Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2817
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 503
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Tak tie ceny za servis trochu chápem - svojim spôsobom je EV prémiovka + je to čiastočne niečo nové pre technikov. Musia sa na to školiť a asi to nebude lacné. A v pomere nákladov a počtu servisov to je asi zlé číslo.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Hlavně se servisy snaží nahonit chybějící peníze z předražených olejů,filtrů a destiček. Odpor prodejců aut k EV v autosalonech je všeobecně známý:)))Já když chtěl nabídnou EV, dívali se na mě jak na blázna a jednali se mnou jak s povlem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3545
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 265
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

přesně. když jsem si olej dělal sám tak jsem kupoval od olejáře pod stovku za litr, filtr za 150. výměna s vypitím kafe hodina.
chápu jejich hodinovku, chápal bych i stoprocentní marže na materiál ale to za co ten spotřebák prodávají je zlodějina.
wattman
Příspěvky: 91
Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
Reputace: 12

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od wattman »

Neni vsechno jen o motoru, nejvic se sype stejne podvozek a napravy na vsem. Po par letech na nasich kvalitnich cestach. Navic ruzne silentbloky trpi uz jenom vekem a ta guma se v nich casem uplne rozpada, s tim bude prace nejvic to udrzet v top stavu. Bezudrzbove vozidlo neexistuje a nikdy nebude. Ale to jsou aspon veci, ktere umi vymenit v kazdem servise. A pak oblibena koroze, nevyhyba se ani dneska nicemu.
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já mám na starých fosilech největší problém s emisemi.Všechno ostatní je řešitelný pokud to neni vrak.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2394
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 250
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

U té servisní hodinovky za EV , to se pos**** v kině? Já to tedy vůbec nechápu a nevím, co je na tom k chápání.
Jako, že výměna stabilizátoru na ID4 a naftovým Golfu je mnohem náročnější na kvalifikaci..? Povolit dva šrouby a vyměnit díl za 300Kč v jednom případě budou dělat za 800Kč a v druhé za 3000?
To bych jim řekl slova, který ani neznají... :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 2394
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 250
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: ned srp 03, 2025 5:28 am
Ten Elrog je tak hezkej. :D Manželka ho viděla na letišti a prý kdy bude to slíbené auto.... :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
wattman
Příspěvky: 91
Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
Reputace: 12

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od wattman »

Proto jezdim vyhradne benziny. Ta “sleva” na trochu nizsi spotrebe mi nedava zadny smysl si vyrobit spoustu casto neresitelnych problemu. Kdyz to nejede a huli jak fabrika tak podvozek je az druhorady problem. A pokud ma fungovat trh s ojetinama nemuze byt kazde druhe auto po prvnim majiteli pro toho dalsiho past. Velkou cast aut kdybys mel dostat do stavu aby legalne proslo tak se vyplati spis hodit ze skaly.
rva
Příspěvky: 4380
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 772
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

Aktuálně obnovuji domácí vozový park a chci hlavně bezproblémový provoz a snadnou samo-domo údržbu. Proto jsem zavrhl novější diesely. V benzínu tak mám zánovní MG ZS - moderní, ale jinak děsný šunt. No a měl bych vyměnit ještě jedno auto za něco novějšího. Mám utopit v koníčku okolo fotovoltaiky cca půl mega za ojetý elektromobil, nebo se mám chovat rozumně a pořídit další jednoduchý benziňák?
No a klasický diesel s koulí si ponechám, dokud se nerozpadne.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
gupa
Příspěvky: 3303
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 151
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Záleží naco to auto bude, ne?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
rva
Příspěvky: 4380
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 772
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

Na "polosamotě" je potřeba za každé situace mít možnost dopravy. Jedno odjede do práce, druhé zajišťuje pojíždění po okolí - odvoz/ přivezení. No a to třetí je v rezervě, když by některé z těch dvou nejelo. Popřípadě k dispozici pro další generaci než se ta osamostatní.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2817
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 503
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Mať jedno auto v zálohe mi príde divné. To by som riešil horúcou ihlou - keby bolo treba, tak z bazoša niečo do 500€ 😃
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
gupa
Příspěvky: 3303
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 151
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

rva píše: ned srp 03, 2025 5:20 pm
Na "polosamotě" je potřeba za každé situace mít možnost dopravy. Jedno odjede do práce, druhé zajišťuje pojíždění po okolí - odvoz/ přivezení. No a to třetí je v rezervě, když by některé z těch dvou nejelo. Popřípadě k dispozici pro další generaci než se ta osamostatní.
Dovča s dobíjením každých 200km jako spring nebo fiat panda, nebo něco jiného okolo 500tkč. S ojetou ekárou je to jako s ojetým mobilem. Může ho někdo přebalit do nového, vyměnit displej, ale stále je to ojetina. Telefon nevím jak kdo, ale od jisté doby nekupuji ojetý mobil z bazaru. Jen problémy lze čekat.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
rva
Příspěvky: 4380
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 772
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

U auta (na rozdíl od mobilu) nepotřebuji nový kus, protože pokles ceny za první 2-4 roky je tak velký, že až takovou ojetinu pokládám za rozumnou koupi. Bez havarijka, s údržbou samo-domo mi pak slouží dlouhá léta. Kdo bydlí někde na sídlišti v paneláku musí zvolit jiný přístup. Tři pojízdná auta jsou nutnost, dvě "normální", třetí jen jako nouzovka, protože každé auto potřebuje občas servis a když ho provádím, tak jsme stále plně mobilní a není časový tlak abych servisované auto rychle zprovoznil.
Elektromobil vidím stále jako ekonomický nesmysl, u nás by to bylo na krátké jízdy, žádná potřeba stovek kilometrů - na to mám jiné auto. I s tím nabíjením "zdarma" je to ošidné, protože kromě léta elektřina navíc není - využívá se třeba na ohřev bazénu.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2817
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 503
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Rva, v mojej téme som to práve písal, za rok skoro 12000 tkm a 2 MWh, náklady na nabíjanie doma + pár krát vonku, spolu 148€. Za mňa super.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
gupa
Příspěvky: 3303
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 151
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Můžu vidět příklad toho poklesu? Zpravidla cena je taková za jakou to prodávající koupil nové, přidá a koupí znovu nové. Auto bez záruky fabrikou. Za novou cenu před 4mi lety? Už se využila možnost koupit z automobilky tři roky starý auto s 0km? Je také za tu cenu ale nové.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Matess
Příspěvky: 1980
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 202
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

unicast píše: ned srp 03, 2025 9:14 am
LPG bohužel postihnou ETS II ještě výrazně citelněji, než benzín (v poměru k ceně za litr paliva).
no to je zase paskvil... postavíme všechno na co2. To že diesel má nejhorší možné emise celkově, ale co2 má nejlepší protože CO2 je přímoekvivalentní k množství spáleného paliva už je vedlejší.

Pro ty kteří neví o co jde, tak na každý litr paliva bude příplatek 3 až 3,1Kč za litr... takže nafta za 6, benzín za 7 a lpg za 8l na 100km znamená že to nejvíc odnesou majitelé LPG. CNG to postihuje nějak taky (postihuje to cenu zemního plynu, ale nechtělo se mi počítat jak)
pave69
Příspěvky: 139
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 12
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pave69 »

unicast píše: ned srp 03, 2025 9:14 am
LPG bohužel postihnou ETS II ještě výrazně citelněji, než benzín (v poměru k ceně za litr paliva).
Snad ne, ta cena povolenky LPG by orientačně měla být cca 3/4 ceny pro benzin, 2/3 ceny za naftu - na litr. Takže na spotřebu asi řádově stejně. Uvidíme. Když bude nejhůř, prodám diesel (možná se do té doby rozpadne) a koupím EV :D .
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

rva píše: ned srp 03, 2025 7:25 pm
U auta (na rozdíl od mobilu) nepotřebuji nový kus, protože pokles ceny za první 2-4 roky je tak velký, že až takovou ojetinu pokládám za rozumnou koupi. Bez havarijka, s údržbou samo-domo mi pak slouží dlouhá léta. Kdo bydlí někde na sídlišti v paneláku musí zvolit jiný přístup. Tři pojízdná auta jsou nutnost, dvě "normální", třetí jen jako nouzovka, protože každé auto potřebuje občas servis a když ho provádím, tak jsme stále plně mobilní a není časový tlak abych servisované auto rychle zprovoznil.
Elektromobil vidím stále jako ekonomický nesmysl, u nás by to bylo na krátké jízdy, žádná potřeba stovek kilometrů - na to mám jiné auto. I s tím nabíjením "zdarma" je to ošidné, protože kromě léta elektřina navíc není - využívá se třeba na ohřev bazénu.
Podívej se naplatformu MEB od VW.To je tolik typů aut, že na to budou vždycky baterky díly apod.Taková starší ID4 se dá koupit starší za cca 500000kč a je to podobný jako Elroq ,Enyak.Koupit nějakou maloseriovku nemá smysl.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... B_platform
Pozor je to silně návykový :lol:
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... :false,vcg:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
qq357
Příspěvky: 65
Registrován: pát bře 15, 2013 7:12 pm
Reputace: 11

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od qq357 »

eman píše: ned srp 03, 2025 3:58 pm
U té servisní hodinovky za EV , to se pos**** v kině? Já to tedy vůbec nechápu a nevím, co je na tom k chápání.
Jako, že výměna stabilizátoru na ID4 a naftovým Golfu je mnohem náročnější na kvalifikaci..? Povolit dva šrouby a vyměnit díl za 300Kč v jednom případě budou dělat za 800Kč a v druhé za 3000?
To bych jim řekl slova, který ani neznají... :D
No ony jim ty EV berou chlebíček,tak si musí vymyslet,kde si kousnou.V Kodiaku první garančka za 15000 je paráda.U Hujdaje v garančce mění chladící kapalinu za majlad a MB každý servis kontrola těsnosti chlazení...
Když vlezete do prodejny-servisu,tak se rozhlédněte.Recepce 2 holky,mrak managerů,barák skleněnej tuti provozně divokej.To všechno zaplatíte VY. :D
technické zázemí pro chov bizona amerického,podporované ostrovní FVE

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Antrac1t, Claudebot [Bot], META a 0 hostů