Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Mĕ ty.grafy ohlednelĕ podílu OZE jako nesmysl.nepřipadaji:
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdro ... ych-zdroju
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
romanf
Příspěvky: 186
Registrován: stř úno 02, 2022 3:55 pm
Reputace: 26
Lokalita: BA-SC
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: on grid
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: okr Senec

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od romanf »

romanf píše: čtv čer 05, 2025 9:52 am
mňa by bavilo toto https://patakmotors.com/sk/pages/rodster ak by to malo trošku prívetivejšiu cenu , plus tie gumy z motorky nevzbudzujú veľkú dôveru
tak stránka síce ešte funguje ale firma je už v konkurze ;)
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jízda v EV je návyková u mě šly i motorky k ledu. Komfort jízdy, zrychlení, bezpečnost a palivo grátis málo co překoná.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2817
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 503
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

CLA pekné, len viac tých MB hviezdičiek by to chcelo 😲
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 08/2025 = 13.5 MWh AC
qq357
Příspěvky: 65
Registrován: pát bře 15, 2013 7:12 pm
Reputace: 11

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od qq357 »

Ano testy supr,ale…
Začal jsem cca 14dní komunikovat s velkým prodejcem,přepínání přes el bábu od čerta k ďáblu.Šlo mi o jeden parametr(světlost nad vozovkou,co na stránkách nemají)Že se ozve projektový manager.Tomu to trvalo týden.Následovala návštěva s konfigurací.Katastrofa,na cokoli jsem se zeptal prodejce:udělám si poznámku a zjistím.
Po dvou hodinách jsem odešel s hodně smíšeným pocitem.
Za další 4dny mi poslali mejl plný obecných keců,odpovědi na dotazy 0.
Ale náhodou přibalili výkres s rozměry jiný než na stránkách,s jinou mírou než říkal projekt manager.A tím to zabili,rozdíl 40mm je už pro mně nepoužitelný.
Tak pokud chcete auto s fantastickou efektivitou,jste nenároční,nebo polknete všechno,prosím.
Auto nemají na prodejně,neví kdy bude,2 termíny dodání padly.System balíčků pro blbečky.S oškubanou cla 350 jsem na 1.75m.
Teslu jsem nakonfiguroval při jedný cigaretě s dodáním poč září.
MB - přelom roku asi.
technické zázemí pro chov bizona amerického,podporované ostrovní FVE
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Njn Cla je novinka a Tesla se dĕlá roky.Na Cla si nebudeš muset dávat nálepku, že jsi auto koupil, než se majitel zbláznil😂😂😂
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2394
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 250
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: sob srp 02, 2025 11:08 am
To je asi článek od AI. Tam není snad jediná pravda. Nejvíce mě zaujala cestovka 260Km/h, ale 130km letěli 45min. :D A to si určitě k reklamnímu letu nevybrali špatný počasí s protivětrem. Kecy jsou i ty náklady na ULA. Bych chtěl vidět ty jejich amortizační náklady a že v letectví se nic neodpouští.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Máš pravdu, psala to AI jménem Alena Ilbová:)))
Screenshot_20250802_152702_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2394
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 250
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Což nevylučuje, že hodila odkaz do AI a nechala si vygenerovat článek. 😂
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
rva
Příspěvky: 4380
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 772
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

Souvisí to s cenou elektřiny. V takové Číně mají podstatně levnější i benzín, ale elektřina je tak levná, že tam elektromobily jezdí "za hubičku":
Náklady na provoz auta.jpg
Náklady na provoz auta.jpg (58.4 KiB) Zobrazeno 213 x
ceny energií jsem bral z https://www.globalpetrolprices.com/
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Těm co bydlí v bytě bez možnosti nabíjení z vlastní zásuvky i rozumím. Těm co bydlí v domku a ještě třeba topí el. už ne. Já mám v přímotopné sazbě teď kW se vším okolo 4.5Kč.Všichni moji známí, co mají FV buď už EV mají nebo zvažují koupi.Spotřeba malého EV Elroq, Bmw i3 je cca 15kWh/100km.
Děti a ženské jsou navíc citlivé na ekologii a EV spíše vyžadují.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
rva
Příspěvky: 4380
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 772
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

Jen namátkou, jak se liší cena značkového servisu pro elektromobil - je dvojnásobná. Do nákladů by se mělo rozpočítat i opotřebení baterie. Při životnosti baterie 10 -15 let si každý spočítá, o kolik každoročně přichází.
Přílohy
Cena baterie.jpg
Cena baterie.jpg (28.07 KiB) Zobrazeno 197 x
Ceník MG.jpg
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

A kolik to EV toho servisu potřebuje? Pokud nemá závadu, tak minimum na rozdíl od spalováku.
Jinak LG uvádí u svých prismatických článků, používá je třeba BMW životnost 26let a cca 5000cyklů.Podivej se na BMW i3 tam jsou použitý, auta mají 12let a problémy s baterkou nemají.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kyocera
Příspěvky: 1403
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 349

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kyocera »

Až bude mít EV najeto 200tis.km a benzínové auto také 200tis.Km , tak se to celkem srovná v celkové částce cena auta + palivo na 200tis.km.
Kdo má kladný poměr k elektřině, chce EV a hledá jak si to zdůvodnit. A nic proti EV. Mám kladný poměr k elektřině a tak některé argumenty proti EV přehlížím. To přiznám i když EV nevlastním.
Ale takový opravdu laciný provoz levnější jako benzín a levnější jako EV je auto jezdící na LPG. Auto na LPG by mohlo mít náhradní název
něco jako elektromobil pro chudé.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Franta2776
Příspěvky: 4347
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 338

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj my provozujeme cca 30aut na LPG.Pokud má auto vhodný motor na LPG je to levný provoz, ale LPG si sám nevyrobiš na rozdíl od elektřiny.
Máme Megany 1,6 a mají najeto i 700000km i novĕ Captury s 3 válce a 1l motorem máme s 300000km bez větších problémů.
Nesmí se zapomínat, že LPG je proti benzínu daňovĕ zvýhodnĕno. Proto vychází levný provoz.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kyocera
Příspěvky: 1403
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 349

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kyocera »

No vždyt jsem v příspěvku psal, něco jako elektromobil pro chudé. Ale LPG do tohoto vlákna ani nepatří. Řeč je hlavně
o EV a také o hybridních autech. A když je řeč o výrobě elektřiny, tak pro jednoho příbuzného připravuji a vyrábím nabiječku EV na přání.
Vstup DC od panelů , s MPPT , bez akumulátorů , výstup z měniče 1 fáze AC jedna fáze max výkon 4kW , vše ostrovní systém a měnič 4kW bez přífázování k DS a v případě potřeby si jen docucne z DS a to 100% bez přetoku. Jediná zvláštnost je , že bude pracovat bez aku, vše jen doma vyrobené . Aku by sice umožnily přelévat energii do EV v noci, ale
to nechce a tak je to celé jen namyšleno pro přímé nabijení během dne , kdy se počítá s tím, že každý rok je průměrně 1280 slunečných hodin.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
unicast
Příspěvky: 1923
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 336
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

LPG bohužel postihnou ETS II ještě výrazně citelněji, než benzín (v poměru k ceně za litr paliva).

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Antrac1t, Claudebot [Bot], META a 0 hostů