Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 354
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Ano, někdo něco řiká, tak to bude pravda. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ve ... 130600_nel
Vždy platilo, že jakmile je něco moc drahého / velkou příležitosti (je jedno jestli na nakladech nebo na marži), najde se řešení jak se drahých vstupů zbavit a nebo na tom participovat.
Jeff Bezos "Tvoje marže, je moje příležitost."
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Nezpochybňuji, ale řešení se většinou nenajde zítra a nějakou dobu to trvá. Na druhou stranu, katalyzátor je tu desítky let a pořád je v něm spousta drahých kovů. Uvidíme.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3315
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Toto musím víc sledovat. Proto je mi Tesla strašně sympatická jde až do základů a velmi rychlý vývoj a z nuly za pár let kde jsou. To se mi právě na Muskovi líbí působí na mě jako borec kterej si něco umane a taky to udělá a ono to vesměs funguje.Ronn píše: ↑sob lis 23, 2024 2:15 pm
2) Cena lithia padá volným pádem vlivem expoloze produkčních zdrojů, Tesla staví fabriku na Li extrakci jílu pomocí kuchyňské soli. Vedlejšími produkty této činnosti jsou Sodík, draslík, hliník, křemík, síran hořečnatý, vápník, a další... Ekonomická hodnota těchto vedlejších produktů Teslou patentovaného postupu přispívá k dalšímu snížení ceny uhličitanu lithného.
231013_InfoLink_Lithium carbonate market trend 2024_en_2.jpg
3) V EV se přechází na LFP a do konce dekády v EV bude LFP převažující technologie, a železa a fosfátu je dost.
4) V motorech budou za pár měsíců vzácné zeminy také minulostí... a od tesly už to obšlehl i koncern. https://electrek.co/2023/03/01/tesla-is ... -elements/
Screenshot-2023-03-01-at-2.36.50-PM.webp
Prožráno nic není a důvodem slabosti OEMs je příliš silná politická klika, odbory a nejednotní akcionáři.
O tom vesmírným programu nemluvě. To je úplná pecka.
Asi nakoupím nějaký akcie .-)
Jsme prohodil googlem "baterie wolksvagen" a vyskočil na mě rok starej článek že snad chtějí stavět první baterkárnu. I kdyby začali nemůlže to být ještě v provozu. Nevím jak PSA tam jsem našel z roku 2020 že budou vyrábět na Slovensku ale jestli to je pravda.
To je až neuvěřitelný. Tesla začínala od nuly a teď si dělá svoje baterky a inovuje výrobu gigapresy atp. A zavedený automobilky hovno. Tam bych čekal právě to že si řeknou ve správní radě
"borci co s tou elektromobilitou uděláme? auta umíme už dělat, linky, mašiny a kvalifikovaný lidi máme. Pojďmě se naučit baterky a sežeňme dobrý softwéráře. Prachy na to máme."
-
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
Tesla/Musk sú moderná firma s agile prístupom. Tradiční výrobcovia majú skostnatený management, ťahajú za sebou na nohe obrovskú guľu a nemajú odvahu začať niečo nové z nuly a postaviť kvôli tomu komplet novú fabriku.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.6 MWh AC
-
- Příspěvky: 2530
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Žvanírna 2
Jednodušší a levnější je zákazníkovi nedat na výběr tz. zlikvidovat politicky konkurenci. A prostě dělat jakoby nic, když je vše dražší a dražší.
Je to prostý přístup byrokrata ve funkci správy automobilky.
Takže první písemný dotaz zanedlouho po koupi nové škodovky, byl dopis, že se anonymně dotazují, jak jsem spokojen s prodejcem aut. Škodovku nezajímala škodovka ale to, jak se prodává. COž je základní rozdíl oproti jiným přístupům. Ale je podobný třeba u jiné evropské automobilky po koupi nového fiata, kterému v záruce upadly dveře. Problém s upadnutím dveří to nesouvisí, ale měl bych být plně spokojený když mi byla dána záruka která je prodejní lží, protože záruka na upadlé dveře po 4 letech od koupi auta neexistovala.
To je problém automobilek, auta se jim serou po prodeji a oni místo kvalit hledají sračky které zákazník nakonec musí zaplatit.
Je to prostý přístup byrokrata ve funkci správy automobilky.
Takže první písemný dotaz zanedlouho po koupi nové škodovky, byl dopis, že se anonymně dotazují, jak jsem spokojen s prodejcem aut. Škodovku nezajímala škodovka ale to, jak se prodává. COž je základní rozdíl oproti jiným přístupům. Ale je podobný třeba u jiné evropské automobilky po koupi nového fiata, kterému v záruce upadly dveře. Problém s upadnutím dveří to nesouvisí, ale měl bych být plně spokojený když mi byla dána záruka která je prodejní lží, protože záruka na upadlé dveře po 4 letech od koupi auta neexistovala.
To je problém automobilek, auta se jim serou po prodeji a oni místo kvalit hledají sračky které zákazník nakonec musí zaplatit.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Jen na okraj...Úspěch SpaceX není vůbec Muskova zásluha, ikdyž si to rád přivlastňuje. Jeho charakter je dost pokřivený a některé poslední rozhovory jsou dost přes čáru. Kdysi jsem ho měl za geniálního podivína, ale spíš vypadá na nebezpečného psychopata.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
PavelR: Jenže Tesla dělá EV od začátku, takže ta inovace je normální vývoj. Zavedené automobilky vyrábějí spalováky a najednou přišel nějaký byrokratický panák a řekl "končíte, teď budete dělat elektriku a bude tady krásně". EV má sice taky 4 kola, ale je to úplně jiný průmysl s jinými dodavateli, surovinami, atp. Já se jim ani nedivím, že nedokáží rychle zareagovat. Automotive není farmaření, kde sklidíte pšenici a nasejete žito, protože víš, že ho příští rok líp prodáš.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 354
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Pracuji více jak 20let "na všem od začátku, inovacemi". Typů inovací je mnoho a Tesla jede všechny současně: udržovaci a produktovou, kterou máš asi na mysli, a pak je tady procesní inovace, obchodního modelu inovace, organizační inovace, marketingová inovace, inkrementální na bázi 3tydenní rotace, radikální, protože vytváří zcela nové trhy, atd. atd. atd... Tak proč OEMs neinovují v ostatních oblastech? Bc. Nejde.. FňukyFňuk
Pakliže je 8 let pro Tebe "najednou", pak bych teda nechtěl s vaší firmou přijít do kontaktu. Zrod Tesly je 2008. Prvními akcionáři byly mimo jiné Mercedes, Toyota... Proč prodali svoůj podíl? Žeby špatný management?
Tohle jsme už probrali, utopie, zcestné, nesmysl, protože nevím jak... Reálně si jako produktový manažer musíš věci nechat vyrobit od nuly, jinak Tebou vyvinuté produkty budou velké nuly s marží krčící se u nuly.
Ano, automotive je velmi komplikovaný business, a jiná odvětví také mají své komplikace a všude jsou jen dva typy hráčů: vítězové a FňukyFňukové. A přesto, když je to jinde tak easy, proč má každé industry svého leadera, který umí vybudovat moat? https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_moat
Kdybys věděl co dělali v Microsoftu v 90 letech, tak bys se jejich SW ani nedotkl...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN