Multiplus a chladenie
Měniče Victron
-
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Máte někdo??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1263
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 222
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ne, ale po Tvých příspěvcích zde o něčem takovém začínám uvažovat. 

7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady to máš termokamerou při zatížení, jak si fouká teplý vzduch 35st do sání čas 5:13 a to není rozpálený nabíjením EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2870
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 302
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Nemam ale az budu mit multiplusy tak to dodelam. Bud zespoda tlacit nebo zeshora odsavat. Ten vetrak uvnitr, cotoci vzduch kolem toroidu je uplna debilita.
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: úte srp 23, 2022 12:54 pm
- Reputace: 5
- Lokalita: Tábor
- Výkon panelů [Wp]: 7700
- Kapacita baterie [kWh]: 17
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja to mam od te doby co jsem si dodelal mereni teploty na toroidu. Ten je pekelne horkej kdyz jede menic na plno. Mam v planu jeste ten interni vetrak vymenit a dat na silentbloky, protoze origo strasne vibruje. Pouzil jsem nejake sunon maglevy
Victron ESS:
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
-
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Ty držáky jsi si vytiskl nebo koupil?? Případně kde??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2997
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 131
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Opravdu pokud chcete něco ve středu stroje chladit, budete to chladit z jedné strany nadruhou nebo budete chladit přímo zdroj tepla?
Jako výkonný procesor, proč ho nestačí jako konstrukční řešení aktivně chladit skříň jen zboku? Proč se používá přímé chlazení procesoru od pasivního přes turbovzduchové, vodní, tepelně výměnná po kryogenní?
Jako výkonný procesor, proč ho nestačí jako konstrukční řešení aktivně chladit skříň jen zboku? Proč se používá přímé chlazení procesoru od pasivního přes turbovzduchové, vodní, tepelně výměnná po kryogenní?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2040
- Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
- Reputace: 168
- Lokalita: MY, SR
- Výkon panelů [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 28
- Bydliště: SR MY
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj mám. Dagus mi to vytlačil na 3D tlačiarni.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah + JK BMS
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: úte srp 23, 2022 12:54 pm
- Reputace: 5
- Lokalita: Tábor
- Výkon panelů [Wp]: 7700
- Kapacita baterie [kWh]: 17
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já to mám také vytištěné přes kolegu. Hotové jsem to nikde nenašel. Takže jedině sehnat někoho s 3d tiskárnou. Rychlost těch dvou ventilátorů řídím přes PWM v návaznosti na teplotou toroidu.
Victron ESS:
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
-
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Jste mi pánové ochotni poskytnout odzkoušená data pro tisk??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: úte srp 23, 2022 12:54 pm
- Reputace: 5
- Lokalita: Tábor
- Výkon panelů [Wp]: 7700
- Kapacita baterie [kWh]: 17
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja si nechal vytisknou tohle a sedi to: https://www.thingiverse.com/thing:5981973
Victron ESS:
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
-
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Díky to vypadá moc pěkně.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
A 3Dtisk není drahý, to nemá cenu nic bastlit a tomu toroidu to určitě prospěje.
3D tisk dodaných souborů z thingiverse – 150 Kč/ks (z ASA – 230 Kč/ks, z polykarbonátu – 400 Kč/ks )
Alvipek s.r.o.
Křídla 5
Nové Město na Moravě
CZ 592 31
3D tisk dodaných souborů z thingiverse – 150 Kč/ks (z ASA – 230 Kč/ks, z polykarbonátu – 400 Kč/ks )
Alvipek s.r.o.
Křídla 5
Nové Město na Moravě
CZ 592 31
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2057
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 215
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Kamarád má možná pár navíc kdyby se ti to nechtělo zařizovat.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 4055
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Díky už jsem to objednal.
Jak výkonný tam máš Dagusi ventilátory??
Jak výkonný tam máš Dagusi ventilátory??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2057
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 215
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jinak píšu ti to už od začátku a furt dokola. Naposledy jsem neměl ani naladu ti vyvracet jak chlazení nepomůže. Každopádně kdyby jsi chtěl tisknout, tak tu verzi na 120mm fany a fany bud noctua nebo sunon s pořádaným průtokem a ideálně pwm regulaci a čidlo na vršek trafa kam nefouká přímo ventilátor. A ano ty 120mm verze 2ks mám právě na mp2 5000.
Každopádně k těm fanům, já tam mám 2x 120mm artic p12 s termiatorem a taky to uchladí aby dával 4100W trvale 5hodin, ale dnes bych ai tam dal klidně výkonnější s pwm regulací.
Naposledy upravil(a) Dagus dne pát dub 25, 2025 7:20 pm, celkem upraveno 1 x.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 2137
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 220
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já přidal fan jenom na pravou stranu a uvidím, co to udělá. Ale jak jsem psal, ten krycí plech má tak tlustý lamely, že se půlka vzduchu odrazí zpět přes větrák. Jedině to na hulváta vyříznout.
Mám tam tyhle fany: Noctua
Jo na Bazoši je plno kutilu s 3D tiskem, co ti ty plasty vytisknou.
Mám tam tyhle fany: Noctua
Jo na Bazoši je plno kutilu s 3D tiskem, co ti ty plasty vytisknou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 431
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 78
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 11
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
cipis píše: čtv dub 24, 2025 9:28 pmJedna podstatná informace - ten chytrý wallbox je od Victronu. Tedy pokud jsem to postřehl správně, že si to Franta schválně pořídil, aby byl box i měnič téže značky. Ostatně integrace v obrázku VRM to naznačuje.
Takže jestli si nerozumí dvě Victron zařízení, tak je to další průser.
Co se týče toho přehřátí, tak jsem také uvařil, jak píše kolega někde výše, 2kVA Phoenixe po několika hodinách, co jel na těch jmenovitých 1,4kW.
Jdu se schválně prohrabat, co se dá za teploty zobrazit ve VRM.
Edit: Tak u invertoru i u MP akorát tak teplota baterek. Teplota samotného stroje nikde.
muzes ukazat teplotu, vyuzij ten default temp senzor co je ke kazdemu MPcku pripoj na T Sense a nasledne jej vyctes pres node red
edit: To Franta, takze muzes zkusit hodit teplotni cidlo dovnitr na nejake sikovne misto, pustit WB a uvidis kolik tam mas
example
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 431
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 78
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 11
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
to Migel: ano da, mel by tam byt M6 zavit
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 1395
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Reputace: 151
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Elektricka / hybridni auta
A to by bolo asi najlepsie riesenie...
Zapojit priamo do cerba, cez nodered spravit podmienku spinania pridanych ventilatorov a problem "solved"
Ten jeden ventilator vo vnutri je asi ozaj len na jednu vec (
) ked chce clovek stoho tazit maximum neustale...
Zapojit priamo do cerba, cez nodered spravit podmienku spinania pridanych ventilatorov a problem "solved"

Ten jeden ventilator vo vnutri je asi ozaj len na jednu vec (

JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania
(rozširovania)
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Diablo1st, Franta2776, gupa, Valdano, vk_1, vladca, Yandex [Bot] a 2 hosti