Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3677
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 259
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to o cenĕ::https://www.autozive.cz/uspech-elektromobil-volkswagen/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 457
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Reputace: 41
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tie landove ceny su velmi zaujimave. Viem, ze ZS je po stranke infotaitmentu k zbliti, ale relativne priestranne auto za 280 bez dane ?!?! A aj to ID3, za 7 tisic, pokial by to bol leasing aj s poistkami, beriem hned okamzite zajtra.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 14
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ani u jednoho auta jsem nenašel info o stavu baterie (úplně na všechny jsem nekoukal). Což si myslím, že je u EV asi to nejpodstatnější, na co by se člověk měl ptát.
Nebo jsem to jen přehlídl?
A úsměvné je i informace, kolik rezervovaných tam má aut
To je jako nějaký nový marketing - "přeplať a je tvoje" ? 
A nakonec zajímavá informace úplně dole na stránkách o investování ... Co to má společného s prodejem aut?
Na některá jeho videa jsem koukal a má tam pár zajímavých jízdních testů.
Nebo jsem to jen přehlídl?
A úsměvné je i informace, kolik rezervovaných tam má aut


A nakonec zajímavá informace úplně dole na stránkách o investování ... Co to má společného s prodejem aut?
Na některá jeho videa jsem koukal a má tam pár zajímavých jízdních testů.
-
- Příspěvky: 457
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Reputace: 41
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Mne osobne jeho styl prezentacie nevyhovuje, ale ludia su s nim spokojni. To je ale len moj subjektivny dojem. Mna zarazilo to mg zs, uvazoval som o novom na dotacie, ale ten peniaz mi za to nestal. To inzerovane uz ma zjavne aj natrhnutu sedacku, takze chapem ze cena musi byt nizsia, ale kupit manzelke elektro skolkobus vo velkosti kompaktneho suv za cenu olietanej fabie mi pripada zaujimave. Za ten prniaz sa predavaju citigo.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
-
- Příspěvky: 1981
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 201
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To bude tím, že ani jedno auto nemá a ani ho neviděl. Všechny mají NL značky a jsou postahované z inzertních serverů. V reálu je to vychcan, co zkouší bezpracně vydělat na přeprodeji. Zajímalo by mě, který trouba by mu dal 400tis. a poslal ho koupit auto, které nikdy neviděl.Mogul píše: ↑pon úno 17, 2025 1:29 pmAni u jednoho auta jsem nenašel info o stavu baterie (úplně na všechny jsem nekoukal). Což si myslím, že je u EV asi to nejpodstatnější, na co by se člověk měl ptát.
Nebo jsem to jen přehlídl?
A úsměvné je i informace, kolik rezervovaných tam má autTo je jako nějaký nový marketing - "přeplať a je tvoje" ?
A nakonec zajímavá informace úplně dole na stránkách o investování ... Co to má společného s prodejem aut?
Na některá jeho videa jsem koukal a má tam pár zajímavých jízdních testů.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3677
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 259
Re: Elektricka / hybridni auta
BMW si věří. Baterka nerozebiratelná a na ní přivařené držáky na sedačky:))
https://fdrive.cz/clanky/bmw-zahajuje-r ... .sznhp.box
https://fdrive.cz/clanky/bmw-zahajuje-r ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 165
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Zajímavé je, že přešli z prizmatických na cylindrické články. Tak už budou mít baterku stejnou, jako má Tesla.
Borec vykládal, že je cylindrický článek prostorově efektivnější, což se mi ale obecně moc nezdá. Při skládání cylindrických článků zákonitě vznikají hluchá místa mezi nimi. Možné je ale využívají třeba pro thermo-management?
Vzhledem k tomu, že každé třetí slovo toho borce byl nějaký superlativ, tak se to možná musí brát trochu s rezervou.
Ta nemožnost výměny jednotlivého článku je dost nešikovná. Že by se to fakt nedalo nějak zařídit, i kdyby to mělo být destruktivním stylem "odvrtání" ?
Borec vykládal, že je cylindrický článek prostorově efektivnější, což se mi ale obecně moc nezdá. Při skládání cylindrických článků zákonitě vznikají hluchá místa mezi nimi. Možné je ale využívají třeba pro thermo-management?
Vzhledem k tomu, že každé třetí slovo toho borce byl nějaký superlativ, tak se to možná musí brát trochu s rezervou.
Ta nemožnost výměny jednotlivého článku je dost nešikovná. Že by se to fakt nedalo nějak zařídit, i kdyby to mělo být destruktivním stylem "odvrtání" ?
-
- Příspěvky: 3677
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 259
Re: Elektricka / hybridni auta
Uvnitř těch prizmatických budou asi sáčky, uvnitř těch cylindrických jsou navíjené vrstvy na sebe.Cylindrické můžou mít lepší chlazení. Každopádně to musí mít odladěné, když to nejde rozebrat a poskytují záruku 8let. To už se nedá opravit výměnou bloku, ale celé baterky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1981
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 201
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Když to vezmu ze své praxe, tak v momentě, kdy naše firma přešla na výrobu plochých aku, tak začali problémy s životností a nafukováním. Vpodstatě to byla finanční katastrofa, ale válcovou baterii do spotřebního zboží nenacpeš. Vyřešilo se to zkrácením záruky a mnohem vyšší cenou náhradní baterie.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3677
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 259
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj ten válcový článek nafouknout, když je na sebe namotáváná mĕdĕná folie chce velkou sílu.Ty prizmatické používá BMW od LG od toku 2013 a žádné problémy s tím nejsou. Lg uvádi i tĕchto článků životnost 27let/5800cyklů při soc 70%
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3677
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 259
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak jsem rozjel wallbox.Přidává a ubírá výkon podle stavu sytému moc pĕknĕ.Přesnost mĕřeni hrozná.Nic jiného než wallbox na tom mĕniči nejede
Kalibraci jsem udělal.

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2014
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 210
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A udělal jsis kalibraci na každej proud extra? Je to až v novějším FW.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3677
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 259
Re: Elektricka / hybridni auta
Opravil jsem to koeficientem 0,83 ručnĕ
Co jsem vypozorovat, tak mám nastavenu ochranu měniče před přetížením.Když na mĕnič dám i TČ , tak on nĕkdy nestačí dostatečně rychle snižovat nabíjecí proud, zastaví nabíjení a za chvíli opět začne nabíjet.Mĕnič neshodí ani v ostrovu.
Co jsem vypozorovat, tak mám nastavenu ochranu měniče před přetížením.Když na mĕnič dám i TČ , tak on nĕkdy nestačí dostatečně rychle snižovat nabíjecí proud, zastaví nabíjení a za chvíli opět začne nabíjet.Mĕnič neshodí ani v ostrovu.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne sob úno 22, 2025 2:17 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2014
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 210
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jasný, ale ono se to rozjíždí s každým proudem jinak. Nutno nakalibrovat podle testu na každý proud extra.
No v ESSku by se to nedělo. Ono to sice reguluje "rychle", ale jde o to jak se to tepelko zachová. Ale nevidím moc důvod, proč by tomu mělo vadit 1kW z tepla+to nabíjení auta.
No v ESSku by se to nedělo. Ono to sice reguluje "rychle", ale jde o to jak se to tepelko zachová. Ale nevidím moc důvod, proč by tomu mělo vadit 1kW z tepla+to nabíjení auta.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3677
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 259
Re: Elektricka / hybridni auta
Teď mám auto nabitý.Kuknu na to díky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
- Reputace: 7
- Lokalita: Brno
- Výkon panelů [Wp]: 9,9
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Dělá to nějaká firma, myslím i česká, je to pak "cena dílu 1€, cena práce 1500€" nebo tak. Zmiňuje to Vojta v jednom z videí Jirka Zima (swarm), ale nemůžu už najít, které to bylo.
-
- Příspěvky: 2826
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 127
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Co to je za zboží?eman píše: ↑sob úno 22, 2025 8:42 amKdyž to vezmu ze své praxe, tak v momentě, kdy naše firma přešla na výrobu plochých aku, tak začali problémy s životností a nafukováním. Vpodstatě to byla finanční katastrofa, ale válcovou baterii do spotřebního zboží nenacpeš. Vyřešilo se to zkrácením záruky a mnohem vyšší cenou náhradní baterie.
To nezní jako moc dobrá konzumní strategie, je to v podstatě propad kvality.
Tesla nepodcenila chlazení, odpor proudu v článcích při takových výkonech prostě jako celek baterie dost topí. Navíc v zimě promrzlou baterii je potřeba rychle prohřát, něco o morfologii při tepelných výměnách vím.
Válcovité baterie byly a jsou ve velké spoustě spotřebního zboží, v podstatě např. čelovky nafukovačky už nekupuji, obchodníci zjistili, že nabíjení je přidaná hodnota a z původních 180Kč teď jedna zelená emos čelovka stojí už 500,-. Náhradní baterie z Hadexu odmítám, jsou dražší než čelovka a je stím práce protože jsou pouzdra někde slepený. Je výhodnější koupit čelovku na jednu 18650 za pár korun z Číny a vyloupnout ihned a vyměnit cca 800mAh za 2,5Ah. A na 8 hodin práce stačí.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1981
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 201
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Děláme do všeho. Od notebooků až po průmyslové stroje. Samozřejmě že je to propad kvality, ale na to máš marketingové oddělení, aby z naprostýho shitu udělalo fantastický technologický pokrok a obrovské výhody pro zákazníka. Dělají to tak všichni a protože jsou lidi blbý a koukají na každou korunu, tak to výborně funguje. Přece si nekoupíš výrobek co vydrží 10let za 4tis., když si můžeš koupit naprostý shit za 2tis. a když za 2,5 roku chcípne, tak si ho koupíš znova a vyzrál si na systém. Sice to tak nevypadá, ale přesně takhle uvažuje 85% populace. Finanční gramotnost 0. Proto tak letí prodeje elektroniky v Lidlu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- TomHC
- Příspěvky: 2224
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 330
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Na Lidl mi nešahaj, mám zopár kusov Parkside náradia a spokojnosť. Na doma úplne super...
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 9 MWh AC
-
- Příspěvky: 1591
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 267
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono to s tím Lidlem je takové specifické. Některé věci jsou výborné a vydrží, jiné jsou takové průměrné a pak tam taky mají ten naprostý shit, teď jen poznat, co je co 

-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 775 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1523 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1825 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 1060 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 44 Odpovědi
- 5251 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TrollCZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, Mogul a 3 hosti