JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
jaký protokol máte nastaveny v JK Invertor BMS?
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon úno 13, 2023 11:58 am
- Lokalita: Praha
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
A jak to máš, že v jednom systemu zároven 48V a 24V?
Jinak s tim paralelním připojením imho je to bordel s tím v cerbu. A je líp nainstalovat plugin aggregator baterek, který bude se inicializovat první, takže bude vždy jako hlavní. A pak už on taha data s ostatních baterek, co tam nabehnou.
jkbms nemá žadnou "id", co jde z ní vytahnout (jsem to kontroloval, v poličku serial number má "jkbms" nebo takové něco vždy stejné), takže dbus-serialbattery i kdybych byl chytrý (není), tak nemuže identifikovat každou baterku, a tím pádem jak lokalní konfigurace, tak i pořadí skače po restartu.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát zář 01, 2023 10:55 am
- Lokalita: Plzeň
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1600
- Kapacita baterie [kWh]: 3
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Zdravím pánové,
Řeším hodně podobný problém, koupil jsem si novou JK BMS B1A8S10P H-C, ale narážím na klasický problém tohoto výrobce a to nedostatek technické dokumentace. Koupil jsem si záměrně verzi s integrovaným chipem pro CAN kde jsem chtěl napřímo komunikovat s Invertorem. Ale zatím si ani nejsem jistý který konektor na BMS se ten správný pro CAN, podle všechno by měl mít 3piny, ale jelikož jsem nedostal kabel, tak to zatím nemohu otestovat.
Pokud máte někdo verzi H-C jako já, jaký je podle Vás konektor pro CAN bus komunikaci..?
Díky Petr.
Řeším hodně podobný problém, koupil jsem si novou JK BMS B1A8S10P H-C, ale narážím na klasický problém tohoto výrobce a to nedostatek technické dokumentace. Koupil jsem si záměrně verzi s integrovaným chipem pro CAN kde jsem chtěl napřímo komunikovat s Invertorem. Ale zatím si ani nejsem jistý který konektor na BMS se ten správný pro CAN, podle všechno by měl mít 3piny, ale jelikož jsem nedostal kabel, tak to zatím nemohu otestovat.
Pokud máte někdo verzi H-C jako já, jaký je podle Vás konektor pro CAN bus komunikaci..?
Díky Petr.
Superbaloo
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
tahle bms bohuzel s zadnym invertorem sama od sebe komunikovat nebude ikdyz to ma can. To by sis musel koupit tu invertor verzi. Jedine to zkusit zapojit do cerba a doinstalovat serialbattery driver, jestli to uz nahodou chlapik nedotahl do funkcnosti
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát zář 01, 2023 10:55 am
- Lokalita: Plzeň
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1600
- Kapacita baterie [kWh]: 3
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Aha, tak to bych byl docela zklamany, počítal jsem když invertor ma komunikační port pro BMS podporujici CAN bus, tak jsem si připlatil za tuto verzi BMS s implementovaným CAN bus převodníkem a doufal že se dokážou domluvit.. Ale bohužel zatim ani nevim který konektor použít Nebyl k tomu ani kabel, abych to mohl otestovat ..
Superbaloo
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
mel by to byt Micro JST GH 1.25mm
-
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Pokud BMS nepodporuje konkrétní komunikační protokol (vesměs tedy pylontech/victron), tak si s měničem nemůže povídat.
edit - JK dost testuje Andy - tady konkrétně k propojování s victronem/venus OS přes zmiňovaný serialbaterry.
Takto třeba vypadá podpora u BMS Seplos 3.0
edit - JK dost testuje Andy - tady konkrétně k propojování s victronem/venus OS přes zmiňovaný serialbaterry.
Takto třeba vypadá podpora u BMS Seplos 3.0
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát zář 01, 2023 10:55 am
- Lokalita: Plzeň
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1600
- Kapacita baterie [kWh]: 3
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Bohužel se mě nedaří moc vkládat fotky, ale v te aplikaci JK vidim když otevřu v nastaveni položku CAN, je tam seznam podporovaných protokolů a je jich tam celkem dost včetně pylontech atd.
Naposledy upravil(a) Superbaloo dne stř srp 21, 2024 11:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Superbaloo
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
-
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Upravit v editoru&náhled
Přílohy
Přidat soubor
Pokud v podpoře není victron can, tak platí přechozí možnosti.
Přílohy
Přidat soubor
Pokud v podpoře není victron can, tak platí přechozí možnosti.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát zář 01, 2023 10:55 am
- Lokalita: Plzeň
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1600
- Kapacita baterie [kWh]: 3
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
@soami děkuji za radu s obrázky, pokusil jsem se tam dva přidat, konektory a výběr protokolu z nastaveni BMS ..
Superbaloo
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
-
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Victron can je uvedený. Tak vyzkoušej a dej vědět.
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát zář 01, 2023 10:55 am
- Lokalita: Plzeň
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1600
- Kapacita baterie [kWh]: 3
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Bohuzel jsem pořád nezjistil jaký je to konektor, CAN potrebuje 3piny tak bych to tipnul na ten 3pol jak psal @glottis Micro JST GH, ale nedostal jsem ho v baleni, tak ho musim nekde objednat..
Superbaloo
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
PIP3024GEW, 2xRisen 400Wp, 2xLongi 455Wp
-
- Příspěvky: 1927
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
CAN má dva piny, zem mu netreba, je to diferenciálny prenos.Superbaloo píše: ↑čtv srp 22, 2024 4:28 pmBohuzel jsem pořád nezjistil jaký je to konektor, CAN potrebuje 3piny tak bych to tipnul na ten 3pol jak psal @glottis Micro JST GH, ale nedostal jsem ho v baleni, tak ho musim nekde objednat..
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: čtv črc 15, 2021 5:10 pm
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
CAN je sice diferenciální přenos, ale v případě že není galvanicky izolována alespoň jedna strana, musí být GND propojené. Jinak hrozí, že se vytvoří rozdíl potenciálu, který zablokuje CAN drivery, případně je může i poškodit.TomHC píše: ↑úte srp 27, 2024 8:29 amCAN má dva piny, zem mu netreba, je to diferenciálny prenos.Superbaloo píše: ↑čtv srp 22, 2024 4:28 pmBohuzel jsem pořád nezjistil jaký je to konektor, CAN potrebuje 3piny tak bych to tipnul na ten 3pol jak psal @glottis Micro JST GH, ale nedostal jsem ho v baleni, tak ho musim nekde objednat..
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Naprostý souhlas.
CANbus nebo RS485 není Ethernet s jeho trafem, které snese vzájemný rozdíl potenciálů vysílače a přijímače 2kV.
Jsou to sice diferenciální přenosy, ale stále jsou technicky obě linky vztažné k potenciálu GND jejich napájení.
Takže ani jedna z těch linek nesmí být víc než nějakých +-12 až 45V od potenciálu GND (podle typu a kvality těch součástek).
Takže vést souběžně s datovými linkami a i referenční GND je rozhodně dobrý nápad. A to i v případě, kdy jsou jedna nebo dokonce obě strany galvanicky oddělené.
Už jsem to tady psal mockrát i v silových vláknech, tam zase pro změnu u různého přepínání drátu N (tady s tím, pokud je to jen trochu možné, tak ho nepřepínat ale naopak poctivě spojit pořádným spolehlivým šroubovaným spojem).
Nejlíp všechno funguje tehdy, když je bezpečně ukotveno na společný potenciál.
Oddělit ty vztažné potenciály má smysl jen tehdy, když to opravdu smysl má a jinak to nejde. Když z nějakých provozních důvodů prostě různé části instalace musí pracovat na jiných potenciálech.
A pak už je zase lepší použít jiný druh přenosu. Optimálně optiku, nebo aspoň vysokonapěťově oddělené Tx/Rx, které jsou přímo k tomu určené (optron, signálové trafo).
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Máte nějakou aktualitu co do komunikace Victron VE.can a JK BMS?
Mám verzi PB2A16S15P, propojeno 3 drátově dle
https://www.victronenergy.com/live/batt ... troduction
(3.1 Type A)
Podle datashetu je CAN port na JK-BMS nekde uváděn jako první zdířka z leva, někde jako druhá zdířka z leva. U mě je to ta druhá varianta.
Nicméně propojil jsem to s Victronem do VE.can,
ve VRM
settings>services>VE.can nastaven can profile VE.CAN & CAN-BUS BMS (250kbit/s)
nenačte to nic, nicméně v settings>services>VE.can>Network status vidím v RX/TX provoz paketů
JK-BMS mám nastaven na CAN protokol 0 - JK-BMS can (250k), když nastavím 4 - victron_CAN_bus komunikace ustane
zatím mi není jasné to Unique identity selector number, da se nastavit 1 - 19,
jsem asi blízko, ale zde končím a zkouším pátrat dál, předem dík, pokud by věděl někdo víc
Mám verzi PB2A16S15P, propojeno 3 drátově dle
https://www.victronenergy.com/live/batt ... troduction
(3.1 Type A)
Podle datashetu je CAN port na JK-BMS nekde uváděn jako první zdířka z leva, někde jako druhá zdířka z leva. U mě je to ta druhá varianta.
Nicméně propojil jsem to s Victronem do VE.can,
ve VRM
settings>services>VE.can nastaven can profile VE.CAN & CAN-BUS BMS (250kbit/s)
nenačte to nic, nicméně v settings>services>VE.can>Network status vidím v RX/TX provoz paketů
JK-BMS mám nastaven na CAN protokol 0 - JK-BMS can (250k), když nastavím 4 - victron_CAN_bus komunikace ustane
zatím mi není jasné to Unique identity selector number, da se nastavit 1 - 19,
jsem asi blízko, ale zde končím a zkouším pátrat dál, předem dík, pokud by věděl někdo víc
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
Tak odpovím si sám, dopadlo to nakonec. Především, bylo potřeba použít zakončovací terminátor na VE.bus, do druhé pozice VE.bus na Multiplusu.
Ve VRM pak nastaveno
settings>services>VE.can = CAN-bus BMS LV (500kbit/s)
a v JK-BMS přes bluetooth app 4 - victron_CAN_bus
v GX hned načteno a k dispozici přes 500 registrů BMS
Ve VRM pak nastaveno
settings>services>VE.can = CAN-bus BMS LV (500kbit/s)
a v JK-BMS přes bluetooth app 4 - victron_CAN_bus
v GX hned načteno a k dispozici přes 500 registrů BMS
-
- Příspěvky: 3349
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: JK BMS CAN BUS Victron Cerbo GX - obnovené po pádu fóra
takže BMS funguje? co jde vše vidět ve victronu? aji napětí článků, max proudy , napětí atp?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 51 Odpovědi
- 5121 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus
-
- 2 Odpovědi
- 1126 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od retm
-
-
victron cerbo gx + arduino +3f bojler
od erotel » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
victron cerbo gx + arduino +3f bojler
- 13 Odpovědi
- 1883 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od toho42
-
-
-
Victron Cerbo GX - MODBUS relé modul
od ElektroEzs » » v Plánované elektrárny
Victron Cerbo GX - MODBUS relé modul
- 5 Odpovědi
- 1197 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od glottis
-
-
- 31 Odpovědi
- 2041 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO