Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 3610
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Valdano píše: sob led 18, 2025 9:06 pm
Franta2776 píše: sob led 18, 2025 8:09 pm
Já jsem psal Catl ne tato historie...
V předchozí části tématu jste zmiňoval, že máte EV BMW i5. Vy máte v BMW i5 baterii složenou z článků CATL? Podle popisu viz odkaz (vychází z dat zveřejněných přímo BMW) jsou baterie dodávané v EV BMW i5 složeny z článků Samsung SDI (stejně jako ve většině ostatních modelů EV BMW) a nikoli CATL. CATL články jsou jen v modelech BMW iX1, iX3 a iX xDrive40. ;)

Zmiňoval jste články 100Ah a tomu by nejblíže odpovídaly právě ony odkazované Samsung SDI 94Ah. Články s následnou vyšší kapacitou Samsung SDI jsou 120Ah.
Díky za info.To je pro mě nová informace. Na konci tohoto článku se uvádí, že v dané zemi Korei předpokládám, že v Evropě to bude stejné..Tady je video z výroby a v čase 4:25 jsou vidět moduly a články. V serii musí být okolo 100článků, aby to pasovalo na napětí 400V. Když se na ty články v baterce dívám bude se proud asi dělit na 4 větve ne na 2.I tak se těch článů nemůžu z videa dopočítat :D :D :D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1931
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 197
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 8:51 pm
eman píše: sob led 18, 2025 5:20 pm
Franta2776 píše: sob led 18, 2025 3:27 pm
Kluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Nájezd 30-40k ročně Praha a okolí, takže brzdy používám. Nájezd 250tis. Přední kotouče původní, zadní nové, protože se mi vzhledově nelíbili..800Kč/ks. Děstičky mi vydrží cca 30tis. km 400Kč/sada na nápravu. Olej po 20tis km, 1100Kč i s filtrem. Cca 3000Kč stojí Eloys pro DPF na 150tis. km, kabinový a motorový filtr vzduchu tak 600Kč oba ročně.
Ještě něco?
Emane ty náš kulíš.Destičky mĕníš po 30000km a kotouče ti vydrží 250000km.To ty destičky.odřeš na čem??Mě vydrží na spalováku kotouče dvoje destičky vyjímečnĕ troje.
Jak píšu, já jezdím po Praze ne po okruhu v Mostě. :D Tak častou výměnu kotoučů jsem nikdy neviděl. Ani u korporátních aut se za těch 130tis. nikdy neměnili. Jestli ty nemáš vyčůranýho mechanika.. :D
Měnil jsem jenom zadní kotouče, protože byl problém s třmenem a několikrát jsem spálil zadní brzdu. Kotouč se pak zvlnil. Přední jsou původní a docela ohnilý, letos je asi taky dám nové.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 951
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 154
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Budoucnost jsou autonomní inteligentní auta.
A ta budou asi spíš elektrická.
Franta2776
Příspěvky: 3610
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

BMWi3 má opravdu výbornou baterku, jak prezentuje Vaculík a další, budoucí auto našich chalupářů. Starší SDI 94Ah články mají životnost při domácím nabíjení okolo 5200cyklů a časovou 26let.To je okolo 1mil km a to normální smrtelník neojezdí. Peak při nabíjení 270A a vybíjení 409A. Nadměrné zahřívání baterky životnost samozřejmě zkracuje.
https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/
https://files.gwl.eu/inc/_doc/attach/St ... asheet.pdf
Nedaří se mi najít data k novějším 120Ah článkům.Nemá někdo???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
dusanmsk
Příspěvky: 406
Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
Reputace: 35
Lokalita: Stredocesky kraj
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11250
Kapacita baterie [kWh]: 9.6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od dusanmsk »

cipis píše: čtv led 09, 2025 10:09 am
A to jakože ne reklamace? A reklamace opravy? Nic z toho? Proč?
Jednoducho. Dosralo sa to 2 mesiace po zaruke. Navrhnuta vymena turba za 100+ bez dane, alebo skusit opravit bez garancie. Oprava zjavne nestacila, takze som to nakoniec musel vymenit.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 2xUS5000
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 929
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 93
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Mám dnes osobní - nepěkný zážitek s elektroautem a hybridem najednou - ale trochu jiný než by Mex čekal... ;)

Byl jsem s dcerou na turnaji.

Milionkrát jsem to udělal sám a stotisíkrát řekl jiným - dej tam kvalt, otoč kola ke kopci...
Pro jistotu, kdyby selhala ruční...

Po miliontý-první jsem to neudělal... :wall: :wall: :wall:

Vypadla ruční, auto udělalo na zacvaknutý volant krásný dlouhý oblouk po parkovišti, rozjelo se tak, aby byla škoda co největší a ve spodní části parkoviště narazilo najednou čumákem do rohu elektroauta a dveřmí o roh hybridu... ::facepalm::

První nehoda v DE a ani jsem u toho nebyl ::cry2:: ::cry2::

Pozitivum - hlavně že se nikomu nic nestalo = jsou to ,,jen" plechy ::mute::
Negativum - pojistka půjde zpět - přes 200Eur/měs ::cry2::
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
eman
Příspěvky: 1931
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 197
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Večer budeš ve zprávách, jako fanatický odpůrce elektromobilismu a ekoterorista. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PavelR
Příspěvky: 3403
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 243
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 36
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

zlatý plugin :-) zmáčknu tlačítko na vypnutí auta, hodí to tam péčko. akorát ta automatická ručka tam chybí.

Hlavně že se nikomu nic nestalo. Plechy se pobouchají naspátek.
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 929
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 93
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

eman píše: ned led 19, 2025 4:29 pm
Večer budeš ve zprávách, jako fanatický odpůrce elektromobilismu a ekoterorista. :D
Nebudu :lol: byla to autonehoda bez lidí a bez telefonů a videí - všichni již sledovali první zápas turnaje....
Snad prý volal nějaký soused od parkoviště, do haly, když slyšel ránu a kouknul z okna

A zápas přerušen a hledal se majitel auta rozhlasem :lol:

Přesně tak - hlavně že s nic nikomu nestalo


Edit : Teprve teď jsem si poposedl a pochopil jak jsi to myslel :lol:

Ekoterorista Jirka - odpůrce elektromobility svým dieselem odrovnal dvě ekologická auta... :lol: :lol: :lol:

Ne - nejsem odpůrce - naopak - se těším až to bude dostupný pro všechny lidi a jak si to nakrmím přebytky 10měsíců v roce :D
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Franta2776
Příspěvky: 3610
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

To jsi měl štěstí, běžně po ťukanci EV nekontrolovatelně hoří:)))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mex
Příspěvky: 951
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 154
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Po ťukanci hoří samozřejmě všechny, to je jasné.
Ale kromě toho i bez ťukance jich hoří aspoň polovička.

Upřímnou soustrast JirkoviE. To teda proklatě nasere. :(
Mogul
Příspěvky: 267
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Reputace: 13
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mogul »

Taky jsem měl dnes jedno setkání s EV. Vezl jsem děcka do jump areny a kluk vyřvává - hele, Tesla ...
Dojeli jsme ji na dálnici v rychlosti 100km kousek před vjezdem do tunelu. Táhla za sebou vozík.
První co mě upoutalo byly v tunelu zhasnutý zadní světla... i na vozíku. :dontknow:
No, když jsme vyjeli, tak jsem se samozřejmě rozjel zase na 100 (v tunelu omezení na 80km) a měl jsem možnost nakouknout na místo řidiče.
Chlápek v zimní bundě, s čepicí na hlavě a strkající si mobil do ucha ...

Rychlost do 90km, nerozsvícený zadní světla, netopí se, nepoužívá se HF... Tak jsme se tomu s děckama zasmáli a odvrčeli směr jump arena . Někdy to hold vychází blbě, no.... :lol:
ChlapeczDediny
Příspěvky: 336
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Reputace: 67
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

Franta2776 píše: sob led 18, 2025 3:27 pm
Kluci, napište místo prskáni, kolik sad kotoučů a destiček spotřebujete na 300000km u vašich miláčků:???::)))
Na svém bývalém Mondeo kombi 2.0 TDCI jsem měl sadu 3 měsíce, tedy asi 18 tis km. Stačilo při jedné jízdě po D1 párkrát prudce brzdit že 160 km/h a byly na výměnu. Jinak jsem za rok a půl spotřeboval dvoje kotouče vepředu a čtvery destičky všude.

A to jen proto, aby lidé v ČR i SR měli co jíst.

Další otázky?
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
pibi
Příspěvky: 1108
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 178
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Mám Logana MCV skoro 10let, lehce přes 75000km a zatím kotouče, destičky i bubny originál. Bydlím v malém městě, většina jízd je cca 16km do práce, takže cestu mám najetou a málokdy brzdím, pro většinu situací stačí 5-4-3-2.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Matess
Příspěvky: 1810
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 182
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

pokud měním desky včas vydrží kotouče 3 desky určitě, 4 možná ale tu 4. sadu nechci riskovat. Ono je to auto od auta. Moje stará auta hodně brzdila motorem a moderní 3hrnek s turbem motorem moc nebrzdí... takže zvyklej že desky daji 50 tisíc jsem s novým autem ve 30 tisících s deskama dělal i kotouče. Od té doby dělám desky po 20k a kotouče co 60k...
glottis
Příspěvky: 2755
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 286
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

ono jsou i ruzne tvrde desticky i kotouce. Jedntou jsem se bavil s panem v peugeotu a ze repj nemuzou davat original desticky na nektere kotouce. Ze ty desticky zustavaji cele a mizi kotouc :) tak davaj nejake jine a pak to je ok. Dulezita je i udrzba no. Kdo na to kasle, at u spalovaku nebo ev, bude muset kotouc vymenit driv.
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 929
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 93
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Mex píše: ned led 19, 2025 5:34 pm
Po ťukanci hoří samozřejmě všechny, to je jasné.
Ale kromě toho i bez ťukance jich hoří aspoň polovička.

Upřímnou soustrast JirkoviE. To teda proklatě nasere. :(
Hmmmm.... Ano - nasere... ::cry2::

IMG-20250119-WA0033 (1).jpg
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5465
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 659
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+7
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Ty panely na strese vzadu za dodavkou tomu davaji pekny smrnc 😀
Dobre, ze se nikomu nic nestalo ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 929
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 93
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Ano, při určité shodě náhod mohlo auto přijet až dolů do haly mezi děti... :eek2:
Určitá klika tam byla také.

Zdá se, že to nebude tak snadné, pokud se budu bránit.
Páč já žádnou nehodu nezpůsobil....
Nesouhlasím ani s navýšením pojistného.

Kdybych tam ručku nedal, neprijelo by auto až za 45min... ale jelo by rovnou s námi, bylo v kopci a za námi další.
Jenže je otázka co to bude znamenat, jít proti právníkům Fordu... ::facepalm::

Svoji první bitvu jsem v DE vyhrál, když mě zákazník nezaplatil a v ten moment jsem DE chválil, protože to by se v CZ nestalo, jak se za mě stát ( jako za plátce daní ) postavil...

A zákazník zaplatil vše včetně soudních výdajů a právníků.
Ale nyní si tak jistý nejsem.
Ackoliv jsem nic špatného neudělal, nebyli tam ,,Pomáhači a chrániči" a nejsou žádný svědci... :dontknow:
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5465
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 659
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+7
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Tam není kamerovka?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Barkrowler [Bot], Claudebot [Bot] a 0 hostů