Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: stř dub 02, 2025 9:41 am
- Reputace: 1
- Lokalita: Ostravsko
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Taková nabíječka se tedy připojuje přes 3-f zásuvku, jo ? A když štítek říká AC input 240V tak ji zřejmě fázový posun nezajímá, jinak by tam bylo 400V
- TomHC
- Příspěvky: 2851
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 513
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
K autu pribalené nabíjačky bývajú na normálnu 1f zásuvku. Wallboxy bývajú na 3f.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: stř dub 02, 2025 9:41 am
- Reputace: 1
- Lokalita: Ostravsko
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já jen proč mě to zajímá: plánuji FVE kde bych měl 3x5000VA (Victron) pro každý "okruh", zatím jen domácnost. Přes zimu by se některé okruhy přeply na grid, zůstal jen jeden kde je malý trvalý odběr. Ale dobudoucna i elektro auto (provozované jen když bude svítit), a to bude chtít nejspíše více fází (aby tam stihly natéct veškeré přebytky). A fázový posun by mi to komplikoval...
-
- Příspěvky: 4376
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 339
Re: Elektricka / hybridni auta
Pozor,každe Ev má minimální nabíjecí proud BMW 6A , Tesla 5A atd.Ve třech fázích je to minimální výkon cca 4,5kW a na to je potřeba dost panelů, aby netahalo velké proudy z baterek.Proto jsem zatím zůstal u jedné fáze s minimálním výkonem1500W a systém nabíjecí výkon sám reguluje mezi 1,5 až 6kW:.Hlavně v přechodném období je to pomoc..
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 367
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
spousta aut pak ma pri 1f pripojeni 32A misto 16A. Tesla, snad i egolf to ma. i3 asi taky
-
- Příspěvky: 4376
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 339
Re: Elektricka / hybridni auta
To pak potřebuješ na trvalých 32A pořádný 1F měnič,který má málokdo.Mě multiplus 5000 s modráskem dohromady dává více než 4 hodiny 24A při 25A se přehřívá s dělá pauzy.Možná 11kW easun by trvale 7.2kW dal.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 367
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
jo ale pise ze ma tri victrony
pokud nehcce delat 3f system tak je muze dat do paralelu, okruhy si na to davat jak je libost a auto nabijet az mj z toho ude spatne 


-
- Příspěvky: 4376
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 339
Re: Elektricka / hybridni auta
Já za odpoledne nasoukám do auta 30kWh a to mi zatím stačí to mi vydatnĕ pomáhá modrásek.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2410
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 257
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Taky mám 3 MP2 a i v paralelu by měli co dělat, jak otestoval Franta. 7kW, to už je skoro 2,5Kw na kus a když se přidá ohřev TUV nebo nějaké pečení/vaření jsou na limitu. Posílit už to nemám jak, v technické už není místo, možná bych tam narval ještě jeden MP2, ale měl by daleko baterky a byl by o 2m dál od ostatních MP2, takže by se blbě balancovala zátěž.
Navíc, stání pro auta mám 70m od baráku.
Navíc, stání pro auta mám 70m od baráku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4376
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 339
Re: Elektricka / hybridni auta
Tesla není ani mezi první dvacítkou.To se Muskovi hajlování vyplatilo
Číňani taky nikde.

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 367
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Nemusi to souviset. Muze ale nemusi. Proste muzou taky nastupovat lidi, ktery chtej klasiku. Soused kamarada si koupil enyaq rs. kamarad se ho ptal proc ne teslu kdyz mohl mit vic vykonu za min penez. Ze prej tesla nema budiky.
-
- Příspěvky: 2410
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 257
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tesla hlavně zaspala dobu. Kčemu je jim větší výkon, když už 5 let prodávají to samé. Lidem se to okouká. Navíc VW i Škoda dělají fakt pěkný EV v klasickém vzhledu s podobnou cenou a analogový budíky jsou ergonomičtější. Stejně jako umístění v zorném poli řidiče. Sám mám C8 kde jsou budíky ve středu palubky a je to hrozná blbost, koukat doprava, kolik jedu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 367
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
ale v tesle to mas hned vedle volantu a pro me je to bliz nez pod volantem. A dalsi budiky jsou k nicemu, protoze tam nic neni potreba ukazovat
To vidim v golfu. misto otackomeru premysleli co a je tam rucicka vykonu a rekuperace. K nicemu to nepotrebujes. Klaiscka rucicka na nadrz. Stacilo dat nekam procenta. Tady jeste frikulinsky vymysleli ze jeden dilek je asi tak 7,5% nadrze nebo jak to tam je. Takze kdyz jedes, cumis na to a nevis kolik ti zbyva. miliarda displeju, na kazdem neco jineho nebo naopak to same vickrat. Jako ja na to nejdriv koukal taky divne ale ted .... zen

-
- Příspěvky: 4376
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 339
Re: Elektricka / hybridni auta
Pro mĕ je hlavni zdroj informací Head-up display, rychle se na to zvyká.Na klasické display se moc nedívám.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2410
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 257
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já hlavně nechápu, že v době digitálního infotaimentu si řidič nemůže nadefinovat co chce na lcd vidět a jak. V automotive jsou snad nejtupější programátoři co se neuchytí jinde.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1209
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 194
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Dle mého názoru to není o tom, že by to programátoři nezvládli, ale spíš o tom, že to pravidla pro infotainmenty v autech prostě nedovolují. Problém bude zejména v tom, že infotainmenty v autech zřejmě podléhají mnohem přísnějším pravidlům a tak výrobci uživatelům v tomto ohledu prostě neposkytují volnost konfigurace jako znáte třeba z Home Assistant dashboard kde si vzhled i rozmístění různých vizualizačních prvků můžete nadefinovat a poskládat v podstatě podle své vůle.
Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv srp 14, 2025 8:33 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 772
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Reputace: 38
- Bydliště: SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj,skoda ze tam ty procenta chybaju.Ja som potrebne info poriesil cez car scanner na displej.glottis píše: čtv srp 14, 2025 7:49 pmale v tesle to mas hned vedle volantu a pro me je to bliz nez pod volantem. A dalsi budiky jsou k nicemu, protoze tam nic neni potreba ukazovatTo vidim v golfu. misto otackomeru premysleli co a je tam rucicka vykonu a rekuperace. K nicemu to nepotrebujes. Klaiscka rucicka na nadrz. Stacilo dat nekam procenta. Tady jeste frikulinsky vymysleli ze jeden dilek je asi tak 7,5% nadrze nebo jak to tam je. Takze kdyz jedes, cumis na to a nevis kolik ti zbyva. miliarda displeju, na kazdem neco jineho nebo naopak to same vickrat. Jako ja na to nejdriv koukal taky divne ale ted .... zen
-
- Příspěvky: 1550
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Reputace: 201
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Elektricka / hybridni auta
A ake su to tie pravidla pre infotejment?..pretoze kazdym inym modelom je to horsie a horsie ba dokonca to zaslo uz tak daleko ze clovek sa musi niekolko krat preklikat aby nieco bezne potvrdil ba dokonca aj v servise mame problem pri novych modeloch nieco normalne vysvetlit zakaznikovi ked to nedava ani nam zmysel ako to vlastne ten majster inzinier navrhol A PRECO to tak navrhol...Tato doba displejov je smrt pretoze ako je uz vyssie spomenute tak bud su udaje na pristrojovke za volantom a aj na hedap displeji a aj na stredovom displeji alebo kazdy udaj je na inom displejiValdano píše: čtv srp 14, 2025 8:30 pmDle mého názoru to není o tom, že by to programátoři nezvládli, ale spíš o tom, že to pravidla pro infotainmenty v autech prostě nedovolují. Problém bude zejména v tom, že infotainmenty v autech zřejmě podléhají mnohem přísnějším pravidlům a tak výrobci uživatelům v tomto ohledu prostě neposkytují volnost konfigurace jako znáte třeba z Home Assistant dashboard kde si vzhled i rozmístění různých vizualizačních prvků můžete nadefinovat a poskládat v podstatě podle své vůle.
Ak by bola nejaka "politika/pravidla" tak potom by uz davno nasa "uzasna" EU zjednotila zobrazovanie udajov v automobiloch hlavne z dvovodu bezpecnosti.Lebo ked clovek presada casto medzi znackami tak je to akoby bol zakazdym na inej planete..
JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania
(rozširovania)
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania

-
- Příspěvky: 1209
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 194
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Myslel jsem přísná (omezující) pravidla platná v rámci výrobce a ne obecná pravidla stejná pro všechny výrobce. Na konkrétní pravidla pro infotainment toho či onoho výrobce se zeptejte příslušného výrobce. Výrobce by měl uvést důvody proč je to či ono v příslušném infotainmentu tak jak to je a proč tomu tak je. Často se argumentuje tím, že pevně dané rozložení prvků umožňuje řidiči si postupem času vytvořit svalovou paměť a kdyby si každý uživatel mohl prvky libovolně přeházet, tak by se tato možnost ztratila. Samozřejmě žádné nastavení není zcela ideální, ale výrobci prostě obecně dávají přednost pevně danému rozložení prvků.
Vozidlo musí projít náročným schvalovacím procesem (homologací), aby mohlo být prodáváno. Součástí tohoto procesu je i posouzení bezpečnosti ovládacích prvků. Výrobce musí úřadům prokázat, že jeho konkrétní, neměnné rozhraní splňuje bezpečnostní normy (např. doporučení NHTSA v USA nebo předpisy UNECE v Evropě) a minimalizuje rozptýlení. Umožnit libovolné rozmístění prvků uživatelem by údajně tuto certifikaci znemožnilo, protože nelze garantovat bezpečnost v rámci množství možných uspořádání.
Sjednocení v tom smyslu, že by existovala obecná pravidla převážně stejného uspořádání infotainmentu pro všechny výrobce je dle mého názoru zatím natolik nereálné, že se o to v EU nikdo nepokusil prosazovat i když na to třeba i rostou tlaky. Jestli se to v budoucnu změní ve smyslu nějakého obecnějšího sjednocení diktovaného jednotnými pravidly závaznými pro všechny výrobce to ukáže až čas, ale zatím je něco takového spíš v nedohlednu.
Vozidlo musí projít náročným schvalovacím procesem (homologací), aby mohlo být prodáváno. Součástí tohoto procesu je i posouzení bezpečnosti ovládacích prvků. Výrobce musí úřadům prokázat, že jeho konkrétní, neměnné rozhraní splňuje bezpečnostní normy (např. doporučení NHTSA v USA nebo předpisy UNECE v Evropě) a minimalizuje rozptýlení. Umožnit libovolné rozmístění prvků uživatelem by údajně tuto certifikaci znemožnilo, protože nelze garantovat bezpečnost v rámci množství možných uspořádání.
Sjednocení v tom smyslu, že by existovala obecná pravidla převážně stejného uspořádání infotainmentu pro všechny výrobce je dle mého názoru zatím natolik nereálné, že se o to v EU nikdo nepokusil prosazovat i když na to třeba i rostou tlaky. Jestli se to v budoucnu změní ve smyslu nějakého obecnějšího sjednocení diktovaného jednotnými pravidly závaznými pro všechny výrobce to ukáže až čas, ale zatím je něco takového spíš v nedohlednu.
Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv srp 14, 2025 9:57 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4376
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 339
Re: Elektricka / hybridni auta
Mĕ to vcelku jde, ale vyšší střední třida.Na displey si misto budíků můžu dát kameru nebo navigaci a x dalších nepoužitelných pip...dle výbĕru.eman píše: čtv srp 14, 2025 8:11 pmJá hlavně nechápu, že v době digitálního infotaimentu si řidič nemůže nadefinovat co chce na lcd vidět a jak. V automotive jsou snad nejtupější programátoři co se neuchytí jinde.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Semrush [Bot] a 0 hostů