Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 2134
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 220
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Já přidal fan jenom na pravou stranu a uvidím, co to udělá. Ale jak jsem psal, ten krycí plech má tak tlustý lamely, že se půlka vzduchu odrazí zpět přes větrák. Jedině to na hulváta vyříznout.
Mám tam tyhle fany: Noctua

Jo na Bazoši je plno kutilu s 3D tiskem, co ti ty plasty vytisknou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Antrac1t
Příspěvky: 430
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Reputace: 78
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Antrac1t »

cipis píše: čtv dub 24, 2025 9:28 pm
Jedna podstatná informace - ten chytrý wallbox je od Victronu. Tedy pokud jsem to postřehl správně, že si to Franta schválně pořídil, aby byl box i měnič téže značky. Ostatně integrace v obrázku VRM to naznačuje.
Takže jestli si nerozumí dvě Victron zařízení, tak je to další průser.

Co se týče toho přehřátí, tak jsem také uvařil, jak píše kolega někde výše, 2kVA Phoenixe po několika hodinách, co jel na těch jmenovitých 1,4kW.
Jdu se schválně prohrabat, co se dá za teploty zobrazit ve VRM.

Edit: Tak u invertoru i u MP akorát tak teplota baterek. Teplota samotného stroje nikde.

muzes ukazat teplotu, vyuzij ten default temp senzor co je ke kazdemu MPcku pripoj na T Sense a nasledne jej vyctes pres node red

edit: To Franta, takze muzes zkusit hodit teplotni cidlo dovnitr na nejake sikovne misto, pustit WB a uvidis kolik tam mas

example
mp2.png
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
Antrac1t
Příspěvky: 430
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Reputace: 78
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Antrac1t »

to Migel: ano da, mel by tam byt M6 zavit
34964-multi-plus-2-1.jpg
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
Migel
Příspěvky: 1393
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Reputace: 151
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Migel »

A to by bolo asi najlepsie riesenie...
Zapojit priamo do cerba, cez nodered spravit podmienku spinania pridanych ventilatorov a problem "solved" 8-)
Ten jeden ventilator vo vnutri je asi ozaj len na jednu vec ( ::phocos-cx:: ) ked chce clovek stoho tazit maximum neustale...
JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania :repair: (rozširovania)
vk_1
Příspěvky: 413
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Antrac1t píše: pát dub 25, 2025 8:12 pm
muzes ukazat teplotu, vyuzij ten default temp senzor co je ke kazdemu MPcku pripoj na T Sense a nasledne jej vyctes pres node red
Ještě lze také vyčíst stav, kdy je MP přehřátý a preferuje bypass.
Screenshot 2025-04-25 at 21.54.07.png

Ale už jsme dost off topic, chlazení Multiplusu se řešilo už v jiných tématech, pokračoval bych tam. Třeba tady
viewtopic.php?p=259903
Franta2776
Příspěvky: 4037
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já jsem z doby analogové, žádný software ten toroid neochladí..Přidám 2 fany(odpracuji to za výrobce)a udělám nové testy, při nabíjení EV. Představu mám, že udrží 10 hodin deklarovaný výkon 4000W. Pokud to neustojí půjde do bazaru a přecházím na rejži.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Migel
Příspěvky: 1393
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Reputace: 151
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Migel »

Ja viem ze je to uz offtopic v tomto vlakne ale este totok....
Ja som to myslel tak ze sa nemusi ktomu robit ziadny extra termostat ale v nodered si nastavis aby ti tie ventilatory zoply dajme tomu pri 30C a hotovo..
Vyuzije sa original cidlo, cerbo a trocha fantazie bez dalsieho externeho spinacieho komponentu ;)
JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania :repair: (rozširovania)
Antrac1t
Příspěvky: 430
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Reputace: 78
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 11
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Antrac1t »

no me by spise zajimala ta teplota, kdy mu to snizi vykon a jestli to spolu nejak koreluje ... ze zvedavosti jsem vecer nahodil teplotni cidla na kazdej MP, dneska/zitra hlasi slunecny dny, takze ze zvedavosti zkusim vymlatit EV, ale vic jak 45kWh stejne nenasolim
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
pibi
Příspěvky: 1261
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 220
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

eman píše: pát dub 25, 2025 7:20 pm
Ale jak jsem psal, ten krycí plech má tak tlustý lamely, že se půlka vzduchu odrazí zpět přes větrák. Jedině to na hulváta vyříznout.
Když už vyrábíš držák ventilátorů, tak místo spodní mřížky, ne před. :repair:
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Dagus
Příspěvky: 2056
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 215
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

A máš nějaký podklady? Ono se to tam zasouvá. Jinak ano bylo by lepší kdyby to někdo nakreslil místo origo kritky jako celek. Ale tak zdatný nejsem.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Dagus, Migel a 1 host