Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Valdano
Příspěvky: 867
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 140
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Franta2776 píše: čtv dub 24, 2025 8:17 pm
Mám ještĕ jeden hloupý wallbox jak vyjezdim baterku tak ho vyzkouším.
Podle mĕ to není chyba komunikace, ale záměr Victronu nedovolit přehřátí mĕniče, protože ví, že.to.męnič nezvládne.
To je jen Váš zatím ničím nepodložený předpoklad. Také by to mohl být jen mylný výklad hodnot od Multiplus na straně Wallboxu. Multiplus třeba vůbec neříká Wallboxu, aby proud snížil, ale jen mu říká aktuální proud, maximální možný proud a třeba mu k tomu posílá měřenou teplotu měniče a ten váš Wallbox to z nějakého důvodu mylně interpretuje třeba jako teplotu baterie, ze které měnič čerpá energii a tak při jejím růstu po určité době sám Wallbox sníží proud i když z pohledu Multiplusu to vlastně není požadováno, ale Wallbox si to jen takto mylně vykládá když zaměňuje teplotu samotného měniče s teplotou baterie měniče. Možná jde to omezování v nějakém nastavení na straně toho chytrého Wallboxu nějak ovlivnit nebo i vypnout.

Nemá smysl se tady dohadovat jestli to je nebo není chyba komunikace či případně mylný výklad hodnot z Multiplusu na straně toho chytrého Wallboxu a nebo skutečný záměr samotného Multiplusu. Jak už jste zmínil ověřte si to testem s dlouhodobým vysokým odběrem bez komunikace ať už s tím hloupým Wallboxem nebo se zmíněnými přímotopy a uvidíte jak moc se budou výsledky lišit oproti provozu s tím chytrým Wallboxem.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5699
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 709
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Jedna podstatná informace - ten chytrý wallbox je od Victronu. Tedy pokud jsem to postřehl správně, že si to Franta schválně pořídil, aby byl box i měnič téže značky. Ostatně integrace v obrázku VRM to naznačuje.
Takže jestli si nerozumí dvě Victron zařízení, tak je to další průser.

Co se týče toho přehřátí, tak jsem také uvařil, jak píše kolega někde výše, 2kVA Phoenixe po několika hodinách, co jel na těch jmenovitých 1,4kW.
Jdu se schválně prohrabat, co se dá za teploty zobrazit ve VRM.

Edit: Tak u invertoru i u MP akorát tak teplota baterek. Teplota samotného stroje nikde.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

jj obojí od Victronu. Oni spolu komunikují, při tom chlazení je omezen nabíjecí proud na 6A a to je minimálmní proud auta, aby se auto neodpojilo. Hodnotu 6A zná wallbox ne měnič v těch grafech je to vidět hodnota cca 1300W na tu on zeslabí a auto signalizuje ,že pořád nabíjí..To není žádná náhodná nebo špatná komunikace. S Cerba mám vytvořený Ap bod a tam je připojený jenom wallbox. Cerbo na síť kabelem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 867
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 140
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Dost teoretických předpokladů. Zkuste to s tím hloupým WallBoxem bez komunikace a uvidíte jak velké budou rozdíly v reálu. ;)
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Máte někdo??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pibi
Příspěvky: 1261
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 220
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Ne, ale po Tvých příspěvcích zde o něčem takovém začínám uvažovat. :repair:
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tady to máš termokamerou při zatížení, jak si fouká teplý vzduch 35st do sání čas 5:13 a to není rozpálený nabíjením EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2867
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 302
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: pát dub 25, 2025 11:24 am
Máte někdo??
Nemam ale az budu mit multiplusy tak to dodelam. Bud zespoda tlacit nebo zeshora odsavat. Ten vetrak uvnitr, cotoci vzduch kolem toroidu je uplna debilita.
jika9876
Příspěvky: 68
Registrován: úte srp 23, 2022 12:54 pm
Reputace: 5
Lokalita: Tábor
Výkon panelů [Wp]: 7700
Kapacita baterie [kWh]: 17
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od jika9876 »

Ja to mam od te doby co jsem si dodelal mereni teploty na toroidu. Ten je pekelne horkej kdyz jede menic na plno. Mam v planu jeste ten interni vetrak vymenit a dat na silentbloky, protoze origo strasne vibruje. Pouzil jsem nejake sunon maglevy
Victron ESS:
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ty držáky jsi si vytiskl nebo koupil?? Případně kde??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2994
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 131
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Opravdu pokud chcete něco ve středu stroje chladit, budete to chladit z jedné strany nadruhou nebo budete chladit přímo zdroj tepla?

Jako výkonný procesor, proč ho nestačí jako konstrukční řešení aktivně chladit skříň jen zboku? Proč se používá přímé chlazení procesoru od pasivního přes turbovzduchové, vodní, tepelně výměnná po kryogenní?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Diablo1st
Příspěvky: 2040
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Reputace: 168
Lokalita: MY, SR
Výkon panelů [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 28
Bydliště: SR MY

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Diablo1st »

Franta2776 píše: pát dub 25, 2025 11:24 am
Máte někdo??
Jj mám. Dagus mi to vytlačil na 3D tlačiarni.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah + JK BMS
jika9876
Příspěvky: 68
Registrován: úte srp 23, 2022 12:54 pm
Reputace: 5
Lokalita: Tábor
Výkon panelů [Wp]: 7700
Kapacita baterie [kWh]: 17
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od jika9876 »

Já to mám také vytištěné přes kolegu. Hotové jsem to nikde nenašel. Takže jedině sehnat někoho s 3d tiskárnou. Rychlost těch dvou ventilátorů řídím přes PWM v návaznosti na teplotou toroidu.
Victron ESS:
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jste mi pánové ochotni poskytnout odzkoušená data pro tisk??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
jika9876
Příspěvky: 68
Registrován: úte srp 23, 2022 12:54 pm
Reputace: 5
Lokalita: Tábor
Výkon panelů [Wp]: 7700
Kapacita baterie [kWh]: 17
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od jika9876 »

Ja si nechal vytisknou tohle a sedi to: https://www.thingiverse.com/thing:5981973
Victron ESS:
3,3kWp + 2,2kWp a 2,2kWp na RS450/200 + MP2 5kVA + 17x314Ah + JK BMS + Cerbo-S GX
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Díky to vypadá moc pěkně.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

A 3Dtisk není drahý, to nemá cenu nic bastlit a tomu toroidu to určitě prospěje.
3D tisk dodaných souborů z thingiverse – 150 Kč/ks (z ASA – 230 Kč/ks, z polykarbonátu – 400 Kč/ks )

Alvipek s.r.o.
Křídla 5
Nové Město na Moravě
CZ 592 31
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 2057
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 215
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

Kamarád má možná pár navíc kdyby se ti to nechtělo zařizovat.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 4039
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 299

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Díky už jsem to objednal.
Jak výkonný tam máš Dagusi ventilátory??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 2057
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 215
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

Franta2776 píše: pát dub 25, 2025 11:24 am
Máte někdo??
Jinak píšu ti to už od začátku a furt dokola. Naposledy jsem neměl ani naladu ti vyvracet jak chlazení nepomůže. Každopádně kdyby jsi chtěl tisknout, tak tu verzi na 120mm fany a fany bud noctua nebo sunon s pořádaným průtokem a ideálně pwm regulaci a čidlo na vršek trafa kam nefouká přímo ventilátor. A ano ty 120mm verze 2ks mám právě na mp2 5000.
Každopádně k těm fanům, já tam mám 2x 120mm artic p12 s termiatorem a taky to uchladí aby dával 4100W trvale 5hodin, ale dnes bych ai tam dal klidně výkonnější s pwm regulací.
Naposledy upravil(a) Dagus dne pát dub 25, 2025 7:20 pm, celkem upraveno 1 x.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Antrac1t, Claudebot [Bot], Dagus, MaJestic-12 [Bot], Migel a 0 hostů