Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5687
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 703
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Kolega vyse psal, ze problem je mala perforace toho plechu, takze silnejsi vetrak nepomuze, kdyz se neco neudela s tim plechem.
Matess píše: ned dub 20, 2025 8:06 pm
to je takovej problém tam dát silnej větrák?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3992
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 296

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Na tom mým grafu je vidět, jak se doba práce mĕniče naplno zkracuje a snížení výkonu je častější.
To bude tím, jak se masa toho 23kg toroidu postupně natápí.Pokud je teplotni čidlo na povrchu toroidu,tak silnĕjši ventilátor a vĕtši průtok vzduchu ošáli čidlo a ochladí povrch, ale teplota uvnitř toroidu neklesá spíše bude dále stoupat.
K tomu aby se zjistilo jestli ten tuning k ničemu je, by se musela měřit teplota jádra a vnitřek vinutí toroidu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1874
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

mp2 neznám, ale nemyslím si že by byl victron tak blbej...

https://community.victronenergy.com/t/m ... ling/17035

ale asi lepší řešení je toto

https://communityarchive.victronenergy. ... out-l.html

+ krásnej 3000rpm maglev 12cm vetrak.

https://www.tme.eu/cz/details/mec0251v1 ... -000u-a99/
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5687
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 703
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

To je ujeté ... Vyhodíš desítky a desítky tisíc za sráč, kterému musíš takhle hnusně bastlit ventilátory, aby fungoval o chvilku déle?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3992
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 296

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Matess píše: pon dub 21, 2025 12:08 am
mp2 neznám, ale nemyslím si že by byl victron tak blbej...

https://community.victronenergy.com/t/m ... ling/17035

ale asi lepší řešení je toto

https://communityarchive.victronenergy. ... out-l.html

+ krásnej 3000rpm maglev 12cm vetrak.

https://www.tme.eu/cz/details/mec0251v1 ... -000u-a99/
On není blbý, ale uvádí to přesně akorát Victron sekta, to vidí jinak.
https://eshop.neosolar.cz/documents/470 ... ger-EN.pdf

Pokud se měnič ohřeje na 40st je schopný trvale dodávat 3700W a pokud se ohřeje na 65st je schopný dodávat trvale 3000W.To je o teplotě zařízení ne okolí.
Mě se nad 40st ohřeje při nabíjení EV při odběru 3870W za cca 90 minut a začne dělat přestávky a chladit. Je natolik chytrý, že to dobíjení EV zeslabí a nepadne do chyby.

Jak jsem psal výše,pokud nevíš teplotu vinutí a jádra toroidu , tak mu můžeš nějakým přídavným chlazením a při tom nadměrným zatěžováním měniči škodit a zkracovat životnost.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2122
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 218
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: ned dub 20, 2025 10:19 pm
Na tom mým grafu je vidět, jak se doba práce mĕniče naplno zkracuje a snížení výkonu je častější.
To bude tím, jak se masa toho 23kg toroidu postupně natápí.Pokud je teplotni čidlo na povrchu toroidu,tak silnĕjši ventilátor a vĕtši průtok vzduchu ošáli čidlo a ochladí povrch, ale teplota uvnitř toroidu neklesá spíše bude dále stoupat.
K tomu aby se zjistilo jestli ten tuning k ničemu je, by se musela měřit teplota jádra a vnitřek vinutí toroidu.
Podle vnitřní konstrukce bych řekl, že ten vnitřní fan řeší hlavně teplotu chladiče s tranzistory nebo co tam je, který je umístěn hned nad svorkovnicí. Přes něj tahá vzduch a trochu ofukuje jednu stranu toroidu už ohřátým vzduchem. Jako chlazení musel navrhovat regulérní blbec, to se jinak nedá napsat. Už to, že neinvestovali 20 centů do tlumící podložky na ten držák větráku, je debilita. Tuhle debilní kontrukci už nejde moc zachránit, není tam ani místo pro nějaký bastl a dole překáží poudění vzduchu hned dvě mřížky s lamelama tlustýma, že zabrání i vloupání páčidlem. Nahoře zase vzduch proudí proti zdi. Technicky i softwarově je to super zařízení a za ty peníze stojí, ale finální montáž zadali debilům.
Ale není to nic nového. Náš korporát zase dělá super konstrukce, který pak softwarově domrví, jeho levná parta asijských "programátorů". A nikomu to nepřipadá divný.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3992
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 296

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Myslím si, chladič s tranzistory stabilizuje teplotu s ventilátorem tady podle mĕ stoupá teplota masy, která nejde odvĕtrat.Kukni na křivku jak si pořád častěji dĕlá pauzu a zkracuje se doba výkonu 3,8kW.
Jak budu nabíjet náhraju křivku při 3,5kW jestli je to třeba 6 hodin v kuse schopný dodávat.
Jak se po 90min zahřeje, výkon jde do kopru.
Screenshot_20250421_133009_Gallery.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
josse
Příspěvky: 1232
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 145

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od josse »


eman píše:

Podle vnitřní konstrukce bych řekl, že ten vnitřní fan řeší hlavně teplotu chladiče s tranzistory nebo co tam je, který je umístěn hned nad svorkovnicí. Přes něj tahá vzduch a trochu ofukuje jednu stranu toroidu už ohřátým vzduchem.
Ty plechy spíš než chladič jsou vedení proudu z plus bat a směrem do trafa...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
PavelR
Příspěvky: 3480
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 250
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

Franta2776 píše: ned dub 20, 2025 2:27 pm
PavelR píše: ned dub 20, 2025 1:46 pm
nepřisává nic. Když tlačí do sítě jaksi ani nemůže :-D

v offgridu ho kolega trápil na 6,5kw a nějakou půlhodinu držel nevím jak dlouho by to dal. Osobně bych to řešil druhým v paralelu - jedna fve na všechno. Ale ty máš beztak víc různých měničů takže je asi jedno z čeho to poskládáš.
Jestli je to vážně tak špatný tak se toho zbav no.
Každopádně jsem zvědavej na to měření.
To jsou ty kecy o zázračném přetížení a mĕničich.Ten mĕnič vydrží 4800W možná 3 minuty.Pak se to hřeje jak prase.6,5 KW to můžou vykládat marketingový prodejci.



Odbĕr z baterky 5500W je ná výstupu mĕniče těch 4800W.
hm tak když jsem u toho stál a na vlastní oči to viděl tak u nás asi stál i duch všech markeťáků.
Nevím možná jinej fw možná višší moc ale vím co jsem viděl :-)
Valdano
Příspěvky: 844
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 137
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Lepší z hlediska chlazení i odstranění zvuků z ventilátorů by bylo, pokud by některý z výkonnějších měničů měl chlazení nikoli vzduchové, ale chlazení vodou tj. vyžadoval by zapojení do chladícího potrubí s výměníkem tepla od klimatizačního systému, který má chladící jednotku venku. Ventilátory by z měniče zcela zmizely a chladiče by byly chlazeny vodou dle měřených teplot čidel zabudovaných přímo do chladičů. Regulační ventily a čerpadlo s regulací otáček pro regulaci teploty chladící vody do jednotlivých chladičů v měniči i tepelný výměník chlazený z okruhu klimatizace by byly vně mimo měnič. Tímto způsobem by mohly být chlazeny nejen výkonové polovodiče v měniči, ale i zmíněný masivní toroid, který by na to musel být konstrukčně přizpůsoben, aby chlazení procházelo samotným jádrem toroidu. Takový měnič by však byl cenově někde jinde a ze zdejších by si ho asi nikdo nekoupil.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon dub 21, 2025 3:56 pm, celkem upraveno 2 x.
Franta2776
Příspěvky: 3992
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 296

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

PavelR píše: pon dub 21, 2025 3:32 pm
Franta2776 píše: ned dub 20, 2025 2:27 pm
PavelR píše: ned dub 20, 2025 1:46 pm
nepřisává nic. Když tlačí do sítě jaksi ani nemůže :-D

v offgridu ho kolega trápil na 6,5kw a nějakou půlhodinu držel nevím jak dlouho by to dal. Osobně bych to řešil druhým v paralelu - jedna fve na všechno. Ale ty máš beztak víc různých měničů takže je asi jedno z čeho to poskládáš.
Jestli je to vážně tak špatný tak se toho zbav no.
Každopádně jsem zvědavej na to měření.
To jsou ty kecy o zázračném přetížení a mĕničich.Ten mĕnič vydrží 4800W možná 3 minuty.Pak se to hřeje jak prase.6,5 KW to můžou vykládat marketingový prodejci.



Odbĕr z baterky 5500W je ná výstupu mĕniče těch 4800W.
hm tak když jsem u toho stál a na vlastní oči to viděl tak u nás asi stál i duch všech markeťáků.
Nevím možná jinej fw možná višší moc ale vím co jsem viděl :-)
Možná v zimě, vymrzlá garáž, toroid okolo nuly.Než se ohřeje je možné lámat světové rekordy.To ale nejsou běžné podmínky.
Já mám teď v garáži do 20st a za teplého letního dne bude ten výkon mĕniče ještĕ horší.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kyocera
Příspěvky: 1343
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 324

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kyocera »

A když plánujete nabijet EV a jste skalní příznivci Victron Multiplusů, proč rovnou neinstalujete 15kW Multiplus II ?
Ten má při 65°C stále 7kW a neměl by s nabijením EV problém .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Diablo1st
Příspěvky: 2036
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Reputace: 168
Lokalita: MY, SR
Výkon panelů [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 28
Bydliště: SR MY

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Diablo1st »

Franta2776 píše: pon dub 21, 2025 1:36 pm
Myslím si, chladič s tranzistory stabilizuje teplotu s ventilátorem tady podle mĕ stoupá teplota masy, která nejde odvĕtrat.Kukni na křivku jak si pořád častěji dĕlá pauzu a zkracuje se doba výkonu 3,8kW.
Jak budu nabíjet náhraju křivku při 3,5kW jestli je to třeba 6 hodin v kuse schopný dodávat.
Jak se po 90min zahřeje, výkon jde do kopru.
Screenshot_20250421_133009_Gallery.jpg
Franto asi budeš musieť zobrať ešte jeden do paralelu, alebo ho vymeniť za výkonnejší model, príp. za úplne iný menič. Stále je tu možnosť použiť iný menič ako generátor a tým si posilniť výstup.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp a 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah + JK BMS
Franta2776
Příspěvky: 3992
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 296

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

kyocera píše: pon dub 21, 2025 4:02 pm
A když plánujete nabijet EV a jste skalní příznivci Victron Multiplusů, proč rovnou neinstalujete 15kW Multiplus II ?
Ten má při 65°C stále 7kW a neměl by s nabijením EV problém .
Já právě do Victron sekty nepatřím. Koupil jsem si jeden na vyzkoušení, slyšel jsem na nĕho jenom chválu a uveřejnil výsledky při nabíjení EV.
Přiznávám je to pro mĕnič ta nejtěžší disciplína a ukáže se to po pár hodinách provozu ne první hodinu co je zač.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2122
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 218
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Valdano píše: pon dub 21, 2025 3:44 pm
Lepší z hlediska chlazení i odstranění zvuků z ventilátorů by bylo, pokud by některý z výkonnějších měničů měl chlazení nikoli vzduchové, ale chlazení vodou tj. vyžadoval by zapojení do chladícího potrubí s výměníkem tepla od klimatizačního systému, který má chladící jednotku venku. Ventilátory by z měniče zcela zmizely a chladiče by byly chlazeny vodou dle měřených teplot čidel zabudovaných přímo do chladičů. Regulační ventily a čerpadlo s regulací otáček pro regulaci teploty chladící vody do jednotlivých chladičů v měniči i tepelný výměník chlazený z okruhu klimatizace by byly vně mimo měnič. Tímto způsobem by mohly být chlazeny nejen výkonové polovodiče v měniči, ale i zmíněný masivní toroid, který by na to musel být konstrukčně přizpůsoben, aby chlazení procházelo samotným jádrem toroidu. Takový měnič by však byl cenově někde jinde a ze zdejších by si ho asi nikdo nekoupil.
To je technicky a fyzikálně nemožný. Jádro musí mít přesně definované vlastnosti. I velká trafa se chladí ponořením do oleje. Navíc v tom měniči je plno malých součástek, které se taky musí chladit. Řešení doslova za pár korun je pomocí "tubusů" řídit směr toku vzduchu, ale to by někdo v konstrukci, musel zapnout mozek.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3451
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 516
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od marko250 »

Hmm ,zajímavé to bych nečekal od modrých . Ten XTH8000/48 co pouštím v bazaru jel více , než jmenovitým výkonem 7.5kW půl dne v pohodě a do toho pobíral klidně špičky na 10kW s náběhy vodárny atd. Nemáš ho jen špatně umístěný,že se tak hřeje? Teď tu mám jednu univerzální škatuli a to je topení jak kráva a ventilátory v tom hučí jak strhlé ,i když nic moc nedělá,vlastní spotřeba 100W bez zátěže,no děs.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
vk_1
Příspěvky: 406
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Musíš to brát tak, že XTH8000/48 je 10 krát dražší střídač, než ten MP II 5000. Victron prostě optimalizoval náklady, aby to mohl nabídnout za konkurenceschopnou cenu. Jejich cílem je vydělávat na větším trhu než Studer, a ne dělat technicky bezchybné zázraky.

Ale vývoj jde dál. Počítám, že Victron Inverter RS a Multi RS na tom budou už lépe jak z hlediska stability výkonu, tak z hlediska hlučnosti chlazení.

Za 18tis Kč s DPH mi ten starej Multiplus pořád přijde jako dobrej střídač na běžný 3f provoz RD. Prostě do 3x16A.
Na provoz více EV bych dnes asi bral silnější verzi, nebo jen tu 5000 posílil na straně AC OUT třeba pomocí SolarEdge/Fronius střídače.

Kdybyste dneska měli kamarádovi doporučit 3f elektrárnu na dům a na nabíjení EV, co byste zvolili? Spíše s LV bateriemi, kvůli ceně a rozšiřitelnosti.

Mě se často lidi okolo ptají ,jako FVE domů pořídit, a já pořád tak nějak k Victronu tíhnu, kvůli software, a kvůli ceně baterií. Všem říkám dopředu, že je to hlučné, generuje to teplo, a v některých oblastech je dost problém s HDO rušením....
Franta2776
Příspěvky: 3992
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 296

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

marko250 píše: pon dub 21, 2025 4:44 pm
Hmm ,zajímavé to bych nečekal od modrých . Ten XTH8000/48 co pouštím v bazaru jel více , než jmenovitým výkonem 7.5kW půl dne v pohodě a do toho pobíral klidně špičky na 10kW s náběhy vodárny atd. Nemáš ho jen špatně umístěný,že se tak hřeje? Teď tu mám jednu univerzální škatuli a to je topení jak kráva a ventilátory v tom hučí jak strhlé ,i když nic moc nedělá,vlastní spotřeba 100W bez zátěže,no děs.
Jedinné co mĕ napadá. Mám pod ním cca 30cm Mppt 150/85 a to jede, tak na 3kW, že by mu ten chladíci vzduch předehřival. Vypnu ho a uvidim, nad sebou to má polovina elektráren.V tom velkém nasazení, se za delší čas projeví každá blbost.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3992
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 296

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

vk_1 píše: pon dub 21, 2025 5:32 pm
Musíš to brát tak, že XTH8000/48 je 10 krát dražší střídač, než ten MP II 5000. Victron prostě optimalizoval náklady, aby to mohl nabídnout za konkurenceschopnou cenu. Jejich cílem je vydělávat na větším trhu než Studer, a ne dělat technicky bezchybné zázraky.

Ale vývoj jde dál. Počítám, že Victron Inverter RS a Multi RS na tom budou už lépe jak z hlediska stability výkonu, tak z hlediska hlučnosti chlazení.

Za 18tis Kč s DPH mi ten starej Multiplus pořád přijde jako dobrej střídač na běžný 3f provoz RD. Prostě do 3x16A.
Na provoz více EV bych dnes asi bral silnější verzi, nebo jen tu 5000 posílil na straně AC OUT třeba pomocí SolarEdge/Fronius střídače.

Kdybyste dneska měli kamarádovi doporučit 3f elektrárnu na dům a na nabíjení EV, co byste zvolili? Spíše s LV bateriemi, kvůli ceně a rozšiřitelnosti.

Mě se často lidi okolo ptají ,jako FVE domů pořídit, a já pořád tak nějak k Victronu tíhnu, kvůli software, a kvůli ceně baterií. Všem říkám dopředu, že je to hlučné, generuje to teplo, a v některých oblastech je dost problém s HDO rušením....
Auto má! většinou minimální proud na fázi 6A to je 4,5kW to je v přechodném obdobi hodně.Jseš si toho vědom??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2862
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 302
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

vetsina aut to muze pres aplikaci stahnotu na 5A. egolf to umi, tesla to umi taky. bmw teda nevim. to je pak 3,6kw. Ono pak muze byt levnejsi a hlavne pohodlnejsi, pridat dalsi baterie. Kdyz mam ted 15kwh tak holt musim zapnotu nabijeni uz rano, klidne dopolende tahat neco s baterii. Abych to vyuzil. Mit vic baterii, mohl bych nabijet pohodlneji kdykoliv a nedojit to po kapkach. Pri dnesni cene clanku to neni tak hrozny. A na cyklovani je stejne nezabiju. Tak at si to odmakaj :) A prifazovani se samozrejme taky hodi ;)

Tak jak to ma Andy taky je cesta, seriove zapojeni obycejneho phenixe. Pri nabijeni EV proste bezi oba. A tvoje resni s modraskem je taky dobry.

To, ze mas pod mp jeste mppt muze byt opravdu taky soucast problemu. Ono se to nezda ale jestli jde nahoru vzduch 20 nebo 25 nebo 30 je sakra rozdil.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host