Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
- JozefSK
- Příspěvky: 274
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 29
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak mne to rozhodne nevadi. Dokaz ?Franta2776 píše: stř zář 03, 2025 6:48 am...Na čínských autech mi vadí sběr dat a musely by být výrazně levnější než konkurence ,abych do něho šel.
Toto mi odteraz hovori pane: Dneska som s tymto EV (urcenym na jazdenie okolo komina) odjazdil prvych asi 50 km a zatial spokojnost. Ked teda odmyslim, ze moja noha stale hladala spojku a ruka stale chcela menit kvalty ...
Kedze je to moje prve EV, tak sa ucim ako na to a asi budem mat zopar vseobecnych otazok.
Napr. ako je to s "formatovanim" LiIoniek, aby sa dosiahla plna kapacita. Je dobre zopar krat skoro celkom vybit baterku a potom ju nabit na cca 100 percent ?
A potom prevazne baterku dobijat iba na 80 percent ? A raz zacas ju nabit naplno, aby sa zrovnali clanky ?
Na tieto otazky v mojom okoli dostavam nejednoznacne odpovede.
Vdaka za vase skusenosti.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
1)Jednou za cca mĕsic nabít na 100%, aby se balancovalo nahoře.
2)Pokud se nejede nikam daleko, nejlépe nabíjet na 70%max 80%.Rozdil.v časové životnosti mezi 70 a 80% LG uvádí až 7let.
3)Pokud auto odstavíš na delší dobu nechat nabito na cca 50%
2)Pokud se nejede nikam daleko, nejlépe nabíjet na 70%max 80%.Rozdil.v časové životnosti mezi 70 a 80% LG uvádí až 7let.
3)Pokud auto odstavíš na delší dobu nechat nabito na cca 50%
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 6121
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 821
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Na tu spojku si přivři nohavici nebo tkaničku do dveří, když nezabere pokrčení nohy. A ruku na koleno/stehno spolujezdkyně.
Je to jak s automatem, všichni na to nadávají, ale pak už nic jiného nechtějí.
Je to jak s automatem, všichni na to nadávají, ale pak už nic jiného nechtějí.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1417
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 279
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Párkrát to omylem zadupneš, ale časem si zvykneš. V práci jsme měli před cca 10lety od ČEZu zapůjčený Peugeot ION a stalo se to asi všem. Loni, když si syn dovezl EV totéž, ale také jsem si zvykl a nemám velký problém střídat manuál s EV.JozefSK píše: čtv zář 04, 2025 10:30 pmKed teda odmyslim, ze moja noha stale hladala spojku a ruka stale chcela menit kvalty ...
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Bude asi záležet, jaký má kdo typ auta, z toho budou plynout i nejednoznačné odpovědi. Moje zkušenost je taková, že můj Leaf má takovej dojezd, že ho na 80% dobíjet prostě nemůžu. Navíc ta procenta jsou tak trochu od boku, že na 80% dojedu méně, než je 80% dojezdu při nabití na 100%. Takže nabíjím na 100 prakticky před každou jízdou (těsně před ní) a když stojí, tak ho držím mezi 20-80%. Nevím, jak ho nabíjeli ti přede mnou, ale má za sebou docela dost i rychlonabíjení (3600QC vs 5500LC). Mám ho dva roky, SOH (momentálně 51,8%) kleslo cca o 4%, což je v souladu se stávajícím tempem degradace s počty ujetých km. Je to 1.gen s LiMnO2, čekal jsem horší výsledek při tomhle zacházení.JozefSK píše: čtv zář 04, 2025 10:30 pmNapr. ako je to s "formatovanim" LiIoniek, aby sa dosiahla plna kapacita. Je dobre zopar krat skoro celkom vybit baterku a potom ju nabit na cca 100 percent ?
A potom prevazne baterku dobijat iba na 80 percent ? A raz zacas ju nabit naplno, aby sa zrovnali clanky ?
Na tieto otazky v mojom okoli dostavam nejednoznacne odpovede.
Vdaka za vase skusenosti.
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 305tis km
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 305tis km
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
Za mě to bude nejlepší EV na trhu:
Téma nové iX3 je zjednodušování života řidiči a platí to i pro jeho pohon, který je dnes již plně elektrický, pochopitelně. Jenže iX3 dokáže díky baterii s kapacitou 108,7 kWh a nízké spotřebě (prý kolem 15 kWh/100 km) ujet na jedno nabití neskutečných 800 km (Další meta dosažena, těch tisíc kiláků už je fakt na dosah!) a díky moderní 800V architektuře se dokáže nabíjet rychlostí blesku (A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel) – konkrétně zvládá výkon až 400 kW, takže za pouhých 10 minut u nabíječky získáte 372 km dojezdu navíc a efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 21 minut.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-bmw ... .seznam.cz
Téma nové iX3 je zjednodušování života řidiči a platí to i pro jeho pohon, který je dnes již plně elektrický, pochopitelně. Jenže iX3 dokáže díky baterii s kapacitou 108,7 kWh a nízké spotřebě (prý kolem 15 kWh/100 km) ujet na jedno nabití neskutečných 800 km (Další meta dosažena, těch tisíc kiláků už je fakt na dosah!) a díky moderní 800V architektuře se dokáže nabíjet rychlostí blesku (A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel) – konkrétně zvládá výkon až 400 kW, takže za pouhých 10 minut u nabíječky získáte 372 km dojezdu navíc a efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 21 minut.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-bmw ... .seznam.cz
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- TomHC
- Příspěvky: 2924
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 538
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
S kamošom (ktorý je fotograf, dostáva rôzne autá na fotenie) sme sa o EV bavili, on býva v paneláku, takže EV nehrozí - ale hovoril o skúsenostiach s tak trochu reálnym používaním počas fotení.
Napríklad ak ideš niekde mimo hlavné ťahy, s nabíjaním je to komplikovanejšie, hlavne to rýchle DC. Druhá vec - ak aj v nejakej riti nejakom menšom meste zastavíš na vhodnej nabíjačke, takmer vždy je lepšia/vybraná reštaurácia úplne v riti na opačnom konci mesta, takže čo? Čakať 20 minút na nabitie a potom zase ísť čakať do reštiky? Alebo taxi? Alebo prechádzka 20 minút? To sú úplne validné veci ktoré človeka obmedzujú.
Napríklad ak ideš niekde mimo hlavné ťahy, s nabíjaním je to komplikovanejšie, hlavne to rýchle DC. Druhá vec - ak aj v nejakej riti nejakom menšom meste zastavíš na vhodnej nabíjačke, takmer vždy je lepšia/vybraná reštaurácia úplne v riti na opačnom konci mesta, takže čo? Čakať 20 minút na nabitie a potom zase ísť čakať do reštiky? Alebo taxi? Alebo prechádzka 20 minút? To sú úplne validné veci ktoré človeka obmedzujú.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 1417
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 279
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak kde a jak kdy. Syn má plug and charge od Mercedesu, dá se aktivovat i na měsíc, tuším za 300,-, ale vždy jen od 1. do posledního, nejde to třeba na na 30dnů od 15. do 15. Funguje to jen na rychlonabíječkách Ionity, zkoušeli jsme to v dubnu na výletě do Stuttgartu. Na jiných, nebo na AC wallboxech máš smůlu a kartičky/čipy od jednotlivých provozovatelů stejně potřebuješ.Franta2776 píše: pát zář 05, 2025 11:31 amA díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
- TomHC
- Příspěvky: 2924
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 538
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
- Přílohy
-
id.polo.pdf
- (2.17 MiB) Staženo 15 x
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 238
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
"Volkswagen predstavil elektromobil pre masy, ktorým chce zabojovať proti čínskej expanzii".
Proti čínské expanzi se nebojuje v konstrukčních kancelářích, ale v pohodlných zasedačkách v Bruselu a ve Štrasburku, kde se lobuje za vyšší cla a další překážky pro zahraniční konkurenci.
Proti čínské expanzi se nebojuje v konstrukčních kancelářích, ale v pohodlných zasedačkách v Bruselu a ve Štrasburku, kde se lobuje za vyšší cla a další překážky pro zahraniční konkurenci.
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
Koncem listopadu se chydtám EV do Amstrdamu. Potom podám hlášení z cesty. Jinak Rakousko to tak nemá, co jsem já nabíjel většinou to má na velkých benzinkách nebo u nákupních center.pibi píše: pát zář 05, 2025 1:22 pmJak kde a jak kdy. Syn má plug and charge od Mercedesu, dá se aktivovat i na měsíc, tuším za 300,-, ale vždy jen od 1. do posledního, nejde to třeba na na 30dnů od 15. do 15. Funguje to jen na rychlonabíječkách Ionity, zkoušeli jsme to v dubnu na výletě do Stuttgartu. Na jiných, nebo na AC wallboxech máš smůlu a kartičky/čipy od jednotlivých provozovatelů stejně potřebuješ.Franta2776 píše: pát zář 05, 2025 11:31 amA díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1417
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 279
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Dnes byl syn na servisní prohlídce v Mercedes Moravia v Ostravě, provedli jen servisní prohlídku, od října najezdil 30kkm, další opět po 30kkm, nebo 2 letech.
Aktualizaci palubního systému budou dělat zvlášť při další návštěvě.
Zlobí zadní parkovací senzory, musel se objednat na diagnostiku koncem měsíce.
Nemůže se z aplikace přihlásit do dodané nabíječky, také nemohli vyřešit, údajně se ozve produktový specialista. Tak nějak mi to připomíná hluboký socialismus, ne moderní servis.
Dostal 2 kávy gratis a sedl si do nového CLA - trochu stísněné, měnit zatím nebude.
Příště asi zkusí Bielsko.
Aktualizaci palubního systému budou dělat zvlášť při další návštěvě.
Zlobí zadní parkovací senzory, musel se objednat na diagnostiku koncem měsíce.
Nemůže se z aplikace přihlásit do dodané nabíječky, také nemohli vyřešit, údajně se ozve produktový specialista. Tak nějak mi to připomíná hluboký socialismus, ne moderní servis.
Dostal 2 kávy gratis a sedl si do nového CLA - trochu stísněné, měnit zatím nebude.
Příště asi zkusí Bielsko.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
- JirkaE
- Příspěvky: 1422
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 195
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To je ale nedůvěra v systém a podpora Číňanů - to se hned tak nevidí....Mex píše: pát zář 05, 2025 6:13 pm
Proti čínské expanzi se nebojuje v konstrukčních kancelářích, ale v pohodlných zasedačkách v Bruselu a ve Štrasburku, kde se lobuje za vyšší cla a další překážky pro zahraniční konkurenci.




Clo pro čínská auta je pevně danné. Je 10%.
+ Někteří výrobci dostali pokuty za nekalou soutěž v podobě ,,vyrovnávacího cla" které je pro každého jiné a zatím na 5 let počínaje myslím květnem 2024 kdy padl rozsudek nad provinilci.
Už mají skoro rok a půl za sebou


Za nic dalšího se ani v Bruselu a ani ve Štrasburku nelobuje - je to jako zákon a drží se toho všichni celou dobu, celnice všech zemí.
I český výrobce bateriových sestav si může stěžovat a poslat k soudu prodejce článků - kteří to tahají do Česka nějakou nekalou cestou... a odhalit i ty ,,díry" - přes které jim to utiká - na celnicích v polských a jiných přístavů...
Kdybych byl výrobce a prodejce evropských e-aut - taky se budu bránit proti nekalým praktikám.
Kdybych byl výrobce a prodejce bateriových uložišť a věděl, že mě poškozují neproclené články na kus o 15Eur levnější - putující do ČR přes Facebook - mimo celnici - tak se budu bránit také.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 352
Re: Elektricka / hybridni auta
Už je konfigurátor:
https://www.bmw.cz/cs/all-models/x-seri ... w-ix3.html
https://www.bmw.cz/cs/all-models/x-seri ... w-ix3.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], gold1, META a 0 hostů