Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 3676
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 259

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
dusanmsk
Příspěvky: 457
Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
Reputace: 41
Lokalita: Stredocesky kraj
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11250
Kapacita baterie [kWh]: 9.6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od dusanmsk »

Tie landove ceny su velmi zaujimave. Viem, ze ZS je po stranke infotaitmentu k zbliti, ale relativne priestranne auto za 280 bez dane ?!?! A aj to ID3, za 7 tisic, pokial by to bol leasing aj s poistkami, beriem hned okamzite zajtra.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
Mogul
Příspěvky: 274
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Reputace: 14
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mogul »

Ani u jednoho auta jsem nenašel info o stavu baterie (úplně na všechny jsem nekoukal). Což si myslím, že je u EV asi to nejpodstatnější, na co by se člověk měl ptát.
Nebo jsem to jen přehlídl?
A úsměvné je i informace, kolik rezervovaných tam má aut :-) To je jako nějaký nový marketing - "přeplať a je tvoje" ? :-)
A nakonec zajímavá informace úplně dole na stránkách o investování ... Co to má společného s prodejem aut?

Na některá jeho videa jsem koukal a má tam pár zajímavých jízdních testů.
dusanmsk
Příspěvky: 457
Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
Reputace: 41
Lokalita: Stredocesky kraj
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11250
Kapacita baterie [kWh]: 9.6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od dusanmsk »

Mne osobne jeho styl prezentacie nevyhovuje, ale ludia su s nim spokojni. To je ale len moj subjektivny dojem. Mna zarazilo to mg zs, uvazoval som o novom na dotacie, ale ten peniaz mi za to nestal. To inzerovane uz ma zjavne aj natrhnutu sedacku, takze chapem ze cena musi byt nizsia, ale kupit manzelke elektro skolkobus vo velkosti kompaktneho suv za cenu olietanej fabie mi pripada zaujimave. Za ten prniaz sa predavaju citigo.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
eman
Příspěvky: 1979
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 201
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Mogul píše: pon úno 17, 2025 1:29 pm
Ani u jednoho auta jsem nenašel info o stavu baterie (úplně na všechny jsem nekoukal). Což si myslím, že je u EV asi to nejpodstatnější, na co by se člověk měl ptát.
Nebo jsem to jen přehlídl?
A úsměvné je i informace, kolik rezervovaných tam má aut :-) To je jako nějaký nový marketing - "přeplať a je tvoje" ? :-)
A nakonec zajímavá informace úplně dole na stránkách o investování ... Co to má společného s prodejem aut?

Na některá jeho videa jsem koukal a má tam pár zajímavých jízdních testů.
To bude tím, že ani jedno auto nemá a ani ho neviděl. Všechny mají NL značky a jsou postahované z inzertních serverů. V reálu je to vychcan, co zkouší bezpracně vydělat na přeprodeji. Zajímalo by mě, který trouba by mu dal 400tis. a poslal ho koupit auto, které nikdy neviděl.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3676
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 259

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

BMW si věří. Baterka nerozebiratelná a na ní přivařené držáky na sedačky:))

https://fdrive.cz/clanky/bmw-zahajuje-r ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mex
Příspěvky: 999
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 165
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Zajímavé je, že přešli z prizmatických na cylindrické články. Tak už budou mít baterku stejnou, jako má Tesla.
Borec vykládal, že je cylindrický článek prostorově efektivnější, což se mi ale obecně moc nezdá. Při skládání cylindrických článků zákonitě vznikají hluchá místa mezi nimi. Možné je ale využívají třeba pro thermo-management?
Vzhledem k tomu, že každé třetí slovo toho borce byl nějaký superlativ, tak se to možná musí brát trochu s rezervou.
Ta nemožnost výměny jednotlivého článku je dost nešikovná. Že by se to fakt nedalo nějak zařídit, i kdyby to mělo být destruktivním stylem "odvrtání" ?
Franta2776
Příspěvky: 3676
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 259

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Uvnitř těch prizmatických budou asi sáčky, uvnitř těch cylindrických jsou navíjené vrstvy na sebe.Cylindrické můžou mít lepší chlazení. Každopádně to musí mít odladěné, když to nejde rozebrat a poskytují záruku 8let. To už se nedá opravit výměnou bloku, ale celé baterky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1979
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 201
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Když to vezmu ze své praxe, tak v momentě, kdy naše firma přešla na výrobu plochých aku, tak začali problémy s životností a nafukováním. Vpodstatě to byla finanční katastrofa, ale válcovou baterii do spotřebního zboží nenacpeš. Vyřešilo se to zkrácením záruky a mnohem vyšší cenou náhradní baterie.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3676
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 259

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj ten válcový článek nafouknout, když je na sebe namotáváná mĕdĕná folie chce velkou sílu.Ty prizmatické používá BMW od LG od toku 2013 a žádné problémy s tím nejsou. Lg uvádi i tĕchto článků životnost 27let/5800cyklů při soc 70%
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3676
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 259

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tak jsem rozjel wallbox.Přidává a ubírá výkon podle stavu sytému moc pĕknĕ.Přesnost mĕřeni hrozná.Nic jiného než wallbox na tom mĕniči nejede :( Kalibraci jsem udělal.
Screenshot_20250222_095019_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 2014
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 210
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

A udělal jsis kalibraci na každej proud extra? Je to až v novějším FW.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 3676
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 259

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Opravil jsem to koeficientem 0,83 ručnĕ
Co jsem vypozorovat, tak mám nastavenu ochranu měniče před přetížením.Když na mĕnič dám i TČ , tak on nĕkdy nestačí dostatečně rychle snižovat nabíjecí proud, zastaví nabíjení a za chvíli opět začne nabíjet.Mĕnič nechodí ani v ostrovu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 2014
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 210
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

Jasný, ale ono se to rozjíždí s každým proudem jinak. Nutno nakalibrovat podle testu na každý proud extra.
No v ESSku by se to nedělo. Ono to sice reguluje "rychle", ale jde o to jak se to tepelko zachová. Ale nevidím moc důvod, proč by tomu mělo vadit 1kW z tepla+to nabíjení auta.
Přílohy
Screenshot_20250222_140522_Chrome.jpg
Screenshot_20250222_140539_Chrome.jpg
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Dagus, Franta2776, pave69 a 1 host