Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 29

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Franta2776 píše: stř zář 03, 2025 6:48 am
...Na čínských autech mi vadí sběr dat a musely by být výrazně levnější než konkurence ,abych do něho šel.
Tak mne to rozhodne nevadi. Dokaz ?
Toto mi odteraz hovori pane:
AMYLI 1.png
AMYLI 1.png (227.57 KiB) Zobrazeno 469 x
AMYLI 2.png
AMYLI 2.png (264.66 KiB) Zobrazeno 469 x
AMYLI 3.png
AMYLI 3.png (214.47 KiB) Zobrazeno 469 x
Dneska som s tymto EV (urcenym na jazdenie okolo komina) odjazdil prvych asi 50 km a zatial spokojnost. Ked teda odmyslim, ze moja noha stale hladala spojku a ruka stale chcela menit kvalty ...

Kedze je to moje prve EV, tak sa ucim ako na to a asi budem mat zopar vseobecnych otazok.
Napr. ako je to s "formatovanim" LiIoniek, aby sa dosiahla plna kapacita. Je dobre zopar krat skoro celkom vybit baterku a potom ju nabit na cca 100 percent ?
A potom prevazne baterku dobijat iba na 80 percent ? A raz zacas ju nabit naplno, aby sa zrovnali clanky ?
Na tieto otazky v mojom okoli dostavam nejednoznacne odpovede.
Vdaka za vase skusenosti.
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

1)Jednou za cca mĕsic nabít na 100%, aby se balancovalo nahoře.
2)Pokud se nejede nikam daleko, nejlépe nabíjet na 70%max 80%.Rozdil.v časové životnosti mezi 70 a 80% LG uvádí až 7let.
3)Pokud auto odstavíš na delší dobu nechat nabito na cca 50%
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 6122
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 821
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 40+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Na tu spojku si přivři nohavici nebo tkaničku do dveří, když nezabere pokrčení nohy. A ruku na koleno/stehno spolujezdkyně.
Je to jak s automatem, všichni na to nadávají, ale pak už nic jiného nechtějí.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
pibi
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 279
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

JozefSK píše: čtv zář 04, 2025 10:30 pm
Ked teda odmyslim, ze moja noha stale hladala spojku a ruka stale chcela menit kvalty ...
Párkrát to omylem zadupneš, ale časem si zvykneš. V práci jsme měli před cca 10lety od ČEZu zapůjčený Peugeot ION a stalo se to asi všem. Loni, když si syn dovezl EV totéž, ale také jsem si zvykl a nemám velký problém střídat manuál s EV.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
huron
Příspěvky: 60
Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
Reputace: 12

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od huron »

JozefSK píše: čtv zář 04, 2025 10:30 pm
Napr. ako je to s "formatovanim" LiIoniek, aby sa dosiahla plna kapacita. Je dobre zopar krat skoro celkom vybit baterku a potom ju nabit na cca 100 percent ?
A potom prevazne baterku dobijat iba na 80 percent ? A raz zacas ju nabit naplno, aby sa zrovnali clanky ?
Na tieto otazky v mojom okoli dostavam nejednoznacne odpovede.
Vdaka za vase skusenosti.
Bude asi záležet, jaký má kdo typ auta, z toho budou plynout i nejednoznačné odpovědi. Moje zkušenost je taková, že můj Leaf má takovej dojezd, že ho na 80% dobíjet prostě nemůžu. Navíc ta procenta jsou tak trochu od boku, že na 80% dojedu méně, než je 80% dojezdu při nabití na 100%. Takže nabíjím na 100 prakticky před každou jízdou (těsně před ní) a když stojí, tak ho držím mezi 20-80%. Nevím, jak ho nabíjeli ti přede mnou, ale má za sebou docela dost i rychlonabíjení (3600QC vs 5500LC). Mám ho dva roky, SOH (momentálně 51,8%) kleslo cca o 4%, což je v souladu se stávajícím tempem degradace s počty ujetých km. Je to 1.gen s LiMnO2, čekal jsem horší výsledek při tomhle zacházení.
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 305tis km
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Za mě to bude nejlepší EV na trhu:
Téma nové iX3 je zjednodušování života řidiči a platí to i pro jeho pohon, který je dnes již plně elektrický, pochopitelně. Jenže iX3 dokáže díky baterii s kapacitou 108,7 kWh a nízké spotřebě (prý kolem 15 kWh/100 km) ujet na jedno nabití neskutečných 800 km (Další meta dosažena, těch tisíc kiláků už je fakt na dosah!) a díky moderní 800V architektuře se dokáže nabíjet rychlostí blesku (A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel) – konkrétně zvládá výkon až 400 kW, takže za pouhých 10 minut u nabíječky získáte 372 km dojezdu navíc a efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 21 minut.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-bmw ... .seznam.cz
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2925
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 540
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

S kamošom (ktorý je fotograf, dostáva rôzne autá na fotenie) sme sa o EV bavili, on býva v paneláku, takže EV nehrozí - ale hovoril o skúsenostiach s tak trochu reálnym používaním počas fotení.

Napríklad ak ideš niekde mimo hlavné ťahy, s nabíjaním je to komplikovanejšie, hlavne to rýchle DC. Druhá vec - ak aj v nejakej riti nejakom menšom meste zastavíš na vhodnej nabíjačke, takmer vždy je lepšia/vybraná reštaurácia úplne v riti na opačnom konci mesta, takže čo? Čakať 20 minút na nabitie a potom zase ísť čakať do reštiky? Alebo taxi? Alebo prechádzka 20 minút? To sú úplne validné veci ktoré človeka obmedzujú.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
pibi
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 279
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Franta2776 píše: pát zář 05, 2025 11:31 am
A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel
Jak kde a jak kdy. Syn má plug and charge od Mercedesu, dá se aktivovat i na měsíc, tuším za 300,-, ale vždy jen od 1. do posledního, nejde to třeba na na 30dnů od 15. do 15. Funguje to jen na rychlonabíječkách Ionity, zkoušeli jsme to v dubnu na výletě do Stuttgartu. Na jiných, nebo na AC wallboxech máš smůlu a kartičky/čipy od jednotlivých provozovatelů stejně potřebuješ.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2925
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 540
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Přílohy
id.polo.pdf
(2.17 MiB) Staženo 18 x
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
Mex
Příspěvky: 1330
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 238
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

"Volkswagen predstavil elektromobil pre masy, ktorým chce zabojovať proti čínskej expanzii".

Proti čínské expanzi se nebojuje v konstrukčních kancelářích, ale v pohodlných zasedačkách v Bruselu a ve Štrasburku, kde se lobuje za vyšší cla a další překážky pro zahraniční konkurenci.
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

pibi píše: pát zář 05, 2025 1:22 pm
Franta2776 píše: pát zář 05, 2025 11:31 am
A díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel
Jak kde a jak kdy. Syn má plug and charge od Mercedesu, dá se aktivovat i na měsíc, tuším za 300,-, ale vždy jen od 1. do posledního, nejde to třeba na na 30dnů od 15. do 15. Funguje to jen na rychlonabíječkách Ionity, zkoušeli jsme to v dubnu na výletě do Stuttgartu. Na jiných, nebo na AC wallboxech máš smůlu a kartičky/čipy od jednotlivých provozovatelů stejně potřebuješ.
Koncem listopadu se chydtám EV do Amstrdamu. Potom podám hlášení z cesty. Jinak Rakousko to tak nemá, co jsem já nabíjel většinou to má na velkých benzinkách nebo u nákupních center.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pibi
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 279
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Dnes byl syn na servisní prohlídce v Mercedes Moravia v Ostravě, provedli jen servisní prohlídku, od října najezdil 30kkm, další opět po 30kkm, nebo 2 letech.
Aktualizaci palubního systému budou dělat zvlášť při další návštěvě.
Zlobí zadní parkovací senzory, musel se objednat na diagnostiku koncem měsíce.
Nemůže se z aplikace přihlásit do dodané nabíječky, také nemohli vyřešit, údajně se ozve produktový specialista. Tak nějak mi to připomíná hluboký socialismus, ne moderní servis.
Dostal 2 kávy gratis a sedl si do nového CLA - trochu stísněné, měnit zatím nebude.
Příště asi zkusí Bielsko.
PXL_20250905_171013957.RAW-01.COVER.jpg
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1423
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 196
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Mex píše: pát zář 05, 2025 6:13 pm

Proti čínské expanzi se nebojuje v konstrukčních kancelářích, ale v pohodlných zasedačkách v Bruselu a ve Štrasburku, kde se lobuje za vyšší cla a další překážky pro zahraniční konkurenci.
To je ale nedůvěra v systém a podpora Číňanů - to se hned tak nevidí.... :lol: :lol: :lol: To je věru vytrvalý bojovník ;) nicméně jen samá dezinformace... (ne poprvé, ne podruhé...) - a každý kdo mě zná ví, že nejsem žádný velký podporovatel EU politiky. Ale tady je vše jasné...


Clo pro čínská auta je pevně danné. Je 10%.

+ Někteří výrobci dostali pokuty za nekalou soutěž v podobě ,,vyrovnávacího cla" které je pro každého jiné a zatím na 5 let počínaje myslím květnem 2024 kdy padl rozsudek nad provinilci.

Už mají skoro rok a půl za sebou :D :D

Za nic dalšího se ani v Bruselu a ani ve Štrasburku nelobuje - je to jako zákon a drží se toho všichni celou dobu, celnice všech zemí.


I český výrobce bateriových sestav si může stěžovat a poslat k soudu prodejce článků - kteří to tahají do Česka nějakou nekalou cestou... a odhalit i ty ,,díry" - přes které jim to utiká - na celnicích v polských a jiných přístavů...


Kdybych byl výrobce a prodejce evropských e-aut - taky se budu bránit proti nekalým praktikám.

Kdybych byl výrobce a prodejce bateriových uložišť a věděl, že mě poškozují neproclené články na kus o 15Eur levnější - putující do ČR přes Facebook - mimo celnici - tak se budu bránit také.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4458
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 352

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 29

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Dakujem za rady aj za dobre priania.
cipis píše: čtv zář 04, 2025 11:48 pm
... A ruku na koleno/stehno spolujezdkyně...
To mi pripomenulo slova kamarata, s ktorym ked sme to EV viezli domov povedal: "Kua ostatni chlapi si kupuju drahe auta, zeby nimi zamotali hlavy kockam a ty kupis sranda krabicu na galuskach a vsetky baby sa otacaju a idu do kolien ... :lol:

Opytam sa este, rozne EV maju roznu silu dobrzdovania rekuperaciou (ked si dobre spominam, tak napr. Egolf ma 3 rozne stupne pribrzdovania). Pri tych najsilnesich pribrzdovaniach pomocou rekuperacie uz EV citelne spomaluje, napr. pred krizovatkou. Ak je to v tomto pripade s brzdovymi svetlami, zasvietia ? Alebo rekuperaciou pribrzdovane EV moze prekvapit sofera za nim ?
Mex
Příspěvky: 1330
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 238
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

JirkaE píše: pát zář 05, 2025 8:48 pm
... a každý kdo mě zná ví, že nejsem žádný velký podporovatel EU politiky...
Hihihi ;-)
JirkaE píše: pát zář 05, 2025 8:48 pm
I český výrobce bateriových sestav si může stěžovat a poslat k soudu prodejce článků - kteří to tahají do Česka nějakou nekalou cestou... a odhalit i ty ,,díry" - přes které jim to utiká - na celnicích v polských a jiných přístavů...
To jako srovnáváš daňové/celní úniky (které jsou snad na celém světě přestupkem, případně trestným činem) s tím, když nějaký zahraniční stát dá své vlastní firmě nějakou dotaci? :uh:

Tak když my tady každou větší zahraniční firmu zadotujeme (např. Hyundai, teď nově Toyota), tak jsme taky zločinci?
Když každý z nás žere potraviny, které jsou kvůli zemědělským dotacím také dotované, tak jsme všichni vinní?
Když nějaký stát třeba dotuje firmám energie, případně v případě problémů se podílí i na dotaci mezd (Kurzarbeit), tak na všechny jeho výrobky by ostatní státy měly taky uvalit dodatečné clo a brát ho jako provinilce (ve tvé terminologii)?
Zrovna v tomhle by sis rozuměl s Trumpem. Ten taky myslí, že nejlepší je na všechny uvalit cla. Mohl by sis taky udělat nějakou takovou velkou barevnou tabulku.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2925
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 540
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

JozefSK píše: sob zář 06, 2025 12:00 am
Pri tych najsilnesich pribrzdovaniach pomocou rekuperacie uz EV citelne spomaluje, napr. pred krizovatkou. Ak je to v tomto pripade s brzdovymi svetlami, zasvietia ? Alebo rekuperaciou pribrzdovane EV moze prekvapit sofera za nim ?
Priznám sa, že neviem. Možno podľa intenzity, lebo diesel tiež brzdí motorom a brzdové svetlo nesvieti.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
soami
Příspěvky: 929
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 89
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od soami »

Standardně je tam decelerační sensor. Pokud u i3 ubírám plynem, světla nesvítí. Při plné rekuperaci, která je výrazná, světla svítí.
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1423
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 196
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Mex píše: sob zář 06, 2025 12:01 am

To jako srovnáváš daňové/celní úniky (které jsou snad na celém světě přestupkem, případně trestným činem) s tím, když nějaký zahraniční stát dá své vlastní firmě nějakou dotaci? :uh:
Ano srovnávám, protože například - rozdíl finálové ceny v dubnu 2024 u aut z koncernu Saic byl až 39% pro EU trh - TO JE NÁHODA, že ano ?

Tím by se auta z koncernu SAIC - a HLAVNĚ TY, které jsou které jsou komplet evropské - myšleno například SAIC Volkswagen (včetně škodovky) dostávali zpět z ,,montovny" v Číně o 39% levněji než z mateřských firem v EU.

Ta auta mají s Čínou společné jen čipy a baterky, jinak na celém konceptu a projektu a návrhu a testech a všem - nemá SAIC žádný podíl.

Copak je normální aby Peugeot montovaný v Maďarsku měl jinou cenu než Peugeot smontovaný v Česku nebo ,,originál" smontovaný v mateřské fabrice ??? :wall:

Ne ne, nemohu s Tebou souhlasit v tomto ohledu v ničem, mudruj si co chceš, to co píšeš je překroucená pravda tak - aby Ti vyhovovala a Ty mohl házet vinu na EU.

Znova opakuji - že si za to mohou sami, EU jen dohlížela na to, aby to bylo korektní - že to způsobily oni, mezi sebou (s ostatními číňany) ve snaze urvat co největší podíl na EU trhu.

Podívej se na Teslu, KTERÁ Z ČÍNY NENÍ - i přes pokutu jede dál, sklopili hlavu a uznali to a jaký má dnes podíl na EU trhu ? Takřka dominantní....


Nepleť do toho daňové úlevy například pro nové továrny v jiné zemi, která zmírňuje počáteční investici výměnou za vytvoření nových pracovních míst dané zemi - PROTOŽE TA ÚLEVA NIC NEMĚNÍ NA FINÁLOVÉ CENĚ PRO KONCOVÉ ZÁKAZNÍKY = To je naprosto odlišné téma které s tím nijak nesouvisí


Edit : S Trumpem bych si jednoznačně nerozuměl z 90% - krom migrační politiky ;) a považuji ho za naprostého šílence který uvažuje zkratovitě, unáhleně a bez konzultací s tými které má k dispozici... Navíc je to posránek který couvá i před svým ruským protějškem, který si tak dělá od r.2014 co chce.....
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / NOVĚ Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: cejnik, Claudebot [Bot], JirkaE a 0 hostů