Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
- TomHC
- Příspěvky: 2817
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 503
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak tie ceny za servis trochu chápem - svojim spôsobom je EV prémiovka + je to čiastočne niečo nové pre technikov. Musia sa na to školiť a asi to nebude lacné. A v pomere nákladov a počtu servisov to je asi zlé číslo.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Hlavně se servisy snaží nahonit chybějící peníze z předražených olejů,filtrů a destiček. Odpor prodejců aut k EV v autosalonech je všeobecně známý:)))Já když chtěl nabídnou EV, dívali se na mě jak na blázna a jednali se mnou jak s povlem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3545
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 265
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
přesně. když jsem si olej dělal sám tak jsem kupoval od olejáře pod stovku za litr, filtr za 150. výměna s vypitím kafe hodina.
chápu jejich hodinovku, chápal bych i stoprocentní marže na materiál ale to za co ten spotřebák prodávají je zlodějina.
chápu jejich hodinovku, chápal bych i stoprocentní marže na materiál ale to za co ten spotřebák prodávají je zlodějina.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Neni vsechno jen o motoru, nejvic se sype stejne podvozek a napravy na vsem. Po par letech na nasich kvalitnich cestach. Navic ruzne silentbloky trpi uz jenom vekem a ta guma se v nich casem uplne rozpada, s tim bude prace nejvic to udrzet v top stavu. Bezudrzbove vozidlo neexistuje a nikdy nebude. Ale to jsou aspon veci, ktere umi vymenit v kazdem servise. A pak oblibena koroze, nevyhyba se ani dneska nicemu.
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Já mám na starých fosilech největší problém s emisemi.Všechno ostatní je řešitelný pokud to neni vrak.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2394
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
U té servisní hodinovky za EV , to se pos**** v kině? Já to tedy vůbec nechápu a nevím, co je na tom k chápání.
Jako, že výměna stabilizátoru na ID4 a naftovým Golfu je mnohem náročnější na kvalifikaci..? Povolit dva šrouby a vyměnit díl za 300Kč v jednom případě budou dělat za 800Kč a v druhé za 3000?
To bych jim řekl slova, který ani neznají...
Jako, že výměna stabilizátoru na ID4 a naftovým Golfu je mnohem náročnější na kvalifikaci..? Povolit dva šrouby a vyměnit díl za 300Kč v jednom případě budou dělat za 800Kč a v druhé za 3000?
To bych jim řekl slova, který ani neznají...

10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2394
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ten Elrog je tak hezkej.Franta2776 píše: ned srp 03, 2025 5:28 amOdpor vůči EV je neskutečný:
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-jsm ... e-21015216


10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Proto jezdim vyhradne benziny. Ta “sleva” na trochu nizsi spotrebe mi nedava zadny smysl si vyrobit spoustu casto neresitelnych problemu. Kdyz to nejede a huli jak fabrika tak podvozek je az druhorady problem. A pokud ma fungovat trh s ojetinama nemuze byt kazde druhe auto po prvnim majiteli pro toho dalsiho past. Velkou cast aut kdybys mel dostat do stavu aby legalne proslo tak se vyplati spis hodit ze skaly.
-
- Příspěvky: 4380
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 772
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Aktuálně obnovuji domácí vozový park a chci hlavně bezproblémový provoz a snadnou samo-domo údržbu. Proto jsem zavrhl novější diesely. V benzínu tak mám zánovní MG ZS - moderní, ale jinak děsný šunt. No a měl bych vyměnit ještě jedno auto za něco novějšího. Mám utopit v koníčku okolo fotovoltaiky cca půl mega za ojetý elektromobil, nebo se mám chovat rozumně a pořídit další jednoduchý benziňák?
No a klasický diesel s koulí si ponechám, dokud se nerozpadne.
No a klasický diesel s koulí si ponechám, dokud se nerozpadne.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 3303
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 151
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Záleží naco to auto bude, ne?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 4380
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 772
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Na "polosamotě" je potřeba za každé situace mít možnost dopravy. Jedno odjede do práce, druhé zajišťuje pojíždění po okolí - odvoz/ přivezení. No a to třetí je v rezervě, když by některé z těch dvou nejelo. Popřípadě k dispozici pro další generaci než se ta osamostatní.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
- TomHC
- Příspěvky: 2817
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 503
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Mať jedno auto v zálohe mi príde divné. To by som riešil horúcou ihlou - keby bolo treba, tak z bazoša niečo do 500€ 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
-
- Příspěvky: 3303
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 151
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Dovča s dobíjením každých 200km jako spring nebo fiat panda, nebo něco jiného okolo 500tkč. S ojetou ekárou je to jako s ojetým mobilem. Může ho někdo přebalit do nového, vyměnit displej, ale stále je to ojetina. Telefon nevím jak kdo, ale od jisté doby nekupuji ojetý mobil z bazaru. Jen problémy lze čekat.rva píše: ned srp 03, 2025 5:20 pmNa "polosamotě" je potřeba za každé situace mít možnost dopravy. Jedno odjede do práce, druhé zajišťuje pojíždění po okolí - odvoz/ přivezení. No a to třetí je v rezervě, když by některé z těch dvou nejelo. Popřípadě k dispozici pro další generaci než se ta osamostatní.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 4380
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 772
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
U auta (na rozdíl od mobilu) nepotřebuji nový kus, protože pokles ceny za první 2-4 roky je tak velký, že až takovou ojetinu pokládám za rozumnou koupi. Bez havarijka, s údržbou samo-domo mi pak slouží dlouhá léta. Kdo bydlí někde na sídlišti v paneláku musí zvolit jiný přístup. Tři pojízdná auta jsou nutnost, dvě "normální", třetí jen jako nouzovka, protože každé auto potřebuje občas servis a když ho provádím, tak jsme stále plně mobilní a není časový tlak abych servisované auto rychle zprovoznil.
Elektromobil vidím stále jako ekonomický nesmysl, u nás by to bylo na krátké jízdy, žádná potřeba stovek kilometrů - na to mám jiné auto. I s tím nabíjením "zdarma" je to ošidné, protože kromě léta elektřina navíc není - využívá se třeba na ohřev bazénu.
Elektromobil vidím stále jako ekonomický nesmysl, u nás by to bylo na krátké jízdy, žádná potřeba stovek kilometrů - na to mám jiné auto. I s tím nabíjením "zdarma" je to ošidné, protože kromě léta elektřina navíc není - využívá se třeba na ohřev bazénu.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
- TomHC
- Příspěvky: 2817
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 503
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Rva, v mojej téme som to práve písal, za rok skoro 12000 tkm a 2 MWh, náklady na nabíjanie doma + pár krát vonku, spolu 148€. Za mňa super.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
-
- Příspěvky: 3303
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 151
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Můžu vidět příklad toho poklesu? Zpravidla cena je taková za jakou to prodávající koupil nové, přidá a koupí znovu nové. Auto bez záruky fabrikou. Za novou cenu před 4mi lety? Už se využila možnost koupit z automobilky tři roky starý auto s 0km? Je také za tu cenu ale nové.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 1980
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 202
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
no to je zase paskvil... postavíme všechno na co2. To že diesel má nejhorší možné emise celkově, ale co2 má nejlepší protože CO2 je přímoekvivalentní k množství spáleného paliva už je vedlejší.unicast píše: ned srp 03, 2025 9:14 amLPG bohužel postihnou ETS II ještě výrazně citelněji, než benzín (v poměru k ceně za litr paliva).
Pro ty kteří neví o co jde, tak na každý litr paliva bude příplatek 3 až 3,1Kč za litr... takže nafta za 6, benzín za 7 a lpg za 8l na 100km znamená že to nejvíc odnesou majitelé LPG. CNG to postihuje nějak taky (postihuje to cenu zemního plynu, ale nechtělo se mi počítat jak)
-
- Příspěvky: 139
- Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
- Reputace: 12
- Lokalita: Brno
- Výkon panelů [Wp]: 9,9
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Snad ne, ta cena povolenky LPG by orientačně měla být cca 3/4 ceny pro benzin, 2/3 ceny za naftu - na litr. Takže na spotřebu asi řádově stejně. Uvidíme. Když bude nejhůř, prodám diesel (možná se do té doby rozpadne) a koupím EVunicast píše: ned srp 03, 2025 9:14 amLPG bohužel postihnou ETS II ještě výrazně citelněji, než benzín (v poměru k ceně za litr paliva).

-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Podívej se naplatformu MEB od VW.To je tolik typů aut, že na to budou vždycky baterky díly apod.Taková starší ID4 se dá koupit starší za cca 500000kč a je to podobný jako Elroq ,Enyak.Koupit nějakou maloseriovku nemá smysl.rva píše: ned srp 03, 2025 7:25 pmU auta (na rozdíl od mobilu) nepotřebuji nový kus, protože pokles ceny za první 2-4 roky je tak velký, že až takovou ojetinu pokládám za rozumnou koupi. Bez havarijka, s údržbou samo-domo mi pak slouží dlouhá léta. Kdo bydlí někde na sídlišti v paneláku musí zvolit jiný přístup. Tři pojízdná auta jsou nutnost, dvě "normální", třetí jen jako nouzovka, protože každé auto potřebuje občas servis a když ho provádím, tak jsme stále plně mobilní a není časový tlak abych servisované auto rychle zprovoznil.
Elektromobil vidím stále jako ekonomický nesmysl, u nás by to bylo na krátké jízdy, žádná potřeba stovek kilometrů - na to mám jiné auto. I s tím nabíjením "zdarma" je to ošidné, protože kromě léta elektřina navíc není - využívá se třeba na ohřev bazénu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... B_platform
Pozor je to silně návykový

https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... :false,vcg:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:12 pm
- Reputace: 11
Re: Elektricka / hybridni auta
No ony jim ty EV berou chlebíček,tak si musí vymyslet,kde si kousnou.V Kodiaku první garančka za 15000 je paráda.U Hujdaje v garančce mění chladící kapalinu za majlad a MB každý servis kontrola těsnosti chlazení...eman píše: ned srp 03, 2025 3:58 pmU té servisní hodinovky za EV , to se pos**** v kině? Já to tedy vůbec nechápu a nevím, co je na tom k chápání.
Jako, že výměna stabilizátoru na ID4 a naftovým Golfu je mnohem náročnější na kvalifikaci..? Povolit dva šrouby a vyměnit díl za 300Kč v jednom případě budou dělat za 800Kč a v druhé za 3000?
To bych jim řekl slova, který ani neznají...![]()
Když vlezete do prodejny-servisu,tak se rozhlédněte.Recepce 2 holky,mrak managerů,barák skleněnej tuti provozně divokej.To všechno zaplatíte VY.

technické zázemí pro chov bizona amerického,podporované ostrovní FVE
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů