, ale vždy jen od 1. do posledního, nejde to třeba na na 30dnů od 15. do 15. Funguje to jen na rychlonabíječkách Ionity, zkoušeli jsme to v dubnu na výletě do Stuttgartu. Na jiných, nebo na AC wallboxech máš smůlu a kartičky/čipy od jednotlivých provozovatelů stejně potřebuješ.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2925
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 540
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Přílohy
id.polo.pdf
(2.17 MiB) Staženo 19 x
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
Mex
Příspěvky: 1330
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 238
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

"Volkswagen predstavil elektromobil pre masy, ktorým chce zabojovať proti čínskej expanzii".

Proti čínské expanzi se nebojuje v konstrukčních kancelářích, ale v pohodlných zasedačkách v Bruselu a ve Štrasburku, kde se lobuje za vyšší cla a další překážky pro zahraniční konkurenci.
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

pibi píše: pát zář 05, 2025 1:22 pm
Franta2776 píše: pát zář 05, 2025 11:31 am
A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel
Jak kde a jak kdy. Syn má plug and charge od Mercedesu, dá se aktivovat i na měsíc, tuším za 300,-, ale vždy jen od 1. do posledního, nejde to třeba na na 30dnů od 15. do 15. Funguje to jen na rychlonabíječkách Ionity, zkoušeli jsme to v dubnu na výletě do Stuttgartu. Na jiných, nebo na AC wallboxech máš smůlu a kartičky/čipy od jednotlivých provozovatelů stejně potřebuješ.
Koncem listopadu se chydtám EV do Amstrdamu. Potom podám hlášení z cesty. Jinak Rakousko to tak nemá, co jsem já nabíjel většinou to má na velkých benzinkách nebo u nákupních center.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pibi
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 279
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Dnes byl syn na servisní prohlídce v Mercedes Moravia v Ostravě, provedli jen servisní prohlídku, od října najezdil 30kkm, další opět po 30kkm, nebo 2 letech.
Aktualizaci palubního systému budou dělat zvlášť při další návštěvě.
Zlobí zadní parkovací senzory, musel se objednat na diagnostiku koncem měsíce.
Nemůže se z aplikace přihlásit do dodané nabíječky, také nemohli vyřešit, údajně se ozve produktový specialista. Tak nějak mi to připomíná hluboký socialismus, ne moderní servis.
Dostal 2 kávy gratis a sedl si do nového CLA - trochu stísněné, měnit zatím nebude.
Příště asi zkusí Bielsko.
PXL_20250905_171013957.RAW-01.COVER.jpg
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1423
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 197
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Mex píše: pát zář 05, 2025 6:13 pm

Proti čínské expanzi se nebojuje v konstrukčních kancelářích, ale v pohodlných zasedačkách v Bruselu a ve Štrasburku, kde se lobuje za vyšší cla a další překážky pro zahraniční konkurenci.
To je ale nedůvěra v systém a podpora Číňanů - to se hned tak nevidí.... :lol: :lol: :lol: To je věru vytrvalý bojovník ;) nicméně jen samá dezinformace... (ne poprvé, ne podruhé...) - a každý kdo mě zná ví, že nejsem žádný velký podporovatel EU politiky. Ale tady je vše jasné...


Clo pro čínská auta je pevně danné. Je 10%.

+ Někteří výrobci dostali pokuty za nekalou soutěž v podobě ,,vyrovnávacího cla" které je pro každého jiné a zatím na 5 let počínaje myslím květnem 2024 kdy padl rozsudek nad provinilci.

Už mají skoro rok a půl za sebou :D :D

Za nic dalšího se ani v Bruselu a ani ve Štrasburku nelobuje - je to jako zákon a drží se toho všichni celou dobu, celnice všech zemí.


I český výrobce bateriových sestav si může stěžovat a poslat k soudu prodejce článků - kteří to tahají do Česka nějakou nekalou cestou... a odhalit i ty ,,díry" - přes které jim to utiká - na celnicích v polských a jiných přístavů...


Kdybych byl výrobce a prodejce evropských e-aut - taky se budu bránit proti nekalým praktikám.

Kdybych byl výrobce a prodejce bateriových uložišť a věděl, že mě poškozují neproclené články na kus o 15Eur levnější - putující do ČR přes Facebook - mimo celnici - tak se budu bránit také.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 29

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Dakujem za rady aj za dobre priania.
cipis píše: čtv zář 04, 2025 11:48 pm
... A ruku na koleno/stehno spolujezdkyně...
To mi pripomenulo slova kamarata, s ktorym ked sme to EV viezli domov povedal: "Kua ostatni chlapi si kupuju drahe auta, zeby nimi zamotali hlavy kockam a ty kupis sranda krabicu na galuskach a vsetky baby sa otacaju a idu do kolien ... :lol:

Opytam sa este, rozne EV maju roznu silu dobrzdovania rekuperaciou (ked si dobre spominam, tak napr. Egolf ma 3 rozne stupne pribrzdovania). Pri tych najsilnesich pribrzdovaniach pomocou rekuperacie uz EV citelne spomaluje, napr. pred krizovatkou. Ak je to v tomto pripade s brzdovymi svetlami, zasvietia ? Alebo rekuperaciou pribrzdovane EV moze prekvapit sofera za nim ?
Mex
Příspěvky: 1330
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 238
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

JirkaE píše: pát zář 05, 2025 8:48 pm
... a každý kdo mě zná ví, že nejsem žádný velký podporovatel EU politiky...
Hihihi ;-)
JirkaE píše: pát zář 05, 2025 8:48 pm
I český výrobce bateriových sestav si může stěžovat a poslat k soudu prodejce článků - kteří to tahají do Česka nějakou nekalou cestou... a odhalit i ty ,,díry" - přes které jim to utiká - na celnicích v polských a jiných přístavů...
To jako srovnáváš daňové/celní úniky (které jsou snad na celém světě přestupkem, případně trestným činem) s tím, když nějaký zahraniční stát dá své vlastní firmě nějakou dotaci? :uh:

Tak když my tady každou větší zahraniční firmu zadotujeme (např. Hyundai, teď nově Toyota), tak jsme taky zločinci?
Když každý z nás žere potraviny, které jsou kvůli zemědělským dotacím také dotované, tak jsme všichni vinní?
Když nějaký stát třeba dotuje firmám energie, případně v případě problémů se podílí i na dotaci mezd (Kurzarbeit), tak na všechny jeho výrobky by ostatní státy měly taky uvalit dodatečné clo a brát ho jako provinilce (ve tvé terminologii)?
Zrovna v tomhle by sis rozuměl s Trumpem. Ten taky myslí, že nejlepší je na všechny uvalit cla. Mohl by sis taky udělat nějakou takovou velkou barevnou tabulku.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2925
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 540
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

JozefSK píše: sob zář 06, 2025 12:00 am
Pri tych najsilnesich pribrzdovaniach pomocou rekuperacie uz EV citelne spomaluje, napr. pred krizovatkou. Ak je to v tomto pripade s brzdovymi svetlami, zasvietia ? Alebo rekuperaciou pribrzdovane EV moze prekvapit sofera za nim ?
Priznám sa, že neviem. Možno podľa intenzity, lebo diesel tiež brzdí motorom a brzdové svetlo nesvieti.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
soami
Příspěvky: 929
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 89
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od soami »

Standardně je tam decelerační sensor. Pokud u i3 ubírám plynem, světla nesvítí. Při plné rekuperaci, která je výrazná, světla svítí.
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1423
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 197
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Mex píše: sob zář 06, 2025 12:01 am

To jako srovnáváš daňové/celní úniky (které jsou snad na celém světě přestupkem, případně trestným činem) s tím, když nějaký zahraniční stát dá své vlastní firmě nějakou dotaci? :uh:
Ano srovnávám, protože například - rozdíl finálové ceny v dubnu 2024 u aut z koncernu Saic byl až 39% pro EU trh - TO JE NÁHODA, že ano ?

Tím by se auta z koncernu SAIC - a HLAVNĚ TY, které jsou které jsou komplet evropské - myšleno například SAIC Volkswagen (včetně škodovky) dostávali zpět z ,,montovny" v Číně o 39% levněji než z mateřských firem v EU.

Ta auta mají s Čínou společné jen čipy a baterky, jinak na celém konceptu a projektu a návrhu a testech a všem - nemá SAIC žádný podíl.

Copak je normální aby Peugeot montovaný v Maďarsku měl jinou cenu než Peugeot smontovaný v Česku nebo ,,originál" smontovaný v mateřské fabrice ??? :wall:

Ne ne, nemohu s Tebou souhlasit v tomto ohledu v ničem, mudruj si co chceš, to co píšeš je překroucená pravda tak - aby Ti vyhovovala a Ty mohl házet vinu na EU.

Znova opakuji - že si za to mohou sami, EU jen dohlížela na to, aby to bylo korektní - že to způsobily oni, mezi sebou (s ostatními číňany) ve snaze urvat co největší podíl na EU trhu.

Podívej se na Teslu, KTERÁ Z ČÍNY NENÍ - i přes pokutu jede dál, sklopili hlavu a uznali to a jaký má dnes podíl na EU trhu ? Takřka dominantní....


Nepleť do toho daňové úlevy například pro nové továrny v jiné zemi, která zmírňuje počáteční investici výměnou za vytvoření nových pracovních míst dané zemi - PROTOŽE TA ÚLEVA NIC NEMĚNÍ NA FINÁLOVÉ CENĚ PRO KONCOVÉ ZÁKAZNÍKY = To je naprosto odlišné téma které s tím nijak nesouvisí


Edit : S Trumpem bych si jednoznačně nerozuměl z 90% - krom migrační politiky ;) a považuji ho za naprostého šílence který uvažuje zkratovitě, unáhleně a bez konzultací s tými které má k dispozici... Navíc je to posránek který couvá i před svým ruským protějškem, který si tak dělá od r.2014 co chce.....

Stejně jako si upozornil na to, že ze dne na den zmizela Korona (2022), počátkem ruské invaze, já upozorňuji na to, že ze dne na den zmizelo obsazení Krymu a Dombasu - když pár dní po té, vypukla ,,Evropská" migrační krize (2014-2015) která se ale z mého pohledu konala pouze v mediích, a počty příchozích do EU se zvyšovali v ten moment sice úměrně, nikoliv však nijak extrémně v ten moment... Ty tisíce příchozích byli na denním pořádku už dávno předtím a nikoho to nezajímalo a každý to řešil po svém. Pak už samozřejmě ano, tím jek se ten doutnající uhlík rozfoukal v celé EU. ALE po Krymu - který ukradl jeden suverení stát druhému suverenímu a celou EU uznanému státu - už neštěkl ani pes
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
kkristian
Příspěvky: 175
Registrován: pát kvě 06, 2022 10:39 am
Reputace: 15
Lokalita: Galanta
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5730
Kapacita baterie [kWh]: 14,3
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kkristian »

Brzdove svetla pri brzdeni motorom/rekuperaciou su podmienene spomalovanim,musia sa rozsvietit myslim nad 0,3G. Pri brzdeni motorom toto nieje problem,pri silnejsej rekuperacii.sa rozsvietia.
6x Longi 370 JV+ 6x Longi 370 JZ 4440 Wp, 3x430 Longi JZ 1290 Wp | Victron 150/35 MPPT | Must PV1800 Pro 5,2 kW | 16x LiFePo4 280Ah

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Claudebot [Bot] a 0 hostů